İzmir'de ölümlü bisiklet kazası

Scudo

CaGe

Bana bir kadeh deniz ver Yorgo
Kayıt
7 Mayıs 2015
Mesaj
255
Tepki
646
Yaş
43
Şehir
İstanbul
İsim
Can
Başlangıç
1987—88
Bisiklet
Tern
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Allah rahmet eylesin...

O genç ayran içse çarpmayacaktı yaşlı adama.. Gerçi ayran da uyku yapar, yine çarpacakmış....!

Avrupa ülkelerinde içki satışı serbest. Çoğu dışarıda içkili geziyor nerdeyse.. Hepsi de insana verilen değer konusunda bizden fazlasıyla öndeler, diğer konularda olduğu gibi.. Bizi pisi pisine ölümler konusunda kıskanan var mıdır bilmiyorum da, başka konularda yok...
 

himcinar

Üye
Kayıt
8 Nisan 2019
Mesaj
15
Tepki
20
Yaş
48
Şehir
izmir
İsim
Murat Çinar
Başlangıç
2015—16
Bisiklet
Scott
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Dün akşam muhtemelen kazadan az biraz sonra olay yerinden geçtim, kaza tam yasemin kafenin önündeki ışıkların önünde gerçekleşmiş.. kazada açıkçası kimin hatalı olduğunu bilme şansın yok ama, bildiğim her kaza gibi bunun da önlenebilir olduğu... Açıkçası insanlarımızın hemen olaylar karşısında sadece yasaklarla çözüm üretmeye çalışması çok acı.. bu gösteriyor ki, biz yaptığımız şeylerin, aksiyonlarımızın, nelere yol açacağını, düşünemeyecek kadar zayıf ve mutlaka yönlendirmeye ihtiyaç duyacak bireyleriz... Evet, sahilde içki içiliyor.. ama keşke biz de bu tip kazalardan sonra, bu kazayı önlemek için ne yapabiliriz diye düşünürken, insanlara yasak koymak yerine, toplum olarak, bu 19 yaşındaki genci eğitirken nerede hata yaptık diye düşünseydik.. hareketlerimizi, yaşantımızı, yasaklar yerine, kendi özgür irademizle şekillendirebilsek.. O gencin alkollu olup olmadığını bilmeden alkol hakkında yorum yapmasak... başta da dediğim gibi, her kaza önlenebilir, ama ne yazık ki, yasaklarla değil... önce omuzlarımızın üstündeki organı kullanmayı önlememiz gerekli, ardından, toplum olarak, bireyleri yönlendirmemiz, eğitmemiz gerekli ve en sonunda devlet, kurallara uymayı sağlayacak caydırıcılıkta önlemleri hayata geçirmeli...

Son olarak, saat 6 dan sonra alkol yasağı.... eğer, olay yasaklarla çözülecek olsa, zaten alkollü araba kullanmak yasak değil mi? Neden bir başka yasak getirmek yerine, var olan yasakların yeterince denetlenmesini savunmuyoruz?
 

BurakMehmet

Daimi Üye
Kayıt
9 Mayıs 2018
Mesaj
203
Tepki
529
Yaş
38
Şehir
Ankara
İsim
Burak Mehmet
Başlangıç
2018—19
Bisiklet
Giant
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Mesleğim gereği bu kazaların ( çarpma değil kazadır.) detaylı raporlarını vs inceliyorum... Çoğu ön yargılarınız gibi olmuyor. Yok içkiliymiş,süratliymiş 100 le gidiyormuş vs vs...
Kazada zarar gören arabanın hasarları hep arkası boş sac kısımlarda cam kısımlarda falan olmuş. yasal hız sınırları içinde de bisiklet gibi yüksek bir cisimin üstündeki yaya böyle bir hasarı rahatlıkla verebilir.

