Scudo Sports

Lastik hakkında sorular ve cevaplar

bildiğim kadarıyla peloton için 30 mm neredeyse standart. acemi bisikletçiler için ise 32 neredeyse standart oldu bile.

kadro destekliyorsa 32 den aşağısına takmak istemezdim ben.
Pro takımlar 32+ kullanmak istiyor ama UCI 31mm ile sınırladı lastik kullanımı. Kros yarışlarında ise 33mm ile sınırladı.
Yukarda atılan sitedeki görselleri de inceledim biraz.

Kafama yattı biraz mantığı. Ama yine de bilemedim doğrusu. Mantığıma yatsada kendimi ikna edemiyorum doğrusunu söylemek gerekirse.

Özgüven meselesi viraj harici bende etki etmez. Şuan virajlara sert girmiyorum fazla korktuğum için. Açıkçası yol bisikleti viraj tepkilerine tam alışamadım 1 senede. Çok virajlı yollarda kullanmadım çünkü.

Şimdi 28 taksan da performansin aynı olur, doğru anladim değil mi? Yani ben daha yeni uzun turlar yaptığım için kondisyonum müthiş durumda değil. 100 km sonrasında pil bitmeye başlıyor. Çekincem bu kalın lastikte.

Üzerindeki orjinal lastikler 25mm idi. Böyle teller çıkıyor ya onlar masaya sürtuyordu. Muhtemelen desteklemez o kadar. Yine de bakacağım. Baksam da 28 üzeri takmam muhtemelen. Jant da desteklemeli o ayrı mevzu
Emin ol zamanında ben senin gibi 25mm üzerine şans vermiyordum.. 28mm kullanmaya başladıktan sonra, neden daha önce kullanmadım diye yakındım kendi kendime.. Performans görecelidir, o gün gününüzde olmazsınız istediğini gibi sürüş sonucu almamış olurunuz, yani direk lastiğe suçu atmak olmaz. Uzun sürüş yapacaksanız 28mm sizin için daha iyi zira 25mm göre ve düşük psi'lerde daha konforlu performans kaybı yaşamadan.
 
Scudo
Yukarda atılan sitedeki görselleri de inceledim biraz.

Kafama yattı biraz mantığı. Ama yine de bilemedim doğrusu. Mantığıma yatsada kendimi ikna edemiyorum doğrusunu söylemek gerekirse.

Özgüven meselesi viraj harici bende etki etmez. Şuan virajlara sert girmiyorum fazla korktuğum için. Açıkçası yol bisikleti viraj tepkilerine tam alışamadım 1 senede. Çok virajlı yollarda kullanmadım çünkü.

Şimdi 28 taksan da performansin aynı olur, doğru anladim değil mi? Yani ben daha yeni uzun turlar yaptığım için kondisyonum müthiş durumda değil. 100 km sonrasında pil bitmeye başlıyor. Çekincem bu kalın lastikte.

Üzerindeki orjinal lastikler 25mm idi. Böyle teller çıkıyor ya onlar masaya sürtuyordu. Muhtemelen desteklemez o kadar. Yine de bakacağım. Baksam da 28 üzeri takmam muhtemelen. Jant da desteklemeli o ayrı mevzu
Bendeki grand tour üzerinde 700x25 vardı ilk. Dünyalar kadar fark var rahatlık konusunda 700x28 takınca. Hız konusunda da hiç bi yavaşlama hissetmedim. Sığsa 32 bile takarım ama 28 son maalesef. Diskli bi bisikletle değiştireceğim inşallah onların kadro daha geniş destekliyor.
 
Fikrimi değiştirdiniz galiba...

Ben veri bulamadım Carraro 062 bisiklet maşam kaç mm destekliyor bilmiyorum. Jantım da vision team 30. Kaç destekliyor jant ve maşam bilen var mı
 
Fikrimi değiştirdiniz galiba...

Ben veri bulamadım Carraro 062 bisiklet maşam kaç mm destekliyor bilmiyorum. Jantım da vision team 30. Kaç destekliyor jant ve maşam bilen var mı
V fren mi? Forumda bir yerlerde deneyen vardır mutlaka ama kesin cevap için Carraroyu bir arayın yada mail atın.

700x28'den fazla desteklemez muhtemelen ama denemek lazım. Zaten desteklemiyorsa mecbur 700x25.

