D. Oğuz
Daimi Üye
- Kayıt
- 26 Mart 2014
- Mesaj
- 274
- Tepki
- 600
- Şehir
- İzmir
Herkese merhabalar.
Herkesin aklında çok fazla soru var şu lastikle ilgili. Umarım biraz da olsa cevap niteliğinde bir gönderi olur.
İlk başta kutusuyla bir foto:
Şurada zaten mest olduğumu söyledim gitti.
Bu da bisiklet üzerinde görüntüsü:
Sele @Edip Dinçer'den, teşekkürler bir kez daha.
Bisiklet biraz kirli, haftasonu bir Balıkesir yaptım, Sabuncubeli yağmurluymuş baya temizlemeye de üşenince böyle oldu.
Lastikler Almanya'da elle üretilmiş, kutusunda da yazıyor. İçinden çok detaylı bir kullanma kılavuzu çıktı, özellikle basınç değerleri ile ilgili, şehiriçi kullanımlda 120-(%20 of max psi) hava basıncı ile, Yarışlarda 8 bar üstü olmayacak şekilde kullanılması yazılmış. Fakat Lastik 123 psi (8.5 bar) seviyesine kadar herhangi bir negatif etki göstermiyor. Bunu da belirtmekte fayda var.
Lastikte BlackChili Compound adlı bir teknoloji kullanılmış. Lastik 330 TPI, ne kadar çok TPI, o kadar az dönüş direnci demek teorikte ki, gerçek hayatta da doğruymuş.
Özellik detayları için: (link)
Dönüş direnci ile ilgili bilgi: (link)
Şu linkten ulaşılabilir. 25mm versiyonunun dönüş direnci daha az fakat 25mm lastik kullanmayı sevmediğim için yanaşmadığımı söyleyebilirim.
Soğuk asfalt konusunda başarılı bir iş çıkardığını söyleyebilirim. 45-50km gibi hızlarda yol titreşimini fazla hissettirmediğini söylesem yanlış olmaz. Ya da kalın dolgulu eldivenlerimden kaynaklı olabilir Fakat yol tutuşu konusunda hiçbir sıkıntı yok, dört dörtlük.
Ayrıca lastiğin belli bir yerinde iki tane girinti var, çatal ucu kadar. Thread Wear Indicators olarak adlandırılmakta, lastik tamamen eriyince girintilerle aynı seviyeye geliyor lastik seviyesi. Buradan ömrünün bitip bitmediğini anlayabilirsiniz, başarılı bence.
Patlama konusuna gelecek olursak, patlamıyor. Ben başaramadım yani. Kaldırımdan atlamak ve kesik cama bodoslama dalmak da dahil.
Michelin PRO4 Endurance ile karşılaştıracak olanlara; bu lastikte yol tutuş konusunda gram şüpheniz olmasın. Yol tutuşu nedeniyle beğenmemiştim şahsen.(ıslak zemin) Sonrasında kaldırdım kenara. Akarsu bölgesinden direkt geçiş yapmama rağmen en ufak bir kayma hissi bile olmadı. Bu bile yeterli aslında, bir de lastik yüksek hıza çıkınca kendiliğinden bir ses yapıyor, çok tatlı bir uğuldama sesi. Onu video çekemedim, başka zamana artık.
PRO4 Service Course modelini kullanan birileri varsa onlar da yeşillendirsin. Açıkçası onu da merak etmiyor değilim.
Vittoria'nın eşdeğer modelleriyle ilgili bir fikrim yok, onları da kullanma fırsatım olmadı
Ayrıca eğimlerde söylendiği gibi ağır kalmamakta. Açıkçası Marathon'dan geçince aşırı hafiflemiş hissettim, dönüş direnci diye bir şey kalmadı sanki benim için. Düz yoldaki sprintler ise ona keza, aşırı rahat bir hızlanma ve hızı koruma imkanı veriyor. Sabit kadans ile çok rahat yan rüzgar ile birlikte 30-35km hızda çevirmeniz işten bile değil
Kardaki performansını bilmiyorum, denemedim
Özellikle vurgu yapacağım: Hızlanması on numara. Sadece bunun için bile alınabilir ki yarışlar için üretilmiş bir lastik sonuçta.
Lastikle ilgili tek şikayetim var, pahalı. Gereksiz pahalı. 70 sterlin çift fiyatı+kargo. Onun dışında güvenli bir yol arkadaşıdır kendisi. Rahatlıkla alabilirsiniz.
Kendi değerlendirmem:
Hızlanma: 9/10
Yol tutuşu: 10/10
Dönüş direnci: 9/10
Patlak koruması: 9/10
Fiyat: 6/10
Ağırlık: 9/10
Umarım açıklayıcı olmuştur.
