Ortalama hızınızı arttırmak için 13 öneri

Serkan Mıstınoğlu

Road Runner
Kayıt
24 Nisan 2010
Konular
270
Mesajlar
6.177
Beğeniler
32.290
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Cervélo
Sürüşlerimizdeki ortalama hız, ne durumda olduğumuzun iyi göstergelerinden biridir. Yol bisikletine ilk geçtiğimdeki ortalama hız hedefim 25 km/h olurdu hatırlıyorum :) Zamanla daha da yükseldi.

Denk geldiğim güzel bir makalede, ortalama hızı artırmaya yönelik güzel tavsiyeler var :okyrm:

----------------------------------------------------------------------------------------------

Padallamaya ilk başladığımız andan beri hızlı gitme dürtümüz başlar. Acaba ne kadar hızlıyım? Başkalarıyla kendimi nasıl kıyaslayabilirim? Acaba nasıl daha hızlı gidebilirim? gibi...
İhtiyacınız olan en büyük iki alışkanlık sabır ve özveridir.


forearms-on-bars.jpg

Dirseklerinizi kapayın ve kırın
Bisiklet üzerindeyken en büyük rakibimiz rüzgar direncidir. Aşağıdaki taktiklerin pek çoğu, rüzgar direncinizi azaltmaya yöneliktir. Bunların en başında, bisikletin üzerinde daha eğik durmak gelir. Sele üzerinde dimdik durup daha çok rüzgar yemek yerine, daha aero bir pozisyon almak. Vücudunuzun üst kısmını daha fazla eğmeye çalışın, dirseklerinizi bükün ve büzün, gidona daha yakın olmaya çalışın. Farkı hissedeceksiniz.


Müzik dinleyin
Ülkemizde bisikletlilere özel antrenman yolları olmadığı için bu maddeyi çıkarıyorum. Bu madde risklidir, bu yüzden katılmıyorum.


group-riding-143.jpg

Grup sürüşü yapın
Bunun hile olduğunu düşünebilirsiniz, fakat grup sürüşü yapmak pek çok farklı yoldan ortalama hızınızı arttıracaktır. İlki, öne sırayla geçer ve rüzgar direncini paylaşırsanız ortalama hızınız artacaktır. Başkalarıyla sürmek aynı zamanda sizi daha da cesaretlendirecek, gaza getirecek ve limitlerinizi zorlamanız için sizi teşvik edecektir. Sizden daha iyi durumda olan bisikletçilerin temposuna yetişmek için verdiğiniz mücadele, belki bu sürüşteki hızınıza olmasa bile gelecekteki form durumunuza önemli ölçüde katkı sağlayacaktır yani geleceğe yatırım olacaktır :)


wide_tire.jpg

Lastiklerinize hava basın
Havası düzgün basılmış bir lastik daha hızlı dönecektir. Her sürüş öncesi rutin olarak lastiklerinizin havasını kontrol edin ve havalarını tazeleyin. Sıcaklık değişimlerine bağlı olarak lastikleriniz her zaman basınç kaybeder. Ayrıca basıncı düşük lastik, daha kolay patlar. Lastiklerinizin yan yüzündeki önerilen basınç değerleri göz önüne olarak doğru olarak şişirin. Basınç göstergeli bir pompaya sahip olmanız önerilir. Cebinize de yoldaki patlaklara karşı mini bir pompa almalısınız tabiki.
Lastik basıncı için ekstra kaynak: Doğru lastik basıncı (çeviri)


