Scudo Sports

Klasik bisiklet üzerine lakırdılar

Hoppala, 900 serisi nereden çıktı şimdi? 3 yorumun var (ücünü de alitiladim) ve ikisinde hep 970 serisi diyorsun, bana o yorumlarda 900 serisi nerede yazdigini göstere bilirmisin? Ben 970 serisinden konusdugumuzu sandigim icin 970 serisi var elimde demek istemistim.
Abi merak ettim 970 serisi dediğiniz tam olarak nedir?
 
Scudo
Tabiki hayır Murat abi. iyi bir klasik toplamaya ne zamanım, ne bilgim, ne de param var.
Tabii ki hayır Murat abi! Bu da sorulacak şey mi Allahını seversen. Saçmalama lütfen.

O tarz seriler değerlidir, temizini bulmak zordur. Değerini bilen insan azdır, bu da onu mantık dışına iter.
"Neredeyse sıfır durumunda" denmişti ama... Geniş zamanlı cümlelerin de çok hoş. Bilirkişi havası veriyor, ben de kullanayım bundan sonra.

Abi merak ettim 970 serisi dediğiniz tam olarak nedir?
XTR 970. Klasikle ne alakası varsa... Ben de anlamadım.
 
Hoppala, 900 serisi nereden çıktı şimdi? 3 yorumun var (ücünü de alitiladim) ve ikisinde hep 970 serisi diyorsun, bana o yorumlarda 900 serisi nerede yazdigini göstere bilirmisin? Ben 970 serisinden konusdugumuzu sandigim icin 970 serisi var elimde demek istemistim.
970 ten bahsettim zaten, seri diyince karıştı.
 
970 ten bahsettim zaten, seri diyince karıştı.


Simdi oldu.
Evet 970 serisinin HD frenlisi ve Dual Controllu olani bile var.

Mesela benim On One Titanium bisikletimdeki set HD frenli.
ON * ONE Titanium Handcrafted by Van Nicholas
4.jpg
10.jpg
11.jpg
12.jpg

Yada Colnago Master MTB bisikletim, V frenli ve arka aktktarici Karbon bacakli sistemi..
1 (1).jpg
7.JPG
8 (1).JPG
8 (2).JPG
8 (4).JPG

Bu Fotografda da 970 serisinin tüm cesitlerini göre bilirsin.
HD Fren, V-Fren, Dual Control vs.... Sadece arka karbon bacakli arka aktarici yok. Oda herhalde fotograf önceki yillardan oldugu icin, karbon bacak sona dogru cikmisti.
07xtr_gruppe.jpg

Umarim 970 serisi üzerine baya bilgi toplamis olursun bu yorumumla.
 
Son düzenleme:
Colnago yol bisikleti yapsın, ne işi varmış dağ bisikletiyle :kyfmyrn:
 
  • Hahaha
Tepkiler: Can Çelik
Simdi oldu.
Evet 970 serisinin HD frenlisi ve Dual Controllu olani bile var.

Mesela benim On One Titanium bisikletimdeki set HD frenli.
ON * ONE Titanium Handcrafted by Van Nicholas
310211 dosyayı görüntüle
310212 dosyayı görüntüle
310213 dosyayı görüntüle
310214 dosyayı görüntüle

Yada Colnago Master MTB bisikletim, V frenli ve arka aktktarici Karbon bacakli sistemi..
310215 dosyayı görüntüle
310216 dosyayı görüntüle
310217 dosyayı görüntüle
310218 dosyayı görüntüle
310219 dosyayı görüntüle

Bu Fotografda da 970 serisinin tüm cesitlerini göre bilirsin.
HD Fren, V-Fren, Dual Control vs.... Sadece arka karbon bacakli arka aktarici yok. Oda herhalde fotograf önceki yillardan oldugu icin, karbon bacak sona dogru cikmisti.
310220 dosyayı görüntüle

Umarim 970 serisi üzerine baya bilgi toplamis olursun bu yorumumla.
Detaylı bilgilendirme için teşekkür ederim abi. 😄

Iki jant da tamam. Bu gece birleştirmeye başlıyorum. Lakin gözüm korktu biraz. Çok fazla parça var ve eski seriler olduğu için kullanım kılavuzu bulamıyorum. Fotoğrafladığım kadarıyla çözmeye çalışacağım.

