-Skynet-
Forum Bağımlısı
- Kayıt
- 23 Eylül 2017
- Mesaj
- 1.805
- Tepki
- 2.141
- Şehir
- Giresun
- Başlangıç
- 1992—93
- Bisiklet
- Giant
- Bisiklet türü
- Yol bisikleti
Aileye bir kardeş daha geldi.
Uzun yıllar mtb, şehir bisikleti kullandım ve artık bir üst lige geçmenin zamanı geldiğini düşünüyordum. Lakin bir türlü başlangıç adımını atamıyordum. Yol bisikleti almalıydım ama hangisi ? Başlarda Triban 540 vardı aklımda, Karbon maşa, 105 set, ömür boyu kadro garantisi, endurance kadro, mavic jantlar tam aradığım bisikletti. Sadece arka rubleyi değiştirip 11-32/34 yapmayı düşünüyordum. Lakin gerek ülke şartlarından ötürü olsun, gerek dövizden ötürü olsun fiyatı yüksekti. Üstelik 105 setin parçalarıda bir hayli pahallıydı. En son 4 bin tllik fiyatı ile almaya kafaya koymuşken, fiyat güncellemesi ile işler yolundan çıktı. 4500tl bandına gelen bisiklet, üstelik xl dışında kadro boyunun ülkede bulunmamasından ötürü vazgeçmeme sebeb oldu.
Sonra başka bisikletleri araştırırken Mosso 735tca'ya takıldım. Onunda sıfır fiyatı çok yüksekti ama ikinci elde yine alınabilir fiyatlara iniyordu. Sonra genel olarak bisikletti kullanım amacımı tartarak bana en ideal kadrounun endurance kadro olduğuna karar verdim ve bunu da eledim. Ondan sonra araya bir kaç bisiklet ismi daha girdi ama onlardan da vazgeçtim. En son Sıfır Carraro CR Race 052 ile ikinci el Giant Contend SL 2 arasında kaldım. Aşağı yukarı aynı fiyatlara geliyordu. Sonra ikinci elde olsa gerek markanın güveni gerekse kalite farkı nedeniyle Giantta karar kıldım. Bunda aradığım özelliklerin bir arada olması çok etkili oldu. Endurance kadro, 50-34 ayna kol, 11-32t ruble. tiagra set vs. En önemli etmen ise kadronun görüntüsü ve akışkanlığı oldu. Resmen aşık oldum da diyebilirim. (Bana trainspotting35 yaptığı ve gelen ilk öneriydi )En sonunda çok şükür bende yol bisikleti sahipleri arasına katılmış oldum.
Şehir bisikletinden yol bisikletine geçen biri olarak,bazı gördüklerim noktalara bahsetmek istiyorum. Her ne kadar 50 kmlik bir deneyimim olsada.
Öncelikle şehir bisikletinden yol bisikletine geçince,
-Gidon tutuş farklılarına adapte olsamda alıştım diyemem, kontrol olarak bir fark yaratmasada stı kollardan tutarken sanki bisiklet altımızdan kayıp gidecek gibi bir his uyandırıyor, özellikle atağa kalktığımda. Flat bar gidonlarda gidonu tam olarak kavrarken ,stı kollarda avucumuz tam kapanmadığından birazcık güvensizlik hissi uyandırıyor.
Drop bar ise daha fena. Sanki bir konserve kutusu üzerine bırakılmış bir tahtada dengede durmaya çalışıyor gibi bir his uyandırıyor. Bir kaç defa denedim ama sanki gidon elimden balık gibi kayıp gidecek gibi hiç güven vermedi,pedala yüklenin bisikletin önü rüzgarda savrluyor gibi his uyandırdı ilk deneyimim olarak. ?
Gidon bandı almış olmama rağmen,stı kolların bana göre ideal noktasını tam olarak bulmadan sarmayı düşünmüyorum,tabi buda direk çıplak demirden tutmaya sevk ettiğinden biraz ele baskı yapıyor.
