Scudo Sports

Gran fondo yarışlarından alınan ücretler

Gran fondo yarışlarında alınan ücretler makulmü ?


  • Toplam katılım
    160
Durum
Başlık tartışmaya kapatılmıştır.
@Kudret Kurtcebe
Abi her gün 8 saat iş, bir de eve gelince ellerinden öper çok şirin bir kız çocuğum var. Ona bakıyorum. Fırsat oldukça bloga yazıyorum. Durumlar böyle... Elimden geleni yapıyorum.
 
Scudo
@Ali Kılıç 35.5


Çaktım imzayı ali,,,

@Ali Kılıç 35.5


Bunada imza çaktım

Arkadaşlar bu konuyu 18 şubatta kapatmayı düşünüyorum,yönetimden rica edeceğim çünki akra fondo antalya 2019 'un son kayıt tarihi 18 şubattir,
 
@Ali Kılıç 35.5 degerli arkadasim , ucretsiz yapilan bir yarisi yerin dibine sokan ve sayfalarca mesaj yazanlarin , bu tip para ile organize edilen yarislari elestirmelerinin benim gozumde herhengi bri degeri yoktur.

Ekelem : siz lutfen ustunuze alinmayiniz..
 
@a.valverde

Ücretsiz yarışlar hakkında bu forumda tek satır olumsuz bir şey yazmadım ben. Hattâ o konularda eleştiri getiren her arkadaşa yapmayın etmeyin o kadar kusur için gönül vermiş arkadaşların kalbini kırmayalım, içerikli yorumlar da yazdım. Pişman değilim, bir daha olsa bir daha yazarım.

Hattâ facebook gruplarında şöyle oldu böyle oldu diye eleştiren arkadaşlara bile sitem ettim. Kendi şehrinde ücretsiz yarış düzenleyen herkesi alkışlarım. Hattâ kendi şehrinde ücretli yarış düzenleyip geliri şeffaf bir biçimde ortaya koyup yine kendi şehrinin bisiklet takımına aktaranların önünde bir dakikalık saygı duruşu yaparım.
 
@Ali Kılıç 35.5

Bir daha imza atarım,yanlız ücretsiz yarışlarda organizasyonda sakatlıklar olmaması için yarış koşmuş tecrübeli arkadaşlara kulak verilmeli,,,
 
@Kudret Kurtcebe

Abi güvenlikten tasarruf olmaz. Polis, jandarma, valilik desteği olmadan bu yarışlar düzenlenemez. Yarış içinde düşme olur kalkma olur, bunlar normal ama zaman sınırı içinde kalan sporcu trafikle muhatap bırakılmamalı. Gerisi bir şekilde halledilir. Mesela yok kalitesi kötüydü diye eleştiri olmaz ya. Ne yapsın adamlar? Bir fondo için milyon liralık afsaltlama işine mi girsinler? Ama güvenlik öyle değil. Bir de sağlık ekibi çok önemli. Sporcu yaralanması konusunda tecrübeli Att personeli şart. Düşen adam yarım saat ambulans beklememeli. Madem ki bu bir hizmet. Düşen arkadaşa derhal müdahale edilebilmeli. Ama diğer Kalemlerin tamamında tasarruf yapılabilir.
 
Temel ilkeler
1. Yarış ücretsiz olacak.
2. Konaklama maliyetleri düşürülecek. (Öğretmenevi, konuk evi ne varsa artık dışarıdan gelecek arkadaşlar için ayarlanacak.
3. Yarışta kesinlikle zaman barajı %10 ya da %20 olacak. Tamamlayamayan tamamlayamayacak. Tamamlayamayan alınmayacak daha çok çalışacak.

@a.valverde

"Maliyet nasıl düşer?" konusunu düşünüyorum. Bir fikir fırtınası diyelim. Varsayım doğru olmaz. Şu an önümde harcama kalemleri var. Neresinden kısılırsa maliyet düşer onu düşünüyorum. Kimseye bir eleştiri getirmedim orada.

