Scudo Sports

Lastik hakkında sorular ve cevaplar

eğer arazi girmeyecekseniz bence 1.75 yada 1.50 lastiğe geçin, asfaltta çok ciddi bir fark oluyor. ben arazi yapmayacaksam bir gün bile dişli ile çıkmamaya çalışıyorum cünkü hem yorucu oluyor hemde akıcı olmuyor. 75tl tane için ii bir fiyat kaliteli birşey alırsınız.
 
  • Beğen
Tepkiler: Emre Gözütok
Scudo
Tamam tekrar teşekkür ediyorum görüşleriniz için :)
 
(link)

Bu lastik daha iyi diyorsunuz cst'den yani
 
Hissedilir derecede fark var tabi lastik havasıda bu konuda çok çok önemli bir faktör. 40 psi ile kullanmak var 70 psi ile kullanmak var. Lastiğin türüne cinsine ve sağlamlığına göre psi değerlerinizi gözden geçirebilirsiniz tabi ama yinede benim önerim 1,50 silik lastikten yana.
 
yağmurlu ortamda dişli lastik yol tutuşu daha iyi demiştiniz içten kesmeli lastikler performans için yada düz benim kullandigim yerlerlerde bu ters işliyor nedense ve hala araştırmasını yapıyorum 2 gün önce delta bisiklette aynı bu konuyu tartıştık dişli lastik daha iyi tutunur dediler sarachanede yılların bisikletini ali ustaya gittim içten kesmeli yani düz lastik dedi sağnak nadir yağar ıstanbula. ama çok ciseler sabun gibi olur yollarımız dişli lastikler bu yollarda senin altından kaçar gider virajda savurur içten kesmeli lastik şu kanallı lastiklerle yolda daha iyi tutunursun dedi tecrübelerinden o yönde yağmurlu havalarda ıstanbul dişli lastiklerle virajda kaç kere savruldum nasıl daha iyi tutuyor tutmadı beni çünkü :) neyse çok güzel konu daha bilgili olan arkadaşlar bizleri aydinlatir çok severiz.
 
Dişli lastik sert karda dönüşlerde felan kayabiliyor yol tutuşu azalabiliyor ama dümdüz giderken frene asıl özellikle ön fren anında duruyor..
 
Eğer asfaltta gidecekseniz size şiddetle Hutchinson Top Slick 2' yi öneriyorum. Alışkanlıklarınızdan vazgeçin, deneyin diyorum. Kayma olayına gelince; deli gibi yatırdığım bir lastik. Pist lastiği olduğu için kayma sıfır nerdeyse. eski lastiklerimden 2-3 kat daha hızlı gidiyorum. Uzun süredir kullanmama rağmen patlama yaşamadım henüz.
 
Ölçü derken pek bilgim yok fakat, bildiğin cannondale SL3 bisikletimde kullanmaktayım. Kocaman olan black jack lastiği çıkarıp bunu taktım. 26" jant.

(link)

şurda bilgiler var aslında : /
 
Açıklama yapayım asfaltta zeminde kullanıyorsanız,asfalt lastikleri tercih edin.Arazi lastiklerinin asfalt zeminde yol tutuşları düşüktür doğal olarak.Arazi lastikleri hem dönüş direnci ve yol tutuşu hem de aerodinamik olarak asfaltta zeminde çok iyi performans vermez ve beklenmezde zaten.Asfalt zeminde asfalt lastikleri rahat dönüşle birlikte daha iyi yol tutuşu ve daha aerodinamik özellik sunarlar.

Bu arada yol tutuşu istiyorsanız Maxxis Overdrive(26x1,75) tavsiye ederim.Elmas köşeli yüzey yapısıyla ıslak zeminde bile çok dengeli.Kevlar kemer yapısıyla, patlama dayanıklılığı da yüksek(Kevlar Belt modeli).

Link:

(link)
 
  • Beğen
Tepkiler: Cüneyt HOCAOĞLU
Arkadaşlar, bence arada bi yanlış anlaşılma oluyor. Şöyle ki; Dişli Lastik(black jack gibi) arazi koşulları, çamur, kum, kar vb. alanlarda kullanıma yönelik bir MTB lastik çeşididir. Resimdeki (soldaki) oluklu ama düz tabanlı lastik ise ıslak ve düz asfalt yollar için üretilmiştir. Özelliği hepinizinde söylediği gibi düz zeminlerde tutunmayı arttırıp, sürtünmeyi azaltmaktır. Yağmur vb. ıslak zeminlerde de oluklu düz lastikler herzaman ve herzaman dişli lastiklere göre daha iyi bir yol tutuşu sağlar. Şöyle düşünebilirsiniz. lastiğin zemine bastığı alanı bir kalem yardımıyla çizin. Düz ve oluklu lastikte yola basan kısmın, dişli lastiğe göre daha fazla olduğunu görüceksiniz. Duz lastikteki oluklar ise yolla temas eden ilk noktada herhangi bir su kütlesinin lastiğin yolla arasına girip tutuşu azaltmasını önlemek için, suyun o kanallar yardımı ile dışarı atılmasını sağlamaktır. Dişli lastikte ki diş aralıkları bir su kütlesinin dışarı atılmasını oldukça zorlaştıracağı için temas eden ilk noktada zemine basan diş miktarının, suyun lastikle arasında kalan genişlikten daha az olacağından ıslak (YAĞMURLU, GÖLE DÖNMÜŞ ALANLAR HARİÇ) zeminlerde dişli lastiğin yola tutunması oldukça zor olacaktır. Aslında bir nevi otomobil lastiği mantığı, asfaltta dişli lastik, çamurda düz lastik kullanılamayacağı gibi... Umarım anlatabilmişimdir. Bu sorunu bende çok yaşıyorum. Dişli bir lastiği asfaltta kullanmak bana göre çok tehlikeli... Herşeyi profesyonel yapmaya çalışıyorsak, bu acemiliği yapmamız gerek. Öncelikle ben...:)
 
