Can Çelik
🛠 🛠 🛠
- Kayıt
- 20 Eylül 2019
- Mesaj
- 4.176
- Tepki
- 7.926
- Yaş
- 40
- Şehir
- İstanbul
- İsim
- Can Çelik
- Başlangıç
- 1995—96
- Bisiklet
- Diğer
- Bisiklet türü
- Fixed Gear
Silikajel mi? Nemi çeken bildiğim tek şey o. Yalnız ne diri duruyor alet be.Facebook'ta bir klasik grubunda gördüm. 70 yaşında ve hiç boyanmamış olduğu iddia ediliyor. Çeliğin bu kadar uzun süre paslanmaması mümkün mü? Havadaki nemi çeken alet (adını bilmiyorum) falan da yok sahibinde.
(link)
310491 dosyayı görüntüle
...
Aynakol 52/42
Bakalım tur bisikletindeki 46/30'dan sonra bu oran dizlerime nasıl etki edecek.
...
...
Ikinci sorum kablolama ile alakalı. Eski bisikletlerde ortada kalan telleri çıplak bırakıyorlar galiba. Sebebi nedir?
...
Doğru diyorsun abi. Sürtünmeyi azaltmak için o zaman. Tamam şimdi bu da oturdu kafamda.Bendeki 3 bisiklet 48-38-28, 1 bisiklet 46-36-26, yol 52-42. Küçük dişli alışılandan biraz büyük tabii ama safkan yarışın doğasına uygun. Aldığımda rublesi de 11-23'tü. Türün doğasına ve zamanına uygun olduğunu düşünüp kullanım koşullarına uygunsa rahatsızlık vermez.
Kabloları dışarıda olan bisikletlerin yenilerinde de öyle. Aslında ne kadar az kanal, o kadar iyi. Sürtünme sonuçta.
Çok teşekkür ederim Hocam. Tamamen asfalt şehir ici yollarda kullanacağım. Hafiflik takıntım da yok. Bu bisikletlerin arka vitesi kaç vites oluyor. Anladığım kadari ile kaset ruble sisteme geçmek daha iyi olucak. Fakat kadro üzerindeki kollar ile bu mümkün mü? sorun olmaz değil mi? İlk etapta sadece arka kısmı değiştirsek, sonra aynakol değişse sorun olur mu?Fiyat iyi, alınır. İskelette ağır bi pas durumu yok, daha götürür. Boyaya kadar beyaz plastik folyo yapıştırıp kapatabilirsin noktasal yerleri. Bununla dağ bayır tırmanılacaksa, hafif olması isteniyorsa, yapılacak masraflar var tabii.
- Hollowtech/GXP aynakola (ve orta göbeğe) geçilecek.
- Gidon, boğaz, alü gibi gözüküyor. Onlar kalsın. Çemberler çelikse onları da tek kat alü'ye çevirmek iyi olur. Klasik görüntüyü bozmadan hafiflemiş olur.
- 36h gümüş renk kaset göbek alınacak. (Siyah olursa klasik bisiklet tanrısı seni cezalandırır. O sebeple gümüş önemli). Arka teker dağıtılıp yeni göbeğe örülecek.
- Üstündeki pedallar çelik ve ağır. Değişecek.
- Ön 28", arka 27" gibi duruyor. 27" çember varsa 28"e geçmek lazım. 27" ler çelik olduğu için ağır, ayrıca dış lastiği zor bulunuyor.
...Neyse hele önce alayım bisikleti sonra daha çok soru sorarım![]()
Geçen gün sadece vites ve fren teli hortumları ve onların ilave ara parçalarına 500 lira para istedi bisikletçi. Montaj hariç. Alıp kendim takacağım diye aldım. Her şey uçuyor.Almadan önce değişiklik listesindeki malzemelerin fiyatlarını da yaklaşık olarak hesaplamakta fayda var.
Nasıl 500 lira isteyebiliyorlar gerçekten şaşırıyorum.Geçen gün sadece vites ve fren teli hortumları ve onların ilave ara parçalarına 500 lira para istedi bisikletçi. Montaj hariç. Alıp kendim takacağım diye aldım. Her şey uçuyor.
