Profesyonellerden Tırmanış Teknikleri

Aytaç DİREK

Daimi Üye
Kayıt
17 Haziran 2013
Mesaj
351
Tepki
1.480
Şehir
izmir
Başlangıç
2010—11
Bisiklet
Canyon
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Selamlar
İngiltere'de aylık olarak yayınlanan "Get into Road Cycling" isimli derginin Aralık sayısında yayınlanan "Profesyonel Sporculardan Tepe Tırmanma Teknikleri ve İpuçları" konulu makaleyi elimden geldiğince Türkçeye çevirmeye çalıştım. Yabancı kaynaklardan özellikle antrenman teknikleri gibi faydalı bilgileri okurken pek çok yeni şey öğrenirken, aynı zamanda doğru olduğunu düşündüğüm pek çok şeyin de yanlış olduğunu öğreniyorum. Bu tür bilgilerin bende kalmaması amacıyla buradan yayınlayarak paylaşmaya devam etmeyi düşünüyorum.
Saygılarımla

Yukarı çıkıyor muyuz?

İngiltere Milli takımında yarışan dört yol yarışçısıyla tepe tırmanma antrenmanları ve tekniklerini konuştuk.
Birçok İngiliz yol yarışçısı için Sonbaharın ilk haftaları saçma bir çalışma döneminin başlangıcına işaret etmektedir.Her yıl Eylül ve Ekim ayları boyunca, sert ve acı veren zamana karşı tepe tırmanma antrenmanlarını yapabilmek için uçurum yamaçlarında iki mil uzunluğunda tırmanış rotası arayan bisikletçiler göreceksiniz. Bu tür yarışlara katılan bisikletçilerin bazıları profesyoneldir, işte tam da bu yüzden teknikleri, yetenekleri ve tavsiyeleri bizlerin tepe tırmanışlarımızı geliştermemize oldukça faydalı olabilir.

untitled.png


KAZANMAYA PEDAL BAS

Kendisi her ne kadar single speed kullanmış olsa da 2008 tepe tırmanış şampiyonu Matt Clinton’a göre tırmanışta düşük vites, yüksek kadans (kadans pedallerinizi döndürme hızıdır) en önemli anahtardır. Her tırmanış yarışını single speed bisikletlerle kazandım fakat bunu yapabilmeniz için katılacağınız yarışın tepe inişinin olmaması gerekir aksi takdirde kendinizi yüzünüz gözünüz toz toprak içinde en sonda bulabilirsiniz diyor Clinton. Tepelere en büyük dişlide çıkmak fikri kadar palavra bir fikir daha yoktur. Düşük vitesle tepe çıkmak yüksek viteste çıkarken yapılan zig zag veya patinaj çekmekten daha kolaydır.
Uzun tırmanışlarda hedefiniz daima düşük viteste pedalı çevirmek olmalıdır. Bu Tour De France’da yarışan profesyoneller gibi sürekli 120 rpm (dakikadaki devir sayısı)’de pedal çevireceğiniz anlamına gelmez ancak düşük viteste 85-95 devir/dakikalık bir kadans nisbeten daha iyi hissetirecektir.Asıl anahtar eğimin derecesine göre vites arttırırken efor ve kadansı stabil kılmaktır.Artan eğimle başaçıkabilmek ve kas ağrılarını azaltmak için seleden kalkım ayakta sürecekseniz eğer hızı ve momentomu koruyabilmek için pedallere baskı uygularken vitesi bir kademe arttırmalısınız diyor Andrew.

