Scudo Sports

Hidrolik fren sorunları ve çözümleri

@JusTiMe
Kırıldıysa zaten mecbur değişecek başka çaresi yok ki
 
  • Beğen
Tepkiler: JusTiMe
Scudo
merhabalar shimano m315 hidrolik disk fren seti kullanıyorum. Ön fren pistonlarının birisi yuvasından çıkarken diğeri yuvasından hiç çıkmıyor haliyle çok fazla ses çıkarıyor.

Açılan konuları okudum youtube da baktım fakat sadece sürtme sesini kesme ve yağ değişimi ile ilgili videolar var.

Pistonu tekrar eski haline getirebilmek için ne yapmalıyım :)
 
herkese iyi forumlar. Dağ bisikletimin hidrolik frenine yağ kaçırdım(shimano alivio) çok ses çıkartıyor ve çok az tepki veriyor. Tek yol balataları değiştirmek midir yoksa sorunu gidermenin başka yolu var mı?
 
Arkadaşlar merhaba. Bisikletimin arka freni yola çıktıktan ortalama 30 dk sonra yavaş yavaş sıkışmaya başlıyor. Balatalar sürekli diske sürtünmeye başladığı için zamanla daha çok ısınıp daha da sıkı hale geliyorlar. Ta ki bisikletimin pedalını güçlükle çevirebileceğim hale gelene kadar.

Yola çıkmdan kontrol ettiğimde balatalar diske sürtünmüyor. Sanki hiç sorunu yokmuş gibi. Hatta hiç arka freni kullanmadan yaklaşık 6km kadar sürüş yaptığımda da bir problem olmadı.

Başka bir gün yola çıkmadan önce bisiklet durduğu yerde 10-15 defa arka freni sertçe sıkıp bıraktım. Bu sefer balataların yine diske sürtündüğünü farkettim.

Sorunumu çözmesi için bisikletçiye gittiğimde hidrolik yağın genleşmesinden kaynaklandığını söylediler ve 1-2 damla hidrolik yağı akıttılar. Geçici olarak işe yaradı ancak yaklaşık 1 hafta sonra sorun tekrar ortaya çıktı.

Bu defa bisikleti satın aldığım yere gittim şu Fransız markası olan sözde büyük şirket. Oradaki arkadaşlar öncelikle günde ortalama kaç km yol gittiğimi sordular. Değişiyor dedim. 5-10 da olur 30-40 ta hatta denk gelirse 100 km bile sürdüğüm olur dedim. Arkadaş bana elinizdeki ürün dağ bisikleti yani kısa mesafeler için dağda sürmek içindir o yüzden sizin çok uzun mesafeler kullanımınızdan dolayı freniniz deforme olmuş biz buna bir şey yapamayız dedi. Bana saçma geldi açıkçası. Her gün 3 km bisiklet sürmekle haftada 1 defa 21 km bisiklet sürmek arasında ne fark olabilir ki.

Neyse konuyu fazla uzatmayayım. Fren bu durumdayken bisikletimi süremiyorum. Aşırı derecede yormasını geçtim bazen can güvenliğimi bile tehlikeye atar diye yola çıkamıyorum. Üstelik balataya ve diske de oldukça zarar veriyordur.

Sizce ne yapmalı? Tamirinden pek anlamam. Tamir edebilecek profesyonel bir yer var mıdır İstanbulda? Ya da tek çare frenin komple değişmesi midir? Görüşleriniz nelerdir?
 
Arkadaşlar çocukluğumu saymazsak ilk defa kendime bisiklet alıcağım . Allah izin verirse de bu şansımı Salcano'dan yana kullanacağım yaklaşık 1200-1300 lira bütçem var . Salcano'nun City Fun 60 adlı bisikletini hem görünüş hemde özellikleri bakımından çok beğendim . Hidrolik disk olması da ayrı bir heyecan verici lakin internette hidrolik diskin bozulma gösterdikten sonra maliyetinin 600-700 lira olmasına şaşırdım gerçekten maliyeti çok mu yüksek ? City fun 60'ı çok beğendim galiba bu yüzden alamıyacağım . Hidrolik disk ne sıklıkla bozulan bir sey beni bilgilendirir misiniz ? sahibinin iyi veya kötü kullanması etkiler mi ?
 