Ha bir de yarış ücretinin düşmesi dışarıdan gelip yarışa katılacaklar için pek de anlamlı olmayacak. Yukarıdaki mesajların birinde bir arkadaşımız bu konuda beni eleştirmiş. Çok haklı. Yarış bedava olsa bile 650 lira harcayacaklar. Konaklamalar ve beslenme ciddi maliyet. Sonuçta yemeden ya da yoldan gelip dinlenmeden yarış koşulmaz. Bunları da düşürmeliyiz.
 
En son 2016'da katıldığım Uludağ Orbea Performans Tırmanışı sembolik bir ücretle herkese gel diyordu ve öylede oldu. Düşük donanımlı market bisikleti denecek seviyede bisikletleriyle gelen bazı gençler karbon yol bisikletiyle gelen bazı arkadaşları geride bıraktı çünkü böyle bir organizayona katılma sevinci ve bitirme arzusu vardı. Ama 210 tl denseydi matara kafesi almaya harçlık arttıran bir genç nasıl katılabilirdi?

Gran Fondo halk içinse belli kriterlerin dışında kar amacı gütmek bir yana çok uğraşıp iyi sponsorlarla bu işin maliyetide belli ölçüde düşürülebilir.
 
@Ali Kılıç 35.5 cok dogru bir yaklasim , ancak sahsen size katilmiyorum.,

yaris ucretsiz olacak , o halde , ucretsiz yaristaki hatalar goz ardi edilebilir mi, ne dersiniz ?
eminim icinizden "evet" diyorsunuz.
o halde , diger nokta ; neden Edirne yarisindaki hatalari burada gunlerce bireleri yazdi ?

Ucretli yaris olarak , Cesme 'deki hatalari neden burada bireleri dile gitrimedi ?

AKRA duzenleyen ilk bastan beri bu isi , ticari olarak yapacagim diyor , simdi m, aklina geldi birilerinin ?

Muhattap oldıugum insanlar , tamamen , " YONETİM" den talimat almayan bireysel uyelerdir.
"YONETİM" den talimt alanlar benim mesajlarima yazmasinlar.

edit : artik yeter yahu , vallahi hayattan ve bisikletten soguttunuz..
 
@Alp Tigin Tengrikut aklımdan geçen buydu. Balık avına meraklılar , yaşi ne olursa olsun eğitim seviyesi yada geliri ne olursa olsun aynı heyecanı yasarlar. Biraz hırs ve kıskançlık ta olsa yakalanan balıktan herkes heyecanlanır ve mutlu olur. Yeterki bu amatör balıkçılar bir araya gelebilsinler. Bisikletliler için de buna benzer bir ortam olmalı ki bu spora, bu keyfe gönül verenler biraraya gelebilsin.
 
Ben ankete hayır dedim, fakat Akra'ya katılacağım, düşünce yapımla katılmamam gerek ama heyecanım daha ağır basıyor. Neden hayır dedim? Bahsi geçen harcama kalemleri göz önüne alındığında kar marjı daha düşük tutulabilir.

Bu bir özel sektör girişimidir ve serbest piyasa koşullarında isteyen istediği fiyatı çeker, doğrudur.

Bu anket ise forum çerçevesinde bir kamu oyu yoklamasıdır, bu anket en fazla bahsi geçen firmanın hedeflediği katılımcıya ulaşamadığı zaman kullanabileceği bir materyal olur.

Firma hedefine ulaşamazsa evet hata yaptım fiyatları yüksek tuttum deyip hatasını düzeltmeyi deneyebilir veya bu iş para getirmiyor diye organizasyona son verebilir.

Ben 750 TL gibi bir para harcayacağım, 50 TL eksik fazla çok etkilemez doğrudur. Fakat kalemler üzerinden toplumsal eleştiri getirilirse ve her harcama kalemi için düşünülürse fark 150-200 TL'yi bulur. Örneğin konaklama ücretleri. Bu sene yabancı turist çok geleceği düşünündüğü için konaklama fiyatları almış başını gidiyor. Bu da eleştirilmesi, tartışılması gereken bir konu. Keza ulaşım.

Gelişmiş toplumlar fahiş fiyatları eleştirir, protesto eder. Amaçlarına da ulaşır. Bizde bu ülkece yok onu biliyoruz.