OTURUN

froome.png

5 defa İngiltere tepe tırmanma şampiyonu Stuart Dangerfield'a göre her ne kadar tepe tırmanırken ayakta sürmeniz gereken durumlar olsa da oturarak sürmek ayakta sürüşe kıyasla çok daha etkilidir. Ayakta sürmek enerji kaybıdır çünkü vücut ağırlığınızı desteklerken aynı zamanda kendinizi yokuş yukarı itmeye çalışıyorsunuz.Eğer yokuş tırmanırken hep ayakta sürüyorsanız ya yanlış vitestesiniz veya güç antrenmanına ihtiyacınız var demektir.
Dangerfield'ın görüşü, Fransa'daki Franche-Comté Üniversitesi ve ABD'deki Utah State Üniversitesi tarafından yürütülen ayrı çalışmaların sonuçlarıyla desteklenmektedir. Fransız araştırmacılar VO2max yoğunluğunun %75'inden az olduğu durumlarda ayakta sürmenin daha az etkili olduğunu söylerken Amerikalı araştırmacılar ise 400 watt'lık yüksek yoğunluklu bir güçle seleye oturarak çıkılan bir tepenin %3.7 daha hızlı çıkıldığını belirtiyorlar.
Ancak Amerikalı araştırmacılar %15 eğimin üzerindeki tırmanışlarda ayakta ya da oturarak sürmek arasında çok az hız farkı olduğunu ilave ediyorlar.
Profesyonel performans: Bisiklet kitabının yazarı Richard Ellen buna katılıyor.Ayakta tepe tırmanmak enerji depolarınızı çabuk tüketir ve daha çabuk yorulmanıza neden olur diyor. Fakat grup sürüşleri için düşünülürse, ayakta tepe tırmanarak oksijen borçlanmasına girmek (not),hızlı ilerleyen bu grubun içerisinde kalarak bu enerjiyi parkurun diğer bölümlerinde geri alabileceğiniz anlamına gelebilir.

KÜÇÜK ADIMLAR

stelvio-pass-hill-climb1.jpg


Bir başka 5 defa İngiltere Tırmanış Şampiyonu olan Jim Henderson, tepe tırmanışının büyük bölümünün psikolojik çaba gerektirdiğini söylüyor. Özellikle uzun sürüşlerde, tırmanışın tamamını düşünüp yılgınlığa düşmek yerine, tırmanışı sektörlere ayırarak her sektörü bir zafer olarak düşünmek gerekir. Tepeyi tırmanırken sonraki 10 mile değil de bunun yerine her dönemeçten sonra bir sonraki 10 metreye odaklanarak tırmanışı yapmayı tavsiye ediyor. Özellikle dik bir yokuşu çıkarken, kafamın içindeki paniği durdurmak için pedal saymayı öğrendim. Bu size yeni ve önemli bir faktöre odaklanabilmeniz için motive edici bir yöntemdir.
Çok uzağa odaklanmak sinirlerinizi mahveder. Spor psikoloğu ve Elite spor danışmanlığı ve antrenmanlı beyin merkezinin kurucusu Jamie Edwards : Önünüzdeki görevin ağırlığı sizi sinirlendirir bu da değerli glikojen kaynaklarınızın büyük bölümünü yakmanıza neden olarak sizi elit bisikletçilerin en iyi performanslarını yaptığı sakin bölge (calm zone)'nin dışında bırakır. Kısa mesafe yerine sürekli çok uzağa odaklanmak size sürekli “ya şöyle olursa? Ya yapamazsam? Sorularını sordurtur.

DERİN NEFES ALIN

Sinirlerinizle savaşmak için karnınızdan solumalısınız. Göğüs kafesinizi açarak daha iyi bir soluma sağlamak için fren kollarını geniş açıyla tutarak, burnunuzdan nefes alın, üçe kadar sayın, durun ve sonra havayı ağzınızdan dörde kadar sayarak bırakın. Bu prensip panik atak anında kullanılan kağıt poşet ile benzerlik taşır. Bünyenizdeki karbondioksit fazlalığı, kısa kısa alınan nefeslerin bir sonucudur. Bu da beyninizin ve diğer kasların düzgün çalışması için gereken oksijeni alamadığı anlamına gelir. Alınan uzun nefesler, daha ideal bir solunum düzeni gerçekleştirmenize yardımcı olacak parasempatik sinir sistemini harekete geçirir ve kalp atış hızınızı yavaşlatır.

MAZERETLER,MAZERETLER

Pek çok bisikletçi tam zamanlı bir işte çalışırken veya dağlık olmayan bir bölgede yaşıyor oldukları için iyi bir tırmanışçı olabilmenin mümkün olmadığını düşünür.
Bath ve Bristol arasındaki düz rotayı her gün evden işe giderek kat eden, İki defa ulusal tepe tırmanma şampiyonu olan James Dobbin buna katılmıyor. " Bu tamamen enerjiyi verimli kullanmakla alakalı ve aklınıza koyarsanız düz yolda da bu çalışmaları yapabilirsiniz".Bath ve Bristol arasında ev-iş rotamda 30 saniye boyunca saatte 30 millik bir hıza çıkıyor ve bu intervali sık aralıklarla tekrarlıyorum. Yaşadığım yerdeki tepeleri biliyorum. Kişisel Vo2Max testi gibi hedeflere odaklanmam gerektiğinin farkındayım.
Akşamları turbo trainerı kullanıyorum fakat yine saatlerce selede pedal çevirmek yerine kısa ve yoğun interval antrenmanlarına odaklanıyorum. Antrenör Andy Wadsworth güçlenmek için zıplayarak yapılan squat antrenmanını öneriyor.

