disk freninmi var derdin var.

nuriaktürk

Forum Bağımlısı
Kayıt
8 Şubat 2005
Başlık
131
Mesaj
2.515
Tepki
1.411
Şehir
cappadocia ürgüp
selam arkadaslar bir sorum olacak (sorumda hiç bitmiyor gerçi ama kusura bakmayın artık)

sorum söyle
v frenlerdei kadro esnemesi gibi disk frendede balata rotora demas edince rotor esnerse o rotorda bir sorun var demekmidir yoksa olagan bir seymidir.

cevaplarınız için simdiden teşekkürler.
 

En beğenilen 5 mesaj

    HaliliOzturk

    Forum Bağımlısı
    1
    Nuri Abi pimde ciddi bir eğiklik varsa bir ihtimal balatanın hareketini kısıtlıyor olabilir. Yani sonuç olarak balatanın sapının içerisinden geçiyor o pim. Yuvanın içine sürtüyorsa balatanın rahat hareket etmesini engelleyebilir.

    Soner YAMAN

    Forum Bağımlısı
    1
    @HaliliOzturk

    magura julie tek piston çalışır diğeri için alyan ayar vidası var yan tarafta arkadaş onun için bir tarafı hidrolik yiter esneme ondan yaparki normal bir şey sen sadece çalışmayan tarafı ayar yeri ile çok kısa milimetrelik pir ayar yapabilir esnemeyi azaltır hemde fren kolunun tutuş mesafesinide artırmış olursun saygılar

otec

Forum Bağımlısı
Kayıt
10 Şubat 2006
Başlık
59
Mesaj
954
Tepki
715
Şehir
istanbul
pedlerin (balata) ikiside aynı anda rotora değmiyor olabilirmi. biri önce değiyosa rotoru diğer yöne doğru iter ve sizin dediğiniz gibi yamulmuş gibi olur. freni bırakınca geri esner, normale döner.

bilmem doğrumuyum :)

doğruysam bi fren ayarı yapılırsa bu esneme olmaz kanımca :)
 

nuriaktürk

Forum Bağımlısı
Kayıt
8 Şubat 2005
Başlık
131
Mesaj
2.515
Tepki
1.411
Şehir
cappadocia ürgüp
  • Başlık sahibi Başlık sahibi
  • #5
@otec


tahminin dogru gibi bakalım diger cevaplar nasıl olacak
 

HaliliOzturk

Forum Bağımlısı
Kayıt
3 Temmuz 2005
Başlık
75
Mesaj
7.198
Tepki
-6
Otec doğru tespitde bulunmuş.
Magura Julie 2 taraflı pistonun da hareketiyle çalışır. Eğer ki diskte yanal bir esneme oluyorsa fren esnasında, bu frenin iyi ayarlanmadığının bir işaretidir veya pistonlardan birisi hareket etmiyordur. Diskin eğrilme ihtimali de çok düşük olmakla beraber var tabi ki. Ancak bunların hiç birisi (pistonun hareket etmemesi hariç) çok ciddi sorunlar değil, ufak tefek ayarlar ile giderebilirsin Nuri Abi ;).
 

nuriaktürk

Forum Bağımlısı
Kayıt
8 Şubat 2005
Başlık
131
Mesaj
2.515
Tepki
1.411
Şehir
cappadocia ürgüp
  • Başlık sahibi Başlık sahibi
  • #8
nasıl bir ayar bu eresinden yapılıyor.
 

Aybars Öge Sürücü

Forum Bağımlısı
Kayıt
15 Eylül 2004
Başlık
56
Mesaj
1.544
Tepki
1.473
Şehir
Izmir / Istanbul
ayara gerek yok ; kaliperlerini tam ortalaman lazim.

adi ustunde zaten ; otomatik balata ayari demis adam :)

kaliperlerini ortalarsan bu sorun cozulur ancak pistonlarinda 1 sorunu da isaret ediyor olabilir bu.
 

nuriaktürk

Forum Bağımlısı
Kayıt
8 Şubat 2005
Başlık
131
Mesaj
2.515
Tepki
1.411
Şehir
cappadocia ürgüp
  • Başlık sahibi Başlık sahibi
  • #10
cevaplar için teşekürler olayı çözmüş gibiyim yarın bir daha bakayım.
 

nuriaktürk

Forum Bağımlısı
Kayıt
8 Şubat 2005
Başlık
131
Mesaj
2.515
Tepki
1.411
Şehir
cappadocia ürgüp
  • Başlık sahibi Başlık sahibi
  • #11
simdi yeniden baktım otecinde dediği ğibi pedler aynı anda rotora temas etmiyor hortumun geldiği yer degilde diğer taraf fazla hareket etmiyor bunu neden yapabilir kolay bir çözümü varmıdır.
 