-Frenler,yine flat var gidonlardaki fren sistemi gibi freni tam olarak kavrayamadığımızdan tam gücümüzü veremiyoruz. Bunu şöyle ifade edebiliriz. Bir parmağımızı diğer elin 4 parmağıyla sıkarken rahat ve güçlü sıkabiliriz. Lakin şimdi bunu birde sadece parmak uçlarıyla sıkmaya çalışın,aradaki kuvvet kaybı durumu özetliyor.Bu ani fren yapıp tekerin kilitlenmesini önler ama frene tam hakimiyeti zorlaştırır. Bilemiyorum alışmak mı gerek yoksa bunlarda mı böyle oluyor nedir.Fren yaparken zorlanıyorum nedense.
-Şehir bisikletinde shimano 21 vites vites kolları vardı.Üzerinde vitesleri gösteriyordu. Bunda göstermediği için acaba çapraza düşüyormuyum düşmüyor muyum bilemiyoruz doğrusu. Belki göstergeli stılarda vardır tabi..
-Teker mevzusu, önceki tekerim 26x1.30tu. Bundaki 700x25. Teker ince olduğundan tutunma kabiliyeti ciddi azalıyor. Belki üst düzey bir dış lastik ile bu daha iyi olacaktır ama genede geniş lastik gibi özgür davranamıyorsunuz. Daha bugün yoldaki 3lü priz ara kablonun üzerinden geçerken arka teker bir kaydı, kilit pedaldan ayağım çıkmasaydı düşecektim. Bu kadar basit düşmek...
-En çok merak ettiğim nokta düz yolda maksimum hızım ne olacağı idi. Evet açıklıyorum, maksimum hızım artmadıŞehir bisikletiyle abanınca 40lara,azıcık eğim varsada 45lere çıkıyorken,bunda 40 görünce soluğum kesildi. Ama farkı, daha çabuk bu hızlara ulaşırken, eskiye oranla daha uzun süre hızımı korumak oldu. Benim hayalim, şöyle bir 50leri görseydimden yanaydı. Belki 11-28 ve 52-39 ile olabilirdi ama ondada pedalı çevirmede sıkıntı yaşayacağım için gene zorlanacaktım. Bakalım zamanla,abanmalarda 45leri belki uslu bir çocuk olursam 50leri görürüm diye umut ediyorum. )
Bu acaba yola geçsem hızım artar mı sorularına bir cevap olsun, hızınızdan çok hızlanma ve hızı koruma sürelerinde ciddi iyileşme oluyor.Belki iyi bir kondüsyonla şehir,mtbde yapamayacağınız hızlara ulaşabilirsiniz. Ama o bahsedilen 60lar,70, 80ler kuşağı gibi hız tabirleri bence düz yolda çok iyi bir kondüsyonunuz ve dişli oranlarınız yoksa ve özellikle aero bir kadronuz yoksa bence çok zor diye düşünüyorum.
-Gel gelelim önemli bir akışkanlık farkı var mı sorusuna? Dizel araçtan benzinli araca geçmiş gibi atak,serilik farkı bariz hissediliyor. Diğerinde sanki arkanızda artçı taşıyor gibi hissediyorken bunda bağını koparmış gibi ani olarak yardırabiliyorsunuz.
-Manevra yeteneğinizde bir kayıp olmuyor,flat barda neyse bunda da aynı. En azından benim açımdan böyle oldu.
Son olarak bisiklet arayışımda yardımcı olan herkese buradan çok teşekkür ediyorum. Özellikle Süleyman hocama. Her ne kadar onun istediği (en azından benim için diyelim ) bisikletleri es geçsemde yardımcı olmaya çok çalıştı sağolsun.
trainspotting35
hamlet2006
soulless
Kook
CeRKeZ
Murat Cömez
mariokaldato
mmakif
BerkEvren
Satan arkadaşada buradan çok teşekkürler....
