Scudo Sports

Klasik bisiklet üzerine lakırdılar

Facebook'ta bir klasik grubunda gördüm. 70 yaşında ve hiç boyanmamış olduğu iddia ediliyor. Çeliğin bu kadar uzun süre paslanmaması mümkün mü? Havadaki nemi çeken alet (adını bilmiyorum) falan da yok sahibinde.

(link)

391704715_7102076986491599_9040827236046365303_n.jpg
 
Scudo
Facebook'ta bir klasik grubunda gördüm. 70 yaşında ve hiç boyanmamış olduğu iddia ediliyor. Çeliğin bu kadar uzun süre paslanmaması mümkün mü? Havadaki nemi çeken alet (adını bilmiyorum) falan da yok sahibinde.

(link)

310491 dosyayı görüntüle
Silikajel mi? Nemi çeken bildiğim tek şey o. Yalnız ne diri duruyor alet be.
 
...
Aynakol 52/42

Bakalım tur bisikletindeki 46/30'dan sonra bu oran dizlerime nasıl etki edecek.
...

Bendeki 3 bisiklet 48-38-28, 1 bisiklet 46-36-26, yol 52-42. Küçük dişli alışılandan biraz büyük tabii ama safkan yarışın doğasına uygun. Aldığımda rublesi de 11-23'tü. Türün doğasına ve zamanına uygun olduğunu düşünüp kullanım koşullarına uygunsa rahatsızlık vermez.

...
Ikinci sorum kablolama ile alakalı. Eski bisikletlerde ortada kalan telleri çıplak bırakıyorlar galiba. Sebebi nedir?
...

Kabloları dışarıda olan bisikletlerin yenilerinde de öyle. Aslında ne kadar az kanal, o kadar iyi. Sürtünme sonuçta.
 
  • Beğen
Tepkiler: -Deniz-
Bendeki 3 bisiklet 48-38-28, 1 bisiklet 46-36-26, yol 52-42. Küçük dişli alışılandan biraz büyük tabii ama safkan yarışın doğasına uygun. Aldığımda rublesi de 11-23'tü. Türün doğasına ve zamanına uygun olduğunu düşünüp kullanım koşullarına uygunsa rahatsızlık vermez.



Kabloları dışarıda olan bisikletlerin yenilerinde de öyle. Aslında ne kadar az kanal, o kadar iyi. Sürtünme sonuçta.
Doğru diyorsun abi. Sürtünmeyi azaltmak için o zaman. Tamam şimdi bu da oturdu kafamda.
 
Merhaba değerli forumdaşlar. Şuan demir bir ful suspansiyon 26 mtb sahibiyim. Uzun zamandır yol bisikletine geçme isteğim vardı. Ekonomik sebeplerden ötürü nasip olmadı, ben de kriterlerimi azalttım :) . Drop barlı olsun yeter dedim. Bir süredir eski yol bisikletlerinin neovintage olarak toplandığı projeleri araştırıyorum. Vintage bisikletler hoşuma gitmeye başladı, çelik/demir kadrosuyla sağlam, yedek parça ve bakım maliyetleri daha uygun. Ve üzerinde oynamak kolay, ayrıca bence en önemlisi bişeyler öğrenmek için güzel bisikletler.

Fazla uzatmadan, şöyle bir ilan buldum letgo da. 2000 fiyati var pazarlik olur demiş. Gözlemlediğim kadari ile ön ic ve dis lastik yok. Arka jant da pek iç açıcı durmuyor, muhtemelen onun da uzerindeki lastiğin degismesi gerekir. Arka aktarıcı sanirim sonradan çin işi bir ürünle değiştirilmiş. Bu bisikleti toplamak istesem, toplanmış bir benzerinin fiyatını geçer mi? Mantıklı bir alışveriş olur mu? Elbette orjinal toplama gibi bir niyetim yok. Nispeten güzel dursun, mekaniği çalışsın kafi. Daha ne olsun. Hem klasik bisiklet dalına atılmak için güzel bir başlangıç olur ve birşeyler öğrenmiş olurum.
Screenshot_20231024-004247_letgo.jpgScreenshot_20231024-010535_letgo.jpgScreenshot_20231024-010548_letgo.jpg
 
