İzmir'de ölümlü bisiklet kazası

Caner Geyik

Daimi Üye
Kayıt
12 Nisan 2016
Başlık
28
Mesaj
267
Tepki
977
Yaş
36
Şehir
İzmir
İsim
eski rumuz: luneris
Bisiklet
Carraro
İzmir Yeşildere yolunda Bornova istikametine giden 28 yaşındaki Sabit Bulut adlı pedaldaşımızı kaybettik. Ailesine ve sevenlerine sabır diliyorum.

İZMİR Konak’da Sabit Bulut (28) kullandığı bisiklete bir araçın çarpması sonucu öldü.

Kaza Yeşildere Caddesi üzerinde meydana geldi. Karabağlar’dan Bornova istikametine seyir halinde olan S.A. idaresindeki 45 HB 4673 plakalı otomobil, Yenişehir yol ayrımında aynı istikamette ilerleyen bisiklet sürücüsü Sabit Bulut’a (28) çarptı.

Kazada ağır yaralanan Sabit Bulut, 112 ambulansı ile Tepecik Eğitim ve Araştırma Hastanesine kaldırıldı. Tedavi altına alınan Bulut, yapılan tüm müdahaleye rağmen kurtarılamadı.

Bağlantıyı görüntüleyebilmek için üye girişi yapmalısınız.
 

En beğenilen 5 mesaj

    çelikyürekli

    Aktif Üye
    24
    gururlayerli demiş ki:
    Seni bedava verdikleri kesin. Gavur parası ile 5 kuruş etmezsin çünkü.


    Hayırdır? Zoruna mı gitti? O içip içip direksiyona geçenlerden biri de sensin galiba. Benim söylediğim yalansa yalan de! Yok yalan değilse neyin itirazını yapıyosun? İçki içip direksiyona geçmiyo mu millet o sahil yolunda? Yol kenarında parası olan bara oturuyo, olmayan birasını, şarabını alıp sahile gidiyo. Yalansa yalan de hadi.
    Yalan değil. Bunu engellemenin yolu alkol tüketimini engellemek değil, alkollü araç kullanımını engellemek. Yazdıklarına bakınca bunu anlayabileceğini sanmıyorum. O nedenle çarpıcı bir örnek vereyim, belki bir kıvılcım çalar beyninde.

    Tecavüzü nasıl önlemeyi düşünüyorsun? Suç aletini ortadan kaldırarak mı?

    Kanun olacak ve uygulayıcısı olacak. Alkollü yakaladığın adamı para cezasıyla, süreli ehliyetsizlikle cezalandırmak yerine mahkemeye çıkarsan, teşebbüs ettiği suçlardan yargılayıp hüküm versen kimse cesaret edemez. Akşam altıdan sonra alkol yasağı getirecekmiş. Zihniyete bak ya. Harbiden bitmediniz, bitmiyorsunuz. Bu konuya yazacağım son mesaj bu. Aramızda çok fark var, senin için daha fazla vakit harcamayacağım. Bu kadar laf çok bile. Haydi selametle.
    20
    Yaşlı bir amca... İçim yandı :( Arabanın hali çocuğun çarptıktan sonra duramayıp başka yerlere de çarptığının ve çok yüksek süratte olduğunun göstergesi.
    Bir de arkadaşlar şu bisikletli ya da yaya fark etmez otomobillerin çarparak insanları öldürdüğü olaylara lütfen "KAZA" demeyelim. Bunun adı çarpmadır. Otomobil bisiklete çarptı ya da bir otomobil sürücüsü otomobili ile bisiklet kullanan bir insana çarptı.

    Geçmişten bu yana bu nasıl olduysa bize ezberletilmiş hepimiz "KAZA" diyor kaza yazıyoruz. Kaza demek önlenemez yani olacak kaçışı yok demek gibi bir şey. Oysa hız sınırına uyulsa kurallara uyulsa neden olsun. Olsa bile bireysel hatadan olur ki o bile kaza diye nitelendirilemez.
    Denk geldi 2020 Ocak ayı Cyclist Türkiye'deki yazım tam da bu konuda. Elimden geldiğince bu konudaki yanlışın düzeltilmesi için anlatmaya çalışacağım.
    Bağlantıyı görüntüleyebilmek için üye girişi yapmalısınız.

    bisikletgundemi

    Daimi Üye
    18
    Kaza değil çarpma, çarpışma.