Carraro Cr Race 062 Kulübü

Burayı bir incele bulamazsan mesaj at yardımcı olurlar.
 
V fren mi? Forumda bir yerlerde deneyen vardır mutlaka ama kesin cevap için Carraroyu bir arayın yada mail atın.

700x28'den fazla desteklemez muhtemelen ama denemek lazım. Zaten desteklemiyorsa mecbur 700x25.
Evet v fren.

25 lastiklerin telleri maşaya değiyordu. Sinir oldum kopardım telleri. Aslında zararı yoktu ama sinir oldum
 
Evet v fren.

25 lastiklerin telleri maşaya değiyordu. Sinir oldum kopardım telleri. Aslında zararı yoktu ama sinir oldum
Teller dediğin ne? Lastikte tel falan olmaz dışında :D Lastik yırtıldıktan sonra diyorsan bir şey ifade etmiyor. Dediğim gibi konuyu bir incele yada yaz orada daha kesin cevap bulursun.
 
Teller dediğin ne? Lastikte tel falan olmaz dışında :D Lastik yırtıldıktan sonra diyorsan bir şey ifade etmiyor. Dediğim gibi konuyu bir incele yada yaz orada daha kesin cevap bulursun.
Tel dediğim şu hocamIMG_20250815_193102.jpg
 
Onlar bir şey ifade etmiyor ki. Sürdükçe kopacak onlar zaten. Üretim aşamasında oluşan bir yan ürün. Lastik için önemli bir şey değil yani.
@tolgi07 062 değil ama 063D yi 28 lastikle kullandım. Herhangi bir sürtme vs. bir sorunla karşılaşmadım. Bildiğim kadarıyla her iki kadro da aynı tek fark disk fren. Fotodaki lastikler Michelin dynamic 700x28 dir.
Bu arkadaş böyle demiş ama 063d ile 062nin kadrosu birebir aynı mı bilmiyorum.
 
Onlar bir şey ifade etmiyor ki. Sürdükçe kopacak onlar zaten. Üretim aşamasında oluşan bir yan ürün. Lastik için önemli bir şey değil yani.

Bu arkadaş böyle demiş ama 063d ile 062nin kadrosu birebir aynı mı bilmiyorum.
Evet bir fark yok doğru biliyorsunuz. Aynı kadro. Tek farkı disk fren.

Bisikletçime soracağım zaten yine de ondan da fikir alacağım
 
Önce 25mm kullandım. 28 e geçtim neden daha önce geçmedim dedim. Şimdi bunlarda eskidi 700x30mm sipariş verdim yolda:harika:
performansın düşmüyor, aksine artıyor emin ol.
 
  • Beğen
Tepkiler: Victor Osimhen
Önce 25mm kullandım. 28 e geçtim neden daha önce geçmedim dedim. Şimdi bunlarda eskidi 700x30mm sipariş verdim yolda:harika:
performansın düşmüyor, aksine artıyor emin ol.
İkna oldum hocam. Sıkıntı yok.

Şuan tek derdim var. Bisikleti yaptıracak para...
 
İkna oldum hocam. Sıkıntı yok.

Şuan tek derdim var. Bisikleti yaptıracak para...
Yaptıracak neyi var? Kendin değiştirirsin lastiği biraz uğraştırsa da.
 
25 ten 28 e geçip bu muymuş demek istemediğimden de biraz direniyorum şahsen, evet extra konfor istiyorum o kesin, ama ne kadar tatmin edici olur kestiremiyorum, elim hep 25 e gidiyor her seferinde.
 
Pro gibi takılmak da mümkün .. önleri 25 arkaları 28 yapabilirsiniz , hele profilli jant setiniz hatta arka profiliniz 1 tık daha büyük profilde ise... Çoğu kadro çatalı ya da power metre pedalı ya da fren aksamı izin vermese de üst genişliğe geçmeye, jantiniza takilabilecek,- genişlik açısından -en küçük dış lastiği takmaktansa, takılabilecek en büyük lastiği takmak çok daha mantıklı..