DSC1865-630x420.jpg

Daha az fren yapın
Gereksiz fren yapmamaya çalışın. Fren yapmak, eski hızınıza ulaşmak için pedala daha fazla yüklenmeyi gerektirir. Gereksiz fren enerji kaybıdır. Peki bunu nasıl ayarlamalıyız? Eğer normalden daha hızlı gittiğimiz dümdüz bir yol veya yokuş aşağı bir yol varsa, hızımız belli bir limiti aştıktan sonra frenlere hafif hafif dokunma ihtiyacı duyarız. Bunu elbet kendimizi güvende hissetmek için yaparız. Fakat önünüzde herhangi bir araç, kavşak, veya viraj yoksa bu tip frenlemeleri yapmamaya çalışın. Bırakın bisikletiniz aksın. Frenlemenin bir diğer kritik noktası da virajlardır. Virajı görür görmez fren yapmayın. Kendinizi ve hızınızı iyi ayarlayın, mümkün olan en son ana kadar frenleme yapmayın. İhtiyacınız olan tüm frenlemeyi viraja girmeden önce yapmanız gerektiğini, virajda(virajın içinde-ortasında) fren yapmamanız gerektiğini de hatırlatalım.
(TT bisikletlerde disk frenin amacını soran @drumbanger senin konun :) Son yıllardaki TT etaplarında ciddi sayıda U dönüşü oluyor. Sporcular, düzlükte yakaladıkları 55-60 km/h hızları virajın son anına kadar kullanmak istiyorlar ve disk fren, v frene kıyasla belkide frene 1-2 saniye daha geç dokunmaları anlamına gelecek. Bu ciddi bir avantaj. 10 adet U dönüşünün olduğu bir etapta, 10 saniye demek.)


increase-average-cycling-speed-3.jpg

Gidonu alttan tutun
Boynuz gidonlu bir (yol) bisiklet(i) kullanıyorsanız, sürüş boyunca gidonu ne kadar süre alttan tutuyorsunuz? Gidonu alttan tutmak manevra kabiliyetinizi artırır, aerodinamizminizi artırır, rüzgar direncinizi düşürür, iniş ve virajları daha güvenli almanıza yardımcı olur.
Gidonu üstten(hood-kauçuklardan) tutmanız ile alttan tutmanız arasında %20 rüzgar direnci farkı oluştuğunu da belirtelim.
Gidonu alttan tutmaktan rahatsız olan bisikletçilerin yaygın olarak iki geçerli sebebi vardır. İlki, frenlere daha zor ulaşacaklarını düşünmeleri ve bu durumdan rahatsız olmaları. İkincisi, konforsuz ve rahatsız hissetmeleri. Her iki problem de, bisikletin ayarlamaları düzgün yapılarak çözülebilir. (Bel ve bilek ağrısı problemleri kastediliyor) Eğer bisikletiniz size uygunsa ve doğru olarak ayarlanmışsa sürüşünüzün büyük bir bölümünü gidonu alttan tutarak yapabilmelisiniz. (Herhangi bir ağrı yaşamadan) Bu konuda sürüş öncesi ısınma ve gerdirme egzersizleri özellikle sırt için yardımcı olabilir.


track-standing-332x500.jpg

Zaman kazanmak için dengede durabilmek "Track Stand"
Mutlaka diğer bisikletçilerde veya bisikletli kuryelerde görmüşsünüzdür, kırmızı ışıklarda olduğu gibi düşmeden duran, adeta artistik hareketlerle yer çekimine meydan okuyarak dengede durulan bu hareketi. Bu hareketten sonra hızlanmanız için gereken tek şey 3-4 güçlü pedaldır. SPD kilitlemek yok, bisiklete tekrar yerleşmeye çalışmak yok. Dengede durabilmek tecrübe ister, ve cuma trafiğinde kızgın bir araç sürücüsünün önünde yapmanız önerilmez. :) Mola verdiğinizde, veya buluşma noktasına erken varıp arkadaşlarınızı beklerken bu hareket için egzersiz yapabilirsiniz.

Bunu öğrenmenin ilk kuralı ağırlık merkezinizi öğrenmenizdir. Öncelikle ön alıştırma olarak bisiklet ile çok yavaş bir şekilde giderek, çizebildiğiniz kadar küçük daireler çizerek dengenizi sağlamaya çalışın. Yavaş gidin, çizebileceğiniz en küçük daireyi çizin, bunu yaparken gidonunuzu olabildiğince az oynatın.
Bu konuda aşama keydettiğinizde çok ufak bir eğim bulun (%2 civarı). Bisikletiniz yokuşa doğru bakar konumda olsun, ön janta değil de ileriye bakmaya çalışın. Bir nokta seçin ve o noktaya odaklanın (uzaklardaaa :D) Saat 9 yönünde olan ve daha iyi kontrol edebildiğiniz ayağınızla ufak hamleler yaparak dengede durmaya çalışın.

