Scudo Sports

Klasik bisiklet üzerine lakırdılar

Valla ne rezil hallere girdim bir görsen abi 😀 terlikle zincire basıyorum falan. Neyse bir dahaki sefere aklımda bu. Sonraki proje olursa bir sürü detay öğrendim. Ufak ufak ama önemli şeyler hep.

Şimdi bir sorum olacak. Özellikle eski bisikletlere krom yakışıyor diye krom renginde gidon var şuan. Ben bunu kolları taktıktan sonra sarmaya başlayacağım. Siyah gidon bandı aldım. Tamamını mı kaplamalıyım? Yoksa gidonun kıvrım noktasına gelene kadar kısmı açık mı kalmalı? Vintage dünyasında bunun raconu nedir? 😀 Güncellerde hep tam sarıyorlar ama o zaman krom rengi almanın manası kalmıyor.

310974 dosyayı görüntüle
Deniz evet dedigin gibi vintage yol bisikletlerine Krom cok yakisiyor ama fazlasi da abartili duruyor. Sadece detayli sekilde kromlar olmasi iyi olur. misal eski bisikletlerin nerdeyse %98 de gidon krom olur ama acik kalinca bisikletin görüntüsün bozar. Dropbar gidonlar komple saririlir ve detay olarak gidonbogazina 2 barmak kala biter. Misal @el Cezeri nin bisikletindeki gibi.
Mesela cok iyi bir detayi sen sariya boyamissin, furj yataklarini krom biraksaydin daha güzel dururdu. Ben olsam üzerindeki boyayi sökerdim.


Merhaba, yukarida bahsettiğim waimanly bisikleti bugün pazarlık ile 1500 tl ye aldım.
310963 dosyayı görüntüle310964 dosyayı görüntüle310965 dosyayı görüntüle310966 dosyayı görüntüle310967 dosyayı görüntüle310968 dosyayı görüntüle310969 dosyayı görüntüle310970 dosyayı görüntüle310971 dosyayı görüntüle310972 dosyayı görüntüle310973 dosyayı görüntüle
(Ön fren de var, jantı bezle sarıp elimde iterek getirdim bisikleti bu sebeple sökmüştüm.)
Öğrenci olduğum için şuan bütçem fazla yok, şimdilik en az masrafla bunu yürütmek istiyorum.
Öncelikle jantların 27 mi 28 mi olduğunu bilmiyorum. Üzerinde yazmıyor. Sanırsam 27 jantın çapı 630, 28 in çapı 622 imiş. Bu ölçüler çemberin dış çap ölçüsü mü? Tam olarak nereden ölçmeliyim? Jantların içlerinde yüzeysel oldugunu düşündüğüm paslanmalar var. Arka ruble 5li. Buna yeni zincir bulabilir miyim?
Bisikletin öncelikle hayirli olsun, insallah en kisa zamanda kullanilacak hale gelir ve senide mutlu eder.
Bence bu bisikletin jantlari 28" dir cünkü bisikletin modeli cok eski degil. Vites telleri altan gectigine göre ve üst boruda frenkablosunun oluklari da olduguna göre, tahminimce 70lerin sonu 80lerin basi ve o zamanlarda 27" jant kullanilmiyordu. Ama tam emin olman icin arka lastigine bak, bence üzerinde yazar. Yazmiyorsa lastigi söküp ve ic capini ölcmelisin.

Bu Fotograf sana yardimci olacak.
Grossenbestimmung_reifen.png
 
Scudo
Deniz evet dedigin gibi vintage yol bisikletlerine Krom cok yakisiyor ama fazlasi da abartili duruyor. Sadece detayli sekilde kromlar olmasi iyi olur. misal eski bisikletlerin nerdeyse %98 de gidon krom olur ama acik kalinca bisikletin görüntüsün bozar. Dropbar gidonlar komple saririlir ve detay olarak gidonbogazina 2 barmak kala biter. Misal @el Cezeri nin bisikletindeki gibi.
Mesela cok iyi bir detayi sen sariya boyamissin, furj yataklarini krom biraksaydin daha güzel dururdu. Ben olsam üzerindeki boyayi sökerdim.



