Pınarello Gerçeği

Ömer KARAN

Forum Bağımlısı
Kayıt
21 Aralık 2012
Mesaj
1.674
Tepki
1.688
Şehir
DENİZLİ
İsim
Ömer KARAN
Bisiklet
Bisan
Konuda ki bütün mesajları tek tek okudum ve konu bittiğinde neredeyse vaktimi boşa harcadığımdan başka bir şey olmadığını düşündüm açıkçası. Öncelikle kırılan kadro nun orijinal olup olmadığı önemli. Eğer kadro orijinal değil ise hiç konuşmaya bile gerek yok. Ha eğer Orijinal pinarello ise bile kırılmayacak diye bir kaide yok. Adamlar yine de yapılabilecek en iyi şeyi yapıyor ömür boyu garanti veriyor. Senin hatan sonucu oluşan herhangi bir sorun dışında ne olursa olsun getir yenisini verelim diyorlar. Bundan öteside yok gibi bir şey zaten. Ha işin içine birde Salcano girmiş. Salcano nun kadrosu da kırılabilir. Eyvallah. Örneğini bizzat yaşadım. Arkadaşımın kadrosu çatladı garanti süresi içerisinde. Firmaya ulaştık ufak tefek bazı pürüzler olsa da kadro değişti. Yeni bir kadro verildi. Sonuçta ikisi de kırılabilir. Aradaki fark nerede. Pinarello yaptığı mala neredeyse sonsuz güveniyor. Al bu sana ömürlük bir bisiklet senin hatan dışında bir şey olursa gel yenisini verelim diyor. Salcano sattığı bisikletin kadrosuna ne kadar güvenemiyorsa o kadar süre garanti veriyor. 1 yıl 2 yıl neyse. Bu süreden sonra bir şey olursa beni bağlamaz diyor.
Ayrıca kadro kulağının kırılması durumu varsa orası zaten apayrı bir konu. Ben fotoğraflardan tam anlayamıyorum ama kadro kulağı olması çok muhtemel gibi görünüyor. Eğer kadro kulağı ise konuşmaya hiç gerek yok kırılması için kullanılan bir parça olduğu bir çok kez söylenmiş.
Konuyu okumakla zamanımın boşa geçmiş olduğu hissini bende uyandıran neden Salcano nun kadrosu kırıldığında Salcano firmasını yerden yere vurmakla buraya konu açıp bakın Pinarello diyorsunuz dünyanın parasını veriyorsunuz en kaliteli diyorsunuz Pinarello kadro da kırılıyor neden bir şey demiyorsunuz ha demek aynı şeyler. Neredeyse aynı zihniyetin ürünü. Açılan şu konu ve konuyu açan kişinin yazdığı şeyler ile Slacano kadro kırıldı Salcano dandik zaten Allah belalarını versin vs demek arasında fark göremiyorum ben. İkisinin de kadrosu kırılabilir. Ama mantık buradan sonra devreye girer. Herhangi bir sorun olduğunda hangisi daha çok malının arkasında durur.
 
