Disk fren ses problemi

Kayıt
20 Haziran 2011
Başlık
6
Mesaj
18
Tepki
2
Şehir
ist
Arkadaşlar öncelikle selamlar

mutlaka burada konu ile ilgili tecrübesi olanlar vardır diye yazıp hakkaten yardım istiyorum , arka hidrolik disk fren sesinden 3 bisikletçi gezmeme 2 kere balata değişmesine , temizlenmesine ayarların yeniden yapılmasına kadar her şey yapıldı ama basınca gelen o sesten bir türlü kurtulamadım öyleki 1.200 euro luk bisiketi nerdeyse satıcam ve V fren bisiklet alıcam

burada cok deneyimli kişiler olduğundan fikirlerinize açığım ,şimdiden teşekkürler.
 

Talha Ateş

Forum Bağımlısı
Kayıt
8 Haziran 2011
Başlık
30
Mesaj
700
Tepki
837
Yaş
49
Şehir
Isparta
Bisiklet
Bianchi
Balataların yıpranmasa bile zamanla sertleşlemesi hem ses yapar hemde daha fazla sıkmayı gerektirir. Sesten kastınız fren sesi anladığım kadarı ile..... Balataları değiştirdim yazmışsınız, fakat disk durumu nasıl? Eğer disk üzerinde bir aşınma varsa yani balatanın tuttuğu kısım oyuk halinde ise, çok az oyulur dikkatli bakınca anlaşılır, o zamanda ses yapar.

Birde aklıma gelen, frene dokununca balatalar TAM DÜZ olarak diske yapışmalı, yani çok hafif kenarı veya ucu önce basıyorsa, diske tam yapışamayınca haliyle ses yapar.

Şu an için aklıma gelenler bunlar. Umarım bulursunuz.
 
Kayıt
20 Haziran 2011
Başlık
6
Mesaj
18
Tepki
2
Şehir
ist
  • Başlık sahibi Başlık sahibi
  • #3
İlginize teşekkürler , diskler yeni bisiklet zaten 3 aylık , en akla geleni sanırım rotor ayarında olsa gerek tam düz basmıyordur belkide ,tanıştığım iyi bir bisikletçinin ifadesine görede o ayarı yapacak birini bulamassın burda dedi !! onun yalancısıyım ama itiraf etmeliyimki şimdi bisiklet alacak olsam V frenden şaşmazdım ....
 
Kayıt
20 Haziran 2011
Başlık
6
Mesaj
18
Tepki
2
Şehir
ist
  • Başlık sahibi Başlık sahibi
  • #5
balatadan , kamyon geliyor zannedersin öyle bir cayırtı ...
 

oekizler

Üye
Kayıt
10 Mart 2008
Başlık
4
Mesaj
65
Tepki
36
Şehir
Greenwich,CT
Genelde asiri sesin nedeni pistonun (balatalarin) rotora tam paralel sekilde olmamasi.
En sik karsilasilan durum ise bisiklet kadrosunun disk fren monte edilen yuzeyindeki boya artigi. Hala gunumuzde oldukca pahali bisiklet kadrolari boya safhasindan sonra bu tip bolgelerdeki boya fazlaligini temizlenmeden satiliyor.
Bu durumda kadronun ozel bir aletle boya artiginin kazinmasi gerekiyor. Ingilizce de "Frama Facing Tool" diye ararsaniz mutlaka karsiniza cikacaktir.

Tabi bu ozel aleti bulamama durumunda, bisikletcilerde olan 0,5 yada 0,25 mm lik metal contalari kadro ile fren adaptoru arasina koyarak bu durumu halletmekte mumkun.
 