Örnek video:



Rüzgara karşı gidin, rüzgarı arkanıza alıp dönün
Bir bisikletçi olarak, rüzgar bizim hem dostumuz hem düşmanımızdır. Karşıdan esen rüzgar bizi zorlar, çabamızın karşılığını alamıyormuşuz gibi hissettirir, güçsüz hissettirir. Arkadan esen rüzgar ise kolay pedallarla yüksek hızlara çıkıp kendimizi bir süper kahraman gibi hissettirir :)
Antrenman rotalarınızı mümkün mertebe rüzgara karşı gidecek ve rüzgarı arkanıza alacak şekilde belirleyin. Bacaklarınız dinç ve kuvvetliyken rüzgara daha iyi karşı koyun ve dönüşte yorulmuş olmanıza rağmen ortalamanız düşmesin, moraliniz bozulmasın.


fatguysuffers.jpg

Kilo verin
Hızlı gitmek istiyorsanız bilin ki kilo vermek sizi kesinlikle hızlandırır. Aynı eforla daha hızlı gidersiniz. Yokuşlarda, daha az yer çekimine maruz kalmanızı sağlar. Benzer şekilde zayıf olmak düz etaplarda aerodinamik açıdan da, rüzgarı daha iyi yarmanız ve daha az rüzgar direncine maruz kalmanızı sağlar.
Rejim yapmak için kendinizi zorlamak zorunda da değilsiniz, ufak değişikliklerle kilonuzu kontrol altına alabilirsiniz. Çayınıza koyduğunuz şekeri azaltarak bile, günde 3-4 bardak çaydan hesaplarsak 1 ayda yarım kilo demektir. Haftada 3 defa fazladan 30 dakika antrenman yapmak, bir ayda yarım kilo veya 1 kilo demektir.


GR_VillaOliveGrove_074-630x420.jpg

İntervaller
Ortalama hızınızı en çabuk artırmanın yollarından biri sürat intervalleridir. Bisiklete atlayıp, normal temponuzun üzerinde bir antrenman yapmaya kalktığınızda bu sizi bir süre sonra tüketir. Antrenörler bunun yerine intervalleri öneriyor. Bu çalışmalar, kısa süreliğine pedala yüklenip yüksek hızlara ulaşmanız ve daha sonra bir süre tempoyu düşürüp soluklanmanız, ve yeni yüksek temponuz için hazırlanmanız şeklinde giden döngülerdir.
Bunu her sürüşünüzde deneyebilir, uygulayabilirsiniz. Yolun düz ve akıcı olan bölümlerinde pedala yüklenin, hızınızı gücünüz yettiğince koruyun ve yolun nispeten daha sıkışık olan bölümlerinde(veya trafik lambaları, kavşak içeren bölümlerinde) dinlenin. Kendinize hedef de koyabilirsiniz. Bir trafik lambası, park halindeki bir araç, bir ev, bir ağaç vb. Hedefinize ulaşana kadar var gücünüzle basın ve daha sonra dinlenin. bunu yaparken yolun güvenli olduğuna emin olun ve karşılaşabileceğiniz riskleri önceden sezmeye çalışın, yani hazırlıklı-temkinli olun.
Bu çalışmaları daha planlı bir şekilde de yapabilirsiniz; Örneğin normal ortalamanızın 25 km/h olduğu düz bir yolu kullanın. Bu yola gelmeden önce 15-20 dakika normal tempoda ısının. Bu yola geldiğinizde 2 dakika boyunca 30 km/h hızla sürün. Vitesi büyütün, istikrarını koruyabileceğiniz bir kadansta çevirin.
2 dakikalık bu bölümü tamamladıktan sonra vitesi tekrar kolaya alın ve 5 dakika boyunca dinlenin. Pedal çevirmeye devam edin. Bu, yüksek tempoya hazırlanmanız açısından önemli. Bu döngüyü 3-4 kez tekrar edin. Eğer kolay geliyorsa bir sonraki intervalde hızınızı bir miktar daha artırabilirsiniz.
Birkaç denemeden sonra kendinizi daha iyi tanıyacaksınız. Bu intervallerden sonra ortalama hızınız düşebilir, önemli değil. Önemli olan 25 olan olağan(size has olani normal temponuz olan) hızınızı 30'a çıkarmaya çalışmak.


