Scudo Sports

İstanbul'a bisiklet yolu müjdesi

Bence bu konu kapatılsın ve bisiklet yollarını ayrı bir başlıkta tartışalım, bu konuyu gündemde tutup siyasi propagandaya yardım etmeyelim.
 
Scudo
Gençler, siyasetten/poitikadan korkmayın...
80 ihtilâli sonrası depolitize edilmiş toplumun sindirilmiş insanları nedeniyle bugün bunları konuşmak zorunda kalıyoruz...
Bisiklet dernekleri ve diğer sivil toplum kuruluşlarına üye olun, taraf olun...
Birbirimizle didişmeye değil; vasıfsız, vizyonsuz yöneticilerle demokratik yollarla hesaplaşmaya kafa yoralım..
Herkesin bayramını kutlarım..
 
Böyle vizyonu olan adam 20 senede yapardı zaten. Bunların bisiklet yolu yapması için yandaşların trek satması lazım. İçinde rant olmayan hiçbirşey yapılmaz bu memlekette.
 
@hakan hoca

Keşke bunu daha net belirtseydiniz. Hani siyaset yasaktı, deyince daha geniş bir itiraz bağlamı çıkıyor ortaya. Bence de başlıktaki "müjde" kelimesi başlığı "propaganda" kapsamına alıyor. Ama buna itiraz etmek ile siyaset konuşulmasına itiraz etmek arasında uçurum var. Siyasi propaganda ile siyaset özdeş değiller. Birileri gelip burada doğrudan veya "dolaylı" (burası biraz tartışmaya açık) olarak bir partinin propagandasını yapıyorsa bu yanlıştır ama partilerin vaatlerini, icraatlarını, programlarını, kadrolarını, seçim kampanyalarını vs tartışmak "siyaset yapmak" değildir, "siyaset konuşmak"tır. Siyaset konuşmamız gerekiyor, zira ne bisikletli ulaşım hükümetin ulaşım politikalarından ve siyasi partilerin ulaşıma dair program ve söylemlerinden, ne de bisiklet kültürü ve bisikletli ulaşım kültürü ülkenin siyasi ikliminden, aktüel siyasetin atmosferinden bağımsız.

Biz bunu bu forumda daha önce de yaşadık. Bisiklet fiyatları artmaya başladığında ekonomiyi konuştuk, ekonomiyi konuşunca hâliyle siyaseti de konuştuk. Ama liyakatten yoksun, atanmış zorba ve kompleksli moderatörlerin sopasıyla karşılaştık. Moderatör olunca kendini allameicihan sandılar ve hepimize sopa gösterip demokrasi, yönetim, hayat dersi falan vermeye çalıştılar. Sesimizi çıkaramadık, zira çıkardığımızda başlıklardan uzaklaştırıldık, tartıştığımız başlıklara son mesajı yazıp, hepimize fırça atıp konuyu kapattılar. Ben bu forumun bugünkü hâline şükrediyorum, buraya geçmişte moderatörlerin üyelere nasıl hakaret ettiğini capslerle aktarsam ağzınız açık kalır.

Yukarıda bir arkadaş yazmış, siyasetten, siyaset konuşmaktan korkmayalım. Evet, korkmayalım. Siyaseti tartışmasını bilmeyen insanlar başka konuları da tartışamıyorlar bence. Siyaset konuşmak ille de parti kavgası yapmak, ideolojik çatışmaya girmek falan değildir. İcraat konuşulur, söylem konuşulur, vaat konuşulur, program konuşulur, yalan söyleyen ifşa edilir, liyakati olmayana itiraz edilir, yanlış işler sonuna kadar eleştirilir. İdeoloji de konuşulur, dünya görüşü de. Neoliberal kapitalist zihniyeti konuşmadan ülkenin ulaşım politikası konuşulabilir mi? Asfaltın ve betonun küresel sermayenin dolaşım ve dağıtım süreçlerinde başat katalitik etkisi tespit edilmeden belediyecilik konuşulabilir mi? Antikapitalist bir söylemi gündeme getirmeden sosyal adalet, ulaşımda adalet sağlanabilir mi? Emeğin sömürüldüğü, zenginin kayırıldığı, zorbanın sözünün geçtiği bir düzende direnişçi bir söylem geliştirmeden bisikletle yollara çıkılır mı? Çıkarsanız cüzdanı kalın bir adam arabasıyla sizi yolun kenarına atar, sonra da yumruğunu sıkıp suratına ne işin var lan senin yolda diye avaz avaz bağırır, sen de ya adamın kafasın kırarsın ya da kuyruğunu kıstırıp üstünü başını temizlersin.