  • Beğen
Tepkiler: tolga önal
Kayıt
18 Ağustos 2014
Başlık
5
Mesaj
25
Tepki
2
Şehir
Ankara
Bisiklet
Sedona
arkadaslar meraba..bısıkletım daha yenı 300 km kadar bı yol yaptım bı problemım yok ama arka dısk frenler yavas basınca vızıltı gıbı tiz bı ses yapıyor ondekınıde denedım ondekı pek yapmıyor..bu normal mı acaba ? tozlandıgı ıcın falan mı ? sessız bı arka dısk hayal mı =)
 

Cenk_

Aktif Üye
Kayıt
14 Ekim 2014
Başlık
7
Mesaj
128
Tepki
155
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Salcano
Konu eski ama olsun aynı dertten muzdarip olanlar için mümkünse yani anahtarınız varsa balataların olduğu yeri açın.
Ve yağ sökücü ler veyahut sabunlu suyla iyice yıkayıp kurulayın.
sonra iyice kurudukdan sonra tekrar takın en azından bende baya baya işe yaradı ses neredeyse hiç kalmadı.
Önceden daha frene dokunmadan bi ciykk garrrç diye ses geliyordu hatta o kadar çoktuki korna niyetine kullandığım bile oldu o derece bu kısmı abartmadan söledim.
Ama haliyle rahatsız edici bi ses olduğu için yıkamak temizlemek zorunda kaldım.
 

SommAtte

Üye
Kayıt
2 Mayıs 2013
Başlık
1
Mesaj
71
Tepki
44
Şehir
istanbul
Bisiklet
b'Twin
Bisikletim V fren ama kadro Disk frene uyumlu. Disk frene geçme hazırlığı yapıyordum, bu konuya girince vazgeçtim ;)
 

kasapogluu

Daimi Üye
Kayıt
10 Nisan 2015
Başlık
14
Mesaj
251
Tepki
178
Şehir
alanya/istanbul
İsim
onat
Bisiklet
Carraro
Benim ön frenimde aynı sikayetim vardi, yikamak, alkolle silmek, zimparalamaya kadar herseyi yaptim çözüm bulamadim, hatta yüksek bi yerden balatalardan duman cikarana kadar indim yinede ses devam etti en son arkadaki saglam olan frenle balata eşlerini değiştirdim bir kez daha problem olmadı cok sağlıklı calisiyor hic bir sikayetim yok.
 

uguryilmaz144

Forum Bağımlısı
Kayıt
1 Nisan 2015
Başlık
22
Mesaj
1.934
Tepki
4.238
Yaş
27
Şehir
İzmir
İsim
Uğur Yılmaz
Bisiklet
Mosso
Yalnız fren sesi sadece hidrolik disk'e özel değildir. V frenlerde de ses gelebilir. Sırf ses yüzünden frenlerinizi değiştirmeyi düşünmek yerine, problemi çözmek daha mantıklı...
 

mfurkan

Forum Demirbaşı
Kayıt
7 Kasım 2015
Başlık
13
Mesaj
530
Tepki
552
Şehir
Bursa
Bisiklet
Canyon
@geziniyo Bir de hidrolik yağ değişimi videosu çekseniz ne güzel olur :)
 

geziniyo

Forum Bağımlısı
Kayıt
9 Ağustos 2010
Başlık
74
Mesaj
3.580
Tepki
5.972
@mfurkan Var var o da sırayla teknikle ilgili tüm videolar buna jant örme de dahil gelecek :)
 

cemcangal

Üye
Kayıt
26 Mart 2016
Başlık
0
Mesaj
1
Tepki
0
Yaş
32
Şehir
sakarya
İsim
cem
Bisiklet
Salcano
eğer yağlama parken yağ sıçratmışsanız suyu kaynamaya yakın getirin sonra yavaş yavaş kaliperin arasından balatalara dökün bikaç denemeden sonra düzeliyor bizzat denedim ;)
 

asdasdasdasd

Forum Demirbaşı
Kayıt
11 Aralık 2015
Başlık
12
Mesaj
517
Tepki
487
Yaş
29
Şehir
rize
İsim
muhammet
Bisiklet
b'Twin
Benimde arka disk den ses geliyor ne ayar yaptiysam olmadi cok ince bir ayar istiyor sıfır balatayla ayarlamak daha kolay mi olur
 
  • Beğen
Tepkiler: Aly
Yukarı Alt