Scudo Sports

HAYDİ BİSİKLET SEVDALILARI, EYLEM ZAMANI....

Araç içerisinde uyuşturucu madde ve alkol kullanılmış. Bu bile başlı başınca %100 kusur.

Tamam adam uyuşturucu çekmiş, alkollü içki içmiş. Ama bir sorun bakalım neden yapmış? Kimbilir ne büyük dertleri vardı? Zorlu hayat koşullarına dayanabilmek, çektiği acıları hafifletebilmek için kendini alkole vurmuş, teselliyi uyuşturucu haplarda aramıştı. Hem zaten her olayda gerçek suçlu birey değil toplumdur, onu bu yola iten sosyal yapı asıl sorumludur demiyor muyuz?

Ölen de ölmeseymiş kardeşim... Ne gerek vardı durduk yere ölmeye? Şimdi onun yüzünden, daha hayatının baharındaki, en verimli çağındaki gencecik bir vatan evladı hapse girecek. Bütün hayalleri altüst olacak, geleceğe dair yaptığı planlar yıkılacak. Oysa ki daha okul önlerinde satacağı binlerce metamfetamin hap, zehirleyeceği yüzlerce genç birey, sosyal medyada paylaşacağı onlarca makas ve drift story'si, dövüp sakat bırakacağı birçok kadın vardı. Oldu mu şimdi?
 
Scudo
ben 15 yıl kadar motosiklet kullandım o dönemde toplu motosiklet gezilerine cağırıldım hiçbirine gitmedim cunku tehlikeli. Otomobille bile toplu geziler tehlikeli. Bisikletle toplu geziler de tehlikeli. Hiçbirine iştirak etmedim. Ben bisikletle en cok 2-3 kişi gezmişimdir. Toplu bisiklet gezileri hele ki İstanbul, Bursa gibi yerlerde oldukça tehlikeli. Bisikletle 2-3 kişi giderken bile arkadan gelen araçlarla ilgilii öteki arkadaşlara sürekli bilgi veririm "arkadan araç geliyor, sağa geç, şuraya geç, hızlan, yavaşla" vs gibi. Virajın ardından bir araç 100km/h ile gelebilir ihtimali ile bir gözüm kulağım sürekli arkada olur. Abartmıyorum kafam her an geriye bakar. Dikiz aynası ile olmaz. Geriye bakmak gerek sürekli. 50 kişi olsak, kim kime ne diyecek, kim nereye bakacak kim neyi uyaracak?
Burada yazdıklarınız yanlış! Tam aksine bisiklet ile yapılan toplu sürüşler görünebilirlik olarak en güvenli sürüş yönetimidir,yıllarca motosiklet sürmüş birinin bunları söylemesi dahada enteresan,eğerki peloton (grup) kurallarına uyarsanız,yerdeki çukur için,dönülecek yön için,adacıklardan geçerken ışıklara gelindiğinde öncünün gerekli uyarılarda bulunması halinde toplu sürüşler tek olarak yapacağınız sürüşlerden katbe kat güvenlidir,ha böyle bir manyak kafası bir milyonsa arkadan gruba dalarsa ona yapacak birşey zaten yok,ama tek olduğunuzda arkadan gelen aracın hızıyla alakalı olarak görünürlüğünüz oldukça düşük olacaktır,bakın sürekli arkaya bakarak tedirgin olduğunuzdan bahsediyorsunuz,çünkü biliyorsunuz ki trafikte yok hükmünde görünmez adam hükmündeyiz! o yüzden mümkün mertebe bol trafikli yerde toplu sürüş daha mantıklıdır.