Bisikletin öncelikle hayirli olsun, insallah en kisa zamanda kullanilacak hale gelir ve senide mutlu eder.
Bence bu bisikletin jantlari 28" dir cünkü bisikletin modeli cok eski degil. Vites telleri altan gectigine göre ve üst boruda frenkablosunun oluklari da olduguna göre, tahminimce 70lerin sonu 80lerin basi ve o zamanlarda 27" jant kullanilmiyordu. Ama tam emin olman icin arka lastigine bak, bence üzerinde yazar. Yazmiyorsa lastigi söküp ve ic capini ölcmelisin.

Bu Fotograf sana yardimci olacak.
310980 dosyayı görüntüle
Teşekkür ederim Hocam sağolun, yarın lastikten ölçmeyi deneyeyim. Sonucu buraya da yazarım
 
  • Beğen
Tepkiler: Murat Cömez
Deniz evet dedigin gibi vintage yol bisikletlerine Krom cok yakisiyor ama fazlasi da abartili duruyor. Sadece detayli sekilde kromlar olmasi iyi olur. misal eski bisikletlerin nerdeyse %98 de gidon krom olur ama acik kalinca bisikletin görüntüsün bozar. Dropbar gidonlar komple saririlir ve detay olarak gidonbogazina 2 barmak kala biter. Misal @el Cezeri nin bisikletindeki gibi.
Mesela cok iyi bir detayi sen sariya boyamissin, furj yataklarini krom biraksaydin daha güzel dururdu. Ben olsam üzerindeki boyayi sökerdim.



Bisikletin öncelikle hayirli olsun, insallah en kisa zamanda kullanilacak hale gelir ve senide mutlu eder.
Bence bu bisikletin jantlari 28" dir cünkü bisikletin modeli cok eski degil. Vites telleri altan gectigine göre ve üst boruda frenkablosunun oluklari da olduguna göre, tahminimce 70lerin sonu 80lerin basi ve o zamanlarda 27" jant kullanilmiyordu. Ama tam emin olman icin arka lastigine bak, bence üzerinde yazar. Yazmiyorsa lastigi söküp ve ic capini ölcmelisin.

Bu Fotograf sana yardimci olacak.
310980 dosyayı görüntüle
Lastigin uzerinde 32 630 gibi birşey okuyabildim Hocam
 
  • Beğen
Tepkiler: -Deniz-
Yeni jant alana kadar var olan jantı akortlayıp göbek bakımlarını yapıp şöyle bir lastik seti alsam mantıklı mı? (link)

Veya su chaoyang marka olani var daha iyi duruyor ondan alınabilir
 
@el Cezeri 27" için çok bi seçeneğin yok zaten. Bu setten ben de almıştım, güzel lastik. Fiyat da iyi. Ben direkt İnan Bisiklet'in dükkanından almıştım.
 
  • Beğen
Tepkiler: el Cezeri
@el Cezeri 27" için çok bi seçeneğin yok zaten. Bu setten ben de almıştım, güzel lastik. Fiyat da iyi. Ben direkt İnan Bisiklet'in dükkanından almıştım.
Teşekkür ederim Hocam sağolun. Dün ön jantın göbeğini açıp tüm jantı bir güzel fırçalayıp yıkadım, öncesinde jantın lastiğin oturdugu ic yuzeylerindeki pası tel firçayla kabasını temizledim. Dıştaki hafif pasları maket bıçağı ve 2000 zımparayla temizlemeye çalışıyorum. Turuncu tabaka gidiyor ama alttaki gri tabaka kalıyor pek kaldirmaya çalışmadım ben de. Göbeğin durumu bana iyi gibi geldi, bilyaların yüzeyleri pürüssüz, yatakları tükenmez kalem ucuyla gezdim orası da yeterince düzgün. En son tum nipeller ile tellerin vida dişlerinin geçtigi yerlere wd40 sıktım akort anahtari ile nipelleri çevirdiğimde zorlanma/takılma vardı.
 
@el Cezeri Jantların paslı yerlerini tuz ruhu ile ovarsan paslar gider. Bir bez parçasına azar azar döküp ovalayacaksın. Tabi bu pasa kesin bi çözüm olmaz, ileride aynı yerler tekrar pas olacak. Tekerlerde şimdilik ağır bi pas durumu yok. İleride tekerleri dağıtıp, kromcuya verirsin, eski kromu söküp yeniden krom kaplanınca sıfır gibi oluyor.

