Hoşgeldin Shimano CUES

suat akman

Forum Bağımlısı
Kayıt
30 Mayıs 2013
Mesaj
2.397
Tepki
4.908
Yaş
50
Şehir
Muğla - Bodrum
Başlangıç
1985—86
Bisiklet
Mosso
Bisiklet türü
Dağ bisikleti
Cues daha cok elektrikli/hybrid bisiklet için tasarlanmış gorunuyor. Surekli urunlerde e-bike uyum, dayanıklılık vb. ifadeleri öne cıkariliyor. 9-10-11 li serilerde birbiriyle uyumlu oldugu soylensede zaten shimanonun uyumluluk cetvelinden bakmadan bir sey almak her zaman ek masraf doguruyor 🙃
Yeni urunler herzaman ar-ge masrafi cikana kadar pahalı olur.
Pazarda monopole donen urunler yine uretici/satici insafina gore pahalı olabilir.
Burada ekonomiklikten kasit (benim anladigim) seti bir kere kurarsanız, uzerinde modifiye veya arizalanan donanım degistirirken uyum problemleri minimize edildigi icin ekonomi saglayacaginiz seklinde 😟
 
  • Beğen
Tepkiler: -Deniz-
Scudo

Can Çelik

🛠 🛠 🛠
Kayıt
20 Eylül 2019
Mesaj
3.408
Tepki
7.001
Yaş
39
Şehir
İstanbul
İsim
Can Çelik
Başlangıç
1995—96
Bisiklet
Diğer
Bisiklet türü
Fixed Gear
Microshift'in vitesleri geçiş olarak kötü değil ama en ufak engebede zincir düşüyor, benim shimano'dan beklentim biraz daha dengeli olması. Deore ve üstü setler çok pahalı. Cues en ideal seçenek gibi şu an.
Zincirin düşmesi attırıcı ile alakalı olamaz. Zincir olması gerekenden uzun bırakılmıştır.
 

-Deniz-

🌴🌴🌴🌴
Kayıt
9 Haziran 2022
Mesaj
1.037
Tepki
1.072
Şehir
Bursa
İsim
Deniz
Başlangıç
1997—98
Bisiklet
Trek
Bisiklet türü
Şehir - Tur
Bu arada acaba normal Shimano bileşenler ile kullanılabilir mi bu Cues bileşenleri? Demin gezinirken şöyle bir şey buldum :

(link)

Benim bisikletin 2024 versiyonuna koymuşlar. Aynakol yine Prowheel. Zincir, kaset ve arka aktarıcı Cues. Bununla çalışıyorsa hyperglide ile de çalışmaz mı?
 
Son düzenleme:

Spartiat

🌲🌳🚴🚴🚴🌳🌲
Kayıt
10 Ekim 2019
Mesaj
4.541
Tepki
12.006
Yaş
49
Şehir
İzmir/Karşıyaka
İsim
H. Barış NEVRES
Başlangıç
1986—87
Bisiklet
Diğer
Bu arada acaba normal Shimano bileşenler ile kullanılabilir mi bu Cues bileşenleri?....
Bulunduğumuz konunun ilk mesajında bu konu anlatılıyor: (link)
 
  • Beğen
Tepkiler: AykutA

-Deniz-

🌴🌴🌴🌴
Kayıt
9 Haziran 2022
Mesaj
1.037
Tepki
1.072
Şehir
Bursa
İsim
Deniz
Başlangıç
1997—98
Bisiklet
Trek
Bisiklet türü
Şehir - Tur
Bulunduğumuz konunun ilk mesajında bu konu anlatılıyor: (link)
Konuyu baştan sona okudum abi. Shimano uymaz diyor ama adamlar satışa hazırlamış bile karma sistemi.
 

Spartiat

🌲🌳🚴🚴🚴🌳🌲
Kayıt
10 Ekim 2019
Mesaj
4.541
Tepki
12.006
Yaş
49
Şehir
İzmir/Karşıyaka
İsim
H. Barış NEVRES
Başlangıç
1986—87
Bisiklet
Diğer
Konuyu baştan sona okudum abi. Shimano uymaz diyor ama adamlar satışa hazırlamış bile karma sistemi.
Önde önemli olan zincir kalınlığı olduğundan uydurulur, arka grubun mantığı farklı olduğundan mecbur cues olacak. Karma sistemlerde arkada cues dışı bileşen kullanan var mı?
 