bu kazada araç %100 kusurlu değil.
Şu yazdığınızı lütfen bir daha gözden geçirin bayım,herif uyuşturucu müptelası,muhtemelen kanında yüksek miktarda uyuştucuda var alkolde var,inanılmaz süratli,3 tane polis çevirmesinden kaçmış bir ZANLI ! %100 kusurlu değilse % kaç kusurlu? bisikletli arkadaşımıza en sağ şeritte vuruyor üstelik! herşeyi boşverin suşluyu suçsuzu bir tarafa bırakın,iki kişi var biri sporunda hobisinde aile babası biri diğeri torbacı denilen insanları zehirleyerek hayatını idame ettiren bir asalak! sanırım verdiğiniz yüzde konusunu bir daha düşünmeniz gerekir!
 
bu kazada araç %100 kusurlu değil.
Doğru, aracın ne suçu var? Nerden bilsin garibim Skoda böyle bir psikopat tarafından sürüleceğini. Bundan bahsetmek istediniz galiba siz de di mi? Aksi biraz garip olurdu zira..
 
120km/h ile gelen araç hız sınırı aşmakla kalmayıp alkol ve madde kullanımı ile aracı süren sürücü, üstüne üstlük kendisi torbacı bir mahluk. Hala bu katile %100 kusurlu değil diyorsan ve rahmetli saygı değer Doğanay abi ye suç atıyorsan kusura bakma da kazayı yapan katili savunduğunu düşünmekten başka bir şey gelmiyor aklıma.

Otomobil %100 kusurlu değil demek, Doğanay GÜZELGÜN'e suç atmak değildir. Doğanay GÜZELGÜN yolun ortasına birden bisikletle cıkmış ise otomobil sürücüsü mahkemede kendini oradan savunabilir, birden karşıma cıktı frene asıldım duramadım çarptım diyebilir. Olayı gösteren video yok. Olaydan hemen sonra olay yerini gösteren video da yok ancak polis aracın yerini işaretlemiştir. Araç en sol yada orta seritte ise bu bisikletlinin aleyhine kullanılacaktır. Senin de başına gelebilirdi, o yolda en sol yada orta şeritte hız sınırında giderken aniden karşına yaya/bisikletli çıksa, sen çarpıp o kişi ölse ne yapardın? Katil ilan edilmeyi onaylar mıydın?

120km/h videoda kare hızlarıdan mı ölçüldü? Herşeyin belgesi gerekli. Hız sınırının %30 fazlası ile %60 fazlası aynı şeyler değil.

Sürücünün alkol ve madde kullanımı belgeli mi, iddia mı? Halkımızın en büyük özelliğidir bir kaza mı oldu hemen sürücü alkollü, maddde bağımlısı. Bunlara bir de torbacı eklenmiş. Torbacı nedir bilmem bu arada.
 
Son düzenleme:
Yukarıda arkadaşın çuvaldızı kendimize batiralim minvalinde yazdığı metnin önemli bir kısmının doğru olduğunu bu tür problemlerle hepimizin kaçınılmaz olarak karşılaşacağımızı düşünüyorum. Çoklu sürüşler katilmamakla birlikte bu suruslerin protokollerinin olusturulmasi gerektiğini düşünüyorum. Diğer taraftan suç ve ceza uygulamasında bir insaninbir insanı haksız yere öldürdüğü taktirde cezasının ölüm olmasi gerektiğini bunun kanunlara işlemesinin insan fıtratına uygun oldugunu düşünüyor ve savunuyorum
 
Güvenli sürüş önlemleri/alışkanlıkları konusunda beyin fırtınası yapmak başka, bizim gibi bir bisikletçinin katledilmesi ardından " kusur" aramak bambaşka şeylerdir...
Bir farkındalık tüm taraflar için gerekli elbette ama trafik teröristleri için ciddi cezaların olmadığı on binlerce vaka olduğunu unutmayalım...
Bugün merhumun başına gelen yarın hepimizin başına gelebilir.Gerçek bisiklet sevdalıları böyle zamanlarda tek yumruk olmalı ve yasal tüm sivil toplum haklarını kullanmalıdır.
Bir kaç gün sonra unutulan, başka bir can aramızdan ayrılınca aynı feveranlığa girilen ve kısır döngüye dönüşen bu yaklaşımlar bizi bir kazanıma götüremiyor ne yazık ki...
 