WD-40 ile nipellerin dönmesini rahatlatamazsın açıkçası. Şöyle yapman gerekiyor, ilk kural, akort anahtarı kullanma. Nipelleri çemberin içinden düz tornavida ile çevir akort yaparken. Sıkılması gereken ve zor dönen nipeller varsa, o nipellerde tekeri sehpadan çıkartıp teker yere dik şekilde dururken çevireceğin nipel yukarı bakacak şekilde tekere otur (evet bildiğin poponu çembere koyup bütün ağırlığınla tekere oturucan) akort anahtarıyla çevir. Üstüne oturunca o teldeki gerilim düşeceği için nipeli kolay çevirirsin. Tel de burulmamış olur.
 
@el Cezeri Jantların paslı yerlerini tuz ruhu ile ovarsan paslar gider. Bir bez parçasına azar azar döküp ovalayacaksın. Tabi bu pasa kesin bi çözüm olmaz, ileride aynı yerler tekrar pas olacak. Tekerlerde şimdilik ağır bi pas durumu yok. İleride tekerleri dağıtıp, kromcuya verirsin, eski kromu söküp yeniden krom kaplanınca sıfır gibi oluyor.

WD-40 ile nipellerin dönmesini rahatlatamazsın açıkçası. Şöyle yapman gerekiyor, ilk kural, akort anahtarı kullanma. Nipelleri çemberin içinden düz tornavida ile çevir akort yaparken. Sıkılması gereken ve zor dönen nipeller varsa, o nipellerde tekeri sehpadan çıkartıp teker yere dik şekilde dururken çevireceğin nipel yukarı bakacak şekilde tekere otur (evet bildiğin poponu çembere koyup bütün ağırlığınla tekere oturucan) akort anahtarıyla çevir. Üstüne oturunca o teldeki gerilim düşeceği için nipeli kolay çevirirsin. Tel de burulmamış olur.
Anladim Hocam çok teşekkür ederim gerçekten faydalı bilgiler veriyorsunuz. Açıkçası daha önce hiç akort yapmadım. Önce akort sehpasi yapmam lazım. Bu forumda çok iyi el yapımı örnekleri paylaşıldı. Bir tane yapıp akort yapmayı da öğrenmem/tecrübe etmem lazım. Iyi günler
 
  • Beğen
Tepkiler: Erhan Ertan
Mercier markasını nasıl bilirsin @Murat Cömez abi? İnstagramda gördüğüm bir sayfada fiyatı diğer markalara göre çok fazla, iki katı veya daha fazla.
 
Mercier markasını nasıl bilirsin @Murat Cömez abi? İnstagramda gördüğüm bir sayfada fiyatı diğer markalara göre çok fazla, iki katı veya daha fazla.
Mercier zamaninda kadrosunun kendi üreten iyi ve kaliteli bir fransiz markaydi. Kadrolarini reynolds ve Columbus borulardan üretirdi ama malesef 1984 senesinde firma kapandi ve Mercier markasi sona erdi.
Bugün vintage bisiklet olarak en 200€ dan basliyor fiyatlari ve 700€ ya kadar cikiyor. Tabiki pahali olanlari columbus borulu olanlar. Reynolds borulular 200-300€ arasi satiliyor.Diger markalardan derken hangi markalari diyorsun bilmiyorum ama tabiki bir Colnago, De Rosa. Pinarello, Bianchi, Faggin, Olmo, Gios, Vs yani bir Italyan markasi gibi olamaz. Yalniz Peugeot ve buna benzer markalardan daha kaliteli oldugu kesin.
 
(link)

Bu sayfada pembe olan 1450 euro kadar. Şimdi diğer ilanlara baktım da nedense pembe olan pahalı, anlamadım. Bir tane daha var o da 600 euro civarı.
 
(link)

Bu sayfada pembe olan 1450 euro kadar. Şimdi diğer ilanlara baktım da nedense pembe olan pahalı, anlamadım. Bir tane daha var o da 600 euro civarı.
1450€ biraz abarti olmus, 2 sene sonra yine bak o ilana satilmadigini göreceksin. 600€ o bisiklet icin iyi bir fiyat tabiki onda da Dura Ace donanim varsa aksi taktirde o da 600€ etmez. Dedigim gibi Columbus borulu olsaydi 700€ ederdi.
 
@Murat Cömez Peugeot'yu niye gömdün abi şimdi ya :ssrtcbya:

@BloodBela Verdiğin instagram'a baktım. Bu bisikletler nasıl böle kalmış bunca yıl. 50 yıllık bisiklet fabrikadan ilk çıktığı halinde. Üzerlerinde gram pas yok.
 
  • Beğen
Tepkiler: el Cezeri
Geri