5e5bb4d61700a7c23b5abfe47263a288.jpg

Kas yapın
Bisikletçi kası yapmak ve bisiklet üzerindeki verimliliği artırmak uzun zaman ister. Düzenli olarak bisiklete binmek, zorlanmadan alabileceğiniz mesafeleri uzatır. Bununla birlikte, bisiklet üzerinde yapacağını bazı egzersizler kas gelişiminizi hızlandırabilir.
Yüksek kadans egzersizleri kalp ve damar dolaşımı için oldukça faydalı ve geliştiricidir. Yüksek kadans, verimliliği artırır. Pedalı sadece hızlı çeviriyor olmak ortalama hızınızı tabiki artırmaz. Önemli alan büyük viteslerde de hızlı çevirebilmek :) Fakat her iki antrenman tipine de ihtiyacınız var. Hem yüksek kadans antrenmanları, hem büyük vitesteki güç antrenmanları. Bu iki antrenman tipi, ihtiyacınız olan hızı size verecek ve kas gelişiminizi destekleyecektir.
Büyük vitesleri düşük kadansta çevirmek, vücut geliştiricilerin yüksek ağırlıkları yavaş yavaş kaldırıp indirmelerine benzer. Bir tek kasın çalışıp güçlenmesindense çok sayıda kasın çalışıp güçlenmesi. İyice ısındığınıza emin olduktan sonra eğimi çok değişken olmayan ve çok da dik olayan bir yokuş bulun (Toplanın beyler büyük aynakol deneyecez :D :harika: :islik:) ve çevirmeyi sürdürebileceğiniz büyüklükte bir vites seçin. 50 kadansı hedefleyin. Daha azı dizlerinizi sakatlayabilir unutmayın. Padala bastıkça bacağınızdaki tüm kas gruplarının çalıştığını hissedeceksiniz. Bunu 1 dakika sürdürdükten sonra vitesi küçüğe alın ve kadansı normalden de yükseltip dinlenin. Dinlendikten sonra bunu 10 kez tekrarlayın. Haftada 1 ya da 2 kez bu antrenmanı yapın. Dinlenme aşamasında kadansın yüksek olması önemlidir. Düz bir yolda kendi hızınızı bulun (örneğin 25) daha sonra vitesi 1-2 düşüğe alarak aynı hızı, pedalı daha hızlı çevirerek korumaya çalışın. Pedalı olabildiğince hızlı çevirin fakat sele üzerinde zıplayacak kadar olmasın. Eğer gösterge cihazınız varsa, 20'şer saniyelik ve arada 10'ar saniye dinlenmelerle 90,95,100,105,110 ve son olarak da zıplamadan çevirebildiğiniz kadar hızlı çevirin.


Energy-Labs-affordable-carbon-clincher-aero-road-bike-wheels01.jpg

Aero kadro ve jantlar (Dahi olmaya gerek yok! :D)
Eğer hız konusunda çok istekliyseniz, biraz hız satın alabilirsiniz... Profil jantlar, aero teller hava sürtünmesini azaltarak hızınızı artırabilir. Siz yine de sürüş esnasında, toplam sürtünmenin %70'ini vücudumuzun oluşturduğunu unutmayın :eek:
Yani sürüş pozisyonunuzu değiştirip ayarlamanız, size en büyük kazancı sağlayacaktır!
Hız için para harcamadan önce, kilo vermenin, aero pozisyonu öğrenmenin ve formda olmanın en iyi ve "bedava" geliştirmeler olduğunu unutmayın...
Yine de para harcama konusunda istekliyseniz bike fit yaptırabilir, vücudu daha iyi saran, daha sıkı bir forma seti alabilirsiniz.


