Scudo Sports

Sert sürüşlerde en iyi vites aksamı

@ujur

bir adım one su acıdan bakrsak gecmstir.onceden shımanoda shadow teknolojisi yoktu yanii attırıcı kadroya vuruyodu.bu sorun halledildi ustune bide attirıcı kadrodan iceri alınarak dag bisikletcilerinin en buyuk sorunlarından biri olan attıricya bi kayanın carpıp parcalanması gibi bir olay buyuk olcude ortadan kaldırılımıstır.onceden shadow olamayan attırıcımla taslık kayalık dar bi alanda surus yaptıgımda korkuyodum ama simdi icim rahat pedala basıyorum.
 
Scudo
@aykut52

hmm dediğiniz şey shimano nun sorunu yani shimano kadroya çarpma işini halletmiş durumda. sramda böyle bişey sök konusu değil. ve aktarıcının 1cm içerde olması çokda fark etmiyor açıkçası. shimanoda kullandım sramda ve kayalık ve toprak zeminlerde hızlı inişlerde şuana kadar hiç kayaya vurmadım aktarıcıyı. zaten vurması çok saçma geliyor aktarıcı pedalla eğimli bi yerde aynı yükseklikte oluyor ve aktarıcının vurması için en azından bi pedalı vurmanız gerekiyor. pedalı vurduğunuzdada zaten takla atmış oluyorsunuz. 1yıl sram kulandım scottun voltage kadrosunu kırdım 5-6 tane maşa kırdım ancak sram aktarıcıyı kesinlikle ne kayaya nede kaldırıma vurarak kırdım.
bu parça seçme göreceli bişeydir. benim şuanki tercihim sram ve 2 gün sonra x-0 short aktarıcıyı street bisikletime takıcam. sağlamlığından dolayı.
 
Bende Uğur a katılıyorum. arka vites olarak Sram x-9 super short cage kullanıyorum. bisikletin arkasını yukarı kaldırıp aşğı sert bir şekilde bıraktığınızda arka vitesde herhangi bir sallantı, sarsıntı olmuyor. fakat shimanolarda bu işlemi uyguladığınızda arka vites aşağı yukarı şiddetli bir şekilde sallanıyor.
 
@ujur

Şöyle bir açılım getireyim. Örneğin xo arka attırıcı 100 lira diyelim. Orantılarsak x9 arka attırıcı ortalama 50 lira oluyor. Diyosunuzki xo kırılır bacağı 50 liraya değişir. Yani 100 lira verdiğiniz bir attırıcıya 50 lira masraf yaparak yeni bir bacak takıyorsunuz. Yedek parçasının olması güzel bişey. Fakat x9 arka attırıcı 50 lira. Vitesin alt bacağı kırıldı. Gidip yenisini alıyorsunuz 50 lira.Toplam masraf 100 lira :) Her harükarda xo'ya fazla para ödemiş oluyorsunuz. Kısaca ciddi manada yarış koşmuyorsanız xo alacağınız parayla bisikletinizin diğer ekipmanlarına yatırım yapabilirsiniz. Fakat her harükarda bu işi zevkine yapıyor ve durumunuz iyi ise istediğinizi alın dükkan sizin :D

Şu shadow'un 1.2 cm kadroya daha yakın olması olayına gelince işlevselliği tartışılır. Benim yaşadığım bölgede köyüme inen 1 single track parkurda iniş parkurunda bir de dere yolunda arka attırıcı katili diye tabir edebileceğim ucu yola dönük kaya parçası var. İşe bakın ki bu sivri kısmın yüksekliği arka attırıcının yerden yüksekliği ile hemen hemen aynı :) Hoş şimdiye kadar buralarda ben de arka attırıcı parçalamadım. anlatmak istediğim olay şu, Dünya büyük, sizin yaşadığınız çevrede bu tip durumları yaşayabileceğiniz bir yer olmayabilir, fakat bu dünyadaki diğer sürücülerin sizinle aynı şartlarda bisiklet sürdüğü anlamına gelmez. Sizin için önemsiz olan bir ayrıntı başka birisi için olmazsa olmazlardan olabilir ;) Kısaca öyle veya böyle shimano arka vitesini 1.2 cm daha içeriye taşıyarak sramın bir adım önüne geçtiğini savunuyorum.

Ha bu arada shimanonun shadow teknolojinisi savunduğumu sanmayın. Açıkçası shadow teknolojisi olan arka viteslerin sramlardan pek farklı yanı kalmamıştır. bazılarının sevip bazılarının sevmediği gibi artık daha net geçmektedir. Bende bu net geçişi sevmeyenlerdenim. Eğer shimano kullanacak olsam mutlaka eski tip ters yay kısa bacak olanını kullanırdım. Bu arada ben de x9 arka attırıcı+ Xo gripshift kullanıyorum. Bu yüzden diyeceğim şuki mantık olarak shadow ile shimano bir adım önde. Ha alınırmı? Bence hayır :) Eğer verimli ve ekonomik bir şekilde Xo grip shiftle 2006 xt arka attırıcıyı kullanabileceğim bir sistem biliyorsanız tez elden elimdeki x9 'u satar yerine eski tip xt arka attırıcı alırım :)
 