Ülke gerçeklerini göz ardı ediyorsunuz. Burası Mezopotamya, burada tarih kanla yazılır. Bisikletlinin hiç bir değeri yoktur. Ne motorlu birşey sürenler ne de yayalar bisikletliyi önemsemezler. Bisikletli kendini korumak ve kollamak zorundadır. Bana çarparsan ölürüm diye bir slogan ile karşısındakinin kendisine çarpması durumunda olacakları anlatması yersizdir. Dahası, karşıdaki dur bakayım çarpayım gerçekten ölecek mi diye bir dürtüyle aracını sizin üzerine sürmesine bile sebep olabilirsiniz.

Unutmayın, burada yol sizin hakkınız değildir. Siz, size ayrılmayan bu yollarda motorlu bir cihazın hakkını gaspederek ilerlersiniz. Buradaki dikkat edilecek husus, motorlu şeylerden kendinizi sakınmanızdır. Dahası yayalardan da kendinizi korumalısınız.

Burası, tüm dünyayı sömüren ama kendi ülkesinde medeniyeti oynayan bir batı ülkesi değildir. Kendi içinde anarşiye engel olmak için, her bir bir bireyin diğerine polislik yapıp, konulan kanunların uygulandığı bir batı ülkesinde değiliz. Bedenin bir canlı bütünlüğü olarak saygı gördüğü bir toplum değil Burası. Burası, paranın efendi olduğu bir yer, Burası mezopotamya, burada tarih isimsiz askerlerin kanları ile yazılır ve buradaki hiç bir savaş kazanılmamıştır.
 
Ülke gerçeklerini göz ardı ediyorsunuz. Burası Mezopotamya, burada tarih kanla yazılır. Bisikletlinin hiç bir değeri yoktur. Ne motorlu birşey sürenler ne de yayalar bisikletliyi önemsemezler. Bisikletli kendini korumak ve kollamak zorundadır. Bana çarparsan ölürüm diye bir slogan ile karşısındakinin kendisine çarpması durumunda olacakları anlatması yersizdir. Dahası, karşıdaki dur bakayım çarpayım gerçekten ölecek mi diye bir dürtüyle aracını sizin üzerine sürmesine bile sebep olabilirsiniz.

Unutmayın, burada yol sizin hakkınız değildir. Siz, size ayrılmayan bu yollarda motorlu bir cihazın hakkını gaspederek ilerlersiniz. Buradaki dikkat edilecek husus, motorlu şeylerden kendinizi sakınmanızdır. Dahası yayalardan da kendinizi korumalısınız.

Burası, tüm dünyayı sömüren ama kendi ülkesinde medeniyeti oynayan bir batı ülkesi değildir. Kendi içinde anarşiye engel olmak için, her bir bir bireyin diğerine polislik yapıp, konulan kanunların uygulandığı bir batı ülkesinde değiliz. Bedenin bir canlı bütünlüğü olarak saygı gördüğü bir toplum değil Burası. Burası, paranın efendi olduğu bir yer, Burası mezopotamya, burada tarih isimsiz askerlerin kanları ile yazılır ve buradaki hiç bir savaş kazanılmamıştır.
Karayolları trafik kanununa göre bisikletlerin yolun sağından gitme hakkına sahiptirler. Dolayısıyla bu hak çerçevesinde trafikte yol alabileceklerdir. Peki sayı arttığı taktirde oluşan riskleri nasıl bertaraf edeceklerdir. Özellikle arkada oluşan baskıyı nasıl ortadan kaldıracaklardir. Bunların üzerinde düşünmek ayrıca kanun ile tanınmış karayolunda bisiklet ile seyahat edebilme hakki çin gerekli güvenlik düzenlemeleri ve hatta ehliyet sınavlarında bisiklet konusunu içeren soruların sorulması hususunda talepte bulunulması icin bazi calismalar yapilmasi gerekmektedir.dusuncelerimizi özgürce kırıp dökmeden dile getirmeliyiz. Biz Ortadoğu ülkesi değiliz asla olmayacağız. Saygilarimla
 