Kendinizi o kazada şöför tarafına koyun lütfen. 70 ile gidiyorsunuz,alkollü değilsiniz ,telefonla uğraşmıyorsunuz. Önünüze bir den atlayan reflektörlü kıyafetleri olmayan bisikletliye çarptınız ve adam öldü... Sizin gözünüz ölen adamdan başka birşey görmezken seneler sonra bile uykularınızdan o günkü görüntüyle uyanırken, bilgisi olmayan biri sizin hakkınızda fikir yürütüyor...
 

cazci

Dört Mevsim Pedal...
Yönetici
Kayıt
25 Kasım 2015
Mesaj
4.067
Tepki
17.272
Yaş
55
Şehir
BURSA
İsim
MEHMET CEM SAYGI
Başlangıç
1974—75
Bisiklet
Cube
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Merhuma rahmet dileyelim...
Konu İzmir merkezli olunca hemen "öküz altında buzağı aramalar" başlamış..
Ölümlü yada yaralanmalı trafik kazalarında dünya ölçeğinde hatırı sayılır bir sabıkamız var...Yurdun her bucağında her gün yüzlerce kez bunlar yaşanmaya devam ediyor ne yazık ki...
Hata, kusur, ihmal yada suç oluşturan durumlarda her birey sorumluluk sahibidir.
Geçmiş aylarda Bursa' da kırmızı ışıkta geçen bir bisikletçi hızla geçen bir aracın çarpmasıyla takla atıp düşmüş ve kaskın parçalanmış halini görünce ne kadar ucuz atlattığına şahit olmuştuk..
Yaşamın olağan seyrinde "kaza" olarak nitelenebilecek olayların çok bileşeni var.
Olayları geniş bir perspektiften görüp değerlendirme yapmalıyız diye düşünüyorum..
 

BurakMehmet

Daimi Üye
Kayıt
9 Mayıs 2018
Mesaj
203
Tepki
529
Yaş
38
Şehir
Ankara
İsim
Burak Mehmet
Başlangıç
2018—19
Bisiklet
Giant
Bisiklet türü
Yol bisikleti
gururlayerli2 demiş ki:
Tecavüz edeni idam ederek. Yani suç aletini ortadan kaldırarak. Oldu mu şimdi? Aldın mı cevabını? Bitmedik, tam tersine çoğalarak geliyoruz. Kimin azalarak bittiği ortada.
saçma. tecavüz edeni öldürerek cezasını kesmiş oldun.. tecavüz hala ortada. ha onu gören yapmaz diyorsan cehennemde yanacağına inandıramadığını kellesi kesilecek diye mi korkutacaksın...
 
  • Beğen
Tepkiler: seko35.50

BF Okuru

Üye
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
0
Tepki
2
Kaza değil çarpma, çarpışma.

Kaldı ki TDK tanımını esas alsak bile "istem dışı veya umulmayan" bir durum yok ortada. Otomobil sürücüsünün çarpması sonucunda bisiklet 77 metre, üzerindeki bisikletli ise 34 metre daha sürükleniyor. Toplamda 111 metreden söz ediyoruz.

Şimdi bu verinin, Karayolları Genel Müdürlüğünün Durma ve İntikal Süreleri Tablosunda nereye karşılık geldiğine bakalım.

(link)

1575530865420.png


Konuştuğumuz çarpma olayındaki 111 metrelik veri bu tabloya göre aracın en az 115 km/saat hızla sürülmekte olduğunu gösteriyor. Tabii maktul bisiklet sürücüsünün, otomobil zaten durmuş ve havada 34 metre kendi başına "sürüklendiğini" düşünenler de olacaktır aramızda. Hattâ aracın hemen durdurulduğunu ve bu 111 metreyi bisiklet ve sürücüsünün sırf otomobil sürücüsü asli kusurlu çıksın diye kendi başlarına icat ettikleri bile söylenebilir belki?

Orası şehir içi yol. Normalde hız sınırı 50 km/saat olmalı. Diyelim ki 70 km/saat yapılmış olsun, zaten daha fazla yapma hakları da yok. 70 km/saat hızda bir aracın durma mesafesi reaksiyon ve fren mesafesi dahil toplam 46,7 metredir. Oysa bu olayda sadece bisiklet 77 metre sürüklenmiştir. Maktulün 34 metre sürüklenmemiş olduğu hâlde bile otomobilin hızı 95 km/saat çıkmaktadır.

Bu yolda hız sınırı 50 km/saat ise veya öyle olsaydı ve otomobil sürücüsü bu sınıra uysaydı reaksiyon ve fren mesafesi dahil toplam 26,8 metre içinde durmuş olacaktı. Bu hızda çarpılan kişinin ölme ihtimali %40'tır, yani %60 ihtimalle hayatta kalacaktır. 30 km/saat hızda ise hayatta kalma ihtimali %90'dır.