8bar-adidas-cycling-skinsuit-0102-Bearbeitet_s.jpg

Sıkı giysiler
Sıkı (bol olmayan, üzerinize tam olarak olan,oturan) formalar giymenin iki getirisi vardır; Birincisi, teri daha iyi atarsınız, sıcaktan daha az etkilenirsiniz, kuru ve serin gidersiniz ki bu da daha az yorulma ve sürüş konforu/performansı anlamına gelir. İkincisi, bol giysiler katlanarak çok fazla rüzgar almanıza sebep olur ve rüzgarda bayrak gibi sallanırlar, hızını keserler. Eğer bu konuda çok ciddiyseniz aero ayakkabı kılıfı bile kullanabilirsiniz!

Peki ortalama hız gerçekten de bu kadar önemli mi?
Averaj hız, kendinizi kıyaslamanız için en yaygın ve kolay yöntemlerden biridir. Forumlarda pek çok bisikletçi, ortalama hızlarının grup sürüşü için veya yarış için yeterli olup olmadığını sormakta ve tartışmakta :)
Unutmayın ki sürüş sırasında ortalama hızı etkileyebilecek çok fazla faktör var; Rüzgar şiddeti ve yönü, eğimler, asfalt kalitesi, sıcaklık, nem ve tabiiki trafik yoğunluğu! Hızınızı değerlendirirken kendinize karşı acımasız olmayın ve bunları göz önüne alın. Bazı günler ne kadar istekli olsanız, uğraşsanız da ortalamanız istediğiniz gibi olmayabilir...
Yüksek ortalamalı antrenmanlar için çabalamak yorucu olabilir, ve sürekli hızlı olma isteği sizi zaman zaman riske de atabilir. Hız, sürüşten daha önemli hale gelebilir. Antrenmanlarınız için güvenli ve bildiğiniz, her zaman kullandığınız yolları öneriyoruz.
Ayda bir kez yüksek sürat antrenmanı yapabilir ve bunun kaydını tutup, ay ay kıyaslama yapabilirsiniz :)

Orjinal link:
Bağlantıyı görüntüleyebilmek için üye girişi yapmalısınız.


---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Maddeleri detaylı açıklanmış, faydalı bir yazı bence :okyrm::okyrm::okyrm::)
 
Son düzenleme:

Ömer Murat

Forum Bağımlısı
Kayıt
3 Şubat 2016
Konular
12
Mesajlar
4.543
Beğeniler
30.818
Şehir
Antalya
@Serkan Mıstınoğlu Sadece "Müzik Dinleyin" den ziyade genel anlamda konunun tümü bu ülke için tehlikeli bence. Kıyıdan kıyıdan, kendi halinde, düşük hızlarda giderken bile ölüyoruz. Allah muhafaza yüksek hızlarda asfalttan kazırlar bizi :) Teşekkürler paylaşım için, ellerinize sağlık :harika:
 

mariokaldato

Otobanda ışıksızım kanka
Kayıt
1 Ağustos 2015
Konular
95
Mesajlar
8.294
Beğeniler
25.765
Yaş
44
Şehir
Bursa
Adı
Raşit Cumhur Çakın
Bisiklet
Merida
@Serkan Mıstınoğlu Sadece "Müzik Dinleyin" den ziyade genel anlamda konunun tümü bu ülke için tehlikeli bence. Kıyıdan kıyıdan, kendi halinde, düşük hızlarda giderken bile ölüyoruz. Allah muhafaza yüksek hızlarda asfalttan kazırlar bizi :) Teşekkürler paylaşım için, ellerinize sağlık :harika:
Dusuncelerinize katiliyorum. Hizlanma konusunda ulkemizin yeterli duzeyde bisiklet kulturu olmadigindan hizdan ziyade popomuzu korumanin daha kritik oldugunu dusunuyorum ( nasil bilader , " musteri hizmetleri" Turkcemi gelistiriyorum inceden hahaha :D )
 