Fiyat iyi, alınır. İskelette ağır bi pas durumu yok, daha götürür. Boyaya kadar beyaz plastik folyo yapıştırıp kapatabilirsin noktasal yerleri. Bununla dağ bayır tırmanılacaksa, hafif olması isteniyorsa, yapılacak masraflar var tabii.
- Hollowtech/GXP aynakola (ve orta göbeğe) geçilecek.
- Gidon, boğaz, alü gibi gözüküyor. Onlar kalsın. Çemberler çelikse onları da tek kat alü'ye çevirmek iyi olur. Klasik görüntüyü bozmadan hafiflemiş olur.
- 36h gümüş renk kaset göbek alınacak. (Siyah olursa klasik bisiklet tanrısı seni cezalandırır. O sebeple gümüş önemli). Arka teker dağıtılıp yeni göbeğe örülecek.
- Üstündeki pedallar çelik ve ağır. Değişecek.
- Ön 28", arka 27" gibi duruyor. 27" çember varsa 28"e geçmek lazım. 27" ler çelik olduğu için ağır, ayrıca dış lastiği zor bulunuyor.
 
Fiyat iyi, alınır. İskelette ağır bi pas durumu yok, daha götürür. Boyaya kadar beyaz plastik folyo yapıştırıp kapatabilirsin noktasal yerleri. Bununla dağ bayır tırmanılacaksa, hafif olması isteniyorsa, yapılacak masraflar var tabii.
- Hollowtech/GXP aynakola (ve orta göbeğe) geçilecek.
- Gidon, boğaz, alü gibi gözüküyor. Onlar kalsın. Çemberler çelikse onları da tek kat alü'ye çevirmek iyi olur. Klasik görüntüyü bozmadan hafiflemiş olur.
- 36h gümüş renk kaset göbek alınacak. (Siyah olursa klasik bisiklet tanrısı seni cezalandırır. O sebeple gümüş önemli). Arka teker dağıtılıp yeni göbeğe örülecek.
- Üstündeki pedallar çelik ve ağır. Değişecek.
- Ön 28", arka 27" gibi duruyor. 27" çember varsa 28"e geçmek lazım. 27" ler çelik olduğu için ağır, ayrıca dış lastiği zor bulunuyor.
Çok teşekkür ederim Hocam. Tamamen asfalt şehir ici yollarda kullanacağım. Hafiflik takıntım da yok. Bu bisikletlerin arka vitesi kaç vites oluyor. Anladığım kadari ile kaset ruble sisteme geçmek daha iyi olucak. Fakat kadro üzerindeki kollar ile bu mümkün mü? sorun olmaz değil mi? İlk etapta sadece arka kısmı değiştirsek, sonra aynakol değişse sorun olur mu?

Neyse hele önce alayım bisikleti sonra daha çok soru sorarım :)
 
Almadan önce değişiklik listesindeki malzemelerin fiyatlarını da yaklaşık olarak hesaplamakta fayda var.
Geçen gün sadece vites ve fren teli hortumları ve onların ilave ara parçalarına 500 lira para istedi bisikletçi. Montaj hariç. Alıp kendim takacağım diye aldım. Her şey uçuyor.
 
Geçen gün sadece vites ve fren teli hortumları ve onların ilave ara parçalarına 500 lira para istedi bisikletçi. Montaj hariç. Alıp kendim takacağım diye aldım. Her şey uçuyor.
Nasıl 500 lira isteyebiliyorlar gerçekten şaşırıyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: el Cezeri
@-Deniz- İnternetteki en ucuz fiyatta malzeme satan sadece 1 dükkan tanıyorum İstanbul'da. Yakınından geçersem ordan alıyorum. Bunun dışında her şeyi e-alışveriş ile alıyorum. Sana da tavsiye ederim. Aynı şeyi nternette 250'ye satan varken 500'e satmak haksız kazanca giriyor. Üstelik internetten satan aracı siteye komisyon ödüyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: el Cezeri
@-Deniz- İnternetteki en ucuz fiyatta malzeme satan sadece 1 dükkan tanıyorum İstanbul'da. Yakınından geçersem ordan alıyorum. Bunun dışında her şeyi e-alışveriş ile alıyorum. Sana da tavsiye ederim. Aynı şeyi nternette 250'ye satan varken 500'e satmak haksız kazanca giriyor. Üstelik internetten satan aracı siteye komisyon ödüyor.
Bisiklet alışverişlerimin yüzde 98.8'i internet üzerinden. Kalan 1.2'lik alışverişim de başım sıkıştığımda yardım istemeye yüzüm olsun diye yerelden 😀

Geçen tamire verdiğim ustalardan birinin anahtarı yamulmuştu sökeyim derken. Para da almamıştı. Sonraki sefer gidip onda işimi çözdüm. Biraz pahalı geldi ama ödeşmiş olduk diyelim.