Scudo

Zekeriya Çab

Forum Bağımlısı
Kayıt
29 Haziran 2014
Mesaj
1.083
Tepki
1.657
Şehir
İstanbul
Merhaba,
1 resimlere bakıldığında sadece kadro kulağı kırılmamış. Kadro kulağı kadronun kendisinin orjinalliği bozulmadan korunması için bir zayıf halkadır ve özellikle kırılgan dır 7005 alminyum %7-15 arası magnezyum barındıran sert bir alaşımdır. kadro kulağı özel olarak 7005 den de daha fazla magnezyum katılarak kırılganlığı arttırılır. resimlerde kırılgan olmaması gereken karbon k.kulagından daha kırılgandır.
2 Karbonla parça yaptımı tecrubelerim oldu ve net olarak söyleyebilirimki metal bisiklette riskli noktalar kaynak noktalarıdır çünkü ısı ve kimya ile oluşturulurlar karbon bir bisiklet tammamı kaynakla yapılmış bisiklete benzer hataya çok acık ve hasas. karbonda en ufak kabarcık yada kalıplamada en ufak açı kaybı dunyanın en iyi parçasını bile kırılgan yapar.
3 pinerello vidyosunda da göründüğü gibi karbon metalden daha çabuk yorulan bir maddedir aynı acıda tekrarlayan güç orayı zayıflatır. Karbon bisikletinizle bir kaza yaptınız yada sadece kadrımdan atladınız mutlaka mikroskobik çatlaklar oluşur ve kaç adet catlak yan yana gelip kırılmaya sebep olur onu kimse bilemez. o teslerde de sadece kaç tekrardan sonra kırıldığı test edilir ve sonunda mutlaka kırarlar. tesler sadece yeni paket hammadde açıldığında ilk çıkan bir kaç ürün için yapılır eve gelen ürünler sadece xray testen gecer.
4 karbon çok çok kırılgan bir şeydir bir karbon citayı dizinizle kırabilirken aynı karbon çitanın iki ucuna araba bağlayıp çekebilirsini. başka şekilde örülerek yapılmış bir aynı kalınlıktaki çitayı dizinizle kırmazken iki kişi karşılıklı çekerek kırabilir.

Sonuç karbon caddeler ve sıradan kullanıcılar için uygun değildir hatta parası çok olan için bile çünkü nezaman kırılacağını bilemezssiniz metal bisiklet bir süre çatlar eğilir dengesizleşir yani belli eder ama karbon bir belediye otobüsünün önünde giderken kırılabilir. (şimdiye kadar karbon bisikleti kırılıp otobus altında kalan birini hiç görmedim diyerek kendinize hafifletici sebep bulmayın çünkü en az 6 bini bayılan bir adam o tur riskler almadan yaşamak zorundadır) yarışçılar karbon kullanır çünkü her yarıştan sonra sponsorları yeni bitaneyi pakedinden çıkarır. yarışçılar otobüsün önünden gitmezler. yarış esnasında kırılsa ve düşşeler bile 5 saniye arkalarında sağlık ekibi vardır. Aynı şeyler üst düzey aktarma elemanları içinde geçerlidir sora ile ultegra arasında neredeyse fark yoktur siz sadece kalgrafi ile yazılmış marka adı yerine kabarma olarak yazılmış marka adına para ödersiniz. Eğer günlük çıktığını turdan eve geldiğinizde size 100 bin dolarlık bir çek verilmiyorsa ultegrayla sora arasındaki fark okadar hissedilmez.

Karbon sadece ve sadece yarış için ve bazı bisikletlerin ön maşası için vardır ki metal bisikletlerin maşası 400 800 gr cıvarıdır ve orta seviye bisikletlerin karbon maşaları 300 gr çıvarıdır.

Salcano balkanların specialized ı dır ben söylemiyorum orada yarışan söylüyor. Üstte söylediğim sebeplerden salcano 9 kg karbon bisiklet yapar çünkü işini garantiye alır en kaliteli malzemeyi kullanıp en hafifinı yapana kadar bol bol standart malzeme kullanır. standart karbon kadro metalinden sadece %25 hafiftir. 1 kg nin altında yapılan kadrolar karbon kalitesinden değil karbonun nasıl örüldüğünden ve nasıl işlendiğindiğine kadar bir çok parametre vardır. karbonun ne olduğunu abd ve çinde iki üretici biliyor. pinerellonun kendisinin bile bilmediği bir formül. Türkiyede denizlide 1 bursada 1 fabrika hazır ipliği örüyor oda standart örgü.
Unutmayın metal eğilir karbon kırılır.
 

BF Okuru

Forum Bağımlısı
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
164.844
Tepki
789
Zekeriya bey baya aydınlatıcı yazmışsınız içinde kayboldum yazının valla :)
 

BF Okuru

Forum Bağımlısı
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
164.844
Tepki
789
Önemli olan kadroların kırılıp kırılmaması değildir. Yol bisikleti kadrosu da downhill bisikleti kadrosu da kırılır. Hem de markası ne olursa olsun kırılır. Önemli olan firmanın sattığı ürünün arkasında ne kadar durduğudur.