1575531367182.png


Bu yüzden biz bisikletliler şehir içi ulaşımda hızın 30 km/saat ile sınırlanmasını ve fiziken de bunun sağlanmasını talep ederiz. Yerleşimin ve hareketliliğin yoğun olduğu yerlerde üç şerit gidiş, üç şerit geliş, bölünmüş bir sahil yolu (bu olaydaki yol böyledir) yapılsın istemeyiz. Yollara dördüncü şeridi ekleyince (İzmir, Altınyol) trafiğin rahatlamayacağını, otomobiller için açılan her yeni alanın yeni otomobiller tarafından doldurulacağını anlatır dururuz.

Son olarak, bu cinayette, söylentiye göre bisikletli sağ şeritte ilerlemekteyken arkadan otomobil sürücüsünün çarpması sonucu ölüyor. Bilgi kesin değil ama böyle olmasaydı da karşıdan karşıya geçiyorken olsaydı bile bu anlattıklarım ayniyle geçerlidir. Eğer doğruysa söylenecek başka sözler de var: Ortalama araç hızının yasal hız sınırını fiilen aşmış olduğu yollarda sağ şeridi paylaşmayı bisikletlilere önermek riskli ve yanlış bir söylemdir. Bizim işimiz her şart ve ahvalde yollarda daha fazla bisikletli olsun diye sağ şeridi kullanmaya teşvik etmek değildir, bizim şiarımız "her yaştan ve her kapasiteden" insanın "güvenli ve konforlu" biçimde bisiklet sürmesini sağlamak, buna uygun çözümler önermek, o çözümlerin sağlanması için mücadele etmektir. Paylaşımlı şerit uygulaması araç trafiğinin son derece düşük olduğu ve 30 km/saat hız sınırın konduğu yollar için geçerlidir. İşimden evime yoğun trafikte şu kadar zamanda gittim, bisiklet çok şahane bir şey diye anlatılan masallara inanmayın, bu masalları yaymayın, kimseye örnek göstermeyin, herkes için geçerli olmayan çözümleri bisikletli ulaşımı güya teşvik etmek için dillendirmeyin.

Unuttum, şunu da söylemeliyim: Her cinayet sonrasında buraya gelip kusur oranı hesaplayacağımıza, istisnasız bütün bisikletli ölümlerinde geriden kalanların hak arayış süreçlerine katılmalı, davalara müdahil olmalı, ülke ölçeğinde bir "hukuk masası" örgütlemeliyiz. Bunu acilen yapmalıyız. Bütün şehirlerdeki bütün bisikletli dernekleri, toplulukları, grupları, hepsi sadece bu ortak paydada bir araya gelip, hızla bir iletişim ve paylaşım ağı kurmalı, insan ve bilgi kaynaklarını ortak kullanıma açmalı, bir veri tabanı oluşturmalı ve bunu sürekli güncel tutmalıdır. Böyle bir işbirliği Türkiye'de bisikletli ulaşım aktivizminin gelişmesine ve ülke ölçeğinde bir temsil ve söylem gücü edinmesine vesile olacaktır.

Bırakalım artık buralarda verimsiz polemikler yapmayı, bilmeden etmeden konuşmayı, oturduğumuz yerden tutarsız akıl yürütmelerle suçlunun kim olduğunu saptamayı, katilleri aklamayı.
 

Adil ÜNALDI

Antagonist
Kayıt
17 Ocak 2019
Mesaj
3.403
Tepki
9.568
Yaş
42
Şehir
Bursa
İsim
José
Başlangıç
1991—92
Bisiklet
Specialized
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Geçmiş aylarda Bursa' da kırmızı ışıkta geçen bir bisikletçi hızla geçen bir aracın çarpmasıyla takla atıp düşmüş ve kaskın parçalanmış halini görünce ne kadar ucuz atlattığına şahit olmuştuk..
Cem abi'nin bahsettiği taklacı güvrercin benim arkadaşlar. Aman diyeyim yol boş diye kırmızıda geçmeyin. Yan ve ön tarafı boş görüp aldanmayın. Benim arka jant'ı pert edecek derecece arkadan gelip çarptılar.
 

Murat B.

Forum Trolü
Kayıt
23 Eylül 2013
Mesaj
4.097
Tepki
12.203
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Specialized
Şimdi bu verinin, Karayolları Genel Müdürlüğünün Durma ve İntikal Süreleri Tablosunda nereye karşılık geldiğine bakalım.