20231007_222600.jpg
 
Simdi oldu.
Evet 970 serisinin HD frenlisi ve çift Controllu olani bile var.

Mesela benim On One Titanium bisikletimdeki set HD frenli.
ON * ONE Titanium Handcrafted by Van Nicholas
310211 dosyayı görüntüle
310212 dosyayı görüntüle
310213 dosyayı görüntüle
310214 dosyayı görüntüle

Yada Colnago Master MTB bisikletim, V frenli ve arka aktktarici Karbon bacakli sistemi..
310215 dosyayı görüntüle
310216 dosyayı görüntüle
310217 dosyayı görüntüle
310218 dosyayı görüntüle
310219 dosyayı görüntüle

Bu Fotografda da 970 serisinin tüm cesitlerini göre bilirsin.
HD Fren, V-Fren, Control vs.... Sadece arka karbon bacakli arka aktarici yok. Oda herhalde fotograf önceki yillardan oldugu icin, karbon bacak sona dogru cikmisti.
310220 dosyayı görüntüle

Umarim 970 serisi üzerine baya bilgi toplamis olursun bu yorumumla.
Bilmediğim çok fazla parça varmış 970 serisinde, bilgiler için sağolasın abi.

Çok özel seriler, bu arada bir şey dikkatimi çekti. Daha önce microshift, juintech gibi farklı markaların ürünlerini kullandım. Tahmini olarak 2015 te piyasaya sürülen juin tech db 1 frenlerin 970 in neredeyse aynısı. Fotoğrafını bırakıyorum, üzerinde kablo varken daha da çok benziyor. Bir de zamanında xtr ayarında diye kanmıştım, meğer bildiğin aynısı imiş.

21802561620171_351.jpg

Sadece bu da değil, micro shift in 2010 - 2012 arasındaki bir serisi olması lazım. Yanlış hatırlamıyorsam özellikle ön aktarıcısı 970 serisinin ön aktarıcısına çok benziyor.

Belki de birbirleriyle bir bağlantısı yok fakat bayağı benziyorlar, özellikle fren kolları. Bu fren kollarının başka marka yazanı da var üzerinde, bu o düşüncemi destekliyor.

Hazır klasik konusundayken sormadan edemeyeceğim. Daha önce lx serisini kullandığın oldu mu? Genel anlamda en sevdiğim seri idi, m670 ti yanlış hatırlamıyorsam ismi. En son piyasaya 2010 yılında t 670 adında tam bir grup çıkmıştı diye hatırlıyorum, daha sonrasında slx vs oldu. Dayanıklılık olarak efsanedir, bir ara lx in tarihine bakmıştım. spor lx derken slx oldu ve öyle devam etti.
 
Evet dün gece bayağı bir uğraştım. @Can Çelik sağolsun ön maşayı nasıl takacağımı detaylı anlattı telefonda. Birlikte montaj yapmışız gibi oldu 😀

20231008_000312.jpg

Gidon boğazını sökerken dipten kırılmıştı. Şu şekilde

20230824_223608.jpg

Evde kendim dremel ile aynı açıda kesmeye çalıştım dipten. Canavar gibi kesemedi tabii. Baktım olmayacak sanayiye götürdüm. Ustalar birbirine yönlendirip durdu. Koca sanayide şunu açılı bir sekilde düz kesebilecek adam yok. Verdim birine. Abi ben evde de bisiklet topluyorum sıkıntı yok hallederiz dedi. Hallettiği şekil :

IMG-20231007-WA0003.jpegIMG-20231007-WA0008.jpeg

50 lira para aldı. Saçma sapan bir şekilde kesip verdi. Bu şekilde düzgün olmayınca pazar yerinde sokakta bir kalaycı vardı. Ona verdim taşlayarak düzeltsin diye. O da 100 lira tuttu. Neyse ki o daha düzgün yaptı. Şu şekilde :

IMG-20231007-WA0012.jpegIMG-20231007-WA0048.jpeg

Tam olarak olmasa da en azından yüzeyler öpüştü. 150 liraya bunu kurtarmaya çalışıp 2 cm alçak gidon boğazı kullanılacağına 300-400 liraya sıfır çıkma eskiler vardı. Pişmanlık tabii 😀

Milin üzerindeki yivler yeter mi diye korktuk ama yetti.