Yapılışı;
Dumbbell-Squat-Jump-Exercise.jpg

Ayakta dururken ayaklarınızı kalça genişliğinizde açın, normalde kaldırabildiğiniz azami dambıl ağırlığının %30'una denk gelen ağırlıkta bir çift dambıl alın. Dumbbell'lariı uyluklarınızın yanında kol uzunluğunda tutun, avuç içleriniz birbirine bakmalı. Göğüs dışarıda ve omuzlar geride olacak şekilde, kalçalarınızı geri çekin ve bacaklarınızın 90 derece açı oluşturacak şekilde dizlerinizi bükerek squat pozisyonu alın. Bu pozisyonu aldıktan sonra derin bir nefes alarak vücudunuzu havaya kaldırmak için patlayıcı bir şekilde yukarı zıplayın. Kollarını yanına tutun, yükselirken dambılleri kaldırın. Yere inerken nefes verin ve yumuşak bir şekilde dizlerinizi kırarak kalçanızı başlangıç pozisyonuna getirin. Kaslarınızı mümkün olan en kısa sürede ateşlemek için bir sonraki atlamaya başlamadan önce kısa bir süreliğine durun.
Sırayla beş ila sekiz sıçrama yapmayı deneyin ve her birinde maksimum yüksekliğe ulaşmaya konsantre olun, mümkün olduğunca yumuşak iniş yapın. Dayanıklılık ve Koşullanma Araştırması Dergisinde yayınlanan bir çalışmada, araştırmacılar squat çalışmış sporcuların sekiz hafta içinde yüzde 17 oranında dikey sıçrama yüksekliğini arttırdıklarını keşfettiler. Ayrıca 20 metrelik sprint zamanları da benzer bir miktarda gelişti.

KİLO VER PARA KAZAN

2009 Tour de France'da Brad Wiggins'in sarı mayoyu ilk giydiği etapta beni asıl hayretler içinde bırakan ayrıntı onun güç/kilo oranıydı diyor 4 defa tepe tırmanış şampiyonu Chris Boardman. Belli ki Brad, pist antrenmanlarının sağladığı güce sahipti ama özellikle tepelerde yaptığı sonuçları almak için epey kilo vermişti. Birkaç kilo vererek, o kiloları verebilmek için başvuracağınız bir diyetisyene veya daha hafif bir bisiklete harcayacağınız paradan tasarruf edebilirsiniz. " Ben doğuştan zayıf bir yapıya sahibim bu nedenle interval antrenmanlar benim için yeterli" diyor Chris Boardman. Tabi sportif bisikletçilerin büyük çoğunluğu muhtemelen hem kilo vermek hem de interval çalışmalarına ihtiyaç duyuyorlardır. Kendi vücudunun durumuna (kilolu olup olmadığı) bakmadan daha hafif grup setlere servet harcamak ne kadar mantıklı olabilir ki?
1. 55 mt. boyunda 90 Kg. ağırlığında bir bisikletçiyi ele alalım. Düz yolda 200 watt'lık sabit güç uygulayarak 32 Km/h yapabilir. 73 Kg: a düşüp aynı gücü uyguladığında sürati 33.7Km/h olur. Bu hesabı % 10'luk eğime sahip bir tırmanışa aktarırsak hızı 6.75 km/h'den 8.2Km/h'a çıkar.