Salcano demişsiniz, oradan gireyim konuya. Yerli firma, sorun yaşadığınızda iletişime geçiyorsunuz ve ne kadar sürede dönüyorlar?? Kadro sorunu olduğu zaman (çatlak vb.) bir ay veya daha fazla bekletilen arkadaşlarımız var forumda değişim için. Böyle bir durumda o kadar para verdiğimiz büyük firmalar yurtrdışından olsa bile, Salcano'ya göre daha kısa sürede yanıt verip kadroları elimize ulaştırabiliyorlar. Ben bisiklet alırken buna bakarım, sadece ağırlığına vs değil.

Kaza nasıl olmuş, bisiklet amacına göre mi kullanılmış, firma ile görüşülmüş mü, kadro orijinal mi gibi çok önemli detaylar olmadan Pinarello Gerçeği diye konu açmak ve firmayı sorgulamak bir nevi kötülemek tamamen mantıksız. Hem de kullanıcı biz değilsek bu şekilde bir yazı yazmak... Konu bence vakit kaybı, boşuna okuyup yorum yazıyoruz. Yine ben de ekleyeyim dedim yorumumu, gece gece takıldım zaten :D

@Zekeriya Çab

Kusura bakmayın ama size hiç katılmıyorum. Her ekipman arasında fark vardır. His olarak da her kullanıcı bunu hissedebilir. Sora ile Ultegra gibi fark olmasın, Slx ile Xt veya Xtr olsun; bisiklet de olmasın sadece vites kolları olsun. Vites kolunun geçişleri denensin, fark ortaya çıkar. Set bazında hafifliğin performansa etkisinden bahsetmiyorum bile. Dağlar kadar fark var. Hem hissiyatta hem kullanımda...
 

Zekeriya Çab

Forum Bağımlısı
Kayıt
29 Haziran 2014
Mesaj
1.083
Tepki
1.657
Şehir
İstanbul
Karbon sadece ve sadece yarış için ve bazı bisikletlerin ön maşası için vardır ki metal bisikletlerin maşası 400 800 gr cıvarıdır ve orta seviye bisikletlerin karbon maşaları 300 gr çıvarıdır.
Bu cumleye birde ek yapmalıyım- 300 gr dan başlar 400 gr ı bile geçer çünkü bisiklete hafiflik vermek için alminyum bir bisikletin sadece çatalı karbon yapılmaz. asıl amaç esnemedir. dikkat ederseniz karbon maşlar 7005 alminyum bisikletlere hatta içeriğini hiç bilmediğimiz a1 yada sl5 gibi isimlerle anılan kadrolara konur. Bu çok rijit olan bisiklet yolun verdiği titreşimi kadrodan karbon maşa ile atar. aliminyum masa belirli bir boyda olduğu (kısa- esneme oranı düşük) için aynı boydaki kabon kadar esnemez. Karbon maşa hafiflikten ziyade esneyerek aliminyum kadronun ömrünü uzatır.

@Deniz Tezcan
O fark aralarındaki fiyat fakı kadar büyük değildir ayrıca dediğim gibi turdan eve geldiğinzde 100 binlik çek olmasada mutlu olmak amaç xtr sizi mutlu ediyorsa buyrun denemesi parayla.
 
  • Beğen
Tepkiler: Chucky-1

Gökhan Toros

Forum Bağımlısı
Kayıt
29 Haziran 2010
Mesaj
4.580
Tepki
7.568
Şehir
Polonya
Başlangıç
2009—10
@Zekeriya Çab

Keşke bilgili olsaydınız da yazsaydınız bunları...