  • Beğen
Tepkiler: -Deniz-

-Deniz-

🌴🌴🌴🌴
Kayıt
9 Haziran 2022
Mesaj
1.037
Tepki
1.072
Şehir
Bursa
İsim
Deniz
Başlangıç
1997—98
Bisiklet
Trek
Bisiklet türü
Şehir - Tur
Önde önemli olan zincir kalınlığı olduğundan uydurulur, arka grubun mantığı farklı olduğundan mecbur cues olacak. Karma sistemlerde arkada cues dışı bileşen kullanan var mı?
Yok abi önde farklı sadece.
 

suat akman

Forum Bağımlısı
Kayıt
30 Mayıs 2013
Mesaj
2.397
Tepki
4.908
Yaş
50
Şehir
Muğla - Bodrum
Başlangıç
1985—86
Bisiklet
Mosso
Bisiklet türü
Dağ bisikleti
@vvvooo

Aynakol/ruble
MICROSHIFT CS-H092 9V 11/32 ruble
(11/13/15/17/19/21/24/28/32).

50/34'te kompakt PROWHEEL aynakol

Cues 2 x 9 vites kolları (U6000 ve U4010), Cues RD-U3020 arka aktarici ile sorunsuz calisiyor.
Bence bu karma sayılır. Vites geçisleri pürüzsüz.
 
  • Beğen
Tepkiler: -Deniz-

-Deniz-

🌴🌴🌴🌴
Kayıt
9 Haziran 2022
Mesaj
1.037
Tepki
1.072
Şehir
Bursa
İsim
Deniz
Başlangıç
1997—98
Bisiklet
Trek
Bisiklet türü
Şehir - Tur
Bu başlıkta İsviçreli bilim adamları (öhöm İsviçreli bisiklet teknisyenleri) Shimano Cues'u gömmüşler. Montajlandığı her bisiklette sıkıntı çıktı falan diyorlar. Bir iki kişi de benzer şekilde desteklemiş.

https://www.reddit.com/r/bicycling/comments/17r94pe
 

Spartiat

🌲🌳🚴🚴🚴🌳🌲
Kayıt
10 Ekim 2019
Mesaj
4.541
Tepki
12.006
Yaş
49
Şehir
İzmir/Karşıyaka
İsim
H. Barış NEVRES
Başlangıç
1986—87
Bisiklet
Diğer
Bu başlıkta İsviçreli bilim adamları (öhöm İsviçreli bisiklet teknisyenleri) Shimano Cues'u gömmüşler. Montajlandığı her bisiklette sıkıntı çıktı falan diyorlar. Bir iki kişi de benzer şekilde desteklemiş.

https://www.reddit.com/r/bicycling/comments/17r94pe
Hoşgeldin Güle güle Shimano CUES :)

Tüm CUES'lerin sorunlu olması bana pek mantıklı gelmiyor. Bize yeni yeni geldi ama epeydir piyasada olan modeller bunlar. Bu kadar yaygın sorunları olsa geri çağırılıp düzeltme modelleri çıkarılırdı herhalde.

Yeni CUES'li Carraro ve benzerlerinden alan varsa yorum alabilsek güzel olurdu.
 
  • Beğen
Tepkiler: -Deniz-

-Deniz-

🌴🌴🌴🌴
Kayıt
9 Haziran 2022
Mesaj
1.037
Tepki
1.072
Şehir
Bursa
İsim
Deniz
Başlangıç
1997—98
Bisiklet
Trek
Bisiklet türü
Şehir - Tur
Hoşgeldin Güle güle Shimano CUES :)

Tüm CUES'lerin sorunlu olması bana pek mantıklı gelmiyor. Bize yeni yeni geldi ama epeydir piyasada olan modeller bunlar. Bu kadar yaygın sorunları olsa geri çağırılıp düzeltme modelleri çıkarılırdı herhalde.

Yeni CUES'li Carraro ve benzerlerinden alan varsa yorum alabilsek güzel olurdu.
Ben de merakla bekliyorum. Aslında geçen sene sana daha iyisi var mı diye sorduğum sorduğum 46/30 aynakolu 11/36 oranlarından daha iyisini adamlar yapmış. Beklediğim şey gelmiş ama çok deneysel ve pahalı olduğu için deneyemiyorum. Biri cesaret edip alsa da biz de görsek çalışıp çalışmadığını. Araştırmak için Youtube videolarına dalacağım akşam.
 

vvvooo

Üye
Kayıt
7 Nisan 2024
Mesaj
78
Tepki
119
Yaş
36
Şehir
Antalya
İsim
Volkan
Başlangıç
1992—93
Bisiklet
Cannondale
Bisiklet türü
Şehir - Tur
Reddit'teki konu çok genellenecek bir olay içermiyor sanırım. Yani ürünlerde hata olabilir.

