Scudo Sports

Garanti mağduriyeti. (Sony)

AliÇimen

Daimi Üye
Kayıt
9 Nisan 2015
Mesaj
327
Tepki
130
Şehir
Bulancak/Giresun
İsim
Ali Çimen
Bisiklet
Salcano
Arkadaşlar Sony Xperia C4 telefonum var(dı bir aralar). 08.09.2015'te almıştım. Nisan ayı geldiğinde kendi kendine kapanıp hiç açılmamaya başladı en sonunda da hiç açılmadı. 11.04.2016 tarihinde Vatan'ın aracılığıyla servise yolladık. 14.04.2016'da servise ulaşan cihazım sanırsam 05.05.2016'ya kadar anakart değişimi bekledi. Sonra anakart bulamayınca Swap cihaz bekleniyor gibi bir şey çıktı şimdide. İnternetten biraz araştırdığımda swap denilen cihazın daha önceden garantiye yollanmış bozuk cihazın tamir edilip benim cihazımla değiştirilmesi işlemiymiş. Ben bunu kesinlikle istemiyorum. Bir kaç kez aramayı denedim ancak KVK'ya bir türlü ulaşamıyorum. Yasal hakkım olan 20 iş günü ise geçeli günler oldu.
Özellikle avukat olan arkadaşlardan ve ya bu işi bilen arkadaşlardan ricam ne yapmalıyım? Haftaya finaller başlıyor bana cihaz kesinlikle lazım çünkü her şey WhatsApp'tan yürüyor.
Sizce ne yapmalıyım arkadaşlar? Tüketici haklarına gitsem hızlı bir şekilde sonuç alabilir miyim yoksa çok mu uğraştırırlar? Ne yapacağımı şaşırdım arkadaşlar. Vatan'a gidip soruyorum yok bu hafta gelir yok sonra gelir yok mesaj geldiğinde gelin gibi saçma sapan cevaplar alıyorum.
Bir daha Sony he ASLA!
 
Scudo
Sony bildiğim kadarıyla euroasia garantisinde
Sizinki farklı bir garanti sanırım.
Servis formun varsa, ürünü teslim ettiğin tarihi içeren ya paranı ya cihazını onarılmış veya yenisini alırsın.
 
@çağrı can Eurosia garantili hocam. Hesapladım tam 27 iş günü bugünle beraber.
 
27 iş günü olduğuna eminsen tüketici hakem heyetine başvur. Cihaz gelirse bu arada kabul etme, kesin lehine sonuçlanır. İmkanın varsa başka bir telefon al çünkü 3-4 ayı bulabiliyor kararın sonuçlanması.
 
  • Beğen
Tepkiler: gercek umurcan
@mehmet.ali Kesin eminim en fazla 1 gün oynar. 19 Mayıs'ı dahil etmeden hafta sonlarını çıkararak saydım. Başka cihaz alma imkanım maalesef yok. Yarın gideyim bir bakayım tüketici haklarına o zaman.
 
Aslında vatana verdiysen vatana git önce ben para iadesi istiyorum de bakalım ne diyecekler. Çünkü hakem heyetinde işler hızlı yürümüyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: AliÇimen
@mehmet.ali Olabilir ancak %1 ihtimal bile vermiyorum.
@mehmetsunu 'nun şikayet ettiği gibi bu ülkede adalet olduğuna inanmıyorum. Yasa açık ve net olarak diyor ki 20 iş günü süren var vermezsen ya yenisini ver ya eşdeğer bir cihaz ver ya da para iadesi yap. Ancak kim dinliyor ki yasayı?
 
@AliÇimen Vatan müşteri memnuniyetine önem veren bir firma belli olmaz ne olacağı. Siz zaten vatanı mahkemeye vereceksiniz.
 
  • Beğen
Tepkiler: AliÇimen
Swap cihaz "değişim cihaz" demektir. Yani sizin cihazınızı değiştirmek için değişim cihazı bekliyorlar. Yoksa tamir edilmiş cihaz demek değildir. Bahsettiğiniz şey yabancı dil bilmeyen Türklerin uydurduğu bir şehir efsanesidir.

Swap takas demektir.
 
@mehmet.ali Anlayamadım hocam. Vatan ürün satarken imzalattığı sözleşmede ürünü sadece sattığını,sonrası destek vermediğini ve sorumluluk üstlenmediğini beyan ediyor. Bu durumda benim yasal hakkım doğmuyor ki?

@clubber Ne anlama geldiğini bilmiyorum hocam. Netten araştırdım öyle bir sonuç çıktı.
 
@AliÇimen

Vatan satıcıdır. Zincirleme sorumludur. Teknik servis değişim kararını verir Vatan'a cihazı gönderir.
 