(link)

215731 dosyayı görüntüle

Konuştuğumuz çarpma olayındaki 111 metrelik veri bu tabloya göre aracın en az 115 km/saat hızla sürülmekte olduğunu gösteriyor. Tabii maktul bisiklet sürücüsünün, otomobil zaten durmuş ve havada 34 metre kendi başına "sürüklendiğini" düşünenler de olacaktır aramızda. Hattâ aracın hemen durdurulduğunu ve bu 111 metreyi bisiklet ve sürücüsünün sırf otomobil sürücüsü asli kusurlu çıksın diye kendi başlarına icat ettikleri bile söylenebilir belki?
Fikirlerinize genel olarak katılıyorum ama bu hesabınız çok hatalı. Verdiğiniz tablo, fren mesafesi için; kaza sonucu savrulan bisiklet ve bisikletçi için çok daha farklı dinamikler söz konusu. Bisiklet ve sürücüsünün savruldukları mesafeyi birbirine eklemeniz de, bunların azami fren yapan araç ile aynı şekilde duracağını varsaymanız da doğru değil. Sizin bulduğunuz saatte 115km hız sonucuna varılması için olay yerinde 86,7 metre fren izi saptanmış olması gerekir.

Bu tip çarpışmaların kaza mı cinayet mi olduğuna gelince. Maalesef; hukuk sistemimiz, trafikte hiç bir kural yokmuş gibi davranıp başkalarının ölümüne veya yaralanmasına neden olanların aslında kimseye zarar vermek istemediklerini, sadece dikkat ve özen yükümlülüğünü yerine getirmediklerini varsayarak; bu olaylara kaza, işlenen suça da taksir diyor.

Fakat, mesela, konu havaya ateş açıp da "yorgun mermi" ile 200 metre ötedeki birini öldüren/yaralayan magandaya gelince, adli makamlar "havaya sıktığın merminin yere düşeceğini bildiğin halde nereye düşeceğini, birine isabet edip etmeyeceğini umursamamışsın" diyerek olası kast ile adam öldürme suçundan işlem yapıp katilin hak ettiği cezayı almasını sağlıyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: yenhesa

Can Çelik

🛠 🛠 🛠
Kayıt
20 Eylül 2019
Mesaj
3.282
Tepki
6.723
Yaş
39
Şehir
İstanbul
İsim
Can Çelik
Başlangıç
1995—96
Bisiklet
Diğer
Bisiklet türü
Fixed Gear
saçma.
tecavüz edeni öldürerek cezasını kesmiş oldun.. tecavüz hala ortada..
ha onu gören yapmaz diyorsan cehennemde yanacağına inandıramadığını kellesi kesilecek diye mi korkutacaksın...
şahıs bu yazdığının üzerine ''ateistler cehenneme inanmaz ama kellesinin alınacağını bilirse orada durur'' gibi bir argümanla gelecektir şimdi... ''tecavüzcüler ateistlerden çıkar'' kafası... kendisinde bu yeteneği görüyorum ben.
 

Çağdaş78

Forum Bağımlısı
Kayıt
8 Nisan 2016
Mesaj
2.317
Tepki
4.571
Yaş
45
Şehir
İZMİR
İsim
Çağdaş
Ölene rahmet diledik sonra... birşeyler değiştirecek mi ? Bu son olacak mi? Adını bile bilmiyoruz. Kimi kimsesi var mi? Üstelik bu güzergahta 60 yaş üzeri çok bisikletli görüyorum.

Bisikletli iken genelde kullandigim güzergah. Yol, hız yapmaktan ziyade keyifle seyredilecek bir yol. Deniz kenarı, yeşillik ,ne bileyim basket oynayanlar, cimlerde keyif yapan insanlar, kendi bisikleti yada bisimle gezenler,.... Zaten öncesinde sert bir dönüş , kavsak ve ışıklar , sonrasında da yine ışıklar, yol kenarı park etmeye çalışan yada çıkan araçlar var. Dün üstelik meşhur bostanlı semt pazarı da vardı.
Amaç ne anlamıyorum. Ambulans mi itfaiye araci mi kullaniyor? Hadi kural , nizam, empati, mantık vb .....yok bari keyif ve zevk almasını öğretsinler. Basta ana baba ,okul ve sistemi oluşturan diğer etkenler bu konuda tam tersi yönlendiriyor. ( Zevksizlik ve gece ile ilgili birşey yazacağım ağır kacacak)
 

cazci

Dört Mevsim Pedal...
Yönetici
Kayıt
25 Kasım 2015
Mesaj
4.067
Tepki
17.272
Yaş
55
Şehir
BURSA
İsim
MEHMET CEM SAYGI
Başlangıç
1974—75
Bisiklet
Cube
Bisiklet türü
Yol bisikleti
@gururlayerli , lütfen forum kurallarına uygun iletiler yazınız...Üyelerimiz arasında hiç bir ayrımcı dil kabul edilemez...
 