Karbon'un ömrü bütün metallerden çok daha uzundur. Karbon aynı güce çok çok daha uzun süre dayanır. Karbonfiber şasili fabrikasyon arabalar satılıyor şu an. Sizin mantığınıza göre 2. tümsekte onların kırılıyor olması gerekirdi.
Ağır = Sağlam demek değildir.
Karbonfiber çelikten 10, alüminyumdan 8 kat daha güçlüdür. Aynı dayanıma sahip karbonfiber parça çelikten 5, alüminyumdan da 1.5 kat daha hafiftir.
Yapımının daha zor olduğu doğrudur. O yüzden zaten iyi firmalardan alınır karbonfiber parçalar. Çakma kadro almayın deme sebebimiz odur...
Takım bisikletleri konusunu da bilmiyorsunuz. En üst takımlarda bile her sporcunun 3 bisikleti vardır. Biri kendi bindiği, biri araçta yedek duran, üçüncüsü de antrenman bisikletleri. Öyle her gün jelatininde bisiklet verme durumu yok yani.
Daha 4 saat önce, Saat Rekoru denemesi yapan Thomas Dekker'in takımı, sözleşmesi bittince verdiği bisikleti geri istiyor sporcudan. Takımlar için bisikletler o kadar değerli.
Sezon sonu bisikletlerini satan bir sürü ProTour takımı var. Lotto-Belisol'un Ridley'leri MerlinCycles sitesinde satılıyor.
BMC'nin bisikletleri eBay'de vs. satılıyor hep takım adına. Açık arttırma ile bisiklet satan takımlar var.

Sora ile Ultegra arasında fark yok demişsiniz. Karbon durup dururken çatlar demişsiniz. Çelik daha güçlü demişsiniz. Ağır kadro sağlam demişsiniz. Karbonun ne olduğunu iki üretici biliyor demişsiniz, üff. Orası süper-fail.
Neyse, nereden tutsam yanlış bu yazı. Bu saatte oturup cevap vermeye de üşendim.
Karbon almayın siz. Kırılır. Karbon pis, hafif bisiklet kaka. İyi donanım da para tuzağı. Sakın almayın.
İyi akşamlar.
 

lombardo

Aktif Üye
Kayıt
4 Şubat 2015
Mesaj
143
Tepki
188
Yaş
41
Şehir
İstanbul
İsim
Deniz
Bisiklet
Lapierre
@Deniz Tezcan

adaş (çok sevdiğim bi nik olduğu için lombardo yu kullanıyorum ama benim de ismim deniz) katılıyorum.

1-) yazının içeriğinde bir problem göremedim onu söyleyim ama başlık ''pınarello gerçeği'' değil de, ne biliyim ''kul yapımı'' gerçeği filan olsa iyiymiş.

önemli olan firmanın sattığı ürünün arkasında ne kadar durduğudur kısmına da katılıyorum çok güzel bir cümle..

ama sıkıntı şu: diyelim ki kafayı kırdın ve dedin ki aradaş ben de firma kuruyorum ve bisiklet üretimi yapacağım. ama sağlam marka olacağım; icabında ayıplı malı sorgusuz sualsiz değiştireceğim diyorsun

bunu yapabilmen için salcano gibi 3 bine değil, pınareallo gibi 6 bine satman lazım ki o zaman da pınarello dururken kimse senden satın almaz.

yani kısacası tr de de iyi veya kötü bu işi yapanların ben en azından takdir edilmesi gerektiğini düşünüyorum. pınarello, etik abidesi olduğundan arkasında durmuyor; önlemini daha fiyat etiketinde bile alıyor da öyle durabiliyor diye düşünüyorum. yoksa darphane değillerdir herhalde?

kısacası salcano da pınarello da iyidir dedim ya, bisiklet sürmek bisiklete 6 bin vermeye gücü yetmeyecek insanların da sonuna kadar sahip olduğu bir haktır (bu arada hep 3 bin 6 bin örneği üzerinden gidiyoruz da, tema anlaşılmıştır diye düşünüyorum)

ve salcano ya da x marka da buna öyle veya böyle bir aracı oluyorsa..

herşey bir tarafa bugün tr nin dört bir yanında daha fazla bisikletçi ve altlarında da bol bol salcano vs.. görüyorsak takdir edelim derim.

neticede salcano nun bu ülkede bisiklet kullanıcı sayısının artmasına katkısı, pınarello dan fazladır bence.. (uykusu olmayanların gecesi olacak, anlaşıldı :) )
 