"Formda Kalmak için Beslenme" isimli kitabın yazarı Anita Bean, sağlıklı ve kademeli kilo vermenin işin anahtar noktası olduğunu söylüyor. İşe günlük kuruyemiş tüketiminin % 70'ini fındık ve badem olacak şekilde ayarlamakla başlayın. California'da bulunan City of Hope ulusal tıp merkezinin araştırmasına göre 6 ay boyunca günlük diyetlerine % 70 badem eklenen deneklerin 6 ay sonra vücut ağırlıklarının % 8'ini kaybettikleri tespit edilmiş. Fındık vebadan gibi kuruyemişler tekli doymamış yağ, lif ve protein bakımından zengin, sağlıklı besinlerdir. Karnınız acıktığında bunlardan bir avuç tüketirseniz ana öğünlerde daha az yemek yediğinizi göreceksiniz. Su içmeyi de unutmayın tabii. Yarış öncesi tırmanış bisikletçilerinin önceliği yeterli sıvı alımı olmalıdır. Rutin antrenmanların arasına interval çalışmalarını eklemek de kilo kaybettirir diyor New South Wales üniversitesinden araştırmacılar.
15 hafta süren bir deneye göre; 20 dakikalık bir sürüş süresi boyunca 8 saniye yüksek tempoda, ardından 12 saniye hafif tempoda tekrarlanan sürüşler yapan bir bisikletçi, bunu haftada üç kez tekrarlayarak intervalsiz bir şekilde 40 dakika antrenman yapan birisine göre 2.7 kg daha fazla kilo kaybettiği gözlemlenmiş.
Artık epik bir şekilde tepe tırmanabilmek için gizli formülü biliyorsunuz; yüksek kadans,seleye oturarak sürmek, interval antrenman ve diet.

GÜÇLENMEK

Jim Henderson'un tepe tırmanma programı, haftalar içinde kısa ve kesin bir şekilde garantili gelişim vadediyor.
"Eğimi % 1'den % 10'a çıkan ve trafik yönünden nispeten sakin bir kısa yokuş bulun.(Araç trafiğinin yoğun olduğu bir yol seçmeyiniz çünkü bu antrenmanda çok yorulacağınız için üzerinize doğru gelen araçlara sürekli konsantre olamayabilirsiniz. K(endinizi riske atmayın)
Isının, ardından yokuşun en altından başlayın. Tüm enerjinizin % 100'ünü verecek şekilde kelimenin tam anlamıyla takatiniz kalmayıncaya kadar 1 dakikalık bir efor sergileyin. Yokuşun tepesinde bisikletten inmeden 3 dakika daha aktif dinlenme şeklinde Pedal çevirmeye devam edin. Bu çalışmayı 4 defa tekrarlayın. Ardından 15 dakika boyunca rahat tempoda pedal çevirin ve antrenmana yeniden başlayın. Bu antrenman esnasında tekniğe fazla takılmayın Sadece tüm gücünüzle yüklenmeye odaklanın. Öyle ki kaslarınız laktik asit yüzünden acı içinde kalsın.

UZUN TIRMANIŞLAR

maxresdefault.jpg

Alp stili tırmanışı öğrenmek ister misiniz? Antrenör Andy Cook'un tırmanma ile ilgili bazı notları var.
Oturun:
Uzun tırmanışta seleye oturarak tırmanmak aerobik açıdan en verimli yoldur. Seleye oturarak sürmek, bacağın arka tarafında bulunan büyük kaslar pedalı daha güçlü bir şekilde yukarı çekme imkanı sağlar. Ayakta sürerek daha fazla güç üretebilirsiniz belki ama glikojen depolarınızda çok daha çabuk tükenir. Yine de ayakta sürmek, hem poponuzu dinlendirmek, hem kan akışını sağlamak hem de çalışan kas grupların değiştirmek açısından faydalıdır. Fakat ayakta sürerken bisiklet çok daha fazla sarsıldığı için çok verimli bir sürüş değildir.

Gevşeyin:

Gidonu çok sıkı tutarsanız dolaylı olarak vücudunuzun üst bölümünü gerginleştirirsiniz ki bu da enerji kaybı demektir. Gevşeyin! Elleriniz drop bar yerine fren kol başlarını tutacak şekilde, omuzlarınız biraz geride ve sırtınızı dik tutarak tırmanmaya odaklanın. Bu pozisyon diyaframınızı açmaya ve akciğerlerinize daha fazla alan açarak aerobik etkinliğini arttırmaya yarar. Ellerinizin Pozisyonunu değiştirmek, bileklerinizde ulnar nöropati gibi baskı veya nükseden gerilme yaralanmalarını önlemeye yardımcı olacaktır. Ayakta sürüşteki en iyi Pozisyon ise ellerin azami denge sağladığı vites kol başlarını tuttuğu pozisyonudur.