Biz bisikletli ulaşım mücadelesinin toplumsal mücadeleden bağımsız, mücerret bir mücadele olduğunu sanıyoruz ama öyle değil. Bu mücadele belediyelere dilekçe yazarak kazanılmaz, siyasilerin vaatlerini sessizce dinleyip icraatlarına vah vah demekle kazanılmaz, ölenlerin ardından ağlayıp başkaları ölmesin n'olur diye hayıflanmakla kazanılmaz. Mücadelesini bu bilinçle sürdürmeyen bisikletli toplulukları, dernekleri, yapıları ile de kazanılmaz. Bisikletli ulaşım mücadelesi ancak toplumsal mücadeleyle organik ilişki içinde olduğu zaman hedefine ve gayesine ilerler, gayrısı masaldır.

Bunun için siyaset konuşmalıyız, ne kadar konuşmamız gerekiyorsa o kadar konuşmalıyız.
 
Bisiklet yollari konusunda forumdaki arkadaslarin beklentisi cok yuksek. Beklenti, yol bisikletcilerinin antreman yapmasi icin arac ve yaya trafiginden izole edilmis dusuk yuvarlanma direncine sahip kaplamasi, cift seritli yollar. Boyle bir altyapinin sehir yikilip yeniden insaa edilmeden Istanbul'da yapilmasi imkansiz. Amsterdam'da dahi eski sehrin icinde bisiklet yolu cok az. Bu kanallar bolgesinden google streetview goruntusu
199711

Ekran goruntusunde bos gozukuyor fakat turist yogunlugu yuksek olan bir yer. Az da olsa araba, cokca yaya ve bolca bisiklet bu dar kaldirimli yolu paylasiyor. Mukemmel islemiyor trafik ama insanlar ciddi kazalara bulasmadan hayatini devam ettiriyor. Yapilan altyapi yatirimi sifir, bisikletin guvenle kullanilabilmesinin sebebi oturmus bisiklet kulturu ve kati trafik kurallari.

Diger yandan videoya bakiyoruz, her seride 2-3 bisikletin sigabilecegi cift seritli ayrilmis bisiklet yolu ama kaos. Sebebi videoyu ceken ben de dahil olmak uzere bir suru bisikletlinin bir an once trafikten cikmak icin apaci gibi kullanmasi. Sehir merkezi oldugu icin sehrin bisiklet kulturune alisik olmayan turistler de bu kaos da etkili tabi.


Daha once de forumda bir kac kez yazdim bunu. Yillarca hem Istanbul'da hem Amsterdam'da bisiklet kullandim, benim tecrube edebildigim kadariyla bisiklet yollari cok cok onemli degil. Esas mesele toplumun geneli bisiklet kullandigi icin trafikteki bisikletlilere empati yapabilmesi. Araclar, yayalar bisikletlilere alisik ve trafikteki davranislarini buna gore belirliyorlar. Soforlerin en buyuk korkusu zaten bisikletliye carpmak, boyle bir sey yaparlarsa baslarinin buyuk belaya gireceginin farkindalar ve cok dikkatliler. Arac yoluna cikarken bisiklet yolunu bloke etmemek, kapi acmadan once yolu kontrol etmek, kavsaklarda belirlenmis oncelik sirasina uymak refleks haline gelmis. Turkiye'de camdan sarkip bisiklet surucusunun ensesine saplak atan adamlar var. Bu adamlar varken bisiklet yolu yapsaniz ne olacak, adam saplak atamazsa elinde cubukla durtecek yanindaki yoldan gecen bisikletliyi.
Yine yayalar ayni sekilde bisikletlilerin farkinda. Turistler ve kafasi guzel arkadaslar haric bisiklet yoluna kimse girmez. Ilkokuldan itibaren zaten trafik egitimi var ama 3 yasindaki cocuklar dahi bisiklet yolu nedir farkinda. Turkiye'de bisiklet yolunda piknik yapan adama neden yapmamasi gerektigini izah etmeye calisiyoruz.

