Scudo Sports

Sedona bayileri, resmî sitesi ve satış politikası

@tege Aynen öyle

Örneğin benim alacağım 940 modeli 840 dolar. 2.4o ile çarpılıp fiyat verilecek. Bunun üzerine bisikletcim esktra birşey yapabilirse yapacaktır.

@Mustafa Yasin

Sedona yaklaşık 1.5 yıldır kullanıyorum. 2500 km yol yaptım ve tek bir sorun yaşamadım. (Kullandığım bisiklet 600 dolarlık bir bisiklet) Sedona sahibi olan Aslı bisikletin satış temsilcisi arada bir yoklar, bir sıkıntı olup olmadığını. Ben bisikletin kadro ve parçakları ile geri hizmet ve destek hizmeti ile verilen her kuruşun hak edildiğine inanıyorum
 
Scudo
bende aynı hesaba geliyor olabilir katalog fiyatından 2.4 tl yaptıklarını düşünün yada katalog fiyatından %10 yada 15 iskonto yaparlar güncel kurdan satarlar
 
Şu sıralar bisikletlere bakıyordum hoşuma giden bir bisiklet Sedona950 3300TL den 2856TL'ye düşmüş sizce şuan bisiklet almanın tam sırasımı Sedona950 bu parayı hakediyormu 444 TL düşmüş fiyatı
 
bence fiyat fazla aynı model 2.el fiyatları 1700-1800 tl bence 2.el alınabilir
 
  • Beğen
Tepkiler: oguzhan0101
3 aydır 2.4 lira ile satış yapıyor ama sitelerine bu önemli bilgiyi koymayı 3 ay sonra akıl edebilmişler :)
 
  • Beğen
Tepkiler: oguzhan0101
2.40 a sabitlemişlerde zaten sitedeki fiyatların biraz altında alınıyordu. yani tam olarak 444 diyemeyiz.
 
  • Beğen
Tepkiler: oguzhan0101
@oguzhan0101

Oğuzhan

Sedona'ya verdiğim para sonuna kadar değer. Emin ol ! 2 tane Sedonam var. 4000 km yol yaptım. Tek bir kez arıza çıkarmadılar. Çok çok memnunum bisikletimden ve bisikletçimden.

940 kullanıyorum. 950'nin bir tık altı. Eğer düşürsen şiddetle tavsiye ederim.

@ismail.yüksel

Bu satış kısa süreliydi ilk planda. Doların durumundan dolayı uzattılar ve siteye eklediler.

@tege

Düşündüğünüz gibi bit durum yok. 840 dolar olan bisikletimin 2.4 dolar hesaplandıktan sonra %10 da indirim aldım.
 
2500TL peşin verip bisikleti alıp giderim o zaman :cool::cool:
 
Bisikletimi geçen yıl aldım bikeandoutdoor dan , markası sedona acaba bu kuponları kullanabilirmiyim?

???
 
Merhaba, 1-2 ay önce aldığım Kron XC 100 modeli bisikletimin kullanım ve garanti kitapçığına bakarken garanti belgesinde yazan yazı dikkatimi çekti.

Belgenin veriliş tarihi; 13.02.2015
Belgenin geçerlilik süresi; 13.02.2017

Ayrıca hiçbir bilgiyi doldurmamış satıcı arkadaş! Şimdi ürünümde bir sorun var ve garanti kapsamında yaptıracaktım ama şuan garantili olarak geçiyor mu bisikletim? Garanti şartlarında; "Garanti süresi teslim tarihinden itibaren başlar ve iki yıldır." yazıyor ve garanti belgesinde doldurulmamış yerlerde tarih var. Yardımlarınızı bekliyorum, teşekkür ederim.

5QPj3M.jpg


Ayrıca bisikletimi toplattığım servis, " Ücretsiz Birinci Bakım Kuponu"nu almış ama resimde ki yeri doldurmamış. Ne yapmam gerekiyor?