Konudaki tartışma düzeyine gelince bi taraf fazla sosyalist bir taraf fazla kapitalist. Ne sen bu işi hayrına yap diyebiliriz ki dersek yarın eldekini de bulmayız, ne de bana dokunmayan yılan bin yaşasın diyebiliriz ki dersek yarın ucu bize de dokunabilir.
 
@a.valverde
Ben kimseyi bisikletten soğutmak istemiyorum. Aksine herkes için bisiklet diyorum. Sadece bir yarış için 1000 lira harcayabilecek ekonomik durumda olanlar için bisiklet yarışı düzenlemeye karşıyım.
Firma uçaklarda olduğu gibi seçenekler sunabilmeli.
Parası olan için 5.yıldızlı otel konaklaması+uçak bileti satıp para kazansın.
Olmayan için 500 lira maliyetli, konaklaması olan bir seçenek sunsun. Ekonomi sınıfı konaklama seçeneği sunmak çok mu zor? Buradan %5 kâr elde edersin. Diğerinden %35.
Sözgelimi Karaman gençlik spordan Antalya'ya gelen yıldız bisikletçi Muhittin için de bir seçenek sunulsun.
Yozgat'tan yarışa katılmak isteyen asgari ücretli Mahmut için de bir seçenek olsun.
İstanbul'dan gelip yarış koşacak cerrah, iş adamı, mühendis vs Okan için de bir seçenek olsun.
Firma her ikisinden de kâr etsin. Ama parası olan yarışa gelsin olmayan gelmesin kardeşim mantığı doğru değil.
Makul bir fiyat ile sürüm arttırmayı öneriyoruz. Bunun neresi kötü?
Tekrar söylüyorum. Kanımca bu konu pek anlaşılamamış. Firma kâr etsin, etsin ki bu firmadan ekmek yiyen yüzlerce insan da geçinebilsin. Sonuçta gran fondo hizmeti sunan bu firmaların hepsi bu ülkeye vergi ödüyor. Onlar yaşayacak ki ülke yaşasın. Daha geniş katılımlı makul fiyatlar ile tabii ki. Katılım düşük olursa daha mı iyi olacak? Uzun Parkur 120 liradan makul konaklama ile 750 kişi mi?
Yoksa 210 liradan 300 kişi mi? Hangisi daha kârlı?
 
  • Beğen
Tepkiler: Fethigks
Artık org. düzenleyiciler bu işe baktılar katılım yüksek oluyor, ee neden bizde bu işin kaymağını yemeyelim diye verdiler ücretlerin gözüne tabi..
Yine kaba bir hesap yaparsak;
1- Diyorlar ki ÇİP vereceğiz bunun da bize bir maliyeti var. Ulen biz enayimiyiz, verdiğiniz çipi zaten yarış sonrası geri alacaksınız, sanki tek kullanımlıkmış gibi bir hava yaratılıyor.
Bu çipleri zaten bildiğim kadarıyla bakanlık getirtiyor ve org. sahipleri depozito verip kiralıyorsun, işin bitince de iade ediyorsun..
Diyelim ki çiplerin tanesine 10 TL depozito ödüyorsun ve toplam 1000 Tane çip kiraladın. 1000x10 TL=10,000 TL
Kısa parkura katılım toplam 300 kişi desek; 160 TLx300 kişi = 48.000 TL yapar,
Uzun parkur için de katılan 200 kişi desek; 210 TLx200 kişi= 42.000 TL`de bu yapar.. Etti sana 90,000 TL ( vergisiz, kuru para..)
2- Kalan bir çok giderler için zaten web sayfasındaki DESTEKÇİLER sponsor durumda..
3- Yol kapatmak için valilik ve emniyete federasyondan alınan org. izni ile müracat edip bilgilendiriyorsun ve gerekli tedbirleri alıyorlar.
4- Kalan bütün giderleri zaten yarışa katılanlar cebinden karşılayacak..
Ee nerede ozaman bu 90,000TL??
Hadi ozaman diyelim ki gözle görünmeyen giderler de var..
Organizasyon ekibinde görevli kişilere hadi hadi günlük 250 TL verdin ve toplam 50 çalışanın var.. 250 TL x 50 kişi= 12,500TL personel giderin..
Ödüller desek zaten verecekleri 3 TL`lik madalya, 10 TL`lik kupa.. Bunların da hesabını yaparsan hadi hadi 250 TL koy.. Etti mi sana 12.750 TL
Kıyafet desen; penye kısa kol tişört ve üzerine baskıyı ben çalıştığım okulda tanesini 15TL`ye yaptırıyorum..
Toplam 500 katılana tişört verdin.. etti sana 7.500 TL..