Ben Istanbul'da yasasam benim beklentim bisiklet yolundan once trafikte bisikletlilerin haklarinin kolluk kuvvetleri tarafindan gerektigi sekilde korunmasi olurdu. Polislerin cogu dahi bisikletliler icin kanunlarin ve mevzuatin farkinda degil. Iyi hos zaten totaliter rejimlerde polisin gorevi halki degil iktidari korumaktir ama o meseleye girersek hic cikamayiz.

Ayrica hatirliyorum yillar once Bagdat Caddesi'nin bir kismi ayriliip bisiklet yolu yapilmisti fakat sonrasinda gelen tepkiler sonucu bu yol iptal edilmisti. Hadi adamlar sozunu tuttu yolu yapti diyelim, halkin yine tepki gostermesi de dogal buna.
 
Bir fotoğrafta görmüştüm,bisiklet yolu olarak park eden arabalar ile kaldırım arasına bırakılan tahminim iki metre genişliğindeki ara kullanılıyordu.Yani arabaların kaldırıma iki metreden fazla yaklaşarak parketmesi bir şekilde engellenmiş.Böylece bisikletliler en azından akan trafikten korunmuş oluyorlar.Ülkemizde kaldırıma çıkıp parkeden arabalara trafik polisleri tarafından ceza kesilmiyorken bizde bu çözüm ne kadar işe yarar meçhul !
 
Mangal ve araba park şeridiniz hayırlı olsun. Seneye ben de üniversite okumak için İstanbul’a geleceğim bir mangal yaparım artık.
 
  • Beğen
Tepkiler: sccetin
Seçilmiş belediye başkanlığını gasp edip geçen seçim aklına gelmeyen vaati utanmadan şimdi vaadeden birisi için 3 sayfa tartışılmış. Çok bile.

Ha mesele İstanbul’daki bisiklet yollarıysa bunun için bir sürü başlık var diye biliyorum.

Kısa zamanda edindiği gemi filosundan başka bir işi olmayan adamın sözde müjdesi için başlık ayırmak bence fuzuli.
 
Arkadaşlarımız çok güzel özetlemiş. Olay yolda değil, toplumsal bilinçte. yol yapılsa da yapılmasa da, emniyet şeridine girip bir kaç araba sollamayı kar sayan insanlar var hala. Bir kaç olmasın bir kaç yüz olsun kardır elbette sıkışlık trafikte beklemek yerine yüz araba sollayıp gitmek. ama ya o emniyet şeridinde bir bisikletli varsa? Veya aniden ne bileyim başka bir olay olsa ne olacak?

Emniyet şeridine girmek o kadar basit bir sıradan olay ki, emniyet şeridinin dibindeki yol bitiş çizgisinin üstünde sürmek bile tehlikeli bu ülkede. Bizi amsterdam ile kıyaslamayın lütfen, yanlış yaparsınız. Örnek alalım, kıyas yapmayalım. Biz asla onlar gibi olamayacağız bu kabul etmemiz gereken çok önemli bir gerçek. biz, toplum olarak her türlü kuralı hiçe sayan korkusuz cengaverleriz. Gerek araba üstünde gerek bisiklet üstünde.

Siyasi liderler ne yapar, bisiklet dernekleri ne kadar etki eder bilemem ama, toplumun her bireyinin kurallara bağlı kalması ve sadece ama sadece belirlenmiş bu kurallara uygun davranması hepimizi hayatta tutar. Onları da bizi de.

Peki bunu nasıl yapacağız? Bak, bu ülkede maganda kurşunu diye bir şey var. Eğlenirken adam buruyoruz biz. Havaya ateş edersin, hop balkondaki biri vurulur. Eğlenmeyi dahi b.kunu çıkarmadan yapmayan bir toplumu ne kadar eğiteceğiz? Kim eğitecek yahu? ben d ebu toplumun bir bireyiyim. Ben de şlöförüm ben de bisikletçiyim. Herhalde iki- üç belki dört kuşak geçmesi lazım ki adam olalım.

