İstanbul'a bisiklet yolu müjdesi

caglara.

Aktif Üye
Kayıt
31 Temmuz 2018
Mesaj
182
Tepki
677
Yaş
37
Şehir
İstanbul
İsim
Çağlar A.
Başlangıç
1991—92
Bisiklet
Diğer
Bisiklet türü
Yol bisikleti
@Kuzey Ege

Motosiklet kullananlar çok değil 15-20 yıl öncesine kadar isyandaydı. Ne zaman sayıca arttılar o zaman görünür hale geldiler. Bakın yanlış anlamayın. Her şey mükemmel, pürü pak oldu demiyorum. Sadece belirli kazanımlar sağlandı.

Ancaaaak... Bisiklet motosikletten farklı. Bisiklet kullanan sayısını artırabilmek için önce altyapı yatırımının yapılması lazım. Motosikletin hali hazırda var olan kara yolunu kullandığını yani arzın hazır olduğunu talebin ise zamanla oturduğunu unutmayın. Ulaşım ne kadar maliyetli ve inefektif olursa olsun, nüfus ne kadar yoğun olursa olsun, istediğiniz kadar okullarda, televizyonlarda, istediğiniz kadar "bilinçlendirme" adına yayınlar/eğitimler yapın fark etmez. Belediye bisiklet yolunu yapacak, bisiklet yolunun kullanıma açıldığını gören toplum bisiklet kullanmaya başlayacak. yola çıkan yaya ve sürücüler de böylece bisiklet konusunda bilinçlenecekler. Tam tersi söz konusu değil. Dünya üzerinde onlarca örneği mevcut. Sonuçta bisikleti olmayan bir insanın belediyeye "Bize velesbit yolu yap başgan" demesini beklemek abesle iştigal :)

Bisiklet konusunda arz - talep önce arzı sağlamaktan geçiyor. Arz da "Ne sağ şerit, ne de mavi kaldırımlar... Gerçek bisiklet yolları"
 
Scudo
B

BF Okuru

Misafir
1992 yılında izmirde, deniz dolgusu ile yapılan Mustafa Kemal Sahil yolunda apartmanlar tarafında bir bisiklet yolu vardı. yolun uzunluğu yaklaşık 5km kadardır ancak kullanamıyorduk. bisiklet yolu yakınındaki zakkumların altında sotelenen şarapsever ve biraşinas abiler, içtikleri şişeleri ne hikmetse bu yolda kırıyorlardı. 2015 yılında izmirde tekrar bisiklet sürme imkanı buldum. gerçekten, ankaradan sonra cennet gibi geldi.

bu müjde istanbul için gerçekten güzel. ancak, 1992 den 2015 e kadar 23 senede izmirde bu kültür yeni yeni oturmaya başlamış. 1992 e göre kıyaslayınca, bisikletli sayısı neredeyse 100 katına çıkmış. izmir bisimin de bu kültüre katkısı büyük. 27 yıldır şu ankaradayım. çeyrek asırda bir şehir nasıl otoban olur bizzat deneyimledim. sabık belediye 1cm bile bisiklet yolu yapmadı. ankarada bugün başlasa bisiklet yolu yapımı, kültürün yerleşmesi en iyi tahminle 5 seneyi alır. istanbul için ise bu, çok daha uzun bir süre.

benim isyanım, neden 25 senedir ne istanbula ne de ankaraya, bisiklet kullanımı için planlı bir yatırım yapılmadı? neden, seçim vaadi olarak kalıyor bu çalışmalar? ben hala, kızılay ile havaalanı arasına metro yapılmasını bekliyorum ankarada. 6 sene önce vaad edilmişti. henüz tek çivi çakılmadı bildiğim kadarıyla.
 

Greystone

Aktif Üye
Kayıt
17 Mart 2019
Mesaj
191
Tepki
143
Yaş
38
Şehir
ankara
İsim
bekir
Başlangıç
1995—96
Bisiklet
Diğer
Bisiklet türü
Dağ bisikleti
@vincitomniaveritas
kim seçilirse seçilsin hiç bir şey güzel olmayacak hiç birine inancım yok
 
  • Beğen
Tepkiler: Mehmet 38

efaruk

Daimi üye
Kayıt
21 Temmuz 2008
Mesaj
196
Tepki
355
Şehir
Sakarya
İsim
Faruk
Başlangıç
1995—96
Bisiklet
Diğer
@Mehmet Metin Levent

Neredeeen nereye. Tabii haklısınız.
İzmirle başlayıp, Ankara ile bitirmişsiniz yorumunuzu. Arada bir yerde 1 kelime İstanbul geçiyor.
Daha kitabın ortasından yorumlar bekliyoruz sizden @Mehmet Metin Levent
 

haldun31

Daimi Üye
Kayıt
10 Haziran 2016
Mesaj
321
Tepki
799
Şehir
hatay
İsim
haldun e.
bugüne kadar ellerinden tutanmı varmış acaba.şu 3600 ek göstergeyide hatırlatayım bu arada :)
 
B

BF Okuru

Misafir
@efaruk
Gönül isterdi ki, daha önceki belediye başkanı istanbula 2000 km bisiklet yolu yaptı, yeni başkanımız bunu 3800 km ye çıkaracak. Yıl olmuş 2020 nerdeyse.
 

umutcelik

Forum Bağımlısı
Kayıt
30 Haziran 2016
Mesaj
1.511
Tepki
8.091
Şehir
Amsterdam
Bisiklet
Trek
Yeni baslik acip kalabalik yaratmaktansa buradan devam etmek daha iyi olur diye dusundum.