Otomobil %100 kusurlu değil demek, Bay Doğanay'a suç atmak değildir. Bay Doğanay yolun ortasına birden bisikletle cıkmış ise otomobil sürücüsü mahkemede kendini oradan savunabilir, birden karşıma cıktı frene asıldım duramadım çarptım diyebilir. Olayı gösteren video yok. Olaydan hemen sonra olay yerini gösteren video da yok ancak polis aracın yerini işaretlemiştir. Araç en sol yada orta seritte ise bu bisikletlinin aleyhine kullanılacaktır. Senin de başına gelebilirdi, o yolda en sol yada orta şeritte hız sınırında giderken aniden karşına yaya/bisikletli çıksa, sen çarpıp o kişi ölse ne yapardın? Katil ilan edilmeyi onaylar mıydın?

120km/h videoda kare hızlarıdan mı ölçüldü? Herşeyin belgesi gerekli. Hız sınırının %30 fazlası ile %60 fazlası aynı şeyler değil.

Sürücünün alkol ve madde kullanımı belgeli mi, iddia mı? Halkımızın en büyük özelliğidir bir kaza mı oldu hemen sürücü alkollü, maddde bağımlısı. Bunlara bir de torbacı eklenmiş. Torbacı nedir bilmem bu arada.
Burda acısı olan, yakınını, sevdiğini, tanıdığı bildiği bir dostunu kaybetmiş insanların duygularını kaşıyarak nereye varmaya çalışıyorsunuz? Kendini öyle savunabilir böyle savunabilir diye anlattığınız adam, yok efendim hızı öyleymiş diye iddia ediliyor belgesi mi var, yok efendim ot mu çekmiş alkol mü almış belli değil dediğiniz adam, madem herşey sizin ima ettiğiniz kurallara göreydi de niye kaçıyor? Siz 80 hız sınırı olan bi yerde 50-60'la sol şeritten giderken önünüze atlayan birine çarptığınızda kaçarsınız demek ki ben öyle anlıyorum. Hali nicedir çarptığınız kişinin sizin için bir önemi olmaz, sonra da ortaya çıkıp "ben kurallara uyuyordum, uymadığımın belgesi yok ortada, benim önüme atladı o yüzden çarpmak zorunda kaldım, kaçabilecek şansım yoktu" diye savunursunuz kendinizi. Ha şehir içinde iki tarafında da kaldırım olan yolda sabahın 5 buçuğunda görüşün mükemmel şekilde açık olduğu, trafiğin neredeyse sıfır seviyesinde olduğu yolda yayaya suç bulacak hukuk sistemimiz yok mu, var evet ama tekrar sormak istiyorum, siz neyin peşindesiniz burda böyle konuşarak? Adamın kullandığı araba 100'le giderken en fazla 35 metrede durabilecek yeteneğe sahip, arabanın geldiği hal ortada, siz cidden soruyorum neyin peşindesiniz ya? Ne kadar saçma sapan argümanlarla geldiğinizin cidden farkında değilsiniz..
 
  • Beğen
Tepkiler: firestone
Otomobil %100 kusurlu değil demek, Bay Doğanay'a suç atmak değildir. Bay Doğanay yolun ortasına birden bisikletle cıkmış ise otomobil sürücüsü mahkemede kendini oradan savunabilir, birden karşıma cıktı frene asıldım duramadım çarptım diyebilir. Olayı gösteren video yok. Olaydan hemen sonra olay yerini gösteren video da yok ancak polis aracın yerini işaretlemiştir. Araç en sol yada orta seritte ise bu bisikletlinin aleyhine kullanılacaktır. Senin de başına gelebilirdi, o yolda en sol yada orta şeritte hız sınırında giderken aniden karşına yaya/bisikletli çıksa, sen çarpıp o kişi ölse ne yapardın? Katil ilan edilmeyi onaylar mıydın?

