@boom916
Öncelikle teşekkür ederim, yaşınıza göre harika Türkçe kullanıyorsunuz. Umarım hep böyle devam eder
Garanti meselesi (bizim ülkemizde) sandığınız kadar önemli değil. Birincisi, garanti için fatura fazlasıyla yeterli. İkincisi, garanti öyle bir şey ki, bisikletinizin başına ne gelirse gelsin, muhtemelen garanti dışında kalacak. İhtimalleri teker teker yazıyorum:
Kaza yaptınız veya bir şekilde jantınız yamuldu, garanti dışı
Kaza yaptınız gidon kırıldı, garanti dışı
Vites düzgün çalışmıyor veya bozuldu, garanti dışı
Lastik yarıldı, garanti dışı
Kadro kulağı veya arka aktarıcı kırıldı/yamuldu, garanti dışı
Kaza yaptınız kadro veya maşa kırıldı, garanti dışı
Peki ne garanti kapsamında?

Yani bisiklete ne olması gerekiyor da "haa neyse ki garantim var!" diyebileyim?
Birgün bisikletinizi yıkarken (genelde temizlik sırasında belli olur) kadroda (veya maşada) garip bir çatlak gördünüz. (Çatlaklar genelde sele,maşa veya göbek bölgesinde olur) Boya kalkması gibi görünmüyor, bu bir çatlak! Neyse ki zamanında farkettiniz, Allah korusun bisiklet altınızda kırılsa kötü bir kaza da yapabilirdiniz

Sonunda gönül rahatlığıyla oh çekebiliyoruz: "Neyse ki garantim var!"
Ama iş bu kadar basit değil. Önünüzde gerçekten uzun bir süreç var. Öncelikle bisikleti aldığınız yetkili satıcıya gideceksiniz ve derdinizi anlatmaya çalışacaksınız. Eğer bunu başarabilirseniz satıcı bisikletinizi incelenmek üzere firmaya geri yollamayı kabul edecek

Sevinmek için hala erken...
Bisiklet firmaya sağ-salim ulaşacak ve incelenecek. İnceleme sonucu kullanıcı hatasından kaynaklanmayan bir sorun olduğu tespiti yapılacak. Bunu kabul edebilecek firma sayısı gerçekten az. Firmaların çoğu kullanıcı hatası diyecektir.
- Sen bunun bakımlarını yaptırmamışsın,
- Sen bunu hor kullanmışsın, bak çizikler var!
- Sen bunun lastiklerine az hava basmışsın, ondan bisiklete çok yük binmiş (gülmeyin, gerçek)
- Sen bunun üzerine 2 kişi binişsin, bisikletin taşıma kapasitesi 1 kişi
- Bunun durup dururken (en yaygın savunma söylemi) böyle çatlaması imkansız, sen kaza yapmışsın!
- Belki bu ürün fakrikadan düzgün, sapasağlam çıktı, firmaya ulaşırken nakliyat sırasında aldığı darbe sonucu kırıldı? Üzgünüz!
- Belki siz bu ürünü satıcıdan aldıktan sonra eve götürürken taşıma sırasında kırdınız? Üzgünüz!
Veya en temizi, en umursamazcası:
- Üzgünüz, kullanıcı hatası (açıklamaya bile gerek yok

)
Tüm bu cümlelerden alnının akıyla sıyrılıp, garanti kapsamında değiştirilebilecek bir bisiklete (kadroset diyelim) sahip misiniz acaba. O şanslı kişi siz misiniz

Bence hayır

Garantiyi boş verin ve beklentiye girmeyin
Yani bu ülkede bu kadar geniş düşünebilecek firmalar çok ama çok az. "Ben bu mağdur kullanıcıma yardım edeyim, sosyal medyada, forumlarda veya arkadaş çevresinde benim markamı kötülemesin, yardım edeyim de beni her yerde övsün, bir kadro feda edeyim ama gönüllerin efendisi olayım, ayrıca çatlayan kadroyu da AR-GE (gülmeyin, adamların argesi var

haha) ekibime verip araştırmalarını söyleyeyim de, sonraki üretimlerde aynı sorunu yaşamayayım, hem benim için zarar olmasın, hem kullanıcılarım sorun yaşamasın, hepsinden de öte, kullanıcılarımın hayatını riske atmamış olayım!!!"
Üzgünüm ama böyle bir Türk firması yok
Tanık olmadım! Görmedim ve duymadım!