z_g_h

Daimi Üye
Kayıt
21 Ağustos 2019
Mesaj
308
Tepki
494
Yaş
41
Şehir
Bursa
İsim
Ziya
Başlangıç
1989—90
Bisiklet
Mosso
Bisiklet türü
Şehir - Tur
@gururlayerli Sevgili Zübük isimli arkadaşım. İçki yasağı vs diyorsunuz, içkili araba kullanmanın yasak olduğunu neden söylemiyorsunuz. İçkili araba kullanan kişinin yasak olan içkiyi almayacağını mı sanıyorsunuz. Sevgili pek müslüman osmanlılı gavur torunu arkadaşım, yollarda makas atarak başkasının yol hakkına gasp eden kul hakkı yiyen tuğralı doblolar sizlerin değil de başkalarının mı acaba. Çözüm malesef yasaklar değil. Lütfen müslümanlık lafıyla dilinizde oynamaktan artık vazgeçin. Yutun şu lafı da müslümanlık artık içinize girsin de lafta değil özde yaşayın müslümanlığı. "devlet malından bir hırka bile aşıran savaşta ölse bile şehit olmaz" diyen hz. muhammed (s.a.v) ın ümmeti olarak devletin malını yiye yiye doymayanları savunmayı da bırakın lütfen.
 

BF Okuru

Üye
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
0
Tepki
2
Ben de bir şeyler söylemek istiyorum... :) 42 yıllık ehliyetim var ve aktif olarak ta araç kullanıyorum. Kazaların veya çarpmaların en büyük nedeni gereğinden daha yakından takip, daha hızlı gitmek, dikkatini yoldan başka yere vermek, hatalı sollama yapmak, görmediğin yola veya viraja hızlı girmek. En büyük hatamız "bir şey olmaz " mantığıyla araç kullanmak. Sürücü gibi değil şoför gibi araç kullanmalıyız. Sürücü, aracı sevk ve idare eder. Şoför, sevk ve idare ettiği aracı hareket halindeyken her türlü olumsuz durumu göz önünde bulundurup, karayolları trafik kanununda belirtilen kanun ve kurallara harfiyen uyarak sevk eder. Önüme ani çıktı veya ani durdu gibi mazeretler şoför için kabul edilemez. Hele ki yayaya çarpan bir şoförün hiç bir mazereti olamaz. Şoför, aşırı dikkatli olmak, her olumsuz durumu hesap etmek ve uyanık olarak aracını sürmek ZORUNDADIR. Çocuk önüme ani çıktı duramadım diye bir mazeret olamaz. Yavaş gidip, önüme bir çocuk çıkarsa durabilirmiyim acaba diye düşünseydin hızını azaltırdın ve frenaj mesafesini minimum seviyeye indirirdin. Önümdeki araç aniden durdu onun için çarptım diye bir mazeret olamaz. Adamın tamponundan gidersen çarparsın. Hızının yarısı kadar mesafe bırakan kaç kişi var...Bizler şoför olarak karayolu veya dışında insanlara veya araçlara çarpmamakla yükümlüyüz. Kazasız günleriniz olsun. Kimseye de çarpmayın...:)
 