Detaylı anlatıyorum ki belki başkasının da başına gelir.

Ön tarafı hallettikten sonra sıra arkaya geldi. Rubleyi arka tekere Unior'un arka göbek anahtarını kullanarak taktım. Parktool'un bu tarz işler için olan eski tip bir tork anahtarı var. Ağzı anahtar ile uyumlu değil ama gerekli dönüştürücüyü izeltaştan temin edip kullanabiliyorum. Yaklaşık 30 nm kuvvetle sıktım arkayı. Sıkıntısız çalışıyor.

20231008_002542.jpg

Arka tekeri de takınca bisiklet sonunda bisiklet gibi gözükmeye başladı 😀

20231008_003142.jpg

Sıra geldi seleyi takmaya. Sele borusu 25.4 idi. Kestikleri için benim boyuma uymuyor diye Selle Royal marka 25.4 40 cm sele borusu sipariş etmiştim. Sele ile boru arasindaki bağlantı noktası da çok paslıydı. Yeni bir tane aldım.

20231008_003418.jpg

Yalnız şöyle bir sorun çıktı. Sele borusunu montajladıktan sonra kadro bağlantısını ne kadar sıkarsam sıkayım kadro içine kaçmaya başladı. İçini hafif zımparaladım ondan mı acaba dedim. Eski boruyu taktım yine sağlam. Kumpasla bir ölçtüm 25 mm geldi tam. Eskisi de 25.4 ve 0.4 mm o incelik borunun tutunmasını engelliyor ilginç. Boruda da 25.4 yazıyor ama değil.

Neyse şuan için görüntü olarak üzerinde duruyor. Yeni sele borusu gelince değiştireceğim.

Ikinci sorun da gidonda çıktı. Gidon ölçüsü doğru. Gidon boğazındaki açıklık da aynı. Gidonun bir ucundan gidon bogazına geçirdim. Gidonun ortasında et kalınlığı fazla bir parça var oraya bir türlü geçmedi. Yumuşak tokmakla vuruyorum gece 3'te 😀 Yok girmiyor. En son penseyi agzı kapalı şekilde gidon boğazının gidon giren kısmının bağlantısına sokup terse doğru (yani açmaya çalıştım) kuvvetle hafif açtırdım. İşe yaradı ve gidonun montajını yapabildim. Çok ufak bir fark vardı halloldu.

Ayaklığı da taktım. Şuan kendi başına durabiliyor sarı civciv.

20231008_133046.jpg

Bu gece çocuk uyuyunca orta göbek, aynakol ve aktarıcıların da montajını yapmayı planlıyorum.

Frenler, fren kolları ve vites kolları da haftaya hafta sonuna kaldı ne yazık ki. Gelişme oldukça paylaşacağım.

İyi akşamlar dilerim.
 
Evet dün gece bayağı bir uğraştım. @Can Çelik sağolsun ön maşayı nasıl takacağımı detaylı anlattı telefonda. Birlikte montaj yapmışız gibi oldu 😀

310247 dosyayı görüntüle

Gidon boğazını sökerken dipten kırılmıştı. Şu şekilde

310249 dosyayı görüntüle

Evde kendim dremel ile aynı açıda kesmeye çalıştım dipten. Canavar gibi kesemedi tabii. Baktım olmayacak sanayiye götürdüm. Ustalar birbirine yönlendirip durdu. Koca sanayide şunu açılı bir sekilde düz kesebilecek adam yok. Verdim birine. Abi ben evde de bisiklet topluyorum sıkıntı yok hallederiz dedi. Hallettiği şekil :