120km/h videoda kare hızlarıdan mı ölçüldü? Herşeyin belgesi gerekli. Hız sınırının %30 fazlası ile %60 fazlası aynı şeyler değil.

Sürücünün alkol ve madde kullanımı belgeli mi, iddia mı? Halkımızın en büyük özelliğidir bir kaza mı oldu hemen sürücü alkollü, maddde bağımlısı. Bunlara bir de torbacı eklenmiş. Torbacı nedir bilmem bu arada.
Umarım trollsündür, bir bisikletçinin böyle sözler söylemesine anlam veremiyorum. Özellikle kat edilen bir bisikletçiyi suçlamak...
 
  • Beğen
Tepkiler: firestone
Burada yazdıklarınız yanlış! Tam aksine bisiklet ile yapılan toplu sürüşler görünebilirlik olarak en güvenli sürüş yönetimidir,yıllarca motosiklet sürmüş birinin bunları söylemesi dahada enteresan,eğerki peloton (grup) kurallarına uyarsanız,yerdeki çukur için,dönülecek yön için,adacıklardan geçerken ışıklara gelindiğinde öncünün gerekli uyarılarda bulunması halinde toplu sürüşler tek olarak yapacağınız sürüşlerden katbe kat güvenlidir,ha böyle bir manyak kafası bir milyonsa arkadan gruba dalarsa ona yapacak birşey zaten yok,ama tek olduğunuzda arkadan gelen aracın hızıyla alakalı olarak görünürlüğünüz oldukça düşük olacaktır,bakın sürekli arkaya bakarak tedirgin olduğunuzdan bahsediyorsunuz,çünkü biliyorsunuz ki trafikte yok hükmünde görünmez adam hükmündeyiz! o yüzden mümkün mertebe bol trafikli yerde toplu sürüş daha mantıklıdır.

Benim bisiklette 2 ayrı arka lamba, yanlarda hem beyaz hem kırmızı reflektörler, önde Vastfire marka 2000 lümen lamba var. Tek başıma bisikletli olarak her yerden görülebilir durumdayım fakat bunlar bile önemsiz. Yoldaki konumum nasıl gittiğim önemli. Otomobil sürücülerini engellemeyecek, zora sokmayacak şekilde sürerim. Trafiğin olduğu her yerde her an tetikteyim. Bisikletle giderken araçlara doğru 1 cm bile aniden yaklaşmam. Dimdik giderim. Arkadan gelen sürücüler bir sağ bir sola dengesiz hareketler yapan bisikletli görmez. Bu araç sürücülerine güven verir ve özel anlayış gösterirler. Yol dar ise bana öncelik tanırlar. Yol ilerde genişliyorsa, onların rahat geçmelerini sağlamak için yokuş yukarı yolda bile hızımı arttırıp bir an önce geniş yola atarım kendimi. Yani sizin iddia ettiğiniz gibi "trafikte yok hükmünde görünmez adam" değilim.


Şu yazdığınızı lütfen bir daha gözden geçirin bayım,herif uyuşturucu müptelası,muhtemelen kanında yüksek miktarda uyuştucuda var alkolde var,inanılmaz süratli,3 tane polis çevirmesinden kaçmış bir ZANLI ! %100 kusurlu değilse % kaç kusurlu? bisikletli arkadaşımıza en sağ şeritte vuruyor üstelik! herşeyi boşverin suşluyu suçsuzu bir tarafa bırakın,iki kişi var biri sporunda hobisinde aile babası biri diğeri torbacı denilen insanları zehirleyerek hayatını idame ettiren bir asalak! sanırım verdiğiniz yüzde konusunu bir daha düşünmeniz gerekir!

Otomobilin bisiklete en sağ şeritte vurduğunu bilmiyordum. Bu mahkemede otomobil sürücüsünün durumunu zorlaştırır. Ben kimseye önyargı olmadan yaklaşıyorum. Mahkeme de öyle olmalıdır. Muhtemelen yüksek miktarda uyuşturucu ve alkol almış olmalı diyorsunuz. İhtimaller üstüne mahkeme olmaz.

