Giant Contend SL 2

-Skynet-

Forum Bağımlısı
Kayıt
23 Eylül 2017
Mesaj
1.805
Tepki
2.140
Şehir
Giresun
Başlangıç
1992—93
Bisiklet
Giant
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Aileye bir kardeş daha geldi. :)

Uzun yıllar mtb, şehir bisikleti kullandım ve artık bir üst lige geçmenin zamanı geldiğini düşünüyordum. Lakin bir türlü başlangıç adımını atamıyordum. Yol bisikleti almalıydım ama hangisi ? :) Başlarda Triban 540 vardı aklımda, Karbon maşa, 105 set, ömür boyu kadro garantisi, endurance kadro, mavic jantlar tam aradığım bisikletti. Sadece arka rubleyi değiştirip 11-32/34 yapmayı düşünüyordum. Lakin gerek ülke şartlarından ötürü olsun, gerek dövizden ötürü olsun fiyatı yüksekti. Üstelik 105 setin parçalarıda bir hayli pahallıydı. En son 4 bin tllik fiyatı ile almaya kafaya koymuşken, fiyat güncellemesi ile işler yolundan çıktı. 4500tl bandına gelen bisiklet, üstelik xl dışında kadro boyunun ülkede bulunmamasından ötürü vazgeçmeme sebeb oldu.

Sonra başka bisikletleri araştırırken Mosso 735tca'ya takıldım. Onunda sıfır fiyatı çok yüksekti ama ikinci elde yine alınabilir fiyatlara iniyordu. Sonra genel olarak bisikletti kullanım amacımı tartarak bana en ideal kadrounun endurance kadro olduğuna karar verdim ve bunu da eledim. Ondan sonra araya bir kaç bisiklet ismi daha girdi ama onlardan da vazgeçtim. En son Sıfır Carraro CR Race 052 ile ikinci el Giant Contend SL 2 arasında kaldım. Aşağı yukarı aynı fiyatlara geliyordu. Sonra ikinci elde olsa gerek markanın güveni gerekse kalite farkı nedeniyle Giantta karar kıldım. Bunda aradığım özelliklerin bir arada olması çok etkili oldu. Endurance kadro, 50-34 ayna kol, 11-32t ruble. tiagra set vs. En önemli etmen ise kadronun görüntüsü ve akışkanlığı oldu. Resmen aşık oldum da diyebilirim. (Bana trainspotting35 yaptığı ve gelen ilk öneriydi :) )En sonunda çok şükür bende yol bisikleti sahipleri arasına katılmış oldum. :)

Şehir bisikletinden yol bisikletine geçen biri olarak,bazı gördüklerim noktalara bahsetmek istiyorum. Her ne kadar 50 kmlik bir deneyimim olsada. :)
Öncelikle şehir bisikletinden yol bisikletine geçince,

-Gidon tutuş farklılarına adapte olsamda alıştım diyemem, kontrol olarak bir fark yaratmasada stı kollardan tutarken sanki bisiklet altımızdan kayıp gidecek gibi bir his uyandırıyor, özellikle atağa kalktığımda. Flat bar gidonlarda gidonu tam olarak kavrarken ,stı kollarda avucumuz tam kapanmadığından birazcık güvensizlik hissi uyandırıyor.
Drop bar ise daha fena. :D Sanki bir konserve kutusu üzerine bırakılmış bir tahtada dengede durmaya çalışıyor gibi bir his uyandırıyor. Bir kaç defa denedim ama sanki gidon elimden balık gibi kayıp gidecek gibi hiç güven vermedi,pedala yüklenin bisikletin önü rüzgarda savrluyor gibi his uyandırdı ilk deneyimim olarak. ?
Gidon bandı almış olmama rağmen,stı kolların bana göre ideal noktasını tam olarak bulmadan sarmayı düşünmüyorum,tabi buda direk çıplak demirden tutmaya sevk ettiğinden biraz ele baskı yapıyor.