  • Beğen
Tepkiler: M.J. ve Chucky-1

BF Okuru

Forum Bağımlısı
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
164.844
Tepki
789
@Zekeriya Çab
Şimdi oldu bence ;) Aralarında tabi ki fark var, her anlamda fark var zaten. Ama fiyat farkının bu kadar büyük olmasını sağlayacak kadar yok. Şimdi katılıyorum :)

@lombardo

Yazın çok keyifli olmuş, hoşuma gitti adaş :)

Salcano diye örnek verildiği için oradan devam etmek istedim. Bianchi de olabilirdi Bisan da... Garanti şartları ortada ülkemizde. Salcano'nun bu ülkede olması gerekiyor, herkesin ulaşabileceği, hemen hemen her kesimin kullanabileceği bisikletlere sahipler. Ama sıkıntı kendini geliştirememek bence. Bir memnuniyet araştırması veya kullanıcı önerileri diye anketler yaptıklarını hiç sanmıyorum. Bisikletforum gibi forumları veya Facebook üzerindeki yorumları okuyan hiç mi kimse yok arkadaş? Her sene aynı hataları yapıyorlar ki buradan o konulara girmek istemiyorum.

Kısacası ben kafayı kırıp hatrı sayılır bir marka olmak istesem hatalarımdan ders çıkartırdım, önerileri ve şikayetleri çok daha fazla ciddiye alırdım, ürünlerimin satıldığı mağazaları denetlerdim benim ürünümü satmaya layıklar mı diye. Sonuçta satıcı da markadan soğutabilir tüketiciyi. Salcano bu ülke için kesinlikle önemlidir. Ama artık sadece ticari kaygıları değil marka değerlerini düşünmeleri gerekiyor.

Gece gece çenem düştü :)
 

lombardo

Aktif Üye
Kayıt
4 Şubat 2015
Mesaj
143
Tepki
188
Yaş
41
Şehir
İstanbul
İsim
Deniz
Bisiklet
Lapierre
@Gökhan Toros

yanlış anlamayın ama ben ikinizin mesajlarında şu noktada bir yanlış anlama olduğunu düşünüyorum; kuvvetli olmak ve esnek olmak bambaşka şeylerdir. zekeriya bey karbon güçlü değildir dememiş yazısının hiçbir yerinde. hatta bir karbon çıtanın iki ucuna araba bağlayın birşey olmaz demiş daha nasıl dayanıklı diyecek ki.

haa ama aynı çıtayı dizinizle bile kırabilirsiniz demiş. yani darbelere karşı esneme kabiliyeti zayıftır demiş. kuvvetli olmakla çelişen birşey değil ki bu!! strenght ya da weakness başka birşey rigidness ya da flexibility başka!!

bir de üslübunuz bir bisiklet forumunda yönetici olma seviyesine yakışmıyor kusura bakmayın. hayal dünyanızda tüm sesli harfleri O harfi ile telaffuz eden biri varsa bile onu yiğit alp adlı üyeye yıkmanıza birşey demedik. (ponorollo cok dondok bosoklot yopoyo)

ama şimdi bu mesajınızda da zekeriya beye yok karbon kaka yok bilmemne yok aman almayın siz şeklinde bir cevap yazmışsınız adam öyle birşey dememiş ama madem üslubunuz bu ben de o üslupla şunu sormak isterim

karbon fiber aluminyumdan 10, çelikten 8 kat daha güçlüdür demisiniz! 10 aslan gücü der gibi olmuş. hangi karbon fiber hangi metali hangi yüzde ile barındıranı?

ve hangi aluminyumdan, hangi metodla işlenmiş, yine hangi yüzdede yanmadde barındıranından ya da hangi çelikten? çelik bir alaşım %kaçı demir olan çelikten vs..

kusura bakmayın yazdıklarınızın detay ve teknik seviyesi zekeriya beyin yazdıklarının onda biri bile değil ve bence bilmeyen sizsiniz..
 