310250 dosyayı görüntüle310251 dosyayı görüntüle

50 lira para aldı. Saçma sapan bir şekilde kesip verdi. Bu şekilde düzgün olmayınca pazar yerinde sokakta bir kalaycı vardı. Ona verdim taşlayarak düzeltsin diye. O da 100 lira tuttu. Neyse ki o daha düzgün yaptı. Şu şekilde :

310253 dosyayı görüntüle310252 dosyayı görüntüle

Tam olarak olmasa da en azından yüzeyler öpüştü. 150 liraya bunu kurtarmaya çalışıp 2 cm alçak gidon boğazı kullanılacağına 300-400 liraya sıfır çıkma eskiler vardı. Pişmanlık tabii 😀

Milin üzerindeki yivler yeter mi diye korktuk ama yetti.

Detaylı anlatıyorum ki belki başkasının da başına gelir.

Ön tarafı hallettikten sonra sıra arkaya geldi. Rubleyi arka tekere Unior'un arka göbek anahtarını kullanarak taktım. Parktool'un bu tarz işler için olan eski tip bir tork anahtarı var. Ağzı anahtar ile uyumlu değil ama gerekli dönüştürücüyü izeltaştan temin edip kullanabiliyorum. Yaklaşık 30 nm kuvvetle sıktım arkayı. Sıkıntısız çalışıyor.

310255 dosyayı görüntüle

Arka tekeri de takınca bisiklet sonunda bisiklet gibi gözükmeye başladı 😀

310254 dosyayı görüntüle

Sıra geldi seleyi takmaya. Sele borusu 25.4 idi. Kestikleri için benim boyuma uymuyor diye Selle Royal marka 25.4 40 cm sele borusu sipariş etmiştim. Sele ile boru arasindaki bağlantı noktası da çok paslıydı. Yeni bir tane aldım.

310256 dosyayı görüntüle

Yalnız şöyle bir sorun çıktı. Sele borusunu montajladıktan sonra kadro bağlantısını ne kadar sıkarsam sıkayım kadro içine kaçmaya başladı. İçini hafif zımparaladım ondan mı acaba dedim. Eski boruyu taktım yine sağlam. Kumpasla bir ölçtüm 25 mm geldi tam. Eskisi de 25.4 ve 0.4 mm o incelik borunun tutunmasını engelliyor ilginç. Boruda da 25.4 yazıyor ama değil.

Neyse şuan için görüntü olarak üzerinde duruyor. Yeni sele borusu gelince değiştireceğim.

Ikinci sorun da gidonda çıktı. Gidon ölçüsü doğru. Gidon boğazındaki açıklık da aynı. Gidonun bir ucundan gidon bogazına geçirdim. Gidonun ortasında et kalınlığı fazla bir parça var oraya bir türlü geçmedi. Yumuşak tokmakla vuruyorum gece 3'te 😀 Yok girmiyor. En son penseyi agzı kapalı şekilde gidon boğazının gidon giren kısmının bağlantısına sokup terse doğru (yani açmaya çalıştım) kuvvetle hafif açtırdım. İşe yaradı ve gidonun montajını yapabildim. Çok ufak bir fark vardı halloldu.

Ayaklığı da taktım. Şuan kendi başına durabiliyor sarı civciv.

310257 dosyayı görüntüle

Bu gece çocuk uyuyunca orta göbek, aynakol ve aktarıcıların da montajını yapmayı planlıyorum.

Frenler, fren kolları ve vites kolları da haftaya hafta sonuna kaldı ne yazık ki. Gelişme oldukça paylaşacağım.

İyi akşamlar dilerim.
Sele borusuna kendin bir adaptör yap. Cok basit, ben böyle durumlarda hep kendim yaparim. Sana lazim olan bir makas ve bir kola kutusu. Kola kutusunu istedigin yükseklikte kes ve seleborunu hangi yükseklikte istiyorsan tam oraya band gibi bir kat sar ve tak.
 