Kayıt
23 Eylül 2016
Konular
3
Mesajlar
37
Beğeniler
18
Yaş
39
Şehir
ankara
Adı
hacışerif
Bisiklet
Canyon
Sporcu kulaklıkları artık eskisi gibi değil. Ben philips marka dandik bişi aldım. Kulağımda son ses giderken arkadan gelen elektrikli bisikletin tekerinin sürtünme sesi bile kulağıma çalınıyor.
Ya ben süper duyuyorum, yada kulaklılar lvl atlamış.

Süper bir yazı olmuş soluksuz okudum.
 

serkant yakıt

Daimi Üye
Kayıt
22 Temmuz 2014
Konular
3
Mesajlar
331
Beğeniler
400
Yaş
39
Şehir
istanbul
Bisiklet
Lapierre
Gerçekten çok güzel bir yazı. paylaşım için teşekkürler. İlk iş kilolardan kurtulmak. :D
Ayrıca asfaltta arazi lastikleriyle mtb kullanmakta form arttırır herhalde. Sonuçta hızlı gidebilmek için yol bisikletinin tepesindekinden daha fazla efor sarfedip daha fazla güç harcamak lazım. Yanlışta olabilir. Ben daha yeniyim :eek:ops::eek:
 

yasrasari

Üye
Kayıt
15 Eylül 2016
Konular
1
Mesajlar
49
Beğeniler
28
Yaş
21
Şehir
Adana
Adı
yaşar sarı
Bisiklet
Bergamont
yol bisikleti sürmeye yeni başlayan veya daha prof sürüş yapmak isteyenler için çok yararlı bir yazı teşekkür ederiz
 

Bozkırlı

Daimi Üye
Kayıt
8 Temmuz 2014
Konular
7
Mesajlar
207
Beğeniler
471
Yaş
36
Şehir
istanbul
Adı
Serdar GÖK
Bisiklet
KTM
Bu yazıyı daha önce okumuştum. O zaman da sık fren yapmama maddesine takılmıştım. Ben daha önce de defaatle söyledim sahil yolunda günlük sürüşler yapıyorum diye. Bir dakika içinde 10 kez fren yapmak zorunda olduğum zamanlar oluyor. Frensiz beş dakikadan fazla gittiğim olmuyor. Ya piknikçilerin küçük çocuklarından kaçıyorum ya aracını kenara parkeden adamların direk bisiklet yoluna çıkan şoför ve yolcularından. Bazen o park halindeki araçlardan direk küçük çocuklar atlıyorlar yollara. Özetle ya gecenin körü yahut sabahın köründe yola çıkmadıkça fren sayısını azaltmak pek mümkün değil.

Bu yazdıklarım benim şahsi talihsizliğim. Yazı on numara ve faydalı.
 