Yakala beni, yakala beni

Teker mesafesinde sürüş yapmanın motivasyonel bir faydası olsa da tırmanış süratinizde aerodinamik olarak faydası yok denecek kadar azdır. Sizden daha hızlı bir bisikletçiye yakın kalmak için çabalarken yorgun düşüp, mola vermek zorunda bile kalabilirsiniz. Kendi sürüş temponuza yakın bir grup bulabilirseniz hem daha sosyal bir ortamda sürüş yapmanın zevkini yaşar, hem de kafadan veya Çapraz rüzgarlara karşı korunursunuz. Oturarak tırmanış yapan bir bisikletçi ile teker tekere sürüş yapmaktan kaçının zira o kişi ayağa kalkarak sürmeye başladığı anda hızı aniden yavaşlar ve bunun sonucunda kaza yapma ihtimaliniz artar.

Vites ile ilgili bazı fikirler;

Tırmanışta 90 rpm'lik kadans idealdir. Tırmanış yaptığınız tepenin zirvesine mesafe fazla ise vitesi yükseltmeyin. Boş yere glikojen kaynaklarınızı tüketirsiniz ve bisikletin hareketli mekanik aksamlarına çok fazla basınç uygularsınız. vites değiştirecekseniz eğer bunu pedale basmadan önceki anda gerçekleştirmelisiniz. Böylece kadınsınızı çok bozmadan kararlı bir güç uygulamaya devam edebilirsiniz. Eğim azaldığında veya arkadan esen rüzgarın desteği olduğu durumlarda kadans ve gücü stabil kılarak temponuzu arttırmak için vites arttırabilirsiniz. Sürekli zorlandığınızı Hissediyorsanız vites düşürün.
Tempo;
Tempo, uzun bir tırmanışı başarmak için önemli bir etkendir. İngiltere ve Avrupanın bazı Şampiyonalarında bazı tırmanışların zirvesine ulaşabilmek 1 saati alabilmektedir. Bu nedenle tüm performansınızı çok erkenden ortaya koyarak kendinizi Zorlarsanız, kaslarınızdaki glikojen depolarını tüketmemiş, hatta oksijen borçlanmasına girmemiş dahi olsanız Zirveyi göremeden patlayabilirsiniz.
Yapılması gereken kalınabildiği kadar aerobik bölgede kalarak daha sonra-mesela zirveye son birkaç mil kala- tüm enerjinizi harcamaktır. Eğer kalp atım monitörü kullanıyorsanız bu bahsettiğimiz aerobik eşik azami kalp atım değerinizin % 65'ine tekabül eden değerdir. Eğer göğüs bandınız yoksa normal konuşmanızı yapamayacak şekilde soluk alıp veriyorsanız aerobik bölgede kalabilmek için temponuzu düşürmeniz gerekmektedir.
Son notlar;
☆Pratik yapmak mükemmelleştirir.
Daha iyi bir tepe tırmanışçısı olmanın başka bir kestirme yolu daha yoktur. Daha iyi olmak istiyorsanız tekrar etmelisiniz. Bir daha tekrar, yine tekrar, bir daha....
☆ Tırmanış boyunca beslenmeyi unutmayın. Enerji jelleri daha iyi bir performans için önemli bir beslenme alternatifidir.
bikegel.jpg


☆ Kilo verin

☆Vücudunuzun çok fazla Isınmasına müsaade etmeyin.

NOT: Oksijen Borçlanması, noksan oksijenli bir durumda çalışan kasta olduğu gibi normal aerobik durumda depolanmış kimyasal enerji eksikliği. Solunumda tekrar enerji durumu düzelinceye kadar bir süre normal hızın üstünde oksijen tükenmesi.
 
Scudo

Sefa01

Daimi Üye
Kayıt
12 Temmuz 2013
Mesaj
274
Tepki
190
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Pinarello
Elinize sağlık


Tapatalk kullanarak iPad aracılığıyla gönderildi
 
  • Beğen
Tepkiler: Aytaç DİREK

irfanyazicitunc

Forum Bağımlısı
Kayıt
30 Haziran 2014
Mesaj
640
Tepki
901
Yaş
60
Şehir
istanbul
İsim
İrfan
Başlangıç
2012—13
Bisiklet
KTM
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Ben şahsen tırmanış odaklı bisiklet surdugumden, çok faydalı bilgileri kendi haneme aldım. Emeğinize sağlık ..

