Scudo Sports

disk freninmi var derdin var.

nuriaktürk

Forum Bağımlısı
Kayıt
8 Şubat 2005
Mesaj
2.506
Tepki
1.367
Şehir
cappadocia ürgüp
selam arkadaslar bir sorum olacak (sorumda hiç bitmiyor gerçi ama kusura bakmayın artık)

sorum söyle
v frenlerdei kadro esnemesi gibi disk frendede balata rotora demas edince rotor esnerse o rotorda bir sorun var demekmidir yoksa olagan bir seymidir.

cevaplarınız için simdiden teşekkürler.
 
Scudo
pedlerin (balata) ikiside aynı anda rotora değmiyor olabilirmi. biri önce değiyosa rotoru diğer yöne doğru iter ve sizin dediğiniz gibi yamulmuş gibi olur. freni bırakınca geri esner, normale döner.

bilmem doğrumuyum :)

doğruysam bi fren ayarı yapılırsa bu esneme olmaz kanımca :)
 
normaldir; ama bunu frenin marka ve calisma tipine gore soylemek daha dogru olur.

frenlerinin detaylarini yazar misin?
 
@otec


tahminin dogru gibi bakalım diger cevaplar nasıl olacak
 
Otec doğru tespitde bulunmuş.
Magura Julie 2 taraflı pistonun da hareketiyle çalışır. Eğer ki diskte yanal bir esneme oluyorsa fren esnasında, bu frenin iyi ayarlanmadığının bir işaretidir veya pistonlardan birisi hareket etmiyordur. Diskin eğrilme ihtimali de çok düşük olmakla beraber var tabi ki. Ancak bunların hiç birisi (pistonun hareket etmemesi hariç) çok ciddi sorunlar değil, ufak tefek ayarlar ile giderebilirsin Nuri Abi ;).
 
ayara gerek yok ; kaliperlerini tam ortalaman lazim.

adi ustunde zaten ; otomatik balata ayari demis adam :)

kaliperlerini ortalarsan bu sorun cozulur ancak pistonlarinda 1 sorunu da isaret ediyor olabilir bu.
 
cevaplar için teşekürler olayı çözmüş gibiyim yarın bir daha bakayım.
 
simdi yeniden baktım otecinde dediği ğibi pedler aynı anda rotora temas etmiyor hortumun geldiği yer degilde diğer taraf fazla hareket etmiyor bunu neden yapabilir kolay bir çözümü varmıdır.
 
Tüm olay kaliperinizi tam ortalamaktan geciyor...:)

Bunu yapabilmek için Kaliperinizin bağlı olduğu iki vidayı birazcık gevşetip freni bir kaç kere tam güçte sıkıp bırakın...
Kaliper ortalandıktan sonra Freniniz tekrar bir sıkın ve kaliperin arasında rotorla padler arasındaki mesafe yaklaşık eşit mi diye bir bakın...
Hatta lastiği bir çevirin sürtme sesi geliyor mu? Gelmiyorsa sorun yok;)

Birde burada önemli bir konu da jantın yuvasına tam oturması;) Onuda kontrol ederseniz tüm bu işlemlerden sonra sürtmez:)
 
@Alican

bu yazdıgın seyleri yaptıkdan sonra esneme çok aza indi fakat son anda bir sey farkettim balataları tutan pim biraz yamulmuş öne baktım ön düz hemen düzelttim su an esneme kalmadı gibi pimin egik olması balataların çıkısına etki yapabilirmi peki.artı fen biraz daha iyi tutmaya başladı.
 
pimin egik olması balataların çıkısına etki yapabilirmi peki.artı fen biraz daha iyi tutmaya başladı.

pimin egik olması bir sorun yaratırmı.
 
Nuri Abi pimde ciddi bir eğiklik varsa bir ihtimal balatanın hareketini kısıtlıyor olabilir. Yani sonuç olarak balatanın sapının içerisinden geçiyor o pim. Yuvanın içine sürtüyorsa balatanın rahat hareket etmesini engelleyebilir.
 
evet sorun bunda imiş sanırm ciddi anlamda yamukluk vardı teşekkürler.
 
@Alican
Alican doğru yazmış ama şunu açıklığa kavuşturmakta yarar var: Vidalar gevşekken freni sıkıca sıkın ve freni bırakmadan vidaları sıkın..
 
Atlamışım:rolleyes: ...

Teşekkürler düzeltme için Gürsel abi:)
 
bende de disk frenlerde surtme oluyor bu dogal mı baya frenlere surtunmeye guc harcıyorum sanırsam
 
Geri