Zekeriya Çab

Forum Bağımlısı
Kayıt
29 Haziran 2014
Mesaj
1.083
Tepki
1.657
Şehir
İstanbul
@Gökhan Toros
Arabalarda sheet karbon kullanılır hata payı sırıfdır. daha sonra parçalar birleşir.
ağır bisiklet iyidir demiyorum sadece yarışarak para kazanmıyorsanız gereksiz almayın diyorum. sonuçta sütçüde arap atıyla gezmiyor.
karbon fiber amaca göre örgü sistemi geliştirilerek çeliklten 10 kat daha güçlüdür. zaten pinerello nun videosunda da görülüyor ıki kerede kırılan maşa ile defalarca denemede kırılan maşa arasında görünürde bir fark yok hatta ağırlıkta da fark yok ama örümde fark var. bu onu 10 kat güçlü yapıyor eğer karbon çelikten 10 kat güçlü ise aliminyumdan 18 kat güçlü olması lazım zira aliminyum çelikten daha güçsüz.
Takım bisikletlerinin ne sıklıkla değiştiğini nerden biliyorsunuz. ben daha Tour de france a gidemedim ama çok belgesel izledim özellikler rubaix turundan sonra karbon kadroların değiştirildiğini biliyorum.

Karbon durup duruken çatlamaz karbon birden çatlar metal ilk önce bir eğilir sonra çatlar.
Ultegra sora arasındaki farkı iyi biliyorsunuz belki yarışıyorsunuz ve sonunda size 100 binlik ödül veriyolar o ödülü aldığınızda benide görsenizde 10 binlik güzel ultegralı bir karbon alalım bana ben çok fakirim aslında çelikte olsa hiç bisikletim yok burda takılıp sizi yiyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: Chucky-1

Gökhan Toros

Forum Bağımlısı
Kayıt
29 Haziran 2010
Mesaj
4.580
Tepki
7.568
Şehir
Polonya
Başlangıç
2009—10
@lombardo

Yönetici olmam nedeniyle çok tepki geliyor. Yönetici olmak beni forumdaki üyelerin üstüne koymuyor hiç bir şekilde. Çokça vakit geçirdiğim forumun düzenine yardımda bulunan biriyim ben. Yanlış yere açılan konuları taşıyorum, ilan onaylıyorum falan. Bunların dışında ben forumda standart bir kullanıcıyım.

Rakamlara gelirsek;
Benim söylediğim rakamlar karbon-fiber ve diğer materyaller için verilen genel "ders notu" verileri.
Detaya girersek;
33'e 67 resin/karbonfiber oranı kullanılmış karbonfiber ile diğer metaller karşılaştırılmış.
Screen Shot 2015-02-26 at 02.53.52.png


Bu ve bunun gibi bir çok bilimsel test var. Karbonfiber hakkında binlerce makale var. Bence siz de araştırıp bulabilirsiniz sonuçları...
 

Zekeriya Çab

Forum Bağımlısı
Kayıt
29 Haziran 2014
Mesaj
1.083
Tepki
1.657
Şehir
İstanbul
Bu arada ben bisiklet satıcısı değilim. mühendis hiç değilim. Reklamcıyım çok fabrika gezdim böyle ıvır zıvır boş işlere acayip meraklıyım. Ben markası olan her ne ürün alırsam alayım marka sahibinin dayısının olunun adını bilmem lazım eğer bulamıyorsam almam.
 

lombardo

Aktif Üye
Kayıt
4 Şubat 2015
Mesaj
143
Tepki
188
Yaş
41
Şehir
İstanbul
İsim
Deniz
Bisiklet
Lapierre
estagfurullah, yanlış anlaşılmayı sevmem şunu demeye çalıştım; yani yönetici olmanız üslubunuzu biraz daha hoşgörülü hale getirme sorumluluğu da yüklemez mi. yöneticiye de geçtim; bana göre bisiklet süren adam, dünyaya, hayata bakışı daha barışçıl daha sıcak, üstelik de belli bir kültür geliştirmiş biridir. en azından pedal çevirir ;) sizin de öyle olduğunuzdan şüphem yok!