Sorularınız olursa elimden geldiğince cevaplamaya çalışırım.
Sevgiler, saygılar.
Herkesin aklında çok fazla soru var şu lastikle ilgili. Umarım biraz da olsa cevap niteliğinde bir gönderi olur.
İlk başta kutusuyla bir foto:
Şurada zaten mest olduğumu söyledim gitti.
Bu da bisiklet üzerinde görüntüsü:
Sele @Edip Dinçer'den, teşekkürler bir kez daha.
Bisiklet biraz kirli, haftasonu bir Balıkesir yaptım, Sabuncubeli yağmurluymuş baya temizlemeye de üşenince böyle oldu.
Lastikler Almanya'da elle üretilmiş, kutusunda da yazıyor. İçinden çok detaylı bir kullanma kılavuzu çıktı, özellikle basınç değerleri ile ilgili, şehiriçi kullanımlda 120-(%20 of max psi) hava basıncı ile, Yarışlarda 8 bar üstü olmayacak şekilde kullanılması yazılmış. Fakat Lastik 123 psi (8.5 bar) seviyesine kadar herhangi bir negatif etki göstermiyor. Bunu da belirtmekte fayda var.
Lastikte BlackChili Compound adlı bir teknoloji kullanılmış. Lastik 330 TPI, ne kadar çok TPI, o kadar az dönüş direnci demek teorikte ki, gerçek hayatta da doğruymuş.
Özellik detayları için: (link)
Dönüş direnci ile ilgili bilgi: (link)
Şu linkten ulaşılabilir. 25mm versiyonunun dönüş direnci daha az fakat 25mm lastik kullanmayı sevmediğim için yanaşmadığımı söyleyebilirim.
Soğuk asfalt konusunda başarılı bir iş çıkardığını söyleyebilirim. 45-50km gibi hızlarda yol titreşimini fazla hissettirmediğini söylesem yanlış olmaz. Ya da kalın dolgulu eldivenlerimden kaynaklı olabilir Fakat yol tutuşu konusunda hiçbir sıkıntı yok, dört dörtlük.
Ayrıca lastiğin belli bir yerinde iki tane girinti var, çatal ucu kadar. Thread Wear Indicators olarak adlandırılmakta, lastik tamamen eriyince girintilerle aynı seviyeye geliyor lastik seviyesi. Buradan ömrünün bitip bitmediğini anlayabilirsiniz, başarılı bence.
Patlama konusuna gelecek olursak, patlamıyor. Ben başaramadım yani. Kaldırımdan atlamak ve kesik cama bodoslama dalmak da dahil.
Michelin PRO4 Endurance ile karşılaştıracak olanlara; bu lastikte yol tutuş konusunda gram şüpheniz olmasın. Yol tutuşu nedeniyle beğenmemiştim şahsen.(ıslak zemin) Sonrasında kaldırdım kenara. Akarsu bölgesinden direkt geçiş yapmama rağmen en ufak bir kayma hissi bile olmadı. Bu bile yeterli aslında, bir de lastik yüksek hıza çıkınca kendiliğinden bir ses yapıyor, çok tatlı bir uğuldama sesi. Onu video çekemedim, başka zamana artık.
PRO4 Service Course modelini kullanan birileri varsa onlar da yeşillendirsin. Açıkçası onu da merak etmiyor değilim.
Vittoria'nın eşdeğer modelleriyle ilgili bir fikrim yok, onları da kullanma fırsatım olmadı
Ayrıca eğimlerde söylendiği gibi ağır kalmamakta. Açıkçası Marathon'dan geçince aşırı hafiflemiş hissettim, dönüş direnci diye bir şey kalmadı sanki benim için. Düz yoldaki sprintler ise ona keza, aşırı rahat bir hızlanma ve hızı koruma imkanı veriyor. Sabit kadans ile çok rahat yan rüzgar ile birlikte 30-35km hızda çevirmeniz işten bile değil
Kardaki performansını bilmiyorum, denemedim
Özellikle vurgu yapacağım: Hızlanması on numara. Sadece bunun için bile alınabilir ki yarışlar için üretilmiş bir lastik sonuçta.
Lastikle ilgili tek şikayetim var, pahalı. Gereksiz pahalı. 70 sterlin çift fiyatı+kargo. Onun dışında güvenli bir yol arkadaşıdır kendisi. Rahatlıkla alabilirsiniz.
Kendi değerlendirmem:
Hızlanma: 9/10
Yol tutuşu: 10/10
Dönüş direnci: 9/10
Patlak koruması: 9/10
Fiyat: 6/10
Ağırlık: 9/10
Umarım açıklayıcı olmuştur.
Sorularınız olursa elimden geldiğince cevaplamaya çalışırım.
Sevgiler, saygılar.