1. Bu sitede çerezler kullanılmaktadır. Çünkü sizlere daha güzel bir site kullanımı sağlamayı hedefliyoruz. Bu yüzden çerezlerden yararlanarak sitemizle nasıl bir etkileşimde bulunduğunuza dair ilişkili verileri kaydedecek araçlardan faydalanıyoruz. Konuyla ilgili bilgi için . Bu siteye giriş yapıp kullanarak, çerez kullanımını kabul etmiş oluyorsunuz. Learn More.

İnceleme Continental GP4000S II

Konu, İncelemeler kategorisinde D. Oğuz tarafından 18 Mart 2015 tarihinde paylaşıldı.

Etiketler:
  1. D. Oğuz

    D. Oğuz gezgindt olarak bilirler."di"

    Kayıt:
    26 Mart 2014
    Mesajlar:
    311
    Beğeniler:
    610
    Şehir:
    İzmir
    Sponsorlu Herkese merhabalar.

    Herkesin aklında çok fazla soru var şu lastikle ilgili. Umarım biraz da olsa cevap niteliğinde bir gönderi olur.

    İlk başta kutusuyla bir foto:
    DSC_1467.JPG
    Şurada zaten mest olduğumu söyledim gitti.

    Bu da bisiklet üzerinde görüntüsü:
    IMG-20150317-WA0008.jpeg

    Sele @Edip Dinçer'den, teşekkürler bir kez daha. :)

    Bisiklet biraz kirli, haftasonu bir Balıkesir yaptım, Sabuncubeli yağmurluymuş baya :D temizlemeye de üşenince böyle oldu.

    Lastikler Almanya'da elle üretilmiş, kutusunda da yazıyor. İçinden çok detaylı bir kullanma kılavuzu çıktı, özellikle basınç değerleri ile ilgili, şehiriçi kullanımlda 120-(%20 of max psi) hava basıncı ile, Yarışlarda 8 bar üstü olmayacak şekilde kullanılması yazılmış. Fakat Lastik 123 psi (8.5 bar) seviyesine kadar herhangi bir negatif etki göstermiyor. Bunu da belirtmekte fayda var.

    Lastikte BlackChili Compound adlı bir teknoloji kullanılmış. Lastik 330 TPI, ne kadar çok TPI, o kadar az dönüş direnci demek teorikte ki, gerçek hayatta da doğruymuş.
    Özellik detayları için: Bağlantıyı görmek için üye girişi yapınız.

    Dönüş direnci ile ilgili bilgi: Bağlantıyı görmek için üye girişi yapınız.

    Şu linkten ulaşılabilir. 25mm versiyonunun dönüş direnci daha az fakat 25mm lastik kullanmayı sevmediğim için yanaşmadığımı söyleyebilirim.

    Soğuk asfalt konusunda başarılı bir iş çıkardığını söyleyebilirim. 45-50km gibi hızlarda yol titreşimini fazla hissettirmediğini söylesem yanlış olmaz. Ya da kalın dolgulu eldivenlerimden kaynaklı olabilir :D Fakat yol tutuşu konusunda hiçbir sıkıntı yok, dört dörtlük.

    Ayrıca lastiğin belli bir yerinde iki tane girinti var, çatal ucu kadar. Thread Wear Indicators olarak adlandırılmakta, lastik tamamen eriyince girintilerle aynı seviyeye geliyor lastik seviyesi. Buradan ömrünün bitip bitmediğini anlayabilirsiniz, başarılı bence.

    Patlama konusuna gelecek olursak, patlamıyor. Ben başaramadım yani. Kaldırımdan atlamak ve kesik cama bodoslama dalmak da dahil. :D

    Michelin PRO4 Endurance ile karşılaştıracak olanlara; bu lastikte yol tutuş konusunda gram şüpheniz olmasın. Yol tutuşu nedeniyle beğenmemiştim şahsen.(ıslak zemin) Sonrasında kaldırdım kenara. Akarsu bölgesinden direkt geçiş yapmama rağmen en ufak bir kayma hissi bile olmadı. Bu bile yeterli aslında, bir de lastik yüksek hıza çıkınca kendiliğinden bir ses yapıyor, çok tatlı bir uğuldama sesi. Onu video çekemedim, başka zamana artık.

    PRO4 Service Course modelini kullanan birileri varsa onlar da yeşillendirsin. :) Açıkçası onu da merak etmiyor değilim.

    Vittoria'nın eşdeğer modelleriyle ilgili bir fikrim yok, onları da kullanma fırsatım olmadı :(

    Ayrıca eğimlerde söylendiği gibi ağır kalmamakta. Açıkçası Marathon'dan geçince aşırı hafiflemiş hissettim, dönüş direnci diye bir şey kalmadı sanki benim için. Düz yoldaki sprintler ise ona keza, aşırı rahat bir hızlanma ve hızı koruma imkanı veriyor. Sabit kadans ile çok rahat yan rüzgar ile birlikte 30-35km hızda çevirmeniz işten bile değil :)

    Kardaki performansını bilmiyorum, denemedim :)

    Özellikle vurgu yapacağım: Hızlanması on numara. Sadece bunun için bile alınabilir ki yarışlar için üretilmiş bir lastik sonuçta.