sadece yorumlarınızın sonları öyle agresifleşiyor ki, ya da bana öyle geldi bilmiyorum.. ben de biraz sinir oldum açıkçası bu arada bence siz zekeriya beyin dediklerini aslında anladınız. böyle çok yoğun bisiklet kullanıyorsanuz ya da yoğgun değilse bile kullanırken belli teknikleri yerine getirmeye çalışıyorsanız doğrudur; sora ile ultegra elbette farklıdır.

ama bence şu dünyada amatör şekilde bisiklet sürenlerin %70 inin gözleri bağlansın bir sora bi de ultegra ya binsin bilemez hangisi sora hangisi ultegra? hem de önemli çoğunluğu farklı komponente bile bindiğini farketmez. ama bu demek değildir ki sora yerine ultegra alan adam gereksiz bir iş yapmıştır! hayır kardeşim o adam onu almak istemiş ve almıştır! bu kadar basit! sebebi de kimseyi bağlamaz. belki de profesyonel bir kullanıcıdır..
 

Chucky-1

Daimi Üye
Kayıt
11 Mayıs 2014
Mesaj
219
Tepki
54
Şehir
Mersin
Bisiklet
Diğer
Ben anlamam kızın kadrosunu verin :hhhhhh: Tartışmalar bir yana çok içli dışlı bir forumuz dünyada tekiz bence :) Daha gezilcek çok yer var. Tek soru karbonlanmı alüminyumlan mı çeliklen mi:uyku: Bence hepsiylen. O değilde marka ne olursa olsun insanın bisikleti böyle kırılınca ne hisseder düşünsenize? Eğer garantisi yoksa bu bisiklet tamir imkanı var mıdır ya da kaç paradır??
 
  • Beğen
Tepkiler: Zekeriya Çab

Zekeriya Çab

Forum Bağımlısı
Kayıt
29 Haziran 2014
Mesaj
1.083
Tepki
1.657
Şehir
İstanbul
@Gökhan Toros
Daha açık anlatıyorum elinde 10 cm uzunluğunda tabloda olan tüm maddelerden yapılmıs cubuklar var bunların bir ucunu mengeneye sıkıştırıyorsun karbona 30 kg lık cuval asıyorsun kırılmıyor ama diğer maddeler daha 10 kiloyu geçmeden YAMULUYOR sonra karbona 30 kg 3 kere asıp asıp indiriyorsun ama 4 de KIRILIYOR. Demem oki o araştımaların hepsi salt karbon üzerine karbondan bisiklet üzerine bir araştırma yok deneyler var karbon eşyaya dönüştüğünde artık 10 kat daha güçlü olacak diye bir kaide yok. karbon bisikleti güçlü yapan markalar çakması zaten tartışılmaz.
Benim şahsi görüşüm eğer tüm amacın en önde varış çizgisini geçmekse buyur al ama amaç sporsa aliminyum bir bisiklet al arkasınada 30 kg lik çuval bağla ozman spor yaparsın.
Aynı şekilde vites içinde şöyle düşünüyorum 50 kmlik turda 3 hadi 6 kere vites değiştiriyorum ne gerek var ultegraya. genelde de 1 de yada 7-8 oluyorum daha 10 bir iki kere kullandım çünkü genelde caddelerde trafik yada insanlar oluyor önümden yarışlardaki gibi bir araba gidip bana yol açık garantisi vermiyor.
 

Barış TURAN

Forum Bağımlısı
Kayıt
28 Ağustos 2011
Mesaj
2.677
Tepki
1.990
Yaş
43
Şehir
Bursa
Bisiklet
Kron
Asil görevi kırılmak/yamulmak olan bir parça kırılmasaydı da vites sistemi parçalansaydı ya da jnata girseydi kıyamet kopardı burada :))))
 

Onur DOĞRU

Aktif Üye
Kayıt
21 Nisan 2011
Mesaj
164
Tepki
122
Şehir
karşıyaka
Bisiklet
b'Twin
Tartışma ortamı olmasın diye başlayan bir konuda.... Mesleki ilgi alnıma giren bir konuda luzumlu luzumsuz harika bir tartışma olmuş..
Karbon örüm tekniğine göre farklı davranış sergileyen bir materyaldir. Alüminyumda korezyona uğraması zor olan paslanmaya dirençli ve görece kolay işlenen bir metaldir.
Dolayısıyla karbon bisiklet örmeyi bilenden alınır. Eğer ihtiyaç hissediliyorsa; yarış için veya kişisel ego için yada zevkine, paraya kıyılır alınır.