Pr8jdQ.jpg
 
@boom916

Öncelikle teşekkür ederim, yaşınıza göre harika Türkçe kullanıyorsunuz. Umarım hep böyle devam eder :) :harika:

Garanti meselesi (bizim ülkemizde) sandığınız kadar önemli değil. Birincisi, garanti için fatura fazlasıyla yeterli. İkincisi, garanti öyle bir şey ki, bisikletinizin başına ne gelirse gelsin, muhtemelen garanti dışında kalacak. İhtimalleri teker teker yazıyorum:

Kaza yaptınız veya bir şekilde jantınız yamuldu, garanti dışı
Kaza yaptınız gidon kırıldı, garanti dışı
Vites düzgün çalışmıyor veya bozuldu, garanti dışı
Lastik yarıldı, garanti dışı
Kadro kulağı veya arka aktarıcı kırıldı/yamuldu, garanti dışı
Kaza yaptınız kadro veya maşa kırıldı, garanti dışı
o_O

Peki ne garanti kapsamında? :D Yani bisiklete ne olması gerekiyor da "haa neyse ki garantim var!" diyebileyim?
Birgün bisikletinizi yıkarken (genelde temizlik sırasında belli olur) kadroda (veya maşada) garip bir çatlak gördünüz. (Çatlaklar genelde sele,maşa veya göbek bölgesinde olur) Boya kalkması gibi görünmüyor, bu bir çatlak! Neyse ki zamanında farkettiniz, Allah korusun bisiklet altınızda kırılsa kötü bir kaza da yapabilirdiniz :( Sonunda gönül rahatlığıyla oh çekebiliyoruz: "Neyse ki garantim var!" :cool:

Ama iş bu kadar basit değil. Önünüzde gerçekten uzun bir süreç var. Öncelikle bisikleti aldığınız yetkili satıcıya gideceksiniz ve derdinizi anlatmaya çalışacaksınız. Eğer bunu başarabilirseniz satıcı bisikletinizi incelenmek üzere firmaya geri yollamayı kabul edecek :naslyany:
Sevinmek için hala erken...
Bisiklet firmaya sağ-salim ulaşacak ve incelenecek. İnceleme sonucu kullanıcı hatasından kaynaklanmayan bir sorun olduğu tespiti yapılacak. Bunu kabul edebilecek firma sayısı gerçekten az. Firmaların çoğu kullanıcı hatası diyecektir.
- Sen bunun bakımlarını yaptırmamışsın,
- Sen bunu hor kullanmışsın, bak çizikler var!
- Sen bunun lastiklerine az hava basmışsın, ondan bisiklete çok yük binmiş (gülmeyin, gerçek)
- Sen bunun üzerine 2 kişi binişsin, bisikletin taşıma kapasitesi 1 kişi
- Bunun durup dururken (en yaygın savunma söylemi) böyle çatlaması imkansız, sen kaza yapmışsın!
- Belki bu ürün fakrikadan düzgün, sapasağlam çıktı, firmaya ulaşırken nakliyat sırasında aldığı darbe sonucu kırıldı? Üzgünüz!
- Belki siz bu ürünü satıcıdan aldıktan sonra eve götürürken taşıma sırasında kırdınız? Üzgünüz!
Veya en temizi, en umursamazcası:
- Üzgünüz, kullanıcı hatası (açıklamaya bile gerek yok :snzdglsn:)

Tüm bu cümlelerden alnının akıyla sıyrılıp, garanti kapsamında değiştirilebilecek bir bisiklete (kadroset diyelim) sahip misiniz acaba. O şanslı kişi siz misiniz :krktm::ssrtcbya:

Bence hayır :cool:
Garantiyi boş verin ve beklentiye girmeyin :harika:

Yani bu ülkede bu kadar geniş düşünebilecek firmalar çok ama çok az. "Ben bu mağdur kullanıcıma yardım edeyim, sosyal medyada, forumlarda veya arkadaş çevresinde benim markamı kötülemesin, yardım edeyim de beni her yerde övsün, bir kadro feda edeyim ama gönüllerin efendisi olayım, ayrıca çatlayan kadroyu da AR-GE (gülmeyin, adamların argesi var :D haha) ekibime verip araştırmalarını söyleyeyim de, sonraki üretimlerde aynı sorunu yaşamayayım, hem benim için zarar olmasın, hem kullanıcılarım sorun yaşamasın, hepsinden de öte, kullanıcılarımın hayatını riske atmamış olayım!!!"