-Frenler,yine flat var gidonlardaki fren sistemi gibi freni tam olarak kavrayamadığımızdan tam gücümüzü veremiyoruz. Bunu şöyle ifade edebiliriz. Bir parmağımızı diğer elin 4 parmağıyla sıkarken rahat ve güçlü sıkabiliriz. Lakin şimdi bunu birde sadece parmak uçlarıyla sıkmaya çalışın,aradaki kuvvet kaybı durumu özetliyor.Bu ani fren yapıp tekerin kilitlenmesini önler ama frene tam hakimiyeti zorlaştırır. Bilemiyorum alışmak mı gerek yoksa bunlarda mı böyle oluyor nedir.Fren yaparken zorlanıyorum nedense. :)
-Şehir bisikletinde shimano 21 vites vites kolları vardı.Üzerinde vitesleri gösteriyordu. Bunda göstermediği için acaba çapraza düşüyormuyum düşmüyor muyum bilemiyoruz doğrusu. Belki göstergeli stılarda vardır tabi..

-Teker mevzusu, önceki tekerim 26x1.30tu. Bundaki 700x25. Teker ince olduğundan tutunma kabiliyeti ciddi azalıyor. Belki üst düzey bir dış lastik ile bu daha iyi olacaktır ama genede geniş lastik gibi özgür davranamıyorsunuz. Daha bugün yoldaki 3lü priz ara kablonun üzerinden geçerken arka teker bir kaydı, kilit pedaldan ayağım çıkmasaydı düşecektim. :D Bu kadar basit düşmek...

-En çok merak ettiğim nokta düz yolda maksimum hızım ne olacağı idi. :DEvet açıklıyorum, maksimum hızım artmadı:agla::komik:Şehir bisikletiyle abanınca 40lara,azıcık eğim varsada 45lere çıkıyorken,bunda 40 görünce soluğum kesildi. :D Ama farkı, daha çabuk bu hızlara ulaşırken, eskiye oranla daha uzun süre hızımı korumak oldu. Benim hayalim, şöyle bir 50leri görseydimden yanaydı.:komik: Belki 11-28 ve 52-39 ile olabilirdi ama ondada pedalı çevirmede sıkıntı yaşayacağım için gene zorlanacaktım. Bakalım zamanla,abanmalarda 45leri belki uslu bir çocuk olursam 50leri görürüm diye umut ediyorum. :))

Bu acaba yola geçsem hızım artar mı sorularına bir cevap olsun, hızınızdan çok hızlanma ve hızı koruma sürelerinde ciddi iyileşme oluyor.Belki iyi bir kondüsyonla şehir,mtbde yapamayacağınız hızlara ulaşabilirsiniz. Ama o bahsedilen 60lar,70, 80ler kuşağı gibi hız tabirleri bence düz yolda çok iyi bir kondüsyonunuz ve dişli oranlarınız yoksa ve özellikle aero bir kadronuz yoksa bence çok zor diye düşünüyorum.

-Gel gelelim önemli bir akışkanlık farkı var mı sorusuna? Dizel araçtan benzinli araca geçmiş gibi atak,serilik farkı bariz hissediliyor. Diğerinde sanki arkanızda artçı taşıyor gibi hissediyorken bunda bağını koparmış gibi ani olarak yardırabiliyorsunuz. :D

-Manevra yeteneğinizde bir kayıp olmuyor,flat barda neyse bunda da aynı. En azından benim açımdan böyle oldu.

Son olarak bisiklet arayışımda yardımcı olan herkese buradan çok teşekkür ediyorum. Özellikle Süleyman hocama. Her ne kadar onun istediği (en azından benim için diyelim :D) bisikletleri es geçsemde yardımcı olmaya çok çalıştı sağolsun. :harika:
trainspotting35
hamlet2006
soulless
Kook
CeRKeZ
Murat Cömez
mariokaldato
mmakif
BerkEvren
Satan arkadaşada buradan çok teşekkürler....
Son olarak birkaç fotolar.MAŞALLAHı esirgemeyin.:komik:

189023
189024
189025
189028
 

Dosyalar

Scudo

sadi imren

Bursa Tur Komitesi | B.T.K
Kayıt
13 Mart 2017
Mesaj
1.620
Tepki
5.442
Yaş
46
Şehir
Bursa
İsim
Sadi İMREN
Başlangıç
1949—50
Bisiklet
Giant
Bisiklet türü
Yol bisikleti
@-Skynet-