1x ve 2x arasındaki farklara bakarken, şu an neredeyse cues set kurmaktan vazgeçtim gibi... 1x de cazip gelmişti. Her nasılsa, ne kadar video izlediysem, 1x'teki zincirin aşırı uzun olması, çaprazlanması, yokuşta 2x'ten her türlü daha fazla efor sarfedilmesi gerektiği konusu şaşmıyor.

2x8'i 2x10'a çevirmek bana ne katacak şu an karar veremedim.
 

Spartiat

🌲🌳🚴🚴🚴🌳🌲
Kayıt
10 Ekim 2019
Mesaj
4.541
Tepki
12.006
Yaş
49
Şehir
İzmir/Karşıyaka
İsim
H. Barış NEVRES
Başlangıç
1986—87
Bisiklet
Diğer
...
2x8'i 2x10'a çevirmek bana ne katacak şu an karar veremedim.
2x8'deki dişliler nasıl?
46-30 + 11-48'den çok farklı değilse katacağı arka dişli için daha yumuşak geçiş aralıkları.
Arka 8'li olduğuna göre 11-32, 11-34 ya da 11-36 civarıysa 11-48'e geçmek epey yüksek tırmanma yeteneği katacak.

Bisikletinizin ne olduğunu, ne şartlarda kullanılacağını bilmiyorum. Tencere kapağı boyunda rubleye ihtiyaç yoksa, şehir şartlarında kullanılacaksa bu işe girişmenize pek neden yok gibi. Bisikleti ve kullanım şartlarını açarsanız daha farklı düşünebilirim.
 

vvvooo

Üye
Kayıt
7 Nisan 2024
Mesaj
78
Tepki
119
Yaş
36
Şehir
Antalya
İsim
Volkan
Başlangıç
1992—93
Bisiklet
Cannondale
Bisiklet türü
Şehir - Tur
2x8'deki dişliler nasıl?
46-30 + 11-48'den çok farklı değilse katacağı arka dişli için daha yumuşak geçiş aralıkları.
Arka 8'li olduğuna göre 11-32, 11-34 ya da 11-36 civarıysa 11-48'e geçmek epey yüksek tırmanma yeteneği katacak.

Bisikletinizin ne olduğunu, ne şartlarda kullanılacağını bilmiyorum. Tencere kapağı boyunda rubleye ihtiyaç yoksa, şehir şartlarında kullanılacaksa bu işe girişmenize pek neden yok gibi. Bisikleti ve kullanım şartlarını açarsanız daha farklı düşünebilirim.
2x8'deki oranlar aynakolda 46-30, rublede 11-32.

Bisikletim Bad Boy 3 Lefty. Şehir içi kullanım için aldım, zaman zaman tatlı, bazen sert yokuşlara tabi ki denk geliyorum. Antalya her ne kadar düz de gözükse bazen tırmanma için güzel oranlar gerekebiliyor. Üzerinde gelen lastiklerin sırtı yol bisiklet lastikleri sırtı gibi dümdüz. Yuvarlanma direnci iyi, yani hızlanmada sorun yaratmıyor ancak vitesler son hızımı kaldırmıyor, boşa düşüyorum. Hafiflik istediğim için 1x modelleri dahi inceledim, gerçi çok aşırı farklar yaratmıyor gördüğüm kadarıyla.
 

Spartiat

🌲🌳🚴🚴🚴🌳🌲
Kayıt
10 Ekim 2019
Mesaj
4.541
Tepki
12.006
Yaş
49
Şehir
İzmir/Karşıyaka
İsim
H. Barış NEVRES
Başlangıç
1986—87
Bisiklet
Diğer
2x8'deki oranlar aynakolda 46-30, rublede 11-32.

Bisikletim Bad Boy 3 Lefty. Şehir içi kullanım için aldım, zaman zaman tatlı, bazen sert yokuşlara tabi ki denk geliyorum. Antalya her ne kadar düz de gözükse bazen tırmanma için güzel oranlar gerekebiliyor. Üzerinde gelen lastiklerin sırtı yol bisiklet lastikleri sırtı gibi dümdüz. Yuvarlanma direnci iyi, yani hızlanmada sorun yaratmıyor ancak vitesler son hızımı kaldırmıyor, boşa düşüyorum. Hafiflik istediğim için 1x modelleri dahi inceledim, gerçi çok aşırı farklar yaratmıyor gördüğüm kadarıyla.
Bence ya olduğu gibi kalsın, ya da şu alternatifi düşünün:

Arkaya bu set ihtiyaç duyulabilecek tırmanma yeteneğini arttırır: (link)
Bu durumda ön set, zincir, vites kolu olduğu gibi kalır, sadece arka attırıcı ile ruble değişmiş olur.