Tek kat yeterli olur mu acaba abi? Bir de sürüş esnasında löng diye aşağı inmesin 😀
 
Hayır eski klasik göbek. Sol taraf saat yönünün tersine açılıyor onda sıkıntı yok onu açtım. Aynakol tarafı belli değil. Videolarda ters yöne yani saat yönünde açılıyordu. Resmini ekliyorum.
img_4374-jpeg.310281

"Vintıc" ları burada konuşsak daha iyi olur, diğer vintıccılar da görür hem. Ne tip göbek olduğunu anlamanızı sağlayacak bir kaç bilgi var elimizde:
- Orta göbek lug'unun genişliği. 68 ise BSA, 70 ise italyan. (Sağ çanak BSA'da saat yönünde, ITA ve FR'de saatin tersi yönde açılır).
- Fotodaki sol çanağın üstüne baya yakından bakın. Pantolu "F" yazıyorsa fransızdır.
- Bu iki bilgi ile ne olduğunu anlaşılmamışsa, fotoğraftaki çanağı çıkartın ve elinizde vidalı ruble varsa rubleye vidalayın. Vidalanıyorsa BSA göbektir. Ruble yok ise, elinizdeki başka göbek varsa sol çanağın dişlerini üst üste koyun. Dişler birbiriyle öpüşüyorsa BSA'dır.
 
Teşekkür ediyorum detaylı bilgi için. Dediklerinize bu gün bakacağım. Tavsiye edebileceğiniz furş takımı var mı ? Mevcut furş takımının krom kaplaması kötü durumda ve epey ağır. Daha iyi bir şey almayı düşünüyorum. Diğer merak ettiğim konu ise kadroyu malum dış kısımlarını boyuyoruz yeniliyoruz, acaba iç kısımları için bir şey yapabilir miyiz ? Malum eski kadrolar Pas vb. şeyler olmuş olabilir.
 
Şimdi orta göbeğin uzunluğunu ölçtüğümde 68 mm geldi. Dediğinizi gibi (BSA) Saat yönünde açacağız anlamına geliyor.
 
Ah çelik güzelim çelik. Şu paslanma derdin olmasa... Gövdeyi milden ayır, gövdeyi parçalarına ayır, kalıntı kromajını sök, kromaja ver, tekrar birleştir... Çok uzun iş.

20231011_121553.jpg
 
Dün gece orta göbeğin içindeki bilyaları gresleyip kadroya taktım. Montaj yerlerini de hafifçe gresledim. Yalnız küçük tüpte shimano gres almakla hata etmişim. Hızlı tükeniyor.

Göbeğin montajını tamamen kurbağacıkla yaptım. Iki tarafın da anahtar ölçüleri farklı ve geniş açık ağızlı anahtar gerektiriyor. Ona uyumlu tork ucu olmadığından el kuvvetiyle sıktım. Göbek oynamaz hale gelene kadar sol taraftan hafif hafif sıktım. İstediğim ayara gelince üstündeki diğer bileziği yine aynı yöne sıkınca tamamen sabitlendi.

Sonrasında aynakola geçtim. Aynakolu takarken gresleyecektim bağlantı noktasını. Unutunca çıkartıp tekrar takmam gerekti. Takılırken vida ile direkt oturuyor ama çektirme olmadan çıkmıyor. Çektirmenin mantığını sökerken anlamamıştım ama şuan aklımda mantıklı bir yere oturdu.

Bu arada aynakolu balata spreyi ile temizledim. Acayip parladı. Bazı yerleri temizlerken çok zorlandım. Sonra sonlara doğru balata spreyi bitince elimdeki wd40 ı kullandım. Yağları çok rahat çıkarttı anlamadım. Yağlamak için insanlar wd40 kullanıyor ama acayip iyi yağ söküyor. İlginç.

Aynakol 52/42

Bakalım tur bisikletindeki 46/30'dan sonra bu oran dizlerime nasıl etki edecek.

20231014_022548.jpg

Pedalları da taktım. Şimdi sırada korktuğum şeyler kaldı. Vites ve fren sistemlerinin montajı. Zinciri aktarıcıları taktıktan sonra takacağım. Dün az daha takıyordum boşu boşuna.

Şimdi bir iki sorum var. Zincirin pimini zincir takma aletiyle direkt taksam zincir sağlam olur mu? Yoksa illa quick link tarzı yeni bir parçayla mı bağlamam lazım.