Hayırlı uğurlu olsun kazasız belasız hakkını vererek binmek nasip olsun, doğru bir seçim yapmışsınız,. Kadro Carraro dan çok üstün rijitlik konusunda. Lastikler silik Giant'ın kendi lastikleri muhtemelen patlamasından yakınabilirsiniz 85 kilo ve üstü iseniz. İlerde bir de jant yükseltmesi yaparsanız tadından yenmez. Bir de üstünde gelen gidon sargısı da biraz ince onu da yıpranınca değiştirirsiniz.
 

BerkEvren

Forum Bağımlısı
Kayıt
21 Şubat 2016
Mesaj
3.300
Tepki
13.188
Şehir
İstanbul
İsim
Berk Evren
Başlangıç
1983—84
Bisiklet
Diğer
@-Skynet-
Öncelikle hayırlı olsun. Güle güle kullan bisikleti.
Fren konusunda sti kollar doğru ayarlanmış ve frenler ayarlıysa bisikleti hoodlardan tutarken 2 parmakla gayet etkili ve yeterli frenleme yapılabilir. Bu sebeple frenlerini iyi ayarlat / ayarla derim.

189088
 
  • Beğen
Tepkiler: rodya ve -Skynet-

-Skynet-

Forum Bağımlısı
Kayıt
23 Eylül 2017
Mesaj
1.805
Tepki
2.140
Şehir
Giresun
Başlangıç
1992—93
Bisiklet
Giant
Bisiklet türü
Yol bisikleti
@sadi imren
Sağolun, bisikleti alınca ilk işim patlak önleyici şerit sipariş vermekti.Şeritleri takıp öyle kullanmaya geçtim. Kilom 95 malesef...İleride jant setleri belki yüksetirim,yükseltmesem bile jant tellerini mavic yassı jant telleriyle değiştiririm gibime geliyor.Çok hoşuma gitmişti o teller. Şuan için bir masraf yapmayı düşünmüyorum ama yaparsamda sele olayına gireceğim gibi. Bisikletin üzerindeki giant sele bana çok çok küçük geldi,direk bir kenara ayırdım. Önceki bisiklet için aldığım 200tl civarı olan selle royalın selesini kullanıyorum ama bana buda uymuyor,zamanında bir kaç defa denemiş kenara ayırmıştım. Tur bisikleti üzerinde kullandığım yaylı seleyi taktım.Bu ne perfiz bu ne lahana turşusu, gibi durdu ama napayım onda rahat ediyorum. :) İşte bu elimdeki seleleri çıkartabilirsem,üzerine biraz koyup yol bisikleti selelerine çıkarım gibi.Ama şuanki haliyle başka masraf yapamam doğrusu.Ha bu arada gidonda sargı bezi yok,üzerindeki eskimiş olduğundan çıkardım.Yeni fizik gidon bandı aldım ama daha takmadım,hoodların açısından tam emin olana kadar bu şekjilde kullanacağım.Çünkü bandları sarıp çıkarma olayına girersem bandlar ziyan olabilir.120tllik civarında,ucuzda değil malesef.

@BerkEvren
Doğrudurda hocam fotoda da gözüktüğü gibi fren kolunun orta denge noktasına yakın yerden tutuluyor bu yol bisikletlerinde.Buda normale oranla daha fazla güç uygulamak demek.Yükx yük kolu=kuvvetx kuvvet kolu, prensibinden flat barlara oranla daha fazla güç uygulamamız gerekiyor. Flat barlı vites sistemlerinde fren koluna tamamen hakim olabiliyordum,tekeri kilitleme yavaşlama yapılıyordu.Bu stı kollarla bu biraz daha zorlaşmış,özellikle ciddi diklerden inerken freni sıkmak beni baya zorluyor. Bakalım zamanla alışırız herhalde.