SM-N920C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
  • Beğen
Tepkiler: Aytaç DİREK

Hami Bulut

Forum Bağımlısı
Kayıt
23 Nisan 2015
Mesaj
727
Tepki
1.575
Yaş
30
Şehir
İzmir
İsim
Hami Bulut
Başlangıç
2011—12
Bisiklet
Diğer
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Emeğiniz için teşekkürler güzel yazı.
 
Kayıt
24 Ağustos 2012
Mesaj
1.282
Tepki
1.982
Yaş
29
Şehir
Bursa
İsim
Ceyhun Özkan
Başlangıç
2000—01
Bisiklet
Scott
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Elinize kolunuza sağlık, ben dahil bir çok arkadaşımız bu püfler sayesinde tırmanışta daha rahat edecek.
 

Bahadır Gürel

Forum Bağımlısı
Kayıt
7 Haziran 2011
Mesaj
2.067
Tepki
7.943
Yaş
55
Şehir
Maltepe/İstanbul
İsim
Bahadır Gürel
Bisiklet
Geotech
@Aytaç DİREK

Ekim ayında bir konu açmıştım. (link)

Prof. Passfield henüz o tarihte yayınlamadığı çalışmasında, yokuşu oturarak mı yoksa ayakta mı sürmenin avantajlı olduğunu araştırmıştı.

Sonuçta ulaştığı bilgi eğer yokuş VO2max'ın %70 altında güçle çıkılıyorsa ayakta sürmek sürüş ekonomisini düşürürken, %70 üstünde sürmenin sürüş ekonomisine negatif etkisi ortadan kalkıyor.

Neden böyle? Ayakta sürerken üst bacak kısmı devreye girdiğinden sürüş ekonomisini olumsuz etkiliyor (quadriceps, hamstrings). Çünkü oturarak sürerken üst bacak kısmı bu kadar aktif olmak zorunda değil.

Daha önemlisi, VO2max'ın %70-90 arası -kişiden kişiye değişse de- laktat eşiğidir. Laktat eşiğini aşmak demek anaerobik yakıtın devreye girmesi demektir ki, bunun anlamı, Tip II kasların daha fazla görev almasıdır.

Aslında ayağa kalkıp sürdüğümüzde bir şekilde bacağın üst kısmındaki Tip II kasları uyandırmış oluyoruz. Madem göreve çağırdık o zaman gereğini yapıp yüksek güç üretmek gerekir ki verimli olsunlar.
 

3rsin

Daimi Üye
Kayıt
22 Eylül 2008
Mesaj
207
Tepki
194
Şehir
Istanbul - Izmir
Başlangıç
1987—88
Bisiklet
Diğer
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Quintana yuksek vites dusuk kadans ile tirmaniyor bunun sonucunda daha dusuk nabiz ve daha hizli tirmaniyor. Froome dusuk vites yuksek kadans ile tirmaniyor sonuc daha yuksek nabiz ve Quintana'ya gore daha yavas tirmaniyor.
Contador'u yazmiyorum bile adam yokusun neredeyse yarisini ayakta tirmaniyor.

Her bunye kendine has oldugu icin herkes kendine uygun sekilde tirmanmasi gerek.
 

BF Okuru

Üye
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
0
Tepki
1
Bu tür yazılar okuyunca adamların verdikleri bilgilere hayran kalıyorum. O kadar net, o kadar öz bilgiler veriliyor ki insan gerçekten şaşakalıyor. Paylaşım için sağolun :)
 

BF Okuru

Üye
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
0
Tepki
1
@3rsin
sonuna kadar katılıyorum
ben bazen ayakta bazen oturarak ama genellikle ara ara ayakta kısa ataklardan sonra oturarak çıkıyorum
benim şu ana kadar anladığım şey yokuşu gereğinden hızlı çıkmak insanı komple bitiriyor gereğinden yavaş çıkmaksa sıkıyor bence en önemlisi uygun bir tempo ile yorulmadan çıkmak
gerçi benim için yokuş diye bişey kalmadı artık
düz yolu yoldan saymıyorum
 
  • Beğen
Tepkiler: nonsteril ve 3rsin

dramorey

Daimi Üye
Kayıt
8 Mayıs 2015
Mesaj
276
Tepki
164
Şehir
Ankara
Bisiklet
Canyon
@3rsin

Bu yazdıklarınızda Quintana'nın Froome'dan daha hızlı tırmanması nasıl çıkıyor anlamış değilim.
 

