Scudo Sports

Maltepe

Bence o mavi yol bisiklet yolu olarak düşünülmüş. Koşu yada yürüyüş yollarını genelde kırmızı-kahve arası yada bordo yapıyor ve zemini de yumuşak-tartan malzeme ile kaplıyorlar.
Ancak iki tarafındaki çimenler yüzünden yola daha az yaya mı çıkar, yoksa daha fazla küçük çocuk tehlikesi mi olur emin değilim.
 
Scudo
@Mert E.

Türkiye'nin gelişmesi(!) inşaat sektörüne bağlı olduğundan, herkesin de gördüğü gibi, her tarafta inşaatlar var. Bu inşaatlardan çıkan hafriyatın bir yerlerde kullanılması gerekiyor. O kadar çok hafriyat çıkıyor ki atsan atılmaz, satsan satılmaz. Bu yüzden son zamanlarda dolgu alanları üzerine park/meydan yapım çalışmaları arttı (Yenikapı'da yapılan meydan çalışması da bunlardan bir tanesi). "Ee dolgu yaptık, bunu da satalım inşaat yapalım" diye bir şey de maalesef(!) olamıyor. Kanunlarda dolgu alanlarına sadece park ve yürüyüş yolları yapılabildiğinden hepsine bu tip uygulamalar yapılıyor. Aslında sektör açısından bakıldığında tamamen bir kazan-kazan ilişkisi. Hafriyatı satabilen müteahhit memnun, alıp da üzerine park yapıp halka -sözde- hizmet yapan kurumlar memnun. Ama tabi kimse bunu doğa açısından düşünmüyor. Hani bir söz vardır "İşini bilmeyen çavuşlar, döner poposunu (diyelim) avuçlar". Bu işin sonucu buraya varacak ama fark edildiğinde iş işten geçmiş olacak..
 
@Edip Dinçer

Mantıklı ve gelişmiş ülkelerde inşaatlardan çıkan hafriyatlar sağa sola boşaltılmaz, minimum seviyede kontrollü olarak depolanır, büyük çoğunluğu geri dönüştürülerek tekrar inşaat sanayii için hammadde haline getirilir. Amaçsızca ve göz boyamak için denizi doldurmak işin kolay yolu :(

İstanbul'da güya İstaç var bu işten sorumlu ama tabii denizi doldurup "bakın biz park yaptık" demek, gözle görünmeyen hafriyat geridönüşüm işinden daha çok oy getiriyor.
 
büyük şehir parkları yapmak gereklimidir evet
su sorunu yaşayan deprem riski barındıran yerde arazi ıslahı yapmadan olmayan yerden park yapmak mantıklımıdır hayır
bu dolgu alan depreme sıvılaşmaya dayanıklımıdır kısmen evet
peki neden öyleyse yalova sahili kaydı bakınız çınarcık çukuru
peki neye göre sağlamdır bakınız fore kazık sistemleri
peki bu projede fore kazık uygulandı mı bilmiyorum
proje bisikletlilere yarıyacakmıdır hayır
neden hayır saymaya gerek varmıdır
o kadar zırvalığa göre neden yapılmıştır
bu böyle uzar gider
 
Hafta sonları takımla buluşmadan önce, bir-iki saat kadar erken yola çıkıp, Bostancı-Kadıköy veya Bostancı-Kaynarca arası tek turlarım. Son zamanlarda araç yolunu kullanmak yerine, bisiklet yollarını kullanmaya başladım (sahil tarafı). Dikkatimi çeken şey, yürüyenlerin-koşanların bisiklet yolunu işgal etmiyor olmaları. Sabahları çok kalabalık olmasına rağmen Feneryolu-Bostancı arası bu kurala titizlikle uyulurken Bostancı-Pendik arasında tek tük de olsa işgal edenler oluyor. Yolun boş olması nedeniyle bu pek rahatsız edici bir şey değil. Benim asıl rahatsız olduğum konu, sabahları bisiklet yollarının bomboş olması. Düşünün, yürüyüş alanları koşanlarla yürüyenlerle dolu, hiç boş yer yok; ama bisiklet yolu tam tersine bomboş. Ben sırf bu nedenle o yolu kullanmaya başladım. İsteyen istediği gibi yorumlasın; ister 'kasklı-taytlı yol bisikletiyle burada yarışıyor, hava atıyor desin' isterse başka bir şey. İşin ucunda bisikletin sevdirilmesi, aşinalığı olacaksa eğer, en güzel kıyafetle en gösterişli bisikletle orada dolaşmak en doğrusu geliyor bana. Sırf beni kıskandığı için bisiklet alıp orada sürecek insanlar kazandırsam ne mutlu bana.

Bisiklet yolunun işgal edildiği doğru buna katılıyorum ama, boş bisiklet yolları haliyle işgal edilir.