Bisiklet alışverişlerimin yüzde 98.8'i internet üzerinden. Kalan 1.2'lik alışverişim de başım sıkıştığımda yardım istemeye yüzüm olsun diye yerelden 😀@-Deniz- İnternetteki en ucuz fiyatta malzeme satan sadece 1 dükkan tanıyorum İstanbul'da. Yakınından geçersem ordan alıyorum. Bunun dışında her şeyi e-alışveriş ile alıyorum. Sana da tavsiye ederim. Aynı şeyi nternette 250'ye satan varken 500'e satmak haksız kazanca giriyor. Üstelik internetten satan aracı siteye komisyon ödüyor.
Zincir takma isi icin asagidaki tarife birdahaki sefere aklinda bulunsun Deniz.Tek kullanımlık değilmiş. Pimi çıkartmadan sökmem gerekiyormuş. @Can Çelik telefonda anlattı. Çerçevenin kalınlığı 0.5 mm. Pim de 7.5 mm. 0.5 mm kalana kadar sökmek yeterli. Çerçevede kalsın diye kumpasla ölçüp o ebatta diğer baklayı söktüm ve pim üzerinde kaldı. Bir bakla söküp öyle montajlayacaktım ki baktım iki bakla sökmem gerekiyor. Gündüz gözüyle zincir aletini bir elimle, diğer elimle de pimi cımbızla tutarak mengene kısmını da burnumla cevirerek eski pimi yerine takabildim. Akşama devam edeceğim.
Valla ne rezil hallere girdim bir görsen abi 😀 terlikle zincire basıyorum falan. Neyse bir dahaki sefere aklımda bu. Sonraki proje olursa bir sürü detay öğrendim. Ufak ufak ama önemli şeyler hep.Zincir takma isi icin asagidaki tarife birdahaki sefere aklinda bulunsun Deniz.
Zincirin iki ucundan da 5er bakla birakarak 5.ci baklalardan bir ip gecir, ipi baglayarak zincirin iki ucunu birirbrine yaklastir. Böylece cok rahat bir sekilde iki elinle calisa bilirsin, burnunu kullanmana gerek kalmaz.![]()
Arka lastikte yazmıyor mu? Ben de yazmıyor sanıyordum da güzelce temizleyince yanaklarında yazıyormuş onu farkettim.Merhaba, yukarida bahsettiğim waimanly bisikleti bugün pazarlık ile 1500 tl ye aldım.
310963 dosyayı görüntüle310964 dosyayı görüntüle310965 dosyayı görüntüle310966 dosyayı görüntüle310967 dosyayı görüntüle310968 dosyayı görüntüle310969 dosyayı görüntüle310970 dosyayı görüntüle310971 dosyayı görüntüle310972 dosyayı görüntüle310973 dosyayı görüntüle
(Ön fren de var, jantı bezle sarıp elimde iterek getirdim bisikleti bu sebeple sökmüştüm.)
Öğrenci olduğum için şuan bütçem fazla yok, şimdilik en az masrafla bunu yürütmek istiyorum.
Öncelikle jantların 27 mi 28 mi olduğunu bilmiyorum. Üzerinde yazmıyor. Sanırsam 27 jantın çapı 630, 28 in çapı 622 imiş. Bu ölçüler çemberin dış çap ölçüsü mü? Tam olarak nereden ölçmeliyim? Jantların içlerinde yüzeysel oldugunu düşündüğüm paslanmalar var. Arka ruble 5li. Buna yeni zincir bulabilir miyim?
Arka lastiğin yanakları biraz dökülmüş. biraz baktım yazi goremedim ama temizlememiştim. Tekrar bakarımArka lastikte yazmıyor mu? Ben de yazmıyor sanıyordum da güzelce temizleyince yanaklarında yazıyormuş onu farkettim.
Çok teşekkürler Hocam, ölçtüm 641 mm geldi. Maalesef 27 jant. Dişliler bu şekilde, dişler bozuk değil gibi geldi bana.630 ve 622 mm lastiğin oturma kısmının çapı. Çemberin dış çapı bunlardan yaklaşık olarak 10 mm büyük (yani 640 ve 632) olur. Ölçerken şerit metre ile tellerin arasına girerek ölçmen lazım. Bunu yapmazsan tellerin yarattığı koniklikten ötürü ölçüm fazla çıkar. Dişlileri mil doğrultusu üzerinden fotoğraflayıp buraya atarsan değişime gerek var mı yok mu söyleriz.