Hatta önümüzdeki yaz için bisiklet toplamaya başladım ve kullanacağım dış lastiklere karar verirken gp5000 den daha iyi bir versiyon olarak Continental, 28 yerine 30 genişlikteki bir modelini tanıtmış, ona denk geldim. Arketip versiyonu..

images (17).jpeg

Yüzeysel okumalarıma göre (gp5000den)daha hafif ama daha hızlı olarak lanse ediliyor. Vecteran koruması var denmemis, bu hafiflik verdiyse , sadece etaptan etaba götürebilecek bir formu var desek yalinmayiz herhalde.. aero 111 versiyonu vardı bir de onun..çift alınamıyordu, sadece arkalar için, önler yine gp5000 olarak gönderiliyordu..o tutmadı herhalde..gp5000 in ekmeğini yemeye devam dediler..
 
  • Beğen
Tepkiler: Helvetica
Pro gibi takılmak da mümkün .. önleri 25 arkaları 28 yapabilirsiniz , hele profilli jant setiniz hatta arka profiliniz 1 tık daha büyük profilde ise... Çoğu kadro çatalı ya da power metre pedalı ya da fren aksamı izin vermese de üst genişliğe geçmeye, jantiniza takilabilecek,- genişlik açısından -en küçük dış lastiği takmaktansa, takılabilecek en büyük lastiği takmak çok daha mantıklı..

Hatta önümüzdeki yaz için bisiklet toplamaya başladım ve kullanacağım dış lastiklere karar verirken gp5000 den daha iyi bir versiyon olarak Continental, 28 yerine 30 genişlikteki bir modelini tanıtmış, ona denk geldim. Arketip versiyonu..

329606 dosyayı görüntüle

Yüzeysel okumalarıma göre (gp5000den)daha hafif ama daha hızlı olarak lanse ediliyor. Vecteran koruması var denmemis, bu hafiflik verdiyse , sadece etaptan etaba götürebilecek bir formu var desek yalinmayiz herhalde.. aero 111 versiyonu vardı bir de onun..çift alınamıyordu, sadece arkalar için, önler yine gp5000 olarak gönderiliyordu..o tutmadı herhalde..gp5000 in ekmeğini yemeye devam dediler..
Artık trend değişiyor. Arka jantın, ön janta göre daha yüksek profilde olması tamamen yer değiştiriiyor. Arka jant düşük, ön jant bir tık daha profil. Yazılana göre aero özelliği %90 ön jant sağlıyormuş.

Why Pair a Deeper Front Wheel With a Shallower Rear Wheel?​

What’s driving this trend? Since it is being tested in the road racing world, you can confidently assume it’s because there are reasons to think it’s faster. And in road racing, faster means more aerodynamic and lighter.

Since the front wheel is the leading edge of the bicycle, there are considerable aerodynamic gains — Specialized says, “90-plus percent of aero benefits come from the front wheel” — to exploit in this area.

Meanwhile, there is less aerodynamic potential to exploit at the rear wheel because it is downstream of the leading edge and affected by the dirty air coming off the rider and bike.

Yazının tamamı için linke bakabilirsin.

(link)
 
Olursa önlü arkalı 28 e geçiyoruz. Teslim ettik bisikleti. Olmazsa 25 den devam. Bisikletçi deneyecek.
 
Arkadaslar merhaba, bisiklet kullanmayi yeni ogrendim 1 aydir Bisan Lotus diye bir bisiklet kullaniyorum, lastiklerim surekli patliyor bu 4 oldu. Benimki sehir bisikletiymis, ben ilk aldigimda cok fazla ormanlik yola girdim ama artik girmiyorum duz asfaltta bile patliyor, günlük 2,3 saat suruyorum o yuzden patliyor olabilir mi? bir de bu işte zincir bakimi, hava basmasi vs hic bildigim seyler degil zaten daha 1 ay oldu onlari yapmadigim icin patliyor olabilir mi? Bulundugum yerde cok fazla arnavut kaldirimi ve yamuk yumuk kaldirimlar taslar var, dumduz asfalt cok yok malesef ve cok fazla diken var. Artik biktim surekli patlamasindan, zirhli lastik diye bir sey varmis ondan alacagim kullananlar varsa hangisini onerir acaba? Bir de lastikte 26X1.75 yaziyor, alacagim lastigi 26X1.95 falan alsam olur mu yine de kullanabilir miyim? Lutfen yardimci olabilir misiniz :(
 
Geri