Scudo Sports

Dağ bisikletiyle yaptığınız en fazla hız?

Bisikletin çıkabileceği maksimum hızlar yokuş yukarı, dümdüz ya da hafif aşağı eğimli yollarda ve hiç rüzgarın olmadığı durumlarda test edilmeli.
Yoksa kendini dik ve uzun bi' yokuştan bırakan herkes 50 km'nin üzerinde hızlara zaten çıkacaktır bunu buraya "aa ben 90 km hıza çıktım." diye yazmanın pek bi' manası yok. (Araba arkası/ kamyon arkası durumları için de bu söylediğim geçerlidir.)
Benim kendi performanslarım
30 ve daha yukarı derecelerde olan dik yokuşları çıkamıyorum.
biraz dik yokuşlarda 3-5 km hızım var.
Fazla dik olmayan yokuşlarda 8-10 km.
Dümdüz ve rüzgarsız bi' yolda max 20 km.
Hafif aşağı eğimli ve hafif rüzgar desteği olan bir yolda 30-33 km.
Hafif aşağı eğimli ve kuvvetli rüzgarın arkadan desteklediği bir yolda 35-45 km. (max. viteste +90 kadansla, tabi 40 km ve üzeri için kaslarımı çoook zorlamam gerekiyor.)
Yokuş aşağı : Sınırsız. ( ya da bisikletin dayanabildiği max. hız diyelim kaçtır bilmiyorum.)

Bisiklet: Salcano Nova 2006 model.
arka amortisörü sıkabildiğim kadar sıktım.
bisiklet ayağı gibi malzemeleri ağırlığı azaltmak adına çıkarttım.
zaten bisikletin kadrosu bana uygun değil bacaklarımı tam açamıyorum ayakta sürüş için gidon biraz aşağıda kalıyor kollarımı destekleyemiyor falan filan...
 
Scudo
kardeş bi kaza videosu vermiş burda arkadaş korktum valla
 
@oğuz d.

Dümdüz ve rüzgarsız yolda maksium 20 nasıl oluyor anlayamadım gerçekten yavaş bence. KM saatinizde bir sorun olabilir bence kontrol ettirin
 
bugün itibariyle, eymir-TRT çıkışı 00:17:30'a indirilmiştir :)
 
(link)

buradaki rotayı 3 saate alıyorum ortalama hızım 17 falan oluyor iniş aşağı oldğunda 65lerde yavaşlıyorum daha fazla arttırmıyorum en tüksek tepeye çıkarken hızım 6km/s düşüyor. yokuş çıkarken, deore 27 vites bisiklet, arkayı genelde fazla zorlanmamak için en büyük çarkta, bazende bir altında kullanıyorum ön taraf tabiki küçük çarkta dişli oranlarını bilmiyorum. rotayı iki yönlü olarakda dolandım saat yönünün tersi bana daha rahat gibi geldi ama zamanda çok büyük fark olmuyor.
 
@goktugX
Evet cep telefonum sorunlu çıktı. Yürürken maksimum hızımı da 20 km/sa gösterdi. Bağlantı kesilmeleri yanlış hesaplamaya yol açıyormuş ekranda öyle yazıyordu.
Yürüme hızım 20 km olsaydı ohooo.. :)

Sanırım dümdüz rüzgarsız yolda 25 km olabilir hızım... bilemiyorum.
 
Başıbüyük yokuşunun inişinde 85 i görmüştüm kron xc750 ile
 
Sedona 741 ile düzde zorlayınca 35-40 arası(rüzgara göre değişiyor) hız yapıyorum ama yaptığım en yüksek hız Burdur - Antalya yolunda M.Akif Ersoy Üniversitesi Yerleşkesi'nden aşağıya inen şehirlerarası bölünmüş yolda, 2006 Sedona Vitra Bike ile 67.8 km idi. Rüzgarı kesmek için neredeyse gidona yapışmam gerekmişti. Tehlikeli ama gerçekten çok keyifliydi...
 
Bir de şu kardeş var, 130 KM/saat hız yapmış özel tasarım bisikletiyle-çok iddialıyımış:
:cool:

 
ben mtb ile yüklenmeden 76 ya kadar çıkabiliyorum yol bisikletiyle 120 ye kadar ama kımseye tavsiye etmem resmen delilik bisiklet sanki altınızdan gidecek gibi oluyor sarsıntıdan Türkiyedeki yollardan dolayı :Dtabi bu yorum nevşehir için :D (link)
 
Levent Metrobüs yolunda artık nasıl olduysa 50 km hıza çıktım. Daha 350 KM yol yapmıştım. Kondüsyon yeni başlıyordu. Sağlıklı beslenme desen, dışarı çıkmadan önce kaşarlı pide yemiştim. Kaşar yağlı, pide yağlı. :D

Tabii metrobüs durağının orda sağa çektim, tüm organlarımdan nefes almaya başladım.