Son olarak birkaç fotolar.MAŞALLAHı esirgemeyin.
Uzun yıllar mtb, şehir bisikleti kullandım ve artık bir üst lige geçmenin zamanı geldiğini düşünüyordum. Lakin bir türlü başlangıç adımını atamıyordum. Yol bisikleti almalıydım ama hangisi ? Başlarda Triban 540 vardı aklımda, Karbon maşa, 105 set, ömür boyu kadro garantisi, endurance kadro, mavic jantlar tam aradığım bisikletti. Sadece arka rubleyi değiştirip 11-32/34 yapmayı düşünüyordum. Lakin gerek ülke şartlarından ötürü olsun, gerek dövizden ötürü olsun fiyatı yüksekti. Üstelik 105 setin parçalarıda bir hayli pahallıydı. En son 4 bin tllik fiyatı ile almaya kafaya koymuşken, fiyat güncellemesi ile işler yolundan çıktı. 4500tl bandına gelen bisiklet, üstelik xl dışında kadro boyunun ülkede bulunmamasından ötürü vazgeçmeme sebeb oldu.
Sonra başka bisikletleri araştırırken Mosso 735tca'ya takıldım. Onunda sıfır fiyatı çok yüksekti ama ikinci elde yine alınabilir fiyatlara iniyordu. Sonra genel olarak bisikletti kullanım amacımı tartarak bana en ideal kadrounun endurance kadro olduğuna karar verdim ve bunu da eledim. Ondan sonra araya bir kaç bisiklet ismi daha girdi ama onlardan da vazgeçtim. En son Sıfır Carraro CR Race 052 ile ikinci el Giant Contend SL 2 arasında kaldım. Aşağı yukarı aynı fiyatlara geliyordu. Sonra ikinci elde olsa gerek markanın güveni gerekse kalite farkı nedeniyle Giantta karar kıldım. Bunda aradığım özelliklerin bir arada olması çok etkili oldu. Endurance kadro, 50-34 ayna kol, 11-32t ruble. tiagra set vs. En önemli etmen ise kadronun görüntüsü ve akışkanlığı oldu. Resmen aşık oldum da diyebilirim. (Bana trainspotting35 yaptığı ve gelen ilk öneriydi )En sonunda çok şükür bende yol bisikleti sahipleri arasına katılmış oldum.
Şehir bisikletinden yol bisikletine geçen biri olarak,bazı gördüklerim noktalara bahsetmek istiyorum. Her ne kadar 50 kmlik bir deneyimim olsada.
Öncelikle şehir bisikletinden yol bisikletine geçince,
-Gidon tutuş farklılarına adapte olsamda alıştım diyemem, kontrol olarak bir fark yaratmasada stı kollardan tutarken sanki bisiklet altımızdan kayıp gidecek gibi bir his uyandırıyor, özellikle atağa kalktığımda. Flat bar gidonlarda gidonu tam olarak kavrarken ,stı kollarda avucumuz tam kapanmadığından birazcık güvensizlik hissi uyandırıyor.
Drop bar ise daha fena. Sanki bir konserve kutusu üzerine bırakılmış bir tahtada dengede durmaya çalışıyor gibi bir his uyandırıyor. Bir kaç defa denedim ama sanki gidon elimden balık gibi kayıp gidecek gibi hiç güven vermedi,pedala yüklenin bisikletin önü rüzgarda savrluyor gibi his uyandırdı ilk deneyimim olarak. ?
Gidon bandı almış olmama rağmen,stı kolların bana göre ideal noktasını tam olarak bulmadan sarmayı düşünmüyorum,tabi buda direk çıplak demirden tutmaya sevk ettiğinden biraz ele baskı yapıyor.