    Kaldı ki TDK tanımını esas alsak bile "istem dışı veya umulmayan" bir durum yok ortada. Otomobil sürücüsünün çarpması sonucunda bisiklet 77 metre, üzerindeki bisikletli ise 34 metre daha sürükleniyor. Toplamda 111 metreden söz ediyoruz.

    Şimdi bu verinin, Karayolları Genel Müdürlüğünün Durma ve İntikal Süreleri Tablosunda nereye karşılık geldiğine bakalım.

    Bağlantıyı görüntüleyebilmek için üye girişi yapmalısınız.


    1575530865420.png

    Konuştuğumuz çarpma olayındaki 111 metrelik veri bu tabloya göre aracın en az 115 km/saat hızla sürülmekte olduğunu gösteriyor. Tabii maktul bisiklet sürücüsünün, otomobil zaten durmuş ve havada 34 metre kendi başına "sürüklendiğini" düşünenler de olacaktır aramızda. Hattâ aracın hemen durdurulduğunu ve bu 111 metreyi bisiklet ve sürücüsünün sırf otomobil sürücüsü asli kusurlu çıksın diye kendi başlarına icat ettikleri bile söylenebilir belki?

    Orası şehir içi yol. Normalde hız sınırı 50 km/saat olmalı. Diyelim ki 70 km/saat yapılmış olsun, zaten daha fazla yapma hakları da yok. 70 km/saat hızda bir aracın durma mesafesi reaksiyon ve fren mesafesi dahil toplam 46,7 metredir. Oysa bu olayda sadece bisiklet 77 metre sürüklenmiştir. Maktulün 34 metre sürüklenmemiş olduğu hâlde bile otomobilin hızı 95 km/saat çıkmaktadır.

    Bu yolda hız sınırı 50 km/saat ise veya öyle olsaydı ve otomobil sürücüsü bu sınıra uysaydı reaksiyon ve fren mesafesi dahil toplam 26,8 metre içinde durmuş olacaktı. Bu hızda çarpılan kişinin ölme ihtimali %40'tır, yani %60 ihtimalle hayatta kalacaktır. 30 km/saat hızda ise hayatta kalma ihtimali %90'dır.

    1575531367182.png

    Bu yüzden biz bisikletliler şehir içi ulaşımda hızın 30 km/saat ile sınırlanmasını ve fiziken de bunun sağlanmasını talep ederiz. Yerleşimin ve hareketliliğin yoğun olduğu yerlerde üç şerit gidiş, üç şerit geliş, bölünmüş bir sahil yolu (bu olaydaki yol böyledir) yapılsın istemeyiz. Yollara dördüncü şeridi ekleyince (İzmir, Altınyol) trafiğin rahatlamayacağını, otomobiller için açılan her yeni alanın yeni otomobiller tarafından doldurulacağını anlatır dururuz.

    Son olarak, bu cinayette, söylentiye göre bisikletli sağ şeritte ilerlemekteyken arkadan otomobil sürücüsünün çarpması sonucu ölüyor. Bilgi kesin değil ama böyle olmasaydı da karşıdan karşıya geçiyorken olsaydı bile bu anlattıklarım ayniyle geçerlidir. Eğer doğruysa söylenecek başka sözler de var: Ortalama araç hızının yasal hız sınırını fiilen aşmış olduğu yollarda sağ şeridi paylaşmayı bisikletlilere önermek riskli ve yanlış bir söylemdir. Bizim işimiz her şart ve ahvalde yollarda daha fazla bisikletli olsun diye sağ şeridi kullanmaya teşvik etmek değildir, bizim şiarımız "her yaştan ve her kapasiteden" insanın "güvenli ve konforlu" biçimde bisiklet sürmesini sağlamak, buna uygun çözümler önermek, o çözümlerin sağlanması için mücadele etmektir. Paylaşımlı şerit uygulaması araç trafiğinin son derece düşük olduğu ve 30 km/saat hız sınırın konduğu yollar için geçerlidir. İşimden evime yoğun trafikte şu kadar zamanda gittim, bisiklet çok şahane bir şey diye anlatılan masallara inanmayın, bu masalları yaymayın, kimseye örnek göstermeyin, herkes için geçerli olmayan çözümleri bisikletli ulaşımı güya teşvik etmek için dillendirmeyin.