Şimdi hesaplayalım bakalım..
Personel gideri..12,500 TL
Ödül giderleri.. 250 TL
Tişörtler.. 7,500 TL
Toplam 20,250 TL
Hadi bir de bunun üzerine ses sistemi, kronometre sayacı (yada adı her neyse), afiş yapımı, yarışçılara numara basımı vb. gibi giderler için de 5000TL koy..

Kabaca maliyet 25.250 TL..
Hadi hadi bu iş size 30.000`e mal olsun..

Toplam yarışa katılanlardan alacağın 90,000 TL`den düş bunu da..

Ellerinde kalacak para 60,000 TL.. Hadi 10,000`de benim için düş 50,000 TL..
Şimdi sorarım sizlere... Bu para nereye gider, kimin cebine girer..

Ben derim ki; Bu kalan 50bin TL`yi böl bakalım 500 katılımcıya = KİŞİ BAŞI 100 TL düşer...

Haaaaa işte bak ozaman kişi başı 160 TL almazsın da "60 TL" istersin, başım gözün üstüne..
Zaten bu tür organizasyonların katılım ücretleri de bu miktarı geçmemesi lazım bana göre..



Barış galiba sen yaklaşık bi tahminde bulundun gibi ,
mustafa orta kanaldan arkadaşlar gidecek demiş idi
belki son anda fikir değiştirir,valla as adam olmalı 60 -64 kategoride
 
Arkadaslar ,anket devam ediyor ,18 şubatta kapanacak ,evetse neden evet hayırsa neden hayır, nedenleri yazarsanız sevinirim ,iyi forumlar

@Alp Tigin Tengrikut

Aitına imza çakarım ,,,

@Ziya On Road

Ziya dostum ,ne kapitalist ne sosyalist orta nokta ,yani herkesin memnun olacağı bir gerçeği cımbızla çıkartarak tartışarak ortaya koymak
 
Parası olan adam (başka giderlerden kısıp birikim de yapabilir) her türlü gider konaklar yer içer yarışır döner olmayan adam sabah 7 de Antalya'da olup yarışıp geri döner :( yarış ücreti 50 tl düşse ne düşmese ne... oyumu çekimser kullandım bu arada
ha yarış ücretinde indirime gidilse derim ki ağam eğlenir bizimle :koptum:

 
Şurada 20 - 30 - 40 - 50 TL lerin hesabını yapmak yerine. Hep birlikte yapılacak güzel organizasyonlar konuşulsa. Mesela Ankara için bir plan yapılsa. Hep beraber girişilse. Polatlı var elde. Hep isyan hep isyan. Bu tuttum hiçbir sonuç getirmiyor işte.

Önemli olan yeni, alternatif, gelişimci ne yapabiliriz? Bırakalım şu memur zihniyetini gideri azaltmanın değil geliri artırmanın peşine düşelim.

Aşağıdaki açık uçlu 3 güçlü sorum öncelikle sana Sayın @Kudret Kurtcebe ve herkese. Lütfen, herkes bir düşünüp bu soruları kendine sesli sorarak cevaplasın. Bakalım neler çıkacak.

1- Bisiklet konusunda niyetlendiğim sonuçlara ulaşmak üzere ne gibi desteklere gereksinimim var?

2- Niyetlerime ulaşmak konusunda "Ben" ve "yaratıcılık" alanımı desteklemek için ne yapabilirim?

3- Bu niyetime(lere) ulaşmak konusunda kararlılıkla beni yolda ne(ler) yürütür?
 
Durum
Başlık tartışmaya kapatılmıştır.
Geri