O kadar zaman geçtiğinde de kıyamet kopmuş biz çürümüş oluruz zaten
 
  • Beğen
Tepkiler: sccetin
Bi mangalci lafi gecmis mangalcilara karismayalim lütfen mangal candir :koptum:
 
@mmakif
Forumun genelinin aksine sahilde bisiklet sürerken gelen buram buram mangal kokusu hoşuma gidiyor, ağzımı sulandırıyor ama o mangalları bisiklet yolu üstünde değil de yanındaki çimlerde yaksak daha iyi değil midir. Ya mangala çarpıp düşersek ne olacak?
 
Herkes söylese de pekiştirmek amaçlı tekrardan yazayım :) Bisiklet yolu yapılacak yer ve imkan yoktur. Hadi bir şekilde yapılsa bile bisiklet yolu çözüm değildir. Geçen hafta İTÜ de bisiklet yolunda önümde bir yaya gidiyordu. Sıradan birşey olduğu için yanından geçip gidecektim ancak özürlü kadın tam yanına gelirken bir anda geçeceğim tarafa döndü. Arkasına bakmadan böyle atlayinca kadına çarpmamak için ön frene fazla basmışım ki ileriye doğru yapıştım. Kadınsa kendisinden kaynaklandığını bile anlamadı :) Sonuç olarak bana birşey olmamış olsa da durduk yere çamurluk kırıldı. Bisiklet yolunda şişe kıran, ıslatan (belediyenin çimen sulamak için dönen fıskiyeleri bile yola geliyor. Belediye düşünmezken Halk ne yapsın :) , yolu kapatan kişiler yerine araba yolunda imkan varsa sıkıştırmamak için yana geçen, yol ayrımlarında vb. Öncelik veren yani bizim farkımız da olan sürücüleri tercih ederim. Halkı aydınlatmadıktan sonra ne yaptıklarının pek önemi yok :)
 

Dosyalar

  • IMG_20190523_073327.jpg
    IMG_20190523_073327.jpg
    1 MB · Okunma: 34
Vaatte bulunmak kolay,yolun bir köşesini boyamak da kolay.Asıl olay malesef bu yolları kullananların güvenliği için önlem almamak.

@turbotx150
Bazen bisiklet yolundaki mangallara su dökesim veya her birinden birer parça alıp helal et diyesim geliyo :D
 
  • Hahaha
Tepkiler: Devenez ce que
her iki adayında sözlerini tutacaklarını sanmam 5-10 km sembolik bir yer yaparlar arkası gelmez
 
Bugun twitter'da bu postu gordum daha sonra internet uzerinden web sitesini buldum baktim biraz


Web sitesi bu (link)

Amaclari, sehirleri bisiklet icin donusturmek. Yapilmis ya da planlanmis cok guzel isler var, begendiklerim bir kac tanesini atiyorum buraya

Xiamen, China

201025
201026

Limburg, Belgium


201027
201028

Limburg, Belgium

201031
201032

Raunheim, Germany

201034
201036

Purmerend, Netherlands

201037
201038
 
Ha yapılacağından değil de, diyelim ki yapıldı:

Park yapan araçlardan,
Yürüyen yayalardan,
Mangalcılardan,
Pizzacı ve dürümcü motorlarından,
Kurye motorlarından

bizlere sıra gelmeyecek.
Yapın ama hobi olarak yapın. Yolun kenarına süreceğiniz plastik mavi boyaya bakar. Kimse de kullanmaz, zamanla silinir, unutulur gider. Yapmadık dedikleri israf kalemlerine yeni bir tanesi eklenmiş olur.

Bisiklet yolundan önce sürücülerin bilinçlendirilmesi gerekiyor ki şu ortamda çok zor. Binek araç sürücüleri nispeten bilinçli ve saygılı olsa da ticari taksi, minibüs ve halk otobüsleri gerçek anlamda facia. Bu araçları kullanan kesimin de maalesef cehalet seviyesi oldukça yüksek.
Ben İstanbul'un yakın bir gelecekte, bisikletin çok daha aktif kullanıldığı ve yerel yönetimlerin bu konuda aksiyon almak zorunda kalacağı bir şehir olacağı konusunda aslında umutluyum. Zamana ihtiyacı var sadece. Ulaşımın bu denli külfetli ve maliyetli olduğu ve genç nüfusun bu kadar yoğun olduğu bir şehirde bisikletli ulaşım kaçınılmaz bir çözüm.
 
  • Beğen
Tepkiler: Noldor ve efaruk
Geri