Ben mesleğim gereği; marjinal fayda mantığıyla yaklaşırım konuya,

Ne alana lafım var, nede almayana....

Sonuçta alanlar olmasa biz bu kadar ucuza bu kompenentlere zor ulaşırdık....(sora,tiagra vs.)

Bu arada kalite göreceli bir konudur. Firma garantisi derseniz B'tWİN de ömür boyu garanti veriyor kadrolarına.... ;)
 

Sadettin Z.

Forum Bağımlısı
Kayıt
5 Haziran 2014
Mesaj
2.207
Tepki
11.769
Şehir
İstanbul
Başlangıç
2010—11
Bisiklet
Bisan
Bisiklet türü
Cyclocross
Açılın mühendis geldi :)

Karbon fiber onlarca farklı türü, örgü dokusu, reçine kaplaması olan, standartlarını üretimini yapan firmanın belirlediği bir malzeme iken, ve dahi stealth bomber savaş uçaklarının gövdesi tamamen bu malzemenin x bir türevinden imal edilirken neyin tartışması yapılıyor ki?
Vakum sistemleri üreticisi olarak Türkiye'de karbon fiber ile çalışan bildiğiniz kaç tane firma varsa hepsine hizmet ediyorum. Ürünlerimin kuvvet gören, ısınmaya ve aşınmaya dayanıklı olması gereken parçalarını da bu malzemeden yapıyorum.
Evet karbon fiber kırılır. Yeterli kuvvet uygulandığında bütün malzemeler kırılır. Ancak akma direnci en iyi çeliğin 3.5 kat üzerinde olan bir malzeme çeliğin plastik deformasyona başladığı noktada daha elastik deformasyon sınırının ortasına bile gelmemiş haldedir. Elastik deformasyonda malzeme içinde mikroskobik çatlaklar da oluşmaz. Kuvvet kaldırıldığında malzeme orjinal formuna geri döner.
Bugün bindiğiniz otobüsten, kullandığınız metro vagonuna kadar pek çok taşıt karbon fiber kullanılarak üretilir ve bu onların aniden kırılabilecekleri bir çalışma ortamı da değildir. Amacım bilmişlik taslamak değil, sadece saatte 300 km hızla giden F1 araçlarının pilotun hayatını kurtarmakla sorumlu kabin malzemesi üzerine yazmak istedim.
 

Murat B.

Forum Trolü
Kayıt
23 Eylül 2013
Mesaj
4.097
Tepki
12.204
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Specialized
@Erdal YILMAZ

Pinarello ucuzlamadı, biz zenginleştik. Kişi başı milli gelir yıllık 19000 dolar oldu haberiniz yok...

@Hakan Beşikçi

@Yiğit Alp Okyaylı

Salcano'nun 10 bin liralık bisikletleri küçük esnaf bayilerde mi satılıyor?
 

Çağrı Fatih Yamalı

Forum Demirbaşı
Kayıt
28 Ağustos 2014
Mesaj
428
Tepki
299
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Carraro
Yönetici olmanla alakalı sana tepki gelmiyor @Gökhan Toros Aşağılayıcı ve alaycı yazıyorsun. Sana her zaman söylüyorum, iki üç tane şakşakçı beğenicin var, gülücük atsan beğeniyorlar, sende onların arkasına sığınıp giydiriyorsun. Her şeyi sen biliyorsun, ukalasın, herkesin bildiğine bir laf ekleyip kendi doğrunu ortaya koyuyorsun ve yöneticisin. İnsanlarla alay etmek yerine, uzun uzun yazdığın bilgilendirme mesajlarını koysan, belki sporcunun sadece zeki ve çevik olanı olmaktan çıkacaksın. Basit bir kişiliğin var sayın Toros.
 
  • Beğen
Tepkiler: Tesup Taru