...vitesler son hızımı kaldırmıyor, boşa düşüyorum...
Son hızda boşa düşmemek için daha büyük ön dişliler lazım, çünkü rubleyi 11'den daha küçük yapabilmek için özel çözümler lazım. Tümüyle CUES setlerde ya da 1x setlerde şu andakinden daha büyük aynakol yok, set değişikliği bu sıkıntıyı ortadan kaldırmayacak. Öne Claris gibi 8'li sete uygun 50-34, 52-36 gibi bir yol aynakolu takılabilir (tabii göbeği de hollowtech ile değiştirerek - bu aynı zamanda hafifleme). Tabii büyüyen küçük dişli nedeniyle azalan tırmanma yeteneği yukarıda bahsettiğim setteki büyük ruble ile kurtarılabilir.

Her iki gruptaki değişiklikler yapılırsa, hem tırmanma yeteneği, hem teorik maksimum hızı artmış bir bisiklet elde edilir.
 
  • Beğen
Tepkiler: vvvooo

vvvooo

Üye
Kayıt
7 Nisan 2024
Mesaj
78
Tepki
119
Yaş
36
Şehir
Antalya
İsim
Volkan
Başlangıç
1992—93
Bisiklet
Cannondale
Bisiklet türü
Şehir - Tur
Bence ya olduğu gibi kalsın, ya da şu alternatifi düşünün:

Arkaya bu set ihtiyaç duyulabilecek tırmanma yeteneğini arttırır: (link)
Bu durumda ön set, zincir, vites kolu olduğu gibi kalır, sadece arka attırıcı ile ruble değişmiş olur.

Son hızda boşa düşmemek için daha büyük ön dişliler lazım, çünkü rubleyi 11'den daha küçük yapabilmek için özel çözümler lazım. Tümüyle CUES setlerde ya da 1x setlerde şu andakinden daha büyük aynakol yok, set değişikliği bu sıkıntıyı ortadan kaldırmayacak. Öne Claris gibi 8'li sete uygun 50-34, 52-36 gibi bir yol aynakolu takılabilir (tabii göbeği de hollowtech ile değiştirerek - bu aynı zamanda hafifleme). Tabii büyüyen küçük dişli nedeniyle azalan tırmanma yeteneği yukarıda bahsettiğim setteki büyük ruble ile kurtarılabilir.

Her iki gruptaki değişiklikler yapılırsa, hem tırmanma yeteneği, hem teorik maksimum hızı artmış bir bisiklet elde edilir.
Reddit'teki bir yorum çok hoşuma gitti:

"Dünyadaki en kötü duygu, vites küçültürken zaten sonuna kadar aşağı indiğinizi fark etmektir. [Tırmanışta her 30 saniyede bir tekrarlanır]"

Bugün işe gidip gelirken, çoğunlukla bisikleti ortalama olarak kullanacağım tarz için de düşündüğümde, aynakolun küçük dişlisini yol boyunca hiç kullanmadığımı fark ettim. Ön aktarıcısız 1x sürüyorum desem yanlış olmaz. Yani 46 dişlisi kalkış ve ilk hızlanmalara yetiyor. Çok ciddi bir rampa (konyaaltı varyant gibi) çıkmadığımda küçük dişli hiç lazım olmuyor. Rublenin 11-32 genel kullanımda yetiyor. Aynakolun en düşük 34 veya 36 olması halinde, rublede, dediğiniz 11-40 kullanımında 40 dişlisi beni kurtarır gibi hesap ediyorum. Tabi bunu 8 vites için kurguluyorum. 10 vitesli kombinasyon nasıl olur acaba?

Sanırım biraz frankenstein yaratıyor gibi olacağım.
 