Barbarostan inerken de 57'yi görmüştüm. Aslında daha fazla çıkardım ama sakat yav.


Bu arada km saatini de ayarladım. Sanki ben mi yanlış gördüm.. Yapmışımdır ama, çünkü bitmiştim. 5 dakika harıl harıl nefes aldım. Sigma 906
 
@Fırat Karamanoğulları

:S... ortalama 35 km/saat'le, molasız gittiğinizi varsayarsak, 350 km'ye ulaşmak için 10 saat pedal çevirmiş olmanız gerek...
bi de kondisyon yeni başlıyordu demişsiniz...

bence bir yanlış ayar durumu söz konusu...
 
@CandanC

Tahminimce bisiklet ilk alındığından itibaren 350km olmuş. Daha yeni yeni alışıyorum, kondisyon sağlıyorum demek istemiş olabilir Fırat Bey..

Balıkesir-Akçay yolunda kaymak gibi bir asfaltta, yokuş aşağı, rüzgarsız yolda 53 km/s gördüm. Hız seven bir insan değilim, o yüzden çok pis korktum, frene bastım ki daha yokuşun ortasındaydım, daha da hızlanırdı muhtemelen..
 
@Edip Dinçer

ahaha evet, bence de dediğiniz gibi =)

(çöp kamyonu arkasında 190'ları gören arkadaştan sonra, hızla ilgili her mesaja bi önyargıyla yaklaşmaya başlamışım demek ki, fark ettiğim iyi oldu =) )
 
bu 90 yada 100 yapan arkadaşları bir gün motosikletime almak ve 100 km hız yapmak isterim.Nasıl bir rüzgar direnci nasıl bir hız oldugunu görmeleri açısında :)
Ve daha sonra indirip motosikletin aynasından bacaklarına bakmalarını isticem ve sonrada motora bakmalarını.O zaman 100 ler olur size 60 lar :)
 
64.8 km istanbul'dan tekirdağa gider iken :)
 
@derşan sezer
Bu topigi basindan beri izliyorum. Fakat bu olurdu olmazdi tartismalarina dayanamadim. 1990 li yillarin basinda yol bisikleti ile bir iniste 96,4 km/h e ciktim. O zamanlar kullandigim celik kadrolu bisiklet ve 18 mm. lastiklerle. 9 bar basincli conti ultrasport. Bu sürati yaptigim inis yerini Googleearth'ten bakarak görebilirsiniz. Hofsgrund ve Steinwasen arasinda bir bölüm. Parkurun profiline bakarsaniz yer yer %25 in üzerinde meyili var. Ortalamasi %18 civarinda.
Yolun en hafif engebesinde tekerlerin asfaltla temasi kesildigi icin yavaslamak zorunda kaldigimi hatriliyorum. Bu inisten daha dik inisleri de indim. Fakat 1 kilometre kadar düz kismi olmadigi icin bu sürate cikma olanagim olmadi.
Cok tehlikeli oldugunu eklemeye gerek yok. Ayrica o zamanlarda kask ta yoktu. Avrupa' nin asfalt kalitesi en yüksek ülkelerinden birinde yapilmis bir sürattir.
Karsidan trafigi olan, virajli yollarda daha yüksek süratlere ciktigini iddia edenler görüyorum. Olmaz demiyorum ama, tam olarak bu süratlere nerede ciktiklarini yazarlarsa daha inandirici olur.
Yarislarda daha yüksek süratlere cikanlar var ama onlarin kosullari daha farkli. Herseyden önce karsidan gelen trafik yok.

Daha eskilerde daha yüksek süratlere de cikmis olabilirim, ama o zamanlar bu tip kilometre saatleri olmadigi icin bir sey söylenemez.
 
  • Beğen
Tepkiler: Rasimcan Meral
@ihtiyar

kusura bakmayın çok çok geç bir cevap oldu: üzerine oturmadan ölçtüm, muhtemelen 1-2 cm fark edecektir. Sigma'nın kullanma kılavuzunda önerilen bir diğer teknik de tekerleği mezuranın üzerinde bir tur yuvarlayıp kaç cm gittiğini ölçmek, o üstüne oturularak yapılabilir belki
 
saklıkentin inişinde 68 e çıktım dahada fazlasını yapamadım.
 
İzmirde 105 yapan bir abimiz var, bende en fazla rampa inişi 90 gördüm.
 
Geri