@bisikletcanavari

dediğiniz gibi tartışılır ama bence gereksiz.
birde x-0 la x-9 un tek farklı kulak vidasının ve bacaklarının materyellerinin farkı değildir. x-0 le x-9 un bacağının bağlı olduğu mekanizma kısmı aynı gibi gözüksede vitesin değişmesini sağlayan yay ile bacağık kontrol eden yay x-9 dan daha sert. yani x-0 alınca x-9 la arasında hafiflik fark etmiyor. yani x-9 u 50 liraya alıyorsunuz performansı gayet iyi. kırılıyor gidip yenisini alıyorsunuz toplam masrat 100ytl. x-0 100ytl performansı x-9 dan bana göre 1,5kat daha fazla(hem sağlamlık hemde zinciri gergin tutmasından dolayı). bacağı kırılıyor ve 50ytl verip değiştirtiyorsunuz ve 150ytl masraf oluyor. şimdi biri 100ytl diğeri 150ytl. ikisininde performansı aynı parçalar değiller. ve bence o aradaki artı performans için 50ytl fazla vermeye değer. sinan x-9 dan hiç sallanmıyor diye bahsediyor daha sert yay ile x-0 ı düşünün. ve bu aradaki performanstan orantılarsak x-0 bacak değişmesiyle beraber iki tane x-9 dan daha uzun ömürlü olucağı kanısındayım.
izmirdede sizin dediğiniz gibi ama sizinkinden tahminen bi 10 kat daha uzun bi single track parkuru var. 700 metreden deniz seviyesine kadar single track hiç durmadan inildiğinde kategori olarak xc=20-30dk belki daha fazla, am-dh=15dk civarı sürüyor ve bu kadar uzun bi yolda çok sayıda kaya bulunmakta sizin gibi bende hiç vurmadım taşa. yabancı forumlardagördüğüm kadarıyla dh cilerde genelde x-0 bulunuyor. x-9dan ve shimanodan daha sağlam ve performans yüksek olduğu için.
shadowla shimano bir adım önde olabilir ama zinciri gergin tutma ve sağlamlıkta kesinlikle sramdan bir adım hala geride.
 
Yukarıda bahsettiğim gibi, durumunuz iyi ise istediğinizi alın, dükkan sizin ;)
X9'un performansı fiyatına göre oldukça güzel. XO'nun X9'a göre daha yüksek performansı olduğunuğu varsaysak bile ödenecek olan 2 katı fiyat tartışılır. Mükkemmeliyetçi olan ve bütçesinde sorun yaşamayacak olanlar alsın kullansın, fakat sırf XO'nun yayı daha gergin daha performanslı diye X9 almayıp 2-3 ay XO için para biriktiren varsa biriktirmesin X9 alsın ;) Çektiği çekeceği çileye yazık.X9 fazlasıyla iyi vites atıyor. Hatta inanıyorumki bir çoğumuz iki arka attırıcıyı görmeden test etsek çok çok azımın aradaki farkı anlayabilecektir. Yani bu kadar küçük bir performans farkı olduğuna inanıyorum. Eğer bisiklet üzerinde sürdüğünüz disiplinin limitlerini zorlamıyorsanız verilen paraya yazık.

Sarsıntı nedeniyle arka attırıcının az sallanması konusunda her halde en muzdarip olan disiplin Dh-Fr dir. Bakın bakalım sram'ın en çok hangi modelleri kullanılıyor? (En üst seviye fanteziye kaçan modeller dışında) Bu disiplinde süren arkadaşlar eminim benden daha sağlıklı cevaplar verecektir ;)

Sağlamlık ve zinciri gergin tutma konusunda nasıl bir test yaptığını merak ettim. Şahsen ne internet üzerinde ne dergilerde bu yay gerginliğini test etmiş bir makaleye raslayamadım. O yüzden emin olmadığım bir konuda Xo'nun yayı daha gergin XTR'ın yayı daha gevşek gibi bir yorum yapamayacağım. Fakat senin bilgi edindiğin bir kaynak varsa paylaşırsan sevinirim.
 
  • Beğen
Tepkiler: erzanaskin
Esnek olmayan ağaçlar ilk şiddetli fırtınada kırılırlar, esnek olanlar ise fırtına ne kadar kuvvetli olursa olsun yerlere kadar eğilebilirler ama sağlam kalırlar, hatta çocukluğumuzde buna benzer bir masal vardı :) . Shimano yumuşak, Sram sert konusuna böyle bir yorum yapmak istedim, ama doğru ama yanlış, yoruma yorum gerekmez :)
 
  • Beğen
Tepkiler: erzanaskin
@Hakan Yazman

hakancım enek olmayan ağaçlar kırılır ama çok esneyenlerse sağa sola aşağı yukarı çok esnediği için kendine ve çevresine zarar verirler.işte burada dengeli bir esneklik çok önemli.benim nacizane fikrim shimano süper mekanikçi bir firma ama bence arka aktarıcı yaylarını sadece biraz daha sert yapmalı okadar onun dışında tek rakibi kendisi
 
@bts.elektronik
Hadi be yaşlandıkça yumuşamaya başladın sen arka viteste sramda iyisimi var :)
 
Geri