    Unuttum, şunu da söylemeliyim: Her cinayet sonrasında buraya gelip kusur oranı hesaplayacağımıza, istisnasız bütün bisikletli ölümlerinde geriden kalanların hak arayış süreçlerine katılmalı, davalara müdahil olmalı, ülke ölçeğinde bir "hukuk masası" örgütlemeliyiz. Bunu acilen yapmalıyız. Bütün şehirlerdeki bütün bisikletli dernekleri, toplulukları, grupları, hepsi sadece bu ortak paydada bir araya gelip, hızla bir iletişim ve paylaşım ağı kurmalı, insan ve bilgi kaynaklarını ortak kullanıma açmalı, bir veri tabanı oluşturmalı ve bunu sürekli güncel tutmalıdır. Böyle bir işbirliği Türkiye'de bisikletli ulaşım aktivizminin gelişmesine ve ülke ölçeğinde bir temsil ve söylem gücü edinmesine vesile olacaktır.

    Bırakalım artık buralarda verimsiz polemikler yapmayı, bilmeden etmeden konuşmayı, oturduğumuz yerden tutarsız akıl yürütmelerle suçlunun kim olduğunu saptamayı, katilleri aklamayı.
    15
    Araba bu hale geldiyse amcanın ne hale geldiğini düşünüp mü üzüleyim,
    Çarpan gencin hakettiği cezayı çekmesi bir yana dursun, hapse dahi girmeyeceği gerçeğine mi üzüleyim,
    Bu ülkede kuralların yalandan olduğuna, cezaların komik olduğuna mı üzüleyim,
    Amcanın ailesinin acısına mı üzüleyim,
    Üçüncü dünya ülkesinde olduğumuzu bize her gün ispatlayan, neredeyse her gün bu tip, insan hayatının ne kadar ucuz ve değersiz olduğunu gösteren bir olay yaşamamıza mı üzüleyim,
    Bu olaylar ve uygulanmayan kurallar, kesilmeyen cezalar yüzünden hiçbirimizin yollarda güvenle bisiklet süremediğine, süremeyeceğine, bu gidişle hiçbir şeyin düzelmeyeceğine mi üzüleyim,
    Haberi okuyan, şu arabanın halini gören her forumdaşın aklından "ölmeden veya sakat kalmadan bıraksam mı acaba?" sorusunu kendisine sorduğunu çok iyi bildiğime mi üzüleyim,

    Neye üzüleyim ben çok yazık ya diyecek şey bulamıyorum şu arabanın haline bakın. Kural yok bu ülkede, ceza yok, cezalara uyan da yok cezalardan korkan da yok. Yoksa neden bu hale gelsin bu araba? O arabanın o yolda o süratle gitmesi başka nasıl açıklanabilir? Hepsini geçtim gencin hapse bile girmeyeceğini, kasıtlı adam öldürmekten yargılanmayacağını, ihmal sonucu adam öldürmeden yargılanmayacağını, bir şekilde rahmetlinin suçlu bulunup cinayetin örtbas edileceğini hepimiz biliyoruz, yaşadık zaten defalarca. Çok kötü ya... Çok üzücü... Mekanı cennet olsun yaşlı amcamızın

    Süper Dede

    Forum Bağımlısı
    15
    Ben de bir şeyler söylemek istiyorum... :) 42 yıllık ehliyetim var ve aktif olarak ta araç kullanıyorum. Kazaların veya çarpmaların en büyük nedeni gereğinden daha yakından takip, daha hızlı gitmek, dikkatini yoldan başka yere vermek, hatalı sollama yapmak, görmediğin yola veya viraja hızlı girmek. En büyük hatamız "bir şey olmaz " mantığıyla araç kullanmak. Sürücü gibi değil şoför gibi araç kullanmalıyız. Sürücü, aracı sevk ve idare eder. Şoför, sevk ve idare ettiği aracı hareket halindeyken her türlü olumsuz durumu göz önünde bulundurup, karayolları trafik kanununda belirtilen kanun ve kurallara harfiyen uyarak sevk eder. Önüme ani çıktı veya ani durdu gibi mazeretler şoför için kabul edilemez. Hele ki yayaya çarpan bir şoförün hiç bir mazereti olamaz. Şoför, aşırı dikkatli olmak, her olumsuz durumu hesap etmek ve uyanık olarak aracını sürmek ZORUNDADIR. Çocuk önüme ani çıktı duramadım diye bir mazeret olamaz. Yavaş gidip, önüme bir çocuk çıkarsa durabilirmiyim acaba diye düşünseydin hızını azaltırdın ve frenaj mesafesini minimum seviyeye indirirdin. Önümdeki araç aniden durdu onun için çarptım diye bir mazeret olamaz. Adamın tamponundan gidersen çarparsın. Hızının yarısı kadar mesafe bırakan kaç kişi var...Bizler şoför olarak karayolu veya dışında insanlara veya araçlara çarpmamakla yükümlüyüz. Kazasız günleriniz olsun. Kimseye de çarpmayın...:)

Yalchinosis

Daimi Üye
Kayıt
21 Ağustos 2015
Başlık
7
Mesaj
224
Tepki
334
Şehir
İstanbul - Edirne
İsim
Yalçın
Bisiklet
Dahon
Ailesine sabır, sevenlerine baş sağlığı dilerim..
 