Üzgünüm ama böyle bir Türk firması yok :D

Tanık olmadım! Görmedim ve duymadım! o_O
 
@boom916

Bahsettiğiniz, belgenin veriliş tarihi ve geçerlilik tarihi ürünün garantisi ile alakalı değildir.

imalatçı - üretici veya ithalatçı firmalar, ürettikleri veya ithal ettikleri her cins ve/veya marka mal için, garanti belgesi ‘ni Gümrük ve Ticaret Bakanlığı’na onaylatmak zorundadırlar.
(Bazı ürünlerde garanti belgesi verilme zorunluluğu yoktur.)

Kabaca anlatmak gerekirse:
İmalatçı olan Kron Bisiklet firması ürünü yasal olarak satması için Gümrük ve Ticaret Bakanlığına ben bisiklet yaptım, bisiklet için sizin söylediğiniz gerekli şartları yerine getirdim.
Alın inceleyin vs.vs.

Gümrük ve Ticaret Bakanlığı gerekli inceleme, test, şart vs. her şey tamam ise firmaya garanti belgesi için veriliş tarihini ve sayı numarasını verir.

Firmada garanti belgesini hazırlar, içeriğine bakanlıktan aldığı izin tarihini sayı numarasını ve geçerlilik tarihini yazar. (yazması mecburidir) vs.vs.vs.

Yani orada yazan gümrük ve ticaret bakanlığı'ın ilgili firmaya, o ürün için gerekli iznin onaylandığı tarihi ve sayısını gösterir.

Geçerlilik tarihi dediği de, gümrük ve ticaret bakanlığı ben sana bu onayı verdim ama ömür boyu değil, belgenin geçerlilik tarihi xx.xx.xxxx bu tarihten sonra senin belgen geçersiz kalacak. Sonra yine bana tekrar müracaat edeceksin ve baştaki işlemler tekrar yapacaksın.

(Bu işlemlerin içinde bir çok masrafların olması da cabası :))

Gümrük ve Ticaret Bakanlığı’ın Garanti belgesi sorgulama sayfası:
(link)


Unutmadan, satın aldığınız firma garanti belgesini doldurmasa bile, elinizde faturası varsa aynı şeydir.

Bisikletinizin garanti kapmasına girer veya girmez orasını bilemem :) o ayrı bir konu


İthalat, imalat vb. çok karışık işler :) çok incik boncuk işler var.
(Tabi adamlarınız varsa bu işler hızlı işler)
 
@Serkan Mıstınoğlu , @Taner James bazı bilgileri düzeltmekte fayda var. Fatura garanti belgesi yerine geçmez. Satıcı garanti belgesini imzalayıp kaşeleyip tüketiciye vermek zorundadır. Yapmaz ise cezai sorumluluğu vardır ama tüketici için garanti süresi faturadaki tarih geçerlidir. Yani satıcının garanti belgesini doldurmaması garantiyi geçersiz kılar diye bir şey söz konusu değildir. Garanti belgesi için Gümrük ve Ticaret Bakanlığından onay alınmasına artık gerek yok(Eski kanunda onay alınması gerekiyordu). Yönetmelikte hangi ürünlerin garanti belgesi ile satılacağı yazıyor dediğiniz gibi. Ayrıca içeriklerinde neler olması gerektiği de yazıyor. Bir de şöyle bir konu var. Satıcı ürünü üreticiye göndermek için de olsa teslim alırsa, 20 iş günü içinde size teslim etmeliler aksi durumda seçimlik haklarınız başlar.
 