Bu 500'e kablo hortumu satan yere ise bisiklet dahil onlarca kez fiyat sorup beğenmeyip çıkmışlığım var. Ben 200-300 tutar diyordum. Gidon bandı dahil 500 tuttu ki çok pahalı. Ama hem fiyatı duyunca bu sefer de vazgeçecek yüzüm olmadı. Hem de kabloyu çoktan kesmişlerdi. Bu sefer de yerel esnaf kazansın dedim ama içime oturmadı da değil 😀
 
Merhaba, aktarıcıları kadroya taktım. Zinciri de tam takıyordum ki pimi baklaya oturtamadığımı farkettim. Bu pim tek seferlik mi oluyor? Gece gece bayağı video izledim. Adamlar pimi baklaya ince bir parça ile geçirip sonra zincir aletiyle sıkarak oturtuyor. Kalan fazlalığı da kırıyorlar. Benim modelde nasıl çözerim? Zincir gergin olduğu için zaten çok zor tutuyorum. Zinciri aynakoldan söktüm ama arka aktarıcıdaki gerilim yetiyor baklaları ayırmaya. Pim de sabit durmuyor sürekli düşüyor. Acaba tek kullanımlık mı diye düşünüyorum?

20231029_013624.jpg20231029_013651.jpg

Tek kullanımlık ise ayrı pim satılır mı? Veya powerlink tarzı birşey alıp mı takmam gerekir? Yine tıkandık.
 
Tek kullanımlık değilmiş. Pimi çıkartmadan sökmem gerekiyormuş. @Can Çelik telefonda anlattı. Çerçevenin kalınlığı 0.5 mm. Pim de 7.5 mm. 0.5 mm kalana kadar sökmek yeterli. Çerçevede kalsın diye kumpasla ölçüp o ebatta diğer baklayı söktüm ve pim üzerinde kaldı. Bir bakla söküp öyle montajlayacaktım ki baktım iki bakla sökmem gerekiyor. Gündüz gözüyle zincir aletini bir elimle, diğer elimle de pimi cımbızla tutarak mengene kısmını da burnumla cevirerek eski pimi yerine takabildim. Akşama devam edeceğim.
 
Tek kullanımlık değilmiş. Pimi çıkartmadan sökmem gerekiyormuş. @Can Çelik telefonda anlattı. Çerçevenin kalınlığı 0.5 mm. Pim de 7.5 mm. 0.5 mm kalana kadar sökmek yeterli. Çerçevede kalsın diye kumpasla ölçüp o ebatta diğer baklayı söktüm ve pim üzerinde kaldı. Bir bakla söküp öyle montajlayacaktım ki baktım iki bakla sökmem gerekiyor. Gündüz gözüyle zincir aletini bir elimle, diğer elimle de pimi cımbızla tutarak mengene kısmını da burnumla cevirerek eski pimi yerine takabildim. Akşama devam edeceğim.
Zincir takma isi icin asagidaki tarife birdahaki sefere aklinda bulunsun Deniz.
Zincirin iki ucundan da 5er bakla birakarak 5.ci baklalardan bir ip gecir, ipi baglayarak zincirin iki ucunu birirbrine yaklastir. Böylece cok rahat bir sekilde iki elinle calisa bilirsin, burnunu kullanmana gerek kalmaz. :)
 
  • Beğen
Tepkiler: -Deniz-
Zincir takma isi icin asagidaki tarife birdahaki sefere aklinda bulunsun Deniz.
Zincirin iki ucundan da 5er bakla birakarak 5.ci baklalardan bir ip gecir, ipi baglayarak zincirin iki ucunu birirbrine yaklastir. Böylece cok rahat bir sekilde iki elinle calisa bilirsin, burnunu kullanmana gerek kalmaz. :)
Valla ne rezil hallere girdim bir görsen abi 😀 terlikle zincire basıyorum falan. Neyse bir dahaki sefere aklımda bu. Sonraki proje olursa bir sürü detay öğrendim. Ufak ufak ama önemli şeyler hep.