Ikinci sorum kablolama ile alakalı. Eski bisikletlerde ortada kalan telleri çıplak bırakıyorlar galiba. Sebebi nedir?

Fren ve vites kabloları (teller hariç) ve fren parçalarına 300 lira istediler. Şok oldum. Aldım ama gereksiz kesmeyeyim pahalı bir şey.

Bir de bu alt boruda kullanılan vites attırıcıyı kullanırken de vites ayarı yapıyor muyuz? Mevcut 2x6'lı sistemde index çalışır mı?
 
  • Beğen
Tepkiler: Erhan Ertan
- Kendi pimiyle zincir sağlam olur, bi sorun olmaz. Ama pimi iyi ortalaman lazım. Pimi geçirdikten sonra dış baklaları dışarı çekip o baklayı rahatlatman lazım. Bunu yapmazsan o pimi paylaşan baklalar dönmez. Kargaburun ile yapabilirsin bu dış bakla saclarını dışa çekme olayını.
- Çünkü tellerin doğrusal kısımlarda kabloya ihtiyaçları yok. Yeni bisikletlerle pek alakam yok ama telleri dışardan gidenlerde doğrusal kısımlar yine çıplaktır diye tahmin ediyorum.
- Çıtçıtsız (indexsiz) kollarda, "kolun aralığının attırıcı aralığını kapsaması" şartı yeterli. Yani kol, teli, üst makara en büyük dişlinin hafif soluna gelebilecek kadar gerebilmeli. Ve, teli saldığında üst makara en küçük dişlinin sağına gelecek kadar salabilmeli. Bunu sağladıktan sonra, bir hata yapıp zincirin rublenin dışına çıkması ihtimalini engellemek için sınır vidalarıyla attırıcıyı sınırlayacaksın. Bu kadar. Çıtçıtsız kolda en fazla 10s kullanan gördüm. Kolun tamburu büyükse 12s'i bile çalıştırır bence. Tel aralığı geniş olacağı için en büyük dişlideyken kaymaması için sürtünme diskini çok sıkmak gerekir. Eksi yanı, sert bir kol olur.
 
  • Beğen
Tepkiler: -Deniz-
- Kendi pimiyle zincir sağlam olur, bi sorun olmaz. Ama pimi iyi ortalaman lazım. Pimi geçirdikten sonra dış baklaları dışarı çekip o baklayı rahatlatman lazım. Bunu yapmazsan o pimi paylaşan baklalar dönmez. Kargaburun ile yapabilirsin bu dış bakla saclarını dışa çekme olayını.
- Çünkü tellerin doğrusal kısımlarda kabloya ihtiyaçları yok. Yeni bisikletlerle pek alakam yok ama telleri dışardan gidenlerde doğrusal kısımlar yine çıplaktır diye tahmin ediyorum.
- Çıtçıtsız (indexsiz) kollarda, "kolun aralığının attırıcı aralığını kapsaması" şartı yeterli. Yani kol, teli, üst makara en büyük dişlinin hafif soluna gelebilecek kadar gerebilmeli. Ve, teli saldığında üst makara en küçük dişlinin sağına gelecek kadar salabilmeli. Bunu sağladıktan sonra, bir hata yapıp zincirin rublenin dışına çıkması ihtimalini engellemek için sınır vidalarıyla attırıcıyı sınırlayacaksın. Bu kadar. Çıtçıtsız kolda en fazla 10s kullanan gördüm. Kolun tamburu büyükse 12s'i bile çalıştırır bence. Tel aralığı geniş olacağı için en büyük dişlideyken kaymaması için sürtünme diskini çok sıkmak gerekir. Eksi yanı, sert bir kol olur.
Yanlış hatırlamıyorsam attırıcı modelinde index destekliyor diyordu ama 2x7 olursa diye bir şart var. Sebebini anlamadım. Eve gidince bir bakıp söylerim.
 
Wd40 farklı, garip bir sıvı. Yağı çözerken çok az yağlama yapıyor denebilir. 52 dişli bayağı ağırdır hakkını vermek her yiğidin harcı değildir :D
 
  • Beğen
Tepkiler: -Deniz-
Geri