Bahadır Gürel
Forum Bağımlısı
- Kayıt
- 7 Haziran 2011
- Mesaj
- 2.067
- Tepki
- 7.943
- Yaş
- 55
- Şehir
- Maltepe/İstanbul
- İsim
- Bahadır Gürel
- Bisiklet
- Geotech
Biliyorum biraz komik gelecek ama yol bisikleti kullananlar niye aero bar kullanmıyor? İki manada soruyorum: gerekmediği için mi, faydasının farkında olunmadığı için mi?
Yol bisikletinde hızımızı artırmak için hangi yatırımların ne kadar kazanç sağlayacağını gösteren raporlarda oturuş tarzımızın ve dolayısıyla aero bar kullanmamızın %30 oranında etkili olacağı ön görülüyor.
Aero bar kullanmadım ama kendi tecrübelerimden söyleyebileceklerim şöyle: Yokuş aşağı inerken, gidonu üstten tutarak nispeten dik pozisyonda durmakla, gidonu alttan tutmak arasında çok büyük fark görüyorum. Daha da önemlisi, eğer kafamı popo yüksekliğimin altına indirirsem hızım daha da artıyor (ama pedal çevirmek zorlaşıyor). Kıyaslamak gerekirse, yokuş aşağı inerken gidonu alttan tuttuğum halde önümdeki bisikletçiyi yakalayamadığım zamanlarda, kafamı popo yüksekliğinin altına indirdiğim anda önümdeki bisikletçiyi yakalayabiliyorum. Kadro borusuna oturarak da inişler yapıyorum ve bunların da etkili olduğunu görüyorum ama pedal çevirmek imkansız hale geliyor; bir de, riskleri çok fazla (yüksek hızdayken seleden boruya oturmak veya tam tersi).
Aero bar kullandığımızda, kollarımız rüzgara karşı engel olmaktan çıkarak uçakların tasarım prensiplerine daha yakın olacak. Ayrıca oturuş tarzımızı da hız için en uygun pozisyona getirecek.
Bunlar iyi hoş da getireceği katkı raporlarda geçtiği gibi %30 civarında olmadığı için mi aero bar kullanımı yaygın değil. Çünkü nedense aero barlar sadece TT bisikletlerde akla geliyor.
Yol bisikletinde hızımızı artırmak için hangi yatırımların ne kadar kazanç sağlayacağını gösteren raporlarda oturuş tarzımızın ve dolayısıyla aero bar kullanmamızın %30 oranında etkili olacağı ön görülüyor.
Aero bar kullanmadım ama kendi tecrübelerimden söyleyebileceklerim şöyle: Yokuş aşağı inerken, gidonu üstten tutarak nispeten dik pozisyonda durmakla, gidonu alttan tutmak arasında çok büyük fark görüyorum. Daha da önemlisi, eğer kafamı popo yüksekliğimin altına indirirsem hızım daha da artıyor (ama pedal çevirmek zorlaşıyor). Kıyaslamak gerekirse, yokuş aşağı inerken gidonu alttan tuttuğum halde önümdeki bisikletçiyi yakalayamadığım zamanlarda, kafamı popo yüksekliğinin altına indirdiğim anda önümdeki bisikletçiyi yakalayabiliyorum. Kadro borusuna oturarak da inişler yapıyorum ve bunların da etkili olduğunu görüyorum ama pedal çevirmek imkansız hale geliyor; bir de, riskleri çok fazla (yüksek hızdayken seleden boruya oturmak veya tam tersi).
Aero bar kullandığımızda, kollarımız rüzgara karşı engel olmaktan çıkarak uçakların tasarım prensiplerine daha yakın olacak. Ayrıca oturuş tarzımızı da hız için en uygun pozisyona getirecek.
Bunlar iyi hoş da getireceği katkı raporlarda geçtiği gibi %30 civarında olmadığı için mi aero bar kullanımı yaygın değil. Çünkü nedense aero barlar sadece TT bisikletlerde akla geliyor.