@hamlet2006
Sağolasın, park tools videolarından tam ölçüsüne göre ayarladım. Ama kolları biraz daha yukarı kaldırmak daha çok işime geldi ne yalan söyleyim. Sonra dedim kolları yukarı kaldıracağıma drop barı birazcık daha yukarı çekeyim. Sonuçta 1 saat bisiklet sürsek en fazl 5-10dk dropa ineriz,geri kalan hoodlarda işimiz oluyor. Şuan yeni yeni metotlar deniyorum,en son karar kıldığım açıyı yakalayınca gidon bandını saracağım.Ziraz bu havalarda gidon buz gibi oluyor tutulmuyor. :)

Bu arada ön aktarıcı, büyük ayna kolda sürtüyordu.Bende dedim biraz ince ayar yapayım diye.Sonra ayarı hepten bozmuştum. :D Tur bisikletinde ne yapıyorsam aynısını yapıyordum ama bir türlü ayna kol büyük dişliye geçmiyordu. Bende her zaman gittiğim bisikletçiye gittim. Adamalarında baya ilgisini çekti bisiklet. :)Oradaki eleman baya uğraştı,vites teli değişti,bir tane dış vites teli kablosu değişti falan.Yaklaşık 20-25dkda işimiz bitti.Borcumuz nedir diye sordum,benim tahminim. Eğer vites telini shimanonun kaliteli telinden takmışsa nette aşağı yukarı 20 tl civarında.10-15tl ustalık alır 30-35tl kurtarırım dedim.Adam bana borcun 60tl demez mi.:D Lan dedim oluyoruz. Bir vites teli ve değişiminden bu kadar ücret alınır mı..:) Dedim abi ne diyorsun, tel etse etse 20tl eder.(günahını almayım oda orijinal temiz shimano tel takarsa,5-10tllik telde taksa anlamayız telden) Her zamanki müşterinizim,40tl işçilik alınır mı falan dedim.Adam,her şey pahallandı,bizlerde zorlanıyoruz falan.Keşke baştan sorsaydın ayağına yattı.Baştan böyle olduğu bilsem her akşam kendim uğraşır bir şekilde yapar ama yine getirmezdim.Neyse öyle olsun böyle olsun derken 50tl mecburen kabul ettik.Ama bir daha bırak bir şey almayı,vida almaya bile gitmeyi düşünmüyorum. Millet yol bisikletini görünce,birazda havalıysa seni yolma peşine düşüyor.Sebebi,yol bisikletleri diğerlerine oranla daha zor işçilik istemesi ve malzemeleri masraflı olmasıymış falan..Kısacası bu alet daha şimdiden çok yakmaya başladı. :D
 

soulless

Daimi Üye
Kayıt
5 Temmuz 2017
Mesaj
354
Tepki
823
Yaş
46
Şehir
İstanbul
İsim
Turgay KASARCI
Başlangıç
2015—16
Bisiklet
Diğer
Bisiklet türü
Yol bisikleti
@-Skynet-


Bir kez daha güzel günlerde kullanmanı dilerim. Gerçekten çok şık bir bisiklet ve kendini belli ediyor. Bir sorum olacak, şu an bisiklet üstünde gözümü rahatsız eden en büyük ayrıntıyı size sormak istiyorum. Neden bu sele?
 
  • Hahaha
Tepkiler: BerkEvren

-Skynet-

Forum Bağımlısı
Kayıt
23 Eylül 2017
Mesaj
1.805
Tepki
2.140
Şehir
Giresun
Başlangıç
1992—93
Bisiklet
Giant
Bisiklet türü
Yol bisikleti
@soulless

Güzel soru, bende soruyorum bisiklet fiyatları binlerce tl arasında uçuşurken neden ergonomi desteği kısıtlı kalıyor, neden bikefiteler her bisikletçide olmasada bir miktar palazlanmış tüm bisikletçilerde yok? Bike fiteciyi buldun diyelim,neden iki üç ölçüm yapıyoruz diye ücretleri 300-400tlden başlıyor? Neden bisiklet ürünlerinde "yol bisikleti " ibaresi kullanılırken fiyatlar zıplıyor? :) Aslında bunların cevapı, senin sorunun cevabını oluşturuyor. :) Bisikletin üzerindeki orijinal selesini sende bilirsin, neredeyse 4 parmak genişliğinde.Bunun neresine oturulacak diye insan kendine soruyor. :D Seleye ilk oturduğumda, arkadaş, baba sele yok seleyi çalmışlar diyince alel acele seleyi sökmüştüm. ?:D