Bisikletlilerin karıştığı kazaların coğu, bisikletlinin kusurundan kaynaklı. Üzgünüm.
 
Benim bisiklette 2 ayrı arka lamba, yanlarda hem beyaz hem kırmızı reflektörler, önde Vastfire marka 2000 lümen lamba var. Tek başıma bisikletli olarak her yerden görülebilir durumdayım fakat bunlar bile önemsiz. Yoldaki konumum nasıl gittiğim önemli. Otomobil sürücülerini engellemeyecek, zora sokmayacak şekilde sürerim. Trafiğin olduğu her yerde her an tetikteyim. Bisikletle giderken araçlara doğru 1 cm bile aniden yaklaşmam. Dimdik giderim. Arkadan gelen sürücüler bir sağ bir sola dengesiz hareketler yapan bisikletli görmez. Bu araç sürücülerine güven verir ve özel anlayış gösterirler. Yol dar ise bana öncelik tanırlar. Yol ilerde genişliyorsa, onların rahat geçmelerini sağlamak için yokuş yukarı yolda bile hızımı arttırıp bir an önce geniş yola atarım kendimi. Yani sizin iddia ettiğiniz gibi "trafikte yok hükmünde görünmez adam" değilim.




Otomobilin bisiklete en sağ şeritte vurduğunu bilmiyordum. Bu mahkemede otomobil sürücüsünün durumunu zorlaştırır. Ben kimseye önyargı olmadan yaklaşıyorum. Mahkeme de öyle olmalıdır. Muhtemelen yüksek miktarda uyuşturucu ve alkol almış olmalı diyorsunuz. İhtimaller üstüne mahkeme olmaz.

Bisikletlilerin karıştığı kazaların coğu, bisikletlinin kusurundan kaynaklı. Üzgünüm.
Torbacı, uyuşturucu satıcısı anlamında kullanılan bir tabir.

Ihtimaller üstüne mahkeme olmaz demişsiniz ama bisikletlilerin karıştığı kazaların çoğunun bisikletli kusurundan kaynaklandığını iddia etmişsiniz. Bu iddianızı ispatlayacak kaynağı öğrenebilir miyim? Son yaşanan ölümlü yüz bisikletli kazasının 97'si mahkeme tarafından yüzde 75 bisikletli aleyhine karara bağlanmıştır gibi bir veri mi var elinizde? Yoksa bu bir varsayım mı?

İnsanların hassas olduğu günlerde bu tarz bir konuya duygusuz ve objektif bir şekilde yaklaşıyorsanız iddialarınızın sağlam olması gerekir diye düşünüyorum.

Sabahın köründe arabada bir sürü uyuşturucu varken arkadaş da zaten ekmek almaya gitmişti muhtemelen.
 
İşte forum böyle bir yer.
@Scott_Bisikletli umarım bir gün o ballandıra ballandıra anlattığınız önlemlerinize rağmen ayyaşın biri gelip arkadan vurmaz ve birinci derece yakınlarınız sizin adınıza adalet aramak zorunda kalmaz.
En önemlisi ise dikkat çekmek isteyen zatın biri gelip burada sözde masumiyet karinesi üzerinden milletin sinir uçlarına dokunarak ahkam kesmez.
Kişisiel düşüncem saçmaladığınız yönünde.
 
Yani sizin iddia ettiğiniz gibi "trafikte yok hükmünde görünmez adam" değilim.
siz görünür olduğunuzu iddia edersiniz ama,istediğiniz kadar görünür olduğunuzu düşünün,isterseniz arkaya 1000 lümenlik 10 tane flaşör koyun yinede sizi görmek istemeyen biri gelir arkadan çarpar yinede size,hele birde bu zaat uyuşturucu bağımlısı bir torbacıysa sizi değil yolu bile göremez muhtemelen.