4-5 yıldır Atilla ekibi her hafta sonu aynı rotayı kullanır. Bostancı-Sabiha-Kurtköy. Bu yolun sahil kısmında biliyorsunuz bisiklet yolları da var ve trafik yönetmeliğine göre bisiklet yolunun kullanılması gerekir; aynı şekilde Kaynarca-Sabiha arası TEM bağlantı yolu bisikletlilere yasaktır. Ancak o kadar uzun zaman burası turlandı ki, trafik polisleri dahi takımla karşılaştığında sadece selamlaşıyor veya çift değil tekli gidin gibisinden uyarılarda bulunuyorlar. Alışkanlık yaratmak çok önemli.
 
Park güzel , yolları güzel ama bisiklet yolunu sadece bitkilerle ayırmak hata . Bu hafta sonu girdiğimde yayalarla bayağı bir boğuşmak zorunda kaldım . Sadece yolun rengi değil tabelalarlada yolun bisiklet yolu olduğu belirtilmeli belki biraz daha çözüm olabilir..
 
Bana mı denk geliyor bilmiyorum ama hafta içleri sabah saatlerinde ben bisiklet yolu işgal eden YAYA görmüyorum. Belki de sabah saatlerinde spor yapanlar aynı kişiler olduğu için.
 
Yolun kenarına bisiklet yolu yapılıyor ama araçların hunharca işgaline araç girişine park edilişine teslim...Sahilde alanlara yapılıyor halkın çılgınca!!!! eğlencesine ve mangal şölenine kurban ediliyor. Hatta biz geçerken teyzenin biri "... ... ... (hafif dozda küfür) ne işiniz var burda bisiklet yerimi burası" diye serzenişte bulunmuştu. Hem de üstünde mangal yaptığı yoldaki eeeşşşeek kadar bisiklet işaretine rağmen.( Bakırköy-Zeytinburnu arasıydı ). Yani kısacası ne yapılırsa yapılsın ( siyasi çalımların mevzusunu açmıyorum bile ) birileri o yolun canına okuyor. Bilmiyoruz çünkü. Öyle bir kültürümüz yok. İnsanımız yemeye içmeye eğlenmeye düşünmemeye endekslenmiş. Üzülüyorum. Çare arıyorum. Ama zihniyet düşünüp araştırmaya engel...Maalesef bununla yetiniyoruz. Canım sıkılıyor :(
 
@Bahadır Gürel

Bu yoruma şöyle katkıda bulunayım; Bostancı'nın her iki tarafı için klasik gözlem, sizin dediğiniz gibi, Kadıköy tarafında bisiklet yoluna girişlerin daha az olduğu yönünde. Ben bunun insanların kültüründen ziyade, sizin de dediğiniz gibi alışkanlıkla, biraz da o tarafta bisikletin daha fazla olması ile ilgili olduğunu düşünüyorum. Yani yayalar bisiklet yoluna girdiklerinde daha çok bisikletli ile karşılaşıp zamanla, istemsiz de olsa, yolu ve kendilerini kontrol etmeye alışıyorlar. Daha doğrusu yola girecek fırsat kalmıyor.

Aynı durumu, normal yolda -mecburen- şeridi kapattığımda aldığım kornalarda da gözlemliyorum. Tek sürdüğüm zaman aldığım korna sayısı ile 2 veya daha fazla kişi sürdüğümüz zaman aldığımız korna sesi sayısı çok farklı. Kalabalıksan daha az korna alıyorsun. Bu yüzden, daha çok bisikletli yollara çıkmalı, derim...
 
@Oktay Erkan

Ben de söylediklerinize katılıyorum. Destekleyen de bir gözlem eklemek istiyorum; Fenerbahçe'de orduevi ve marina sebebiyle bisiklet yolu bir süre sahilden uzaklaşıyor, Kalamış Parkı'nda tekrar sahile dönüyor. Bu bölüm (Kalamış Parkı ve Kurbağlıdere'nin iki yanı) bisikletlilerin en seyrek olduğu, yayaların da bisiklet yolundan en yaygın olarak yürüdükleri bölüm. Ya oradaki bisiklet yolu yeni yapıldığı için insanlar henüz alışamadılar ya da zaten bisiklet geçmiyor diye umursamıyorlar.
 
Bisiklet yolu diye bir şey neredeyse bu güzergahta kalmadı. Araçlara ait yolun en sağ şeridinde beni çeviren polis olursa, cep telefonumda kayıtlı olan, bisiklet yolunu kapatmış araç fotoğraflarını gösteriyorum. :)

Bir tane araç'a ceza yazsınlar, ben uçarak gideceğim! Ama yapmazlar...
 
Bisiklet yolunun olması ne güzel ancak illaki ısrarla kullanan yayalar olacaktır :)
 
Yav bizim halkımız otoyolu boş bulsa gider ortasında yürür, boş olan bisiklet yoluna girmişler çok mu?:D
 
çok güzel olmuş. haftasonu bi turlayalım maltepede
 
Paten kayanlar bisiklet yolunu mu yaya yolunu mu kullanacak onu merak ediyorum ?! :)
 
Buraya giriş ne tarafta göremedim. Kafelerin hizasına gelen kısımda mı yani idealtepe Köprüsünden maltepe yönüne doğru
 
bu tam idealtepenın oralarda kalıyor en uç kısımda yani anlıcağınız yarın açılır mı ki acaba şöyle güzel bi yarış yapsak :D
 
Geri