Arkadaşlar Merhabalar ben Carraro daytona 2727 dağ bisikleti kullanıcısıyım bunda hidrolik disk fren SHIMANO M315 Disk fren kullanılıyor Bisikleti yeni aldım 4 ünlük daha fakat bugün 1KM yokuş aşağı geldim 27 viteste ve baya hızlı geldim durduğum zaman ön freni kullandım durduğum zaman ön balata biraz rengi gitti biraz koyulaştı tarzı aldığım yeri aradım ve bana ısı yüzünden oldu söylenildi ve hava güzeldi güneşli fakat rengini eski haline grimsi renge getirmem için ne yapabilirim bana sıkıntın olmaz söylenildi fakat yeni olduğu için renk biraz can sıktı açıkcası ısı yüzünden oldu ama eski haline yani eski rengine ilk aldığım rengine getirebilirmiyim getirmem için ne yapabilirim gerekli malzemeler nelerdir bana konu ile alakalı kesin ve güzel anlatım ile yazarsanız ve bilgilendirirseniz çok çok çok sevinirim ben bu kadar yazdım sizlerinde bana yardımcı olabileceğinizi düşündüm lütfen bana konu ile alakalı yardımcı olursanız beni çok mutlu edersiniz Şimdiden her kese TEŞEKKÜR EDERİM BENİM DİSKİM BİRAZ FARKLI BİR DİSK PROFESYONEL BİR BİSİKLET SANIRIM ŞİMDİDEN TEŞEKKÜR EDERİM
SAYGILAIMLA
FURKAN:)
 
@oflu61 Furkan balata değil de rotor lardan yani disklerden bahsediyorsun sanırım? Kaldı ki normalde balataların rengini görmen için sökmen lazım, zaten balataların rengi seni niye ilgilendirsin :) muhtemelen rotorlar biraz kararmış olabilir ama kullandıkça zaten rengi tekrar açılır, öyle kalamaz yani, kalıyorsa balatalarda bir acayiplik var demektir, sürekli olarak rotorlarda iz bıraktığına göre çok normal olmaz. Ama bence çok kafaya takılacak birşey değil, önemli olan freninin düzgün bir şekilde sorunsuz tutması, bunu sağlıyorsa yola devam et :)
 
@tsydnc92 ben de bahsettiğiniz markanın bisikletini kullanıyorum. Gerekçe olarak çok saçma bir sebep ileri sürmüşler. Dağ bisikleti uzun mesafede kullanmaya uygun değil ne demek ya :D örneğin benim bisikletim rr540 forumdan baktığınızda bile bu bisikletle uzun turlara çıkan birçok arkadaş mevcut. bence bisikletinizin garantisi devam ediyorsa hakkınızı sonuna kadar kullanın ve savunun. Keyifli forumlar. umarım kısa zamanda sorununuz çözüme kavuşur.
 
internette balatalar yeniyken ötme yapar yazıyor benim bisiklet yeni hiç ses çıkmıyor normalmi? tutmasında hiç problem yok
 
@ratm ben bu senin dediğin çeşit dicem rotor ama balata benim dediğim çom ısıdan dolayı dün biraz rengi soldu şöyle ki hani bıçağı kızdırırsında rengi değişir ya benim kide ısıdan dolayı böyle bi şey oldu bugün bisiklete bakmadım fakat dün öyleydi zaten dün oldu fazla ısıdan dolayı olmuş bunu geçmesi içinde ne yapabilirim?
 
hayes radar frenlerin fren kolu kırıldı tamiri veya yedek parçası var mıdır?
 
Merhabalar Bisikletçiye Gittim Ön Süspansiyonu Yağlamasını İstedim Yağladı 1 saat Gezdim Bisikleti Yerine Koydum Sabah Gelince Yere Yağ Almıştı ve Fren Tutuyordu ve Ses Çıkarıyordu Büyük İhtimal Frene Balatalara Yağ Gitmiş Adam Hatasında Kabul Etmiyor Araştırdığıma Göre Fren Balatalarını Değiştirip Diski İyice Yağ Çözücü İle Temizlememiz Lazımmış Galiba Peki Ben Şimdi Mahalle Bisikletçisinde Fren Balatalarını Değiştirirsem Garanti Dışı Kalırımı ? 3 aylık Bisiklet Bianchi RCX529
Eğer Konuyu Yanlış Yazdıysam Uyarın Başka Yere Yazıyım
 
Konudaki önceki mesajlara bakmadım ama çoğu sorunun cevabı önceden verilmiş olabilir, sayfaları teker teker okuyarak ya da doğru kelimelerle arama yaparak çözümlere ulaşabilirsiniz. Ben hiç bir zaman uzman olduğumu iddia etmiyorum ama, seçtiğim birkaç soru için cevapları burada vereyim:

@Guko45

Büyük ihtimalle pas tutması ya da toz sıkışması sebebiyle pistonların biri gövde içinde sıkışmış. Tekerleği söküp rotoru o bölgeden uzaklaştırdıktan sonra o pistonun etrafına WD-40 sıkabilirsiniz. Düzelmezse kaliperi söküp, balataları çıkartıp, komple gövdenin içine WD-40 spreylemeye kadar gider iş. Pistonu spreyledikten sonra hareket ettirmek için fren kolunu sıkıp bırakacak olursanız ve o sırada balatalar takılıysa, birbirlerine yapışmamaları için araya bir parça kağıt ya da o tarz bir şey koymayı unutmayın.