Adil ÜNALDI

Antagonist
Kayıt
17 Ocak 2019
Mesaj
3.403
Tepki
9.568
Yaş
42
Şehir
Bursa
İsim
José
Başlangıç
1991—92
Bisiklet
Specialized
Bisiklet türü
Yol bisikleti
gururlayerli demiş ki:
Yaptığım içki eleştirisine karşılık kişisel hakaret boyutunda cevap verenlere bi çift lafım var. Siz senelerce bu ülkede inançlı insanların özel hayatlarına, ne giyip ne giymeyeceklerine, hangil dili konuşup konuşmayacaklarına kadar karışırken iyiydi di mi? Artık o devir kapandı. Güç artık sizde değil. İçki, kumar ve sigara gibi kötü alışkanlıkları bitireceğiz bu ülkede evet, zorunuza gittiyse gidersiniz başka ülkeye. Hükümetimiz bu konularda gerekli adımları atıyor, atmaya da devam edecek. Artık bu ülke Kurtuluş savaşında kanını bu ülke için dökmüş şehitlerin torunlarının ülkesi. Artık öyle fildişi kulelerden emir verme devri bitti. Artık bu ülkeyi inançlı Türk halkı yönetiyor. Osmanlı'nın torunları geri geldi. Bitmeyeceğiz, artarak geleceğiz. Suriyeli, Afgan, Afrikalı mümin kardeşlerimizle birlikte daha da güçleniyoruz. Kim bitiyormuş göreceksiniz merak etmeyin.
Bu şekilde provakasyon ile kaos ortamı yaratamazsın. Bu kadar belirgin ve basite indirgenmiş şekilde sadece kendini komik duruma düşürüyorsun. Cevap verenler de nezaketinden veriyor, ciddiye aldıkları için değil.

@trainspotting35 Çetin bey bakın dün bahsetmiş olduğunuz bu işte. ?
 
  • Beğen
Tepkiler: seko35.50

Mehmet Altuğ

surrender.to.music
Kayıt
10 Ağustos 2008
Mesaj
2.034
Tepki
7.307
Şehir
Eskişehir
Bisiklet
Scott
@gururlayerli

Trolleme işini hakkını vererek yapıyorsunuz, tebrik ederim :)

Kazaya gelirsek.. Ne yazık ki ölen öldüğüyle kalıyor. Olay da basına 1-2 günlük malzeme sağlamaktan ileri gitmiyor. Bu konuda toplum genelinde farkındalık ve bilinçlenme yaratmakta eksik kalıyoruz.

Bisikletlilerin ölümüyle sonuçlanan trafik kazalarını önlemede en etkili çözüm, motorlu taşıt trafiğiyle bisiklet trafiğinin net bir şekilde birbirinden ayrılmasıdır. Tabii bunu yapabilmek için siyasi irade, bütçe ve yeni bir şehir planlama anlayışı gerekiyor. Tüm şehiriçi ve şehirlerarası yolların elden geçirilerek, motorlu araçların ulaşamayacağı bir konumda bisiklet yolları inşaa edilmesi sorunu büyük ölçüde çözecektir.

Tabii saatte 200 km hızla giden bir apaçi ruhlu vatandaş, yine bir şekilde bu ayrılmış bisiklet yoluna dalarak ölümlü kazaya sebep olabilir. O zaman da boynumuzu bükerek "kader" diyecek, hemen ardından "Azrail Doğan görünümlü Şahin şeklinde tecelli etti" diye kendimizi teskin edeceğiz. Ee ne olsa Osmanlı torunuyuz öyle değil mi? :)
 

BF Okuru

Üye
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
0
Tepki
2
@Murat B. Hesap konusunda haklısınız ama fren izi yoksa dinamik aşağı yukarı böyle gerçekleşir. Daha doğru bir hesap için fren izini ve çarpmadan ne kadar metre önce başladığını bilmek gerekiyor. Daha da kesin bir hesap için kütleleri de hesaba dahil etmeliyiz. Lakin sadece şu kadarıyla yapılan bir hesap bile durumun kaza olmadığını gösteriyor.
 

BurakMehmet

Daimi Üye
Kayıt
9 Mayıs 2018
Mesaj
203
Tepki
529
Yaş
38
Şehir
Ankara
İsim
Burak Mehmet
Başlangıç
2018—19
Bisiklet
Giant
Bisiklet türü
Yol bisikleti
@Murat B. Hesap konusunda haklısınız ama fren izi yoksa dinamik aşağı yukarı böyle gerçekleşir. Daha doğru bir hesap için fren izini ve çarpmadan ne kadar metre önce başladığını bilmek gerekiyor. Daha da kesin bir hesap için kütleleri de hesaba dahil etmeliyiz. Lakin sadece şu kadarıyla yapılan bir hesap bile durumun kaza olmadığını gösteriyor.
Çarpan araç gibi abs sistemli bir araçta da fren izi saptanamaz.