Tur bisikletimde ucuz pahallı 3-4 tane sele denemiştirim. Çok yüksek fiyatlara (brooks vs) çıkmadım. Lakin zamanında çook araştırıp işin içine matematiğide hesaba katarak fotodaki seleyi almıştım. Sele olayı seninde bileceğin gibi bisikletin en cins, en zor seçilebilen bir parçası. Yinede bu kadar detaya girerek almış olduğum bu seleden yine memnun değilim. Zamanındaki araştırmamda, pelvis kemiği genişliği, sürüş açısı, penis sinirlerine baskıyı azaltmak için alttaki açıklık (aynı zamanda yazın serinlik sağlıyor :komik: ) her şeyi düşünerek almıştım ama tamam, işte budur diyemedim bir türlü. Ama orijinal giant selesindne daha rahat olduğu için bunu kullanıyorum şimdilik.:harika:
Fiziğin bana uygun, önerdiği sele 900-1000 tl civarında. Benim eski bisikletten pahallı :D Fabrikatör, şirket sahibi, doktor deyiliz.Bu kadar açılamıyoruz. :)
 

trainspotting35

Forum Bağımlısı
Kayıt
18 Ağustos 2015
Mesaj
8.138
Tepki
23.372
Yaş
43
Şehir
İstanbul
Başlangıç
2016—17
Bisiklet
Orbea
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Kilonuz bile çok önemli etken. Sigarayı bıraktım ve 12 kg aldım. 71 kg dan 83 kg a çıktım. O dönemde bisikletimin üzerinde istediğim gibi eğilebildiğim için ne kol ağrı ne toto ağrım oluyordu. Göbek önden gitmeye başladığında toto ve bilek ağrım baş gösterdi. Şimdi yavaş yavaş 3-4 kg verdim bilek ağrım gitti. Sele değiştirmek ne kadar mantıklı olsa da ideal ölçülere (kg olarak) ulaştıktan sonra bu değişiklikleri yapmak lazım.
 

mariokaldato

En yeniden bir önce kayit olan adam
Kayıt
1 Ağustos 2015
Mesaj
10.978
Tepki
34.466
Şehir
Bursa
İsim
Raşit Cumhur Çakın
Başlangıç
1980—81
Bisiklet
Merida
Bisiklet türü
Şehir - Tur
@-Skynet-

Allah kazasız belasiz binmeyi nasip etsin.
Bi kac sorum var ;
1.Bu kaç basiyo ?
2.Dolma teker mi bu?
3.Kaç para bu, bin kaad var mi? Benim kayinconun ogluna aldilar boyle koç boynuz bisiklet
4.O sele ne ayak hic olmuşmu alete ? :D
 

sadi imren

Bursa Tur Komitesi | B.T.K
Kayıt
13 Mart 2017
Mesaj
1.620
Tepki
5.442
Yaş
46
Şehir
Bursa
İsim
Sadi İMREN
Başlangıç
1949—50
Bisiklet
Giant
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Kanka bende var bu aletten getireyim 2 tur atıver benimki XL yanlız neresine bineceksin bilemem keh küh ıgıl dıgıl


@mariokaldato
 

mariokaldato

En yeniden bir önce kayit olan adam
Kayıt
1 Ağustos 2015
Mesaj
10.978
Tepki
34.466
Şehir
Bursa
İsim
Raşit Cumhur Çakın
Başlangıç
1980—81
Bisiklet
Merida
Bisiklet türü
Şehir - Tur
@sadi imren
Ahaha :D ona binersem inmek icin bana bi platform ayarlaman gerek :D dur bi yaz gelsin ben sana benim willieri vericem bi tur ama 30 metre bak fazla gitmek yok keh küh
 