Bisikletlilerin karıştığı kazaların coğu, bisikletlinin kusurundan kaynaklı. Üzgünüm.
Bakın halen çoğu bisiklet kazasının bisikletlilerin suçu olduğunu iddia ediyorsunuz,bisikletin bir kara taşıtı olduğunu ve bisiklet yolu yoksa yolun bir şeridini işgal etme hakkı olduğunu bildiğinizi umuyorum,bisiklet süren biri olarak bisikletlilere karşı bu kadar önyargılı olmanıza bir anlam veremiyor ve şaşkınlıkla yazdıklarınızı okuyorum,anlayamadığımda ne biliyormusunuz,ısrarla trafikte ölen bisikletçilerin suçlu olduğu kanaati beyninize kazınmış,yani doğru düzgün yolun sağında giden veya yolun karşısına geçmek isteyen birine her ne sebeple olursa olsun arkadan,yandan neyse vurup ölümüne sebep olan biri nasıl haklı olur!
 
  • Beğen
Tepkiler: StanicEnemy
Otomobil %100 kusurlu değil demek, Bay Doğanay'a suç atmak değildir. Bay Doğanay yolun ortasına birden bisikletle cıkmış ise otomobil sürücüsü mahkemede kendini oradan savunabilir, birden karşıma cıktı frene asıldım duramadım çarptım diyebilir. Olayı gösteren video yok. Olaydan hemen sonra olay yerini gösteren video da yok ancak polis aracın yerini işaretlemiştir. Araç en sol yada orta seritte ise bu bisikletlinin aleyhine kullanılacaktır. Senin de başına gelebilirdi, o yolda en sol yada orta şeritte hız sınırında giderken aniden karşına yaya/bisikletli çıksa, sen çarpıp o kişi ölse ne yapardın? Katil ilan edilmeyi onaylar mıydın?

120km/h videoda kare hızlarıdan mı ölçüldü? Herşeyin belgesi gerekli. Hız sınırının %30 fazlası ile %60 fazlası aynı şeyler değil.

Sürücünün alkol ve madde kullanımı belgeli mi, iddia mı? Halkımızın en büyük özelliğidir bir kaza mı oldu hemen sürücü alkollü, maddde bağımlısı. Bunlara bir de torbacı eklenmiş. Torbacı nedir bilmem bu arada.

Arkadaşım, kaza anında oradaydım. aracın yanımdan geçişini gördüm, fren sesini, çarpma sesini duydum. videolarda zaten o sınıfta bir aracın viraja girişinden aracın pozisyonundan belli ne kadar süratli olduğu ki sürat şuan buradaki en önemsiz detay. Doğanay abi'nin hava da savrulduğu gören arkadaşlar var. Yine videolarda var ve kendi gözlerimle de aracın içindeki alkol ve uyuşturucuları gördüm. yani senin bu adamın torbacı ya da alkollü bir şekilde bir insanın hayatına mal olduğuna inanman için ne gerekiyor?

Adamın eşgal belli, ismi belli. torbacı olduğu söyleniyor ki boşu boşuna söylenmez bu. olmayadabilir ayrı konu. ancak şuan bütün kanıtlar adamın alkol ya da uyuşturucu etkisinde polis çevirmesinden kaçarken arkadaşımıza çarptığını gösteriyor.

bence siz kendi önlemlerinizi alın, artık yüz bin lümen lamba mı takarsınız, arkaya ekstra çakar mı koyarsınız. ancak lütfen boş konuşmayın. bu konu önlem aldım, dikkatli sürdüm, yol daraldı hızımı arttırdım ben hep haklıyım sizler araçları sıkıştırıp tehlikeye atıyorsunuzla olmaz. umarım bu ve benzeri bir olay sizin ya da yakınlarınızın başına gelmez. o zaman anlarsınız bu dediklerinizin hiç bir halta yaramadığına.
 