cumhursonmez42

PERFORMANS YOL GRUBU
Kayıt
14 Mayıs 2015
Mesaj
64
Tepki
47
Yaş
38
Şehir
izmir
İsim
cumhur sönmez
Başlangıç
2015—16
Bisiklet
Specialized
Bisiklet türü
Yol bisikleti
emeğinize sağlık
 

3rsin

Daimi Üye
Kayıt
22 Eylül 2008
Mesaj
207
Tepki
194
Şehir
Istanbul - Izmir
Başlangıç
1987—88
Bisiklet
Diğer
Bisiklet türü
Yol bisikleti
@dramorey bu farki ancak birysel tirmanis zamana karsilarda gorebilirsin veya bu iki bisikletcinin tirmanis tarzlarini yapilan testlerde gorebilirsin. yaris icersinde ciplak gozle bunu gormen pek mumkun degil cunku veriler verilmiyor. bu konuyu biraz arastirirsan ogrenirsin.

daha iyi anlayabilmen icin, bu iki farkli tirmanis tarzinin testini bu video da bulabilirsin. gozunde canlandirabilmen icin bir ilk izlenim amaclidir bu video.

 

dramorey

Daimi Üye
Kayıt
8 Mayıs 2015
Mesaj
276
Tepki
164
Şehir
Ankara
Bisiklet
Canyon
@3rsin Videonun hızla herhangi bir ilgisi yok. Her ikisinin de farklı tırmanış teknikleri olduğu belirtilmiş. Hızları arasında yapılan testlerin kaynağını gösterebilirseniz ben de öğrenebilirim.
Bireysel zamana karşıda hangi turda hangi etapta Quintana 'nın Froome'dan hızlı olduğunu söyleyebilir misiniz?
Ayrıca Froome çok çok daha iyi bir zamana karşıcıdır.
 

Özcan

Forum Bağımlısı
Kayıt
13 Nisan 2015
Mesaj
2.084
Tepki
6.857
Yaş
50
Şehir
Bursa
İsim
Özcan
Başlangıç
1978—79
Bisiklet
Specialized
@Aytaç DİREK elinize sağlık. Acaip gaza geldim, en yakın rampaya bisikleti vurasım var :) Havalar bir düzelsin hele, atacağım kendimi yollara.

Bisiklette yokuş tırmanmak benim de en sevdiğim. Neredeyse hiç ayağa kalkmıyorum. Kadansım yüksek oluyor ama yine de hırpalanmadan bitap düşmeden gücümün yettiği en sert dişliyi kullanmaya çalışıyorum. HD frenli bisikletle pek sorun olmuyor ama yol bisikletiyle o rampaları geri inmeyi ise hiç sevmiyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: necmeddin

3rsin

Daimi Üye
Kayıt
22 Eylül 2008
Mesaj
207
Tepki
194
Şehir
Istanbul - Izmir
Başlangıç
1987—88
Bisiklet
Diğer
Bisiklet türü
Yol bisikleti
@dramorey yapilan testte Quintana`nin tarzi daha hizli tirmaniyor zamanlari gormedin galiba (videoyu tekrar seyret). ayrica nabiz degerlerine de dikkat et. iki yarsici simdiye kadar hic "bireysel tirmanis TT" karsi karsiya gelmedi. sen olaylari karistiriyorsun, muhalefet yapmadan once tekrar bu konuyu arastirmani ve okumani oneriyorum. (video sana bir 'ilk izlenim' olsun diye yayinladim)

bireysel tirmanis TT etaplari az yapiliyor. benim seyrettigim/hatirladigim en son giro'14 de vardi, onuda Quintana aldi zaten o seneki giro'yu da kazandi. (froome o sene giro'da yoktu)
Tirmanis TT' lerde TT bisikletleri bile kullanmiyorlar veya 2 bisiklet kullaniyorlar (tirmanisa gecerken normal bisikletlere geciyorlar.
 

BF Okuru

Üye
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
0
Tepki
1
aklıma gelmişken ben bisikletten çok anlamam ama bildiğim bişey varsa yokuş çıkmada tüm tekniklerden daha önemli olan şey sürekli olarak korunan kondisyondur düzenli antrenman yani
kondisyon yoksa teknik falan hikaye
tırmanma teknikleri kondisyonu olan kişiler içindir bence yanlış düşünüyorda olabilirim
bir sene önce yokuş olarak gördüğüm yerlere şu anda gülüyorum