Alican

Forum Bağımlısı
Kayıt
31 Temmuz 2006
Başlık
14
Mesaj
1.295
Tepki
758
Şehir
Acıbadem, İstanbul
Tüm olay kaliperinizi tam ortalamaktan geciyor...:)

Bunu yapabilmek için Kaliperinizin bağlı olduğu iki vidayı birazcık gevşetip freni bir kaç kere tam güçte sıkıp bırakın...
Kaliper ortalandıktan sonra Freniniz tekrar bir sıkın ve kaliperin arasında rotorla padler arasındaki mesafe yaklaşık eşit mi diye bir bakın...
Hatta lastiği bir çevirin sürtme sesi geliyor mu? Gelmiyorsa sorun yok;)

Birde burada önemli bir konu da jantın yuvasına tam oturması;) Onuda kontrol ederseniz tüm bu işlemlerden sonra sürtmez:)
 

nuriaktürk

Forum Bağımlısı
Kayıt
8 Şubat 2005
Başlık
131
Mesaj
2.515
Tepki
1.411
Şehir
cappadocia ürgüp
  • Başlık sahibi Başlık sahibi
  • #13
@Alican

bu yazdıgın seyleri yaptıkdan sonra esneme çok aza indi fakat son anda bir sey farkettim balataları tutan pim biraz yamulmuş öne baktım ön düz hemen düzelttim su an esneme kalmadı gibi pimin egik olması balataların çıkısına etki yapabilirmi peki.artı fen biraz daha iyi tutmaya başladı.
 

nuriaktürk

Forum Bağımlısı
Kayıt
8 Şubat 2005
Başlık
131
Mesaj
2.515
Tepki
1.411
Şehir
cappadocia ürgüp
  • Başlık sahibi Başlık sahibi
  • #14
pimin egik olması balataların çıkısına etki yapabilirmi peki.artı fen biraz daha iyi tutmaya başladı.

pimin egik olması bir sorun yaratırmı.
 

HaliliOzturk

Forum Bağımlısı
Kayıt
3 Temmuz 2005
Başlık
75
Mesaj
7.198
Tepki
-6
Nuri Abi pimde ciddi bir eğiklik varsa bir ihtimal balatanın hareketini kısıtlıyor olabilir. Yani sonuç olarak balatanın sapının içerisinden geçiyor o pim. Yuvanın içine sürtüyorsa balatanın rahat hareket etmesini engelleyebilir.
 
  • Beğen
Tepkiler: nuriaktürk

nuriaktürk

Forum Bağımlısı
Kayıt
8 Şubat 2005
Başlık
131
Mesaj
2.515
Tepki
1.411
Şehir
cappadocia ürgüp
  • Başlık sahibi Başlık sahibi
  • #16
evet sorun bunda imiş sanırm ciddi anlamda yamukluk vardı teşekkürler.
 

Gürsel A.

Forum Bağımlısı
Kayıt
10 Eylül 2004
Başlık
92
Mesaj
1.397
Tepki
2.163
Şehir
İstanbul
@Alican
Alican doğru yazmış ama şunu açıklığa kavuşturmakta yarar var: Vidalar gevşekken freni sıkıca sıkın ve freni bırakmadan vidaları sıkın..
 

Alican

Forum Bağımlısı
Kayıt
31 Temmuz 2006
Başlık
14
Mesaj
1.295
Tepki
758
Şehir
Acıbadem, İstanbul
Atlamışım:rolleyes: ...

Teşekkürler düzeltme için Gürsel abi:)
 

kcuk_

Forum Bağımlısı
Kayıt
22 Şubat 2007
Başlık
24
Mesaj
710
Tepki
183
Şehir
Plovdiv(filibe
bende de disk frenlerde surtme oluyor bu dogal mı baya frenlere surtunmeye guc harcıyorum sanırsam
 
Yukarı Alt