@Cem3434

Bu sorunun benzeri daha önce çok yaşandı, cevapları farklı yerlerde bulunabilir ama ben şunu yine bırakayım:
Türkiye'deki bisiklet mağazaları ve bakım servisleri sorunları


@tsydnc92

Çok büyük ihtimalle fren kolunu bırakınca balatayı geri iten yay görevini yapamıyor. Balatanın geri gitmesini engelleyen bir sürtünme (pas, toz, üretim hatası, vb.) var mı kontrol edilmeli. Yukarıdaki piston sıkışması sorunu için belirttiğim gibi WD-40 sıkmak da faydalı olabilir. Konuya hakim, gerçekten ne yaptığını bilen bir tamircinin bakması lazım. Üretim hatası varsa, arka kaliperi garanti kapsamında içindeki balatalarla birlikte komple değiştirtmeniz gerekiyor.


@oflu61

Aşırı ısınma durumunda rotor kızıl kızıl parlamaya başlar, bunu özellikle gece görebilirsiniz. Soğuduktan sonra geriye hafif bir kararma kalır, ama birkaç kilometre daha kullandıktan sonra bu da kendiliğinden geçer ve ışıl ışıl çelik parlaklığına dönüşür. Balatalar yeni olduğu için uzun süre depoda beklemekten toz birikmiştir, yoğun frenleme esnasında bunları rotora bırakmıştır. O yüzden sizde ekstra kararma olmuştur. Hiç bir şey yapmanıza gerek yok, frenler iyi tuttuğu sürece sadece bisikleti kullanın ve keyfinize bakın. Sakın ha deterjanla falan temizlemeye kalkmayın, balatalara kimyasal madde bulaşırsa çıkacak sesler ve frenin tutmaması daha büyük sıkıntı açar başınıza. Bir süre normal kullandıktan sonra o kararmanın kendiliğinden kaybolduğunu göreceksiniz.
 
@Ahmet Can Yakışır organik balata olduğu için tek çözüm yolu balata değişimiydi. Acil müdahale edebileceğim bir balata temizleme spreyi olmadığı için çözüm budur aynı sıkıntıyı yaşayan arkadaşlara duyurulur
 
@Cem3434

Bahsettiğim işlemi deneyip de sonuç alamadınız mı, yoksa gittiğiniz tamirci tek çözümün balata değişimi olduğunu mu söyledi?
 
@Ahmet Can Yakışır
Hayır,yıllardır aynı bisikletçiye giderim o konuda bir problem yok. Gitmeden önce de ben bildiğim yolları denedim(sıcak sabunlu su,aseton,ısıtma). sonuç alamayınca olacağını bile bile gittim denebilir
 
Öncelikle merhabalar. Hidrolik fren için vites kolu önerisi rica edicektim. Hem uygun fiyat hem kalite hem kolay kullanım açısından önerilerinizi bekliyorum.
 
İyi akşamlar, yer sıkıntısı nedeni ile bisikleti tekerler duvara değecek şekilde ön tekerden asayım diyorum. Hidrolik fren için bir sıkıntı olur mu? Ters çevirmeyin diye söylendiğini biliyorum ama bu pozisyonda da ön frenin kolu kaliperden aşağıda olmuş olucak :D


Ya da bisikleti yatay olarak en az yer kaplayacak şekilde muhafaza edebileceğim başka taktik varsa beklerim :D
 
Merhabalar arkadaşlar. Benim hidrolik frenli bisikletimin ön freni diski ısırmıyor. Frenin tutması için güç uygulamam gerekiyor. Arka fren ise gayet iyi çalışıyor dozajlaması harika. Baskı uygulamadan diski ısırıyor ve yavaşlatmaya başlıyor. Şimdi bu problemi düzeltmek için yaptıklarımı yazayım, yorumlarınızı alayım. Diskler temizlendi(söktüm balata spreyi ve sıcak suyla temizledim), Balatalar 2 kere değişti, yağlar sıfırlandı, sıfır slx disk taktım. Pistonlar normal çalışıyor gibi görünüyor, kol hissi gayet normal.Hortum bağlantılarından ve pistonlardan şüpheleniyorum. sizce sorun ne olabilir? bu arada fren seti deore m615
 
Geri