@M. Burak doğrudur. Bu ülkede durmadan bir şeyler değişiyor :) Bugün olan kanun sonradan bakmışsın değişmiş. Meraktan soruyorum şimdi hangi kurum veriyor garanti belgesi vb. izinlerini?

Garanti belgesi olayına gelince, haklısın doldurması gerekir ama birçok firmanın garanti belgesi umurunda değil doldurmuyor, bana faturasını ibraz et diyor.

Buradaki durum, biraz firmaların keyfinde.
Nede olsa tüketici kanunları kimsenin umurunda değil :)
 
  • Beğen
Tepkiler: boom916
@M. Burak

@M. Burak

Sabah erken oldugu icin mi boyle celiskili cumleler yazdiniz, yoksa genel olarak boyle celiskili cumleler mi yazarsiniz? :naslyany:
Gunaydinlar olsun
 
  • Beğen
Tepkiler: boom916
Çelişkili olan yer neresi? Açıklayalım.

@Taner James Herhangi bir yere başvurması gerekmiyor yürürlükteki yönetmeliğe göre. Ancak mevzuata uygun olması gerekli. Eksiklik tespit edildiğinde ceza yaptırımı oluyor(Üretici veya ithalatçıya). Satıcı da kendine ait yerleri doldurmazsa tüketicinin şikayeti halinde cezası var. Satıcının doldurmadığı durumda tüketicin elindeki faturaya bakılır. Satıcı belgeyi doldurmuş olsa fatura tarihi ve numarasını zaten belgeye yazmış olacak. Faturaya da gerek kalmayacak aslında. Sana da katılıyorum zor geliyor bir çok kişiye. Kendileri bilir :)
@Serkan Mıstınoğlu 5. Madde 3. fıkra
(link)
Ben demiyorum kanun-yönetmelik diyor. Kendi içinde çelişmemen dileğiyle.
 
@M. Burak usluba biraz dikkat oncelikle,senli benli konusmadim ben sizinle.
Once fatura, garanti belgesi yerine gecmez deyip ardindan garanti belgesinin islenmemis olmasi urunu garanti disi birakmaz (yani fatura yeterli) demeniz garibime gitmisti.
Ama cevabinizdan, sizin icin cok normal bir durum oldugunu anladim. Sorumun cevabini da almis oldum, genel bir tutarsizlik mevcut :harika:
Tuketici haklari linkini copy paste yaparak gorus ispatlamaya calismayi gercekten cok itici buluyorum bu arada. Tamam, tuketici haklari konusunda gercekten detayli bilgi sahibi birisiniz ama kendi cumleleriniz tutarsiz :kötü:
 
Ben oradaki durumu konuyu açan kişi "garanti belgem imzalanmadı, geçersiz" algısına kapılmasın diye size yazdığım açıklamaya ek olarak yazdım. Yani tüketici haksız duruma düşmez bu konuda.
Ben senli benli konuşmayı da düzeltirim sıkıntı değil. Hakaret içeren bir durumda değil. Ama siz uslübuna dikkat etmelisiniz. "sizin için çok normal bir durum" demek ne demek? Hakaret etmeyi kendinize hak olarak mı görüyorsunuz? Siz beni nerden tanıyorsunuz? Kim olduğumu nerden biliyorsunuz?
Linki gönderdim çünkü benim sözüm olmadığımı, tartışmaya gerek olmadığını açıklamak için. Biraz düşününce yazdıklarımda da her şey açık. Soruyu soran kişinin anlaması yeterli.
 
@M. Burak bana ithafen yazdiginiz cevaba "Bazi bilgileri duzeltmekte fayda var..." diye iddiali bir baslangic yapip, hemen ardindan birbirini bile tutamayan cumlelerle bizim yanlislarimizi duzeltme cabanizdan bahsediyorum.
Sen kimsin, nesin, höyt tarzi sorularinizi devam ettirmeyin lutfen. Yoksa amacimizdan uzaklasacagiz. Saygilar
 
  • Beğen
Tepkiler: boom916
Geri