mehmetsunu

İKONOKLAST
Kayıt
28 Eylül 2011
Konular
262
Mesajlar
5.288
Beğeniler
12.291
Şehir
kayseri
Bisiklet
Cube
Şu yazılanlar oxford bitirmiş bir adama gel çizgi çekmeyi öğrenelim demeye benziyor. Hepside içgüdüsel olarak bilinir şeyler. üzerinden tek tek geçelim.
1-askerde ilk öğrenilen kural tam siper yapmak ve hedef küçültmektir, bakın askerde diyorum. Yani hedef küçültmeyi okuma yazmadan önce ilk kural olarak öğretiyorlar.
2-müzik olayını evrensel bir doğruluk ile müellif yazmış.
3-Grup sürüşü bir nevi bisikletin tasarruf kumbarası gibi bir şeydir. Un torbasından kendine don diken bir nesil için bu tip şeyler zaten içgüdüsel olarak öğrenilmiştir.
4-dikkat edersen geçiyorum.
5-geçen yine tok kapı sesli arabamla gidiyorum bizim çocuk bayba çog fiyen yapıyyoysun benzin haycıyoysun demezmi. Konuştuğuna bir sevindik sorma gitsin.
6-o gidonu niye icat etmişler o zaman, zulüm olsun diyemi. herhalde alttan tutacaksın.
7-dengede durmanın kitabını yazmış, denge felsefesinin umdelerini koymuş bir milletin ahvadıyız. Buda meselemi şimdi.
8-rüzgara karşı tükürülmez rüzgara hareket çekilmez, rüzgarı içerde fazla tutamazsınız o bir yolunu bulur çıkar, rüzgar çetindir. (nasılda alegorik anlatımlarda bulunuyorum saksı değil tabi)
9-ben şu alemde kilolu olmasına rağmen hızlı giden bir tek araca rastladım. 4000 motor rover range.
10-geri kalan kısım için bla bla bla.
11- jantlar evet dostum doğru tespit dahi olmaya gerek yok tıpkı diğer maddelerde olduğu gibi.
 
Kayıt
20 Ağustos 2013
Konular
7
Mesajlar
67
Beğeniler
52
Yaş
42
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Sedona
mehmetsunu ne demek istemiş, neden öyle bir yazı yazmış anlamadım ama ben yazınız (çeviriniz) için teşekkür ederim. Evete bazıları bildiğimiz şeyler ama bu herkesin bildiği anlamına gelmez. Bu arada benim ilk kez bu yazıdan öğrendiklerim de var. Elinize sağlık.
 

Tolga Çelebi

Culebrist
Kayıt
2 Haziran 2013
Konular
56
Mesajlar
2.926
Beğeniler
4.424
Şehir
Üsküdar / İstanbul
Adı
Tolga Çelebi
Bisiklet
Focus
Ben de yazıyı pek beğenemedim,biraz geçiştirme yazısı olmuş :)

"Kas yapın " yazmak nedir yahu, bizde yağ yapıyorduk zaten :D
 
Tepkiler: Ömer Töremen

vela2016

Daimi Üye
Kayıt
24 Temmuz 2016
Konular
9
Mesajlar
274
Beğeniler
596
Bu yazılar zaten genele hitap eden ve amatör sürücüleri bilgilendirme amaçlı yazılardır. Evrenin sırrını vereceklerini düşünmeye gerek yok yani.
 
Tepkiler: kapluj

Godzilla

Daimi Üye
Kayıt
1 Eylül 2016
Konular
26
Mesajlar
339
Beğeniler
483
Yaş
22
Bende tam olarak böyle bir konu ariyordum, baslik sahibine tesekkür ederim :)

Konu altinda ufak birde soru sorayim yeri gelmisken;

Bisikletimi %80 sehiriçi agirlikli kullaniyorum, %20"de araziye giriyorum.

Benim ortalaman en fazla 12-13 civarlarinda oluyor. Acaba sehiriçinde bu degerler normalmi arkadaslar?
 
Başlık sahibi
Başlık sahibi
Serkan Mıstınoğlu

Serkan Mıstınoğlu

Road Runner
Kayıt
24 Nisan 2010
Konular
270
Mesajlar
6.177
Beğeniler
32.290
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Cervélo
+ Olumlu yorumlar için teşekkürler :) Beni bu tip çeviriler yapmak için daha da teşvik edip heveslendiriyorlar!

@Godzilla yolun asfalt olup olmaması, eğer asfaltsa trafik yoğunluğu, yokuşlar, verdiğin küçük molalar, bunların hepsi senin ortalamana etki eder, çoğu da düşürür. Fakat kesin olan birşey var ki, sen bisiklete binmeye devam ettiğin sürece ortalaman sürekli olarak yükselir. Çünkü bacakların gelişir, ciğerlerin ve kalbin gelişir, en önemlisi de kilo verirsin :)
 
Tepkiler: Godzilla
Yukarı Alt