  • Beğen
Tepkiler: sadi imren

sadi imren

Bursa Tur Komitesi | B.T.K
Kayıt
13 Mart 2017
Mesaj
1.620
Tepki
5.442
Yaş
46
Şehir
Bursa
İsim
Sadi İMREN
Başlangıç
1949—50
Bisiklet
Giant
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Çok merak ediyorum beklemedeyim :)
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato

-Skynet-

Forum Bağımlısı
Kayıt
23 Eylül 2017
Mesaj
1.805
Tepki
2.140
Şehir
Giresun
Başlangıç
1992—93
Bisiklet
Giant
Bisiklet türü
Yol bisikleti
@mariokaldato
Eyvallah. :)
  1. 0-30km'ye 4,9 sde çıkıyor. En büyük özelliği hız sınırı yok, çıkabildiğin hıza kadar gidiyor. :D
  2. Bilemiyorum ama malzemeden çalmışlar sanırım,cücük kadar teker yapmışlar.Ayak baş parmağım daha kalın bundan. :D
  3. Bisikleti otobüsle alamaya gittim, dönüşte otobüsün bagajına koyuyoruz. Bagajtaki orta demire yanımda götürdüğüm zincir kilitle sabitledim,üzerine orijinal bisiklet poşetini geçirip kenarlarına karton koydum. Muani, şöföre dönüp diyorki, ya 250 tllik bisiklet için bak adam ne kadar uğraşıyor. Para bu zamanda gerçeten kıymetli. :D Yok abi ne 250si 3500 tl (ikinci el bu 2017 model) bisiklet, yol masrafıydı,bir iki aksesuardı 4bine geldi desem otobüse almayacaklar. Sıfırı şuan 8bin tl civarında desem yüzlerindeki şaşkınlık nasıl olurdu merak ediyorum. :))
  4. Sen dur, bu daha iyi, eski yaylı selemi takmayı düşünüyorum. Onun rahatlığı hiçbirinde yok.En azından benim için. Totoda rahata düşkünümdür. Millete estetik duracak diye niye cerefesini totom çeksin dimi?
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato

BerkEvren

Forum Bağımlısı
Kayıt
21 Şubat 2016
Mesaj
3.300
Tepki
13.188
Şehir
İstanbul
İsim
Berk Evren
Başlangıç
1983—84
Bisiklet
Diğer
@-Skynet-
Bu aşırı konfor (?) arayışı yol bisikletinde yanlış açıyla oturmaya, sırt omuz ağrılarına ve doğru güç aktarmamaktan ötürü hız kaybına sebep olur. O çok rahatsız görünen (!) seleler, yol bisikletinde neden hızlanmadığınızın da cevabı olabilir büyük ihtimalle. Sadece sele yüksekliğini 1-2 cm oynatmak bile hız ve menzil anlamında büyük farklar yaratıyor. Kısacası 60 derece açıyla oturulan şehir ve tur bisikletleri için yapılmış seleler 45 derece ve altında sürüş için yapılmış yol kadrosunda performans kaybı ve uzun kullanımda rahatsızlık olarak geri dönecektir.
 

-Skynet-

Forum Bağımlısı
Kayıt
23 Eylül 2017
Mesaj
1.805
Tepki
2.140
Şehir
Giresun
Başlangıç
1992—93
Bisiklet
Giant
Bisiklet türü
Yol bisikleti
@BerkEvren
Doğrudur hocam, lakin geçen haftasonu 65km bir sürüş yaptım yaylı sele ile hiçbir sele problemi çekmedim.Hafif omuz ağrısı oldu. Lakin zamanında sele ağrısını,rahatsızlıklarınıda bilirim.Onların yanında bu omuz ağrısı neyki. Ama tabi şimdilik böyle kullanıyorum,bir süre sonra yol selelerine geçerim ama fiyatı bir kenara bırak doğru seleyi seçme işinden illallah gelmişti zamanında. kısacası yine aynı maceralara girmek gözümü korkuyor diyebilirim. :) Tahminimce çok fazla dropa yatmayı düşünmüyorum. Geçende drop barın boynuz kesimlerinden (adı tam olarak ne oluyor bilemiyorum. :D ) tutarak sürdüm.Görüş açım çok daralıyor ve boynum ağrıyor. Gözlüğün üst kısmı bir nevi ufuk çizgisi gibi sanki beni sınırlıyor. Şuan bisiklete alışma aşamasındayım,ideal halini tutturmaya çalışıyorum.Her ne kadar drop barın konumu,hoodların konumunu kitabına göre yapsamda üzerinde oynama ile nasıl daha iyi diye bakıyorum.
Diğer yandan yeni sele alma olayına girsem hangi modeli baksam bilemiyorum. Fazla masraf yapamam zaten şu aralar...
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato

BerkEvren

Forum Bağımlısı
Kayıt
21 Şubat 2016
Mesaj
3.300
Tepki
13.188
Şehir
İstanbul
İsim
Berk Evren
Başlangıç
1983—84
Bisiklet
Diğer
@-Skynet-
O 65km'de, ortalama hızı arttırmaya niyetlenince zurnanın zırt deliğini bulmuş olacaksınız :D
90 üstü ortalama kadansla yapılan bir sürüşte dolgulu yaylı kısacası esneyen seleler dayak yemiş gibi yapıyorlar adamı. Bu sebeple yol seleleri mümkün oldukça esnemez malzemelerden yapılıyor.
Günlük 300-400 km sürüşler yapan ultra mesafe sürücüleri de dahil olmak üzere, bu kadar kullanıcı ve profesyonel yanılıyor olamaz değil mi :)
Doğru açıları en kısa sürede bulmanız dileğiyle...
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato

-Skynet-

Forum Bağımlısı
Kayıt
23 Eylül 2017
Mesaj
1.805
Tepki
2.140
Şehir
Giresun
Başlangıç
1992—93
Bisiklet
Giant
Bisiklet türü
Yol bisikleti
@BerkEvren
Öyle bir fikir söyleyip kaçmak olmaz, madem selen yanlış diyorsun sele seçiminde yardımcı olman lazım. :komik:

Yol bisikletinde kullanılan açıya, sele türüne bir şey dediğimiz yok zaten. :D Sadece 100km altı için veya free takılmalar için 500-1000tllik selelere ihtiyaç yok görüşündeyim. Kullandığım selenin bu bisikletlerde gitmediğinin farkındayım ama 200tl geçmeyen, ideal seleyi kolay kolay bulabilir miyim buna emin değilim :D

Bazı teknik yaklaşımlar var, bunun üzerinde yoğunlaşırsak daha faydalı olur görüşündeyim. Bisikletin türüne göre 15-30-45-60- 90 derecelik oturma pozisyonları var. Burada 90 derece, klasik şehir bisikletlerinde kullanılan açı. Biraz daha hız için 60-45 dereceye (bazı modellerde moderate olarak geçiyor,kullandığım selede böyle) düşülüyor. Yol bisikletlerinde ise bu sınır 15-45 derece arasında değişiyor. 15 dereceye spor, 30 dereceye atletik sürüş diye tabir ediliyor(en azından belli modellerde) Bunlara göre yol bisikletinde 15-30 derece uygun duruyor. Lakin bu durumda şöyle bir çıkmaza giriyoruz. Pelvis kemikleri arasındaki genişliği,yanlış ölçmediysem zamanında 12-13 gibi çıkıyordu. Biz 13 diyelim garanti olsun, 15 derecelik spor selelerde dropa yatmadığında bu genişliğe ulaşmada sıkıntı olur gibime geliyor.Zaten 15-30 derecelik açıyla üretilen selelerde genişlik çok düşük oluyor.
Mesala bu nasıldır?
(link)
 

BerkEvren

Forum Bağımlısı
Kayıt
21 Şubat 2016
Mesaj
3.300
Tepki
13.188
Şehir
İstanbul
İsim
Berk Evren
Başlangıç
1983—84
Bisiklet
Diğer
@-Skynet-
Kesinlikle :harika:

@-Skynet-
Bisiklet üstündeki duruşunu görmeden, kemik ölçülerini bilmeden, ne kadar sürdüğünü, ne kadar süreceğini bilmeden sele öneren olursa "yaw he he" diyip uzaklaş. Ben öyle yapıyorum :)