bisikletlilerin karıştığı kazaların çoğunun bisikletli kusurundan kaynaklandığını iddia etmişsiniz. Bu iddianızı ispatlayacak kaynağı öğrenebilir miyim?
Pandemi döneminde izlediğim Mobese videolarında cogu kez bisikletliler yola atlayıp kazalara yol açıyordu. Şu anda o videoları bulamam tabi yenilerden bir tane açtım, sadece örnek. Bisikletli yola atlıyor, minivan çarpıyor. Video devamında 2:44'te motosikletli kavşakta sağına bakmadan yolu dikine geçiyor, araç carpıyor. Bunun gibi birçok kaza var. Şöyle bir izlenim öne sürülebilir: En azından Türkiye'de "araç beni görür, zaten görmeli, icabında yavaşlamalı, durmalı" düşüncesi ile bisiklet/motosiklet kullanan kişiler var. Ne var ki bisikletli asfaltta olduğu sürece böyle düşünmemeli. Ben hiçbir zaman öyle düşünmedim. Asfaltta olduğum sürece her an her yerden motorlu taşıt çıkabilir bana çarpabilir düşüncesi ile bisiklet/motosiklet kullandım. Benim izlenim ve düşünceler, Bay Doğanay olayıyla ilgili değil. 10-20 yıl önce de böyle düşünüyor, böyle bisiklet kullanıyordum.

 
@Scott_Bisikletli "Canim sikiliyo foruma girip de sivri seyler soyliyim ilgi cekeyim biraz" modu gibi geldi bu yazdiklarin.

Yasanan bisiklet kazalarinin yuzde kacinin bisikletliden kaynaklandigindan bize ne. Biz bu vakayi konusuyoruz. Sahil yolunda polisten kacarken bir bisikletlinin olumune sebep olan kisi buyuk bir uyusturucu tedarikcisi mafyanin (Gulsuyu cetesi deniyormus) elemani. Bu kisiyi mi aklamaya calisiyorsun ciddi ciddi?
 
Doğanay bey'in ölümüne sebep olan Temel Ü.'ye tavsiyemdir. Kendisine avukat olarak @Scott_Bisikletli rumuzlu kişiyi tutsun. Baksanıza ayaküstü savunmasını hazırlayıverdi.

Forumdaki bu performansını mahkemede de devam ettirirse Temel Ü'yü beraat ettirir, üstüne bir de arabasında meydana gelen zararı Doğanay bey'in ailesine kuruşu kuruşuna ödetir.
 
Trol editi: Silinebilir
 
Son düzenleme:
Karayolları trafik kanununa göre bisikletlerin yolun sağından gitme hakkına sahiptirler. Dolayısıyla bu hak çerçevesinde trafikte yol alabileceklerdir. Peki sayı arttığı taktirde oluşan riskleri nasıl bertaraf edeceklerdir. Özellikle arkada oluşan baskıyı nasıl ortadan kaldıracaklardir. Bunların üzerinde düşünmek ayrıca kanun ile tanınmış karayolunda bisiklet ile seyahat edebilme hakki çin gerekli güvenlik düzenlemeleri ve hatta ehliyet sınavlarında bisiklet konusunu içeren soruların sorulması hususunda talepte bulunulması icin bazi calismalar yapilmasi gerekmektedir.dusuncelerimizi özgürce kırıp dökmeden dile getirmeliyiz. Biz Ortadoğu ülkesi değiliz asla olmayacağız. Saygilarimla
Bizde herşeyin kanunu var ama uygulama yok. Ben size burada genel toplum psikososyal davranışları açıklamaya gayret ettim. Yolun en sağında bir şerit bisiklete kanunla ayrılmıştır. Ama bu kanunu işleten bir erk olmadığı gibi, güdüleri ile hareket eden çoğunluk, usulca yolun kıyısından giden bisikletlinin üstüne direksiyon kırar, yanından gürültü ile geçip korkutmaya çalışır vs. Ortadoğu ülkesiyiz, batılı illüzyonuna kapılmayın.
 
Geri