Ben de Şehir-Tur bisikletimin 700x32C (32-622) lastiklerini, bisikleti zaman zaman toprak veya stabilize yollarda da kullanacağımı gözönüne alarak şu lastikle değiştirmeyi düşünüyorum;

(link)

Bu lastik benim işimi görür mü? Lastiğin taban genişliğinin 32'den 37 veya 38'e yükselmesi sorun olur mu? Hız yapmak ve karda, yağmurda kullanmak gibi bir ihtimalim en az 6-7 sene daha yok görünüyor. Şu anki lastiklerim hint malı, yanaklarında kılcal çatlaklar başlamış olan "DELI" marka lastikler. Önerilerinizi ve cevaplarınızı bekliyorum. Saygılarımla.
 
Arkadaşlar şuan bisikletimde kalın lastik takılı.Bisiklet salcano insomnia 243. Lastikleri ise CONTINENTAL RACE-KING 26x2,2 . Ben bu bisiklete ince lastik taksam, hız açısından değişiklik olur mu? Bu lastiklerle en fazla 55 km hıza ulaştım. İnce lastik takarsam ne kadarlık bir hız artışı olur?Aşağı yukarı % kaç etkiler?
 
Sorunuzun direkt cevabı ise sadece lastikleri değiştirdiğiniz takdirde ortalama %5 gibi bir hız artışınız olacaktır.
 
benim salcano 241 srd de var.asfalta cok yapisiyor.hem cok kalın.hele yokuslarda.slim taktım cok hızlı gidiyor.ama dikkat etmek lazim.arazide continental 2.2 ları takiyorum.arazi-asfalt uyumluk lastiklerde var.lazım olcak.continental 2.2 asfaltda cok abartı.tam arazi icindir.
 
Genel inancın aksine ince ve yüksek basınçlı taş gibi lastikler, normal bir asfaltta kalın lastikten daha hızlı değildir. Sadece daha hızlı hissettirir. Bozuk asfallta ise daha yavaş ve ciddi derecede daha rahatsızdır. Bu konuda bisikletçiliğe alternatif bir bakış açısıyla yaklaşan Bicycle Quarterly dergisi sayısız test yaptı, ve bunu savunuyorlar.
Ancak! DİŞLİ mtb lastikleri asfaltta dişsiz latiklere göre bariz yavaştır; bunun latiğin kalınlığıyla alakası yoktur. Dişsiz 2.0” lastiklerin, aynı bisiklet üzerinde dişli 2.0” (aynı genişlikte) lastiklere göre %10 civarı daha hızlı olduklarını kendim tecrübe ettim.
Öte yanda, yol bisikleti üzerinde 19mm’lik lastikleri 100+psi’da da kullandım. Yol bisikletindeki sürüş pozisyonunun ciddi aerodinamik avantajıyla birleşmesine rağmen dünyam değişmedi! :rolleyes:
 
120 liraya kadar bir bütçem var .Dış lastiklerimi değiştirmem gerekiyor . Şuan Rubene Scyla Sport kullanıyorum arka lastiğim iyice bitti . Ya sadece arka lastiği değiştircem yani yine rubena alıcam yada ikisinide değiştiricem .
Aklımda olan modeller
1-)(link) -Schwalbe Nobby Nıc
2-)(link) -Schwalbe Black Jack
3-)(link) -Maxxis Crossmark
4-)(link) -Continantel Vapot
5-)(link) -Continantel Rubber Queen
sizce hangisini seçmeliyim veya bu fiyat aralığında başka bi model önerebilir misiniz ?
 
Kendi kullandığım lastiklerim çok iyi markası'da choyang çift kat kaplamalı ben çok memnunum.rubena sakın almayın!
 
  • Beğen
Tepkiler: semihcimen
Nobby Nic'in fiyatı çok uygun geldi bana, eğer gerçek fiyat oysa aralarından en iyi seçim olur.
 
  • Beğen
Tepkiler: semihcimen
Geri