  • Beğen
Tepkiler: alcest

hella

Üye
Kayıt
21 Şubat 2017
Başlık
4
Mesaj
69
Tepki
85
Şehir
istanbul
Ailesine ve sevenlerine sabırlar diliyorum...
 

Ahmet Bilge Kaan AKIN

Yağmur Getiren
Kayıt
29 Nisan 2016
Başlık
25
Mesaj
3.198
Tepki
6.154
Şehir
Isparta
İsim
Ahmet Bilge Kaan AKIN
Başlangıç
2012—13
Bisiklet
b'Twin
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Can almak ne kadar kolay!
Kör noktadan dönüş yaparken bile hızı 80 lerde, şehir içi hem de. Ben korkuyorum izlerken gidişlerini, birisine çarpacak kesin diyorum bunları her gördüğümde.
O kadar umursamazlar ki.
 

Seçkince

Üye
Kayıt
26 Şubat 2017
Başlık
2
Mesaj
8
Tepki
15
Yaş
48
Şehir
İzmir
İsim
Seçkin D.
Bisiklet
Salcano
Ailesine sabırlar diliyor mekanı cennet olsun diyorum...ve bisiklet kullanan biri olarak karayolun da kural ihlali yapan araçları daha çok uyarıp hatta şikayet edeceğim.
 

Mesut DOĞRU

Forum Demirbaşı
Kayıt
23 Ağustos 2015
Başlık
5
Mesaj
498
Tepki
1.061
Yaş
48
Şehir
istanbul
İsim
Mesut DOĞRU
Bisiklet
Bianchi
Sn @luneris biliyorum kelimeler bu acıyı tarif edemez. Çok üzgünüm. Sevgili Allah rahmeti ile muamele etsin. Ailesine sabır diliyorum.
 

murat serbet

Forum Bağımlısı
Kayıt
5 Mayıs 2014
Başlık
9
Mesaj
632
Tepki
2.518
Yaş
40
Şehir
istanbul
Bisiklet
b'Twin
Ben anlamıyorum. Ara sokak gibi bir yerde nasıl bu kadar hızlı gidip de bir insanın ölümüne sebep olabiliyorlar? Allah rahmet eylesin.
 

Hurol Yoney

Daimi Üye
Kayıt
19 Ağustos 2015
Başlık
0
Mesaj
273
Tepki
321
Şehir
Çanakkale
İsim
Hürol
Bisiklet
Diğer
Çanakkale'de yapımı süren belediye binasının arka sokaklarında ilerliyordum. Arkamdan hızlı bir şekilde gelen bir hafif ticari vardı. Neyse ki aradaki mesafe yeterince uzak olduğu için ana caddeye arkama yapışmadan çıktım ve kendimi yolun sağına güvenli bir yere atıp daralan yoldan gelen 3-4 araçlık konvoyu beklemeye koyuldum. Araçlar geçince de tekrar yol aldım ve bir kaç saniye sonra acı bir fren ve çarpışma sesi. Ana yola fevri bir şekilde çıkan bu araca motosiklet çarptı ve sürücü orta refüjün bordür taşı köşesine sırtını vurdu. Bu tür kazalara sebebiyet veren araç sürücüleri böyle yollarda hızlı araç kullanıp köşeleri hızlı alınca kendilerini usta şoför sanıyorlar :mad:

Bugün de muhtemelen böyle biri yüzünden hayatının baharındaki bir can gitti. Allah rahmet eylesin ailesinin ve sevenlerinin başı sağ olsun.
 

Atacan

Forum Demirbaşı
Kayıt
10 Ekim 2014
Başlık
13
Mesaj
459
Tepki
590
Yaş
37
Şehir
Karşıyaka-İzmir
Bisiklet
Giant
@murat serbet resim örnek olarak konmuş büyük ihtimal ile, kazanın olduğu Yeşildere caddesi İzmir'in E5'i gibi düşünülebilir, en yoğun ve hızlı akan caddelerden biri. En kötü yanı ise bazı bölgelerinde en dış çizgilerin kenarında hiç boşluk yok, 3 şeride 3 araba yanyana zor sığıyor.