Spartiat

🌲🌳🚴🚴🚴🌳🌲
Kayıt
10 Ekim 2019
Mesaj
4.541
Tepki
12.006
Yaş
49
Şehir
İzmir/Karşıyaka
İsim
H. Barış NEVRES
Başlangıç
1986—87
Bisiklet
Diğer
Reddit'teki bir yorum çok hoşuma gitti:

"Dünyadaki en kötü duygu, vites küçültürken zaten sonuna kadar aşağı indiğinizi fark etmektir. [Tırmanışta her 30 saniyede bir tekrarlanır]"

Bugün işe gidip gelirken, çoğunlukla bisikleti ortalama olarak kullanacağım tarz için de düşündüğümde, aynakolun küçük dişlisini yol boyunca hiç kullanmadığımı fark ettim. Ön aktarıcısız 1x sürüyorum desem yanlış olmaz. Yani 46 dişlisi kalkış ve ilk hızlanmalara yetiyor. Çok ciddi bir rampa (konyaaltı varyant gibi) çıkmadığımda küçük dişli hiç lazım olmuyor. Rublenin 11-32 genel kullanımda yetiyor. Aynakolun en düşük 34 veya 36 olması halinde, rublede, dediğiniz 11-40 kullanımında 40 dişlisi beni kurtarır gibi hesap ediyorum. Tabi bunu 8 vites için kurguluyorum. 10 vitesli kombinasyon nasıl olur acaba?

Sanırım biraz frankenstein yaratıyor gibi olacağım.
Önde büyük dişliyi kullanan birine setin tırmanmadan çok yüksek hıza uygunluğunu arttırmak lazım, o zaman CUES setlerin her türlüsü yetersiz kalıyor.
10 vitesli kombinasyon için yukarıdaki tüm önerilerim geçersiz. Kollar ve zincir de değişecek şekilde, önde de Claris değil Tiagra aynakol ama arka CUES yapılırsa Sora aynakol lazım.
İhtiyaç duyulan oranlar net belli olunca kapasiteleriyle birlikte hangi bileşenlerin uygun olacağına ayrıca bakılabilir.
 

vvvooo

Üye
Kayıt
7 Nisan 2024
Mesaj
78
Tepki
119
Yaş
36
Şehir
Antalya
İsim
Volkan
Başlangıç
1992—93
Bisiklet
Cannondale
Bisiklet türü
Şehir - Tur
Önde büyük dişliyi kullanan birine setin tırmanmadan çok yüksek hıza uygunluğunu arttırmak lazım, o zaman CUES setlerin her türlüsü yetersiz kalıyor.
10 vitesli kombinasyon için yukarıdaki tüm önerilerim geçersiz. Kollar ve zincir de değişecek şekilde, önde de Claris değil Tiagra aynakol ama arka CUES yapılırsa Sora aynakol lazım.
İhtiyaç duyulan oranlar net belli olunca kapasiteleriyle birlikte hangi bileşenlerin uygun olacağına ayrıca bakılabilir.
8'li için senaryo belli öyleyse. 50-34 ayna kol (52-36 için yokuşta üzeceğine dair çokça yorum var), ruble için 11-40. Zincir ve arka aktarıcı değişecek. Aynı vites kollarını kullanma şansım herhalde olmaz.

10'lu için senaryo daha da karışık ve pahalı gözüktü.

Şu set gözüme ilişti: (link)

11-46'yı önde 50-34'e uydurabilirmek mümkün olur mu?
 

Spartiat

🌲🌳🚴🚴🚴🌳🌲
Kayıt
10 Ekim 2019
Mesaj
4.541
Tepki
12.006
Yaş
49
Şehir
İzmir/Karşıyaka
İsim
H. Barış NEVRES
Başlangıç
1986—87
Bisiklet
Diğer
8'li için senaryo belli öyleyse. 50-34 ayna kol (52-36 için yokuşta üzeceğine dair çokça yorum var), ruble için 11-40. Zincir ve arka aktarıcı değişecek. Aynı vites kollarını kullanma şansım herhalde olmaz.

10'lu için senaryo daha da karışık ve pahalı gözüktü.
...
52-36'nın yokuşta üzeceğine dair yorumlar yol rubleleri içindir, 11-32, 11-34, en fazla 11-36. Arka 11-40 veya daha büyük olduğunda pek öyle olmaz.
8'li sette aynı kollar kullanılır.

...
Şu set gözüme ilişti: (link)

11-46'yı önde 50-34'e uydurabilirmek mümkün olur mu?
Attırıcının kapasitesi 41 dişli. 50-34 aynakolla kullanmak için (50-34) + (46-11) = 51 desteklemesi lazım, 50-34 ile olmaz bu set. Daha büyük kapasiteli arka attırıcı ve/veya daha küçük ruble gerekir. Yukarıda örnek verdiğim 11-40'lı Acera sette kapasite 45'miş, 11-40 ruble + 50-34 aynakol (50-34) + (40-11) = 45, tam geliyor. 4120 eski bir model, daha yeni modellere bakmak lazım.
 
  • Beğen
Tepkiler: vvvooo