Amsterdam'in bisiklete gecis sureci icerisinde yasananlari gosteren bir video. De Pijp mahallesinde insanlar sokaklarda arac gormek istemedikleri icin yolu kapatiyorlar ve arac sahibi ile tartisip kavga ediyorlar.
Ozetle, adamlar bunun icin mucadele etmis belediye/devlet gelsin de yapsin diye beklememisler.

Burada ise sokagin simdiki hali.

201877

Kaynak:
 

brstrmn

Aktif Üye
Kayıt
4 Temmuz 2017
Mesaj
163
Tepki
154
Şehir
İstanbul
İsim
Barış
Bisiklet
Bianchi
e-5 üzerinde yayaların vs. girmesi mümkün olmayan yerlere yarım şerit ayırmak bu kadar zor değil ama kültür yok, medeniyet yok.
 
B

BF Okuru

Misafir
@brstrmn
asıl bisikletlilerden devşireceği rant yok rant. ama motorlu taşıtlar öyle mi? egzoz emisyonu var ,muayenesi var , algısı var vergisi var,sigortası var, kaskosu var vs.. var oğlu var. adamlar niye üç beş baldırı çıplakla uğraşsın :)
 

Gencevi

Üye
Kayıt
22 Mart 2018
Mesaj
18
Tepki
27
Yaş
34
Şehir
Ankara
Bisiklet
Ümit
Bisiklet yolu meselesi büyük oranda coğrafya ile alakalı, düz bölgelerde insanlar bisikleti daha çok kullanıyor, belediyelerde talebe göre yollar inşa ediyor
Hollanda nın en yüksek noktası Vaalserberg 327m Ankara da veya İstanbul da kaç tane 300 metrelik tepe var bilen bilir

Hayal görmeyelim, buradaki istekli, idmanlı kardeşlerimiz umumi halkı kendi gibi sanmasın

Dünyada engebeli araziye rağmen bisiklete meraklı bir halkın varlığından haberdar olan varsa yazsın, öğrenelim

Düz Konya çağdaş hali
201884
 

umutcelik

Forum Bağımlısı
Kayıt
30 Haziran 2016
Mesaj
1.511
Tepki
8.091
Şehir
Amsterdam
Bisiklet
Trek
@Gencevi

Merhaba,
Cografyanin duz olmasinin bisiklet kullanimi uzerinde pozitif etkisi var, bu bir gercek fakat konuyu tamamen buna baglamak malesef dogru degil. Hollanda iyi guzel duz memleket ama surekli esen ruzgar ve yilin 9-10 ayi yagmur altinda bisiklet kullanmayi deneyin ondan keske yokus olsaydi da hava kosullari Istanbul gibi olsaydi diye soylenmeye baslarsiniz.
Sordugunuz soruya cevap vermek gerekirse Danimarka bunun icin bir ornek. Hem engebeli arazi hem de insafsiz hava kosullarina ragmen insanlar deli gibi bisiklet kullaniyor. Hatta Copenhagen, Amsterdam ya da Utrecht'ten cok daha bisiklet dostu bir sehir.

Engebeli arazi yapisinda bisiklet kullanmak duz araziye gore daha zor, kabul fakat bunun icin de cozumler var.
Basta elektrikli bisikletler ve yokus icin asansorler


Danimarka disinda ABD'de egimli yapisina ragmen San Francisco, Kanada'da Vancouver ve kismi olarak Japonya.

Bunun disinda ozellikle yol bisikletciligi konusunda Fransa ve Italya, kismen Portekiz.

Kisaca duz cografyada bisiklet kullanimi daha zor ama mazeret degil.
 

Murat B.

Forum Trolü
Kayıt
23 Eylül 2013
Mesaj
4.091
Tepki
12.168
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Specialized
@Gencevi

Yanlış bilmiyorsam İstanbul'da 300 metreden yüksek 3 tepe var: Alemdağ, Kayışdağ, Aydos tepesi. Bunların hiç birinde 300 metreden yüksekte yerleşim yok.
 
  • Beğen
Tepkiler: BerkEvren

Levent_K

Forum Bağımlısı
Kayıt
2 Mayıs 2007
Mesaj
2.076
Tepki
2.594
Şehir
İSTANBUL / Malumyer
Bisiklet
Trek
Kaldırımları maviye boyayınca bisiklet yolu yaptıklarını sanıyorlar..
 

umutcelik

Forum Bağımlısı
Kayıt
30 Haziran 2016
Mesaj
1.511
Tepki
8.091
Şehir
Amsterdam
Bisiklet
Trek
@Levent_K
Hocam lutfen yanlis anlamayin, kesinlikle art niyetle sormuyorum. Sizin bisiklet yolundan beklentiniz nedir tam olarak
 
  • Beğen
Tepkiler: Levent_K

berkeonar

Üye
Kayıt
28 Ocak 2019
Mesaj
22
Tepki
9
Şehir
İstanbul
İsim
F. Berke Önar
Başlangıç
2017—18
Bisiklet
b'Twin
Bisiklet türü
Şehir - Tur
Bisiklet yolları bulvar veya daha yoğun yolların yanına (Barbaros Bulvarı, E5) ek veya kenardan kırparak iki bisikletlinin yan yana sürebileceği şekilde (sollamaya izin veren yapıda) asfalttan yapılmalı. Sahil yolundakilere aşırı gıcık oluyorum. İnsanlardan ziyade yolun yapısı bile sürme burda diyor. Bir çıkıyorsun kumda sürüyormuş gibi tekerin yarısı yola batıyor.