-Frenler,yine flat var gidonlardaki fren sistemi gibi freni tam olarak kavrayamadığımızdan tam gücümüzü veremiyoruz. Bunu şöyle ifade edebiliriz. Bir parmağımızı diğer elin 4 parmağıyla sıkarken rahat ve güçlü sıkabiliriz. Lakin şimdi bunu birde sadece parmak uçlarıyla sıkmaya çalışın,aradaki kuvvet kaybı durumu özetliyor.Bu ani fren yapıp tekerin kilitlenmesini önler ama frene tam hakimiyeti zorlaştırır. Bilemiyorum alışmak mı gerek yoksa bunlarda mı böyle oluyor nedir.Fren yaparken zorlanıyorum nedense.
-Şehir bisikletinde shimano 21 vites vites kolları vardı.Üzerinde vitesleri gösteriyordu. Bunda göstermediği için acaba çapraza düşüyormuyum düşmüyor muyum bilemiyoruz doğrusu. Belki göstergeli stılarda vardır tabi..
-Teker mevzusu, önceki tekerim 26x1.30tu. Bundaki 700x25. Teker ince olduğundan tutunma kabiliyeti ciddi azalıyor. Belki üst düzey bir dış lastik ile bu daha iyi olacaktır ama genede geniş lastik gibi özgür davranamıyorsunuz. Daha bugün yoldaki 3lü priz ara kablonun üzerinden geçerken arka teker bir kaydı, kilit pedaldan ayağım çıkmasaydı düşecektim. Bu kadar basit düşmek...
-En çok merak ettiğim nokta düz yolda maksimum hızım ne olacağı idi. Evet açıklıyorum, maksimum hızım artmadıŞehir bisikletiyle abanınca 40lara,azıcık eğim varsada 45lere çıkıyorken,bunda 40 görünce soluğum kesildi. Ama farkı, daha çabuk bu hızlara ulaşırken, eskiye oranla daha uzun süre hızımı korumak oldu. Benim hayalim, şöyle bir 50leri görseydimden yanaydı. Belki 11-28 ve 52-39 ile olabilirdi ama ondada pedalı çevirmede sıkıntı yaşayacağım için gene zorlanacaktım. Bakalım zamanla,abanmalarda 45leri belki uslu bir çocuk olursam 50leri görürüm diye umut ediyorum. )
Bu acaba yola geçsem hızım artar mı sorularına bir cevap olsun, hızınızdan çok hızlanma ve hızı koruma sürelerinde ciddi iyileşme oluyor.Belki iyi bir kondüsyonla şehir,mtbde yapamayacağınız hızlara ulaşabilirsiniz. Ama o bahsedilen 60lar,70, 80ler kuşağı gibi hız tabirleri bence düz yolda çok iyi bir kondüsyonunuz ve dişli oranlarınız yoksa ve özellikle aero bir kadronuz yoksa bence çok zor diye düşünüyorum.
-Gel gelelim önemli bir akışkanlık farkı var mı sorusuna? Dizel araçtan benzinli araca geçmiş gibi atak,serilik farkı bariz hissediliyor. Diğerinde sanki arkanızda artçı taşıyor gibi hissediyorken bunda bağını koparmış gibi ani olarak yardırabiliyorsunuz.
-Manevra yeteneğinizde bir kayıp olmuyor,flat barda neyse bunda da aynı. En azından benim açımdan böyle oldu.
Son olarak bisiklet arayışımda yardımcı olan herkese buradan çok teşekkür ediyorum. Özellikle Süleyman hocama. Her ne kadar onun istediği (en azından benim için diyelim ) bisikletleri es geçsemde yardımcı olmaya çok çalıştı sağolsun.
trainspotting35
hamlet2006
soulless
Kook
CeRKeZ
Murat Cömez
mariokaldato
mmakif
BerkEvren
Satan arkadaşada buradan çok teşekkürler....
Son olarak birkaç fotolar.MAŞALLAHı esirgemeyin.
Dosyalar
-
1,5 MB Okunma: 2