    Lastikle ilgili tek şikayetim var, pahalı. Gereksiz pahalı. 70 sterlin çift fiyatı+kargo. Onun dışında güvenli bir yol arkadaşıdır kendisi. Rahatlıkla alabilirsiniz.

    Kendi değerlendirmem:
    Hızlanma: 9/10
    Yol tutuşu: 10/10
    Dönüş direnci: 9/10
    Patlak koruması: 9/10
    Fiyat: 6/10
    Ağırlık: 9/10

    Umarım açıklayıcı olmuştur.

    Sorularınız olursa elimden geldiğince cevaplamaya çalışırım.

    Sevgiler, saygılar.
     
    Son düzenleme: 18 Mart 2015
  2. Yaş:
    22
    Kayıt:
    21 Nisan 2014
    Mesajlar:
    85
    Beğeniler:
    109
    Şehir:
    Bursa/Eskişehir
    Adı:
    Burak
    Bisiklet:
    Mosso
    Çok teşekkürler. Bende siparişi verdim bekliyorum. Ancak kargo dahil 55 sterline geliyor bana lastik konusunda bir çok farklı siteyi araştırmakta fayda var :)
     
    Emrah GÜLEZ ve D. Oğuz bunu beğendi.
  3. Edip Dinçer

    Edip Dinçer HTFU!

    Kayıt:
    12 Haziran 2011
    Mesajlar:
    3.794
    Beğeniler:
    5.602
    Şehir:
    Sarıyer, İstanbul
    Bisiklet:
    Cannondale
    Bu lastikler clincher (iç lastikli) lastiklerin kralıdır bence.
    Ama fiyat konusunda da bir o kadar vardır :).

    Bu kadar başarılı olmasa da (özellikle ıslak zemin tutuşunda) Vittoria Rubino Pro'lar da iyidir. Onlar da fiyat / performans kralıdır.

    Ellerine sağlık @D. Oğuz . Tüm yenilerini güle güle kullan ;).
     
    Berke, BFOkuru, Ali Demir ve 1 kişi daha bunu beğendi.
  4. #4
    D. Oğuz

    D. Oğuz gezgindt olarak bilirler."di"

    Kayıt:
    26 Mart 2014
    Mesajlar:
    311
    Beğeniler:
    610
    Şehir:
    İzmir
    Fakat şöyle bir durum da var, şansıma mıdır nedir bilmem.
    Kargo bir ayda gelmediği için, ikincisini yolladılar. İkincisi de bu sabah geldi. Dolayısıyla 2 çift lastik 70 sterline gelmiş oldu. :D
    Bir sene daha lastik aramayız sanırım :)
     
  5. Yaş:
    22
    Kayıt:
    21 Nisan 2014
    Mesajlar:
    85
    Beğeniler:
    109
    Şehir:
    Bursa/Eskişehir
    Adı:
    Burak
    Bisiklet:
    Mosso
    Muhteşem olmuş gerçekten bitirince tekrar masraf çıkmayacak :)
     
    D. Oğuz bunu beğendi.
  6. #6
    D. Oğuz

    D. Oğuz gezgindt olarak bilirler."di"

    Kayıt:
    26 Mart 2014
    Mesajlar:
    311
    Beğeniler:
    610
    Şehir:
    İzmir
    Açıkçası Rubino Pro'yu da deneme fırsatı olmadı :D Çok methediliyor yurtdışı forumlarında, özellikle tırmanış için çok çok iyi olduğu söylenmekte. Bunlardan sonra bir de onu deneyesim yok değil :)

    İlk söylem için kesinlikle katılıyorum @Edip Dinçer abi :)

    Tekrar sağolasın. Şahane şahane :D

    Lastik ömrü konusunda çok başarılı bunlar. Düzgün frenleme ile 4-5bin barajını aştığı söylenmekte. (Kaynak:Yurtdışı forumları)
     
  7. Murat B.

    Murat B. Forum Trolü

    Kayıt:
    23 Eylül 2013
    Mesajlar:
    2.761
    Beğeniler:
    6.945
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Specialized
    Amacı dışında kullanmazsanız 4-5bin minimumu bence. Eski model, yani sonunda "II" olmayan GP4000S ile 7000'e yaklaştım, hala 3-5 bin daha giderler gibi gözüküyor.
     
  8. #8
    D. Oğuz

    D. Oğuz gezgindt olarak bilirler."di"

    Kayıt:
    26 Mart 2014
    Mesajlar:
    311
    Beğeniler:
    610
    Şehir:
    İzmir
    Amaç dışı kullanım istemeseniz de oluyor, düşük asfalt kalitesi ve eski asfalt baya yoğun İzmir çevresinde.(Tire-Ödemiş D310,Aydın D550, Kuşadası D515, D550 Menemen'e kadar bunlar sadece birkaçı.)
    İstanbul'da daha düzgün yollar. :) Burada istemesek de çukura takılıyor, mazgal üstünde gidiyoruz bu da ömrünü azaltıyor.

    Kilo faktörü de çok etkili. Mesela 80 kilo biri ile 67 kilo birinin düzgün kullanım sonucu birim aşındırma miktarındaki farkı da göz önünde bulundurmak lazım.

    Bulunduğumuz yere göre değişebilir tabi :)

    Genel bir