Çok üzücü bir haber, bildiğin geçtiğin yerde olması da çok can sıkıcı. Ailesine sabır dilerim...
 

Caner Geyik

Daimi Üye
Kayıt
12 Nisan 2016
Başlık
28
Mesaj
267
Tepki
977
Yaş
36
Şehir
İzmir
İsim
eski rumuz: luneris
Bisiklet
Carraro
  • Başlık sahibi Başlık sahibi
  • #14
@Atacan @murat serbet Sanıyorum karışıklık milliyetin haberindeki görselin kullanımından kaynaklı. Galiba o foto diğer kazaya ait.

Bağlantıyı görüntüleyebilmek için üye girişi yapmalısınız.


Yorum ise hala geçerli. Aynı gün 2 ölümlü kaza var ve yaşlı bir yaya vatandaş ara sokak denebilecek yerde can verdi.

İsimsiz bir görgü tanığının iddiasına göre bisiklete çarpan aracın başka bir araç ile makas atarak yarıştığı şeklinde. İddia doğrulandı mı, bu şahit mahkemeye gider mi bilmiyorum. Görgü tanığı olanlara ulaşılmaya çalışılıyor.

ekleme : evet yanlış görsel kullanımı. maps üzerinde tüm caddeyi gezdim, foto bisiklet kazasına ait değil
Bağlantıyı görüntüleyebilmek için üye girişi yapmalısınız.
 
  • Beğen
Tepkiler: Kuzey Ege

murat serbet

Forum Bağımlısı
Kayıt
5 Mayıs 2014
Başlık
9
Mesaj
632
Tepki
2.518
Yaş
40
Şehir
istanbul
Bisiklet
b'Twin
@Atacan

@luneris
Anladım. Bilgilendirme için teşekkür ederim ama üzüldüm ve aslında genel bir isyandı. Gereksiz yere kuralları ihlal ediyoruz, hızlı gidiyoruz, beklemeye tahammülümüz yok, geride kalırsak enayi gibi hissediyoruz. Bunlara gerek yok aslında. Bunlar yüzünden daha kaç insan ölecek? 5 Dakika ya da en fazla 10 dakika daha erken gitmek için değer mi? İnsan gerçekten üzülüyor.
 

Cemal Ç.

Gökte 🦅, yerde 🐺 ol!
Kayıt
28 Nisan 2016
Başlık
4
Mesaj
1.930
Tepki
5.747
Yaş
34
Şehir
France/Caudry _ Afyonkarahisar/Dinar _ İzmir
İsim
Cemal ÇELİK
Başlangıç
1992—93
Bisiklet
b'Twin
Bisiklet türü
Dağ bisikleti
15 sene falan Izmir'de ikiteker kullandim. Cok kaza gecirdim (bazilari ciddi kazalar) ama sukur henuz olmedim. Merhumun ailesine bassagligi dileyip, dua etmekten baska bir sey gelmez elimden. Uzgunum :(
 

inebolu37

Üye
Kayıt
18 Ocak 2017
Başlık
1
Mesaj
17
Tepki
39
Yaş
29
Şehir
Kastamonu
İsim
Arif
Bisiklet
Salcano
Allah rahmet eylesin kardesimize gerçekten Türkiyede bisiklete ve bisikletliye saygı yok.
 

cahitakin

Daimi Üye
Kayıt
7 Temmuz 2016
Başlık
17
Mesaj
358
Tepki
1.352
Yaş
57
Şehir
Mersin
Bisiklet
Scott
Her ölümde her kazada bisikletliler harekete geçip toplu eylem yaparak tepki vermedikçe bu cinayetler artarak devam edecek. İzmir bisikletli dayanışması açısından örnek bir şehir ama bu tür olaylarda daha çabuk ve sert tepki vermek şart. Bisikletlilerin dayanışma içinde olması gerekiyor. Her ortamda bu dayanışmayı göstermeli, konuşup tartışmalı, örgütlenip eylem yapmalı. Tamam dua okuyalım, üzüntümüzü dile getirelim ama bunları da düşünelim. Ölen her bisikletli bizim camiamızdan bir insan, içimizden, tanıdık biri.
 

uguryilmaz144

Forum Bağımlısı
Kayıt
1 Nisan 2015
Başlık
22
Mesaj
1.931
Tepki
4.231
Yaş
28
Şehir
İzmir
İsim
Uğur Yılmaz
Bisiklet
Mosso
Böyle acı haberleri gördükçe bisikleti bırakmayı düşünüyorum...
 
Yukarı Alt