Fizik sitesinin ölçüm sistemi gayet başarılı. Vücut esnekliğine/hızına ve kilona göre sele profili öneriyor. Ben o sistemi kullanıp seçmiştim selemi.
(link)

Konu dağılmasın daha fazla kaçtım ben :harika:
 

soulless

Daimi Üye
Kayıt
5 Temmuz 2017
Mesaj
354
Tepki
823
Yaş
46
Şehir
İstanbul
İsim
Turgay KASARCI
Başlangıç
2015—16
Bisiklet
Diğer
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Serüven kaldığı yerden devam ediyor. Başlığa biraz ara vermişim, son dönemde yaşadıklarımla biraz hareket kazandıralım.

Kış döneminde özellikle Ekim, Kasım, Aralık aylarında havalar soğuk olduğu için genelde sürüşleri 70-80 km aralığında tutmaya karar verdik fakat buna rağmen elevation oranları 1000-1450 arasında olunca 1 Ocak tarihi itibarı ile it band zedelenmesi yaşadığımı öğrendim ve 3 ay boyunca elevation tamamen yasaklandı. Evde bolca trainer, her fırsat bulduğumda düz yolda yaptığım sürüşler, yoğun egzersiz hareketleri ve azami dikkat ile 2 ay içerisinde doktorun da onayı ile tekrar elevation yapmaya başladım. Şu an dizlerimde hiçbir ağrı, sızı yok.

Bu süre zarfında güçlenme adına trainer sürüşlerine intervaller ekledim ve haricinde evde yapılabilecek üst bacak geliştirme hareketlerini çalıştım. Bu 3 aylık süreç, haftada 3 trainer ve her mümkün olduğunda dışarıda yaptığım sürüşlerle bolca gelişme imkanı buldum. Nabzımı ciddi oranda iyileştirme adına trainer çalışmaları müthiş işe yaradı. Kendi adıma, Bostancı TT rotasını 32.1 ortalama ile ve sadece 143 nabız ortalaması ile bitirebilecek hale geldim. Bunları paylaşma nedenim; benim yaşadığım sorunları yaşayan birileri okursa ve bunları okuyarak motivasyon kazanırsa bunu kendim için artı değer sayacak olmam.

Bu başlık altında da belirttiğim gibi geçen sene yaşadığım tendinit ve aşil sorunları nedeniyle Nisan ayına kadar bisiklete binememiş ve 1 Nisan itibarı ile sadece 70 (sanırım) km sürüş kaydım var iken şu an sürüşüm 1000 KM'ye yaklaştı. Bu da benim için harika bir gelişme. Bu sene için 4000 km hedefliyorum ve bunu geçebilirim gibi görünüyor. Yine de zaman gösterecek...

Dayanıklılık adına yokuşta daha rahat çıkabilmek için güçlenme idmanlarına devam etmem gerekiyor zira hala yokuşlarda istediğim kadar hızlı değilim. Bunun için de ayrıca sabır, zaman ve bolca idman gerekiyor. It band sorunundan da kurtulduğum için artık tüm mesaimi güçlenme idmanlarına harcamayı düşünüyorum tabii trainer üstünde veya evde kendim yapabileceğim egzersizlerle...

Cumartesi günü 35-40 km rüzgar ile dayak yiye yiye 69 km ve 750 elevation değerine sahip bir sürüş gerçekleştirdik. Hepimizin ortak kanaati 100 km ve üstü yapsaydık bu kadar yorulmazdık oldu zira sürüş sonrasında tükenmiş haldeydim. Yine de dizlerimde hiçbir ağrı yaşamadım ama kaslarım çok zorlandığı için yokuşlarda fıtı fıtı çıkışlar yaptım.

Bu arada özellikle trainer üstünde intervaller (forumda bulunan) hariç özellikle çalışabileceğim idmanlar varsa bildiğiniz paylaşırsanız herkes için faydalı olacaktır.

Konuyu şimdilik Cumartesi sürüşünden bir fotoğrafla noktalayalım... IMG_20190330_092026~2.jpg