@AliÇimen 20 iş gününü geçtiyse paranı yada yenisini vermek zorunlulukları var, başka bir şeyi kabul etme.

Ben m4 aldım istanbulbilişimden ama özellikle euroasia garantili ve kapalı kutuda 2 gün sonra sıkıntı çıktı o KVK için burada çok şey yazabilirim ama yazmıyayım, ağzım bir anda bozuluyor ama Bakırköy servisini yolda bile rezil ettim.

4.gün sonunda ( arada çok şey yaptım ) ücret iadesini aldım VE BİR DAHA ASLA SONY EVE SOKMAM. Sony ölmüş RUHUNA FATİHA.
 
@AliÇimen O halde sizden cihazı teslim alıp garantiye de göndermemesi gerek. Sizin söylediğiniz şekilde olsa direkt sony firmasına dava açmanız gerekiyor. Bende aralık ayında benzer bir durumdan ötürü bir dilekçe yazdım. Memurlara aynı soruyu sorduğumda nereden aldıysan oradan davacı olursun dedi nisan ayında çözümlendi benim davam. Siz önce vatana, çözemezseniz tüketici haklarına gidin.
 
  • Beğen
Tepkiler: AliÇimen
@AliÇimen
O imzalattırdıkları belgeyi müsait yerlerine soksunlar, tüketici kanunu İmalatçı, aracı, satıcı ve hatta finansını sağlayan kurumu bu satıştan sorumlu tutuyor. Öyle kıçlarından uydurmayla olmuyor. Vatan gideceksin ve o telefonu aldığın yerde müdür buraya gelsin diye bağıracaksın bal nasıl 10 daki,kada çözüyorlar olayı. ( uygulamayla sabittir )

@mehmet.ali
Vatanla iş biter, ötesi için hiç yorulmazsın ama davudi ses ile o alan bir inleyecek, yoksa müşteriyi hep keriz görüyorlar.
 
@Asusmune KVK hakkında net konuşamam hocam ancak bir çok şikayet duyuyorum. Buradan hariç DonanımHaber'de de takılıyorum ve Sony forumunu takip ediyorum. İster M4 Aqua olsun isterse de C4 olsun o kadar çok şikayet var ki. Sony için telefon konusunda yerden göğe kadar haklısınız. Japon dedik güvendik güya.
 
Sony yıllarca amerikanın en çok güvendiği firma srçildi. Ama ülkemizdekiler bu firmayı bile işportacı zihniyetine sokmuş, valla helal olsun
 
@mehmet.ali Bu konuda haklısınız. Ancak her gittiğimde aldığım laubali cevaplar beni çileden çıkarıyor. Sinirlenince de çok farklı bir insan olduğum için anında orayı terk ediyorum. En iyisi yarın bir uğrayayım son kez. Bu iş çok uzadı ya çözerler ya çözerler.
@Asusmune Zaten anlayamadığım da bu hocam. Bir yasa var tamam ancak 50 türlü açığı bulunuyor. Tüketici haklarına gitsen haklı olsan da 3-4 ay gibi bir süreçten bahsetti forumdaş. O da bence en iyimser. :(

@çağrı can Doğrudur hocam ancak Türkiye'ye gelince hiç bir ürüne güvenilmiyor ki. :mad:
 
@AliÇimen KVK telefonla aramak için koyduğu numara
@çağrı can
Sony müzik amerikada iyi konumda ama dünya genelinde PS dışında artık sony yok diyebilirim, hatta PS olmasaydı bugün sony diye bir markada kalmıyacaktı, aiwa, grundih, telefunkent, blaupunk, ve daha niceleri gibi :) SONY GEBERDİİ.

Telefondada w850 yada k700-750 zamanı değil, en son cocuğa z3 aldık 9 ayda çöp oldu, donmalar, ısınmalar ve daha neler neler.
 
@Asusmune ben şuan z3 compact kullanıyorum. Babama z5 compact aldım. Çok memnunum. Tek şikayetim handsfree de sesi çok az ve kötü çıkıyor. Şarj konusunda o kadar iyi ki sabahtan akşama kadar strava, navigasyon ve müziği kapatmadan kullanabiliyorum. Tavsiye ederim.
 
@çağrı can


Sony Türkiye genel müdürlük binası Ümraniyede, oraya kadar gittim, defalarca telefonla iletişime geçtüme ve beni dakikası 3 tl olan KVK 11820 ile muhatap eden bu firmayı ben aklımdan sildim, ilk wolkmeni 1982 de kullandım, televizyonum hep sony trinitrondu ama geçti artık dediğim gibi sony benim için artık bir ölü. her ne kadar staminesi iyi gitsede kendisi iyi değil. ( geneli ;)
 
Geri