Şimdi bir sorum olacak. Özellikle eski bisikletlere krom yakışıyor diye krom renginde gidon var şuan. Ben bunu kolları taktıktan sonra sarmaya başlayacağım. Siyah gidon bandı aldım. Tamamını mı kaplamalıyım? Yoksa gidonun kıvrım noktasına gelene kadar kısmı açık mı kalmalı? Vintage dünyasında bunun raconu nedir? 😀 Güncellerde hep tam sarıyorlar ama o zaman krom rengi almanın manası kalmıyor.

16985920560623392097366329672251.jpg
 
Merhaba, yukarida bahsettiğim waimanly bisikleti bugün pazarlık ile 1500 tl ye aldım.
20231029_153941.jpg20231029_155554.jpg20231029_155604.jpg20231029_155611.jpg20231029_155613.jpg20231029_155640.jpg20231029_155651.jpg20231029_155703.jpg20231029_155715.jpg20231029_155733.jpg20231029_155741.jpg
(Ön fren de var, jantı bezle sarıp elimde iterek getirdim bisikleti bu sebeple sökmüştüm.)
Öğrenci olduğum için şuan bütçem fazla yok, şimdilik en az masrafla bunu yürütmek istiyorum.
Öncelikle jantların 27 mi 28 mi olduğunu bilmiyorum. Üzerinde yazmıyor. Sanırsam 27 jantın çapı 630, 28 in çapı 622 imiş. Bu ölçüler çemberin dış çap ölçüsü mü? Tam olarak nereden ölçmeliyim? Jantların içlerinde yüzeysel oldugunu düşündüğüm paslanmalar var. Arka ruble 5li. Buna yeni zincir bulabilir miyim?
 
630 ve 622 mm lastiğin oturma kısmının çapı. Çemberin dış çapı bunlardan yaklaşık olarak 10 mm büyük (yani 640 ve 632) olur. Ölçerken şerit metre ile tellerin arasına girerek ölçmen lazım. Bunu yapmazsan tellerin yarattığı koniklikten ötürü ölçüm fazla çıkar. Dişlileri mil doğrultusu üzerinden fotoğraflayıp buraya atarsan değişime gerek var mı yok mu söyleriz.
 
Merhaba, yukarida bahsettiğim waimanly bisikleti bugün pazarlık ile 1500 tl ye aldım.
310963 dosyayı görüntüle310964 dosyayı görüntüle310965 dosyayı görüntüle310966 dosyayı görüntüle310967 dosyayı görüntüle310968 dosyayı görüntüle310969 dosyayı görüntüle310970 dosyayı görüntüle310971 dosyayı görüntüle310972 dosyayı görüntüle310973 dosyayı görüntüle
(Ön fren de var, jantı bezle sarıp elimde iterek getirdim bisikleti bu sebeple sökmüştüm.)
Öğrenci olduğum için şuan bütçem fazla yok, şimdilik en az masrafla bunu yürütmek istiyorum.
Öncelikle jantların 27 mi 28 mi olduğunu bilmiyorum. Üzerinde yazmıyor. Sanırsam 27 jantın çapı 630, 28 in çapı 622 imiş. Bu ölçüler çemberin dış çap ölçüsü mü? Tam olarak nereden ölçmeliyim? Jantların içlerinde yüzeysel oldugunu düşündüğüm paslanmalar var. Arka ruble 5li. Buna yeni zincir bulabilir miyim?
Arka lastikte yazmıyor mu? Ben de yazmıyor sanıyordum da güzelce temizleyince yanaklarında yazıyormuş onu farkettim.
 
  • Beğen
Tepkiler: el Cezeri
Arka lastikte yazmıyor mu? Ben de yazmıyor sanıyordum da güzelce temizleyince yanaklarında yazıyormuş onu farkettim.
Arka lastiğin yanakları biraz dökülmüş. biraz baktım yazi goremedim ama temizlememiştim. Tekrar bakarım

630 ve 622 mm lastiğin oturma kısmının çapı. Çemberin dış çapı bunlardan yaklaşık olarak 10 mm büyük (yani 640 ve 632) olur. Ölçerken şerit metre ile tellerin arasına girerek ölçmen lazım. Bunu yapmazsan tellerin yarattığı koniklikten ötürü ölçüm fazla çıkar. Dişlileri mil doğrultusu üzerinden fotoğraflayıp buraya atarsan değişime gerek var mı yok mu söyleriz.
Çok teşekkürler Hocam, ölçtüm 641 mm geldi. Maalesef 27 jant. Dişliler bu şekilde, dişler bozuk değil gibi geldi bana.20231029_215838.jpg
 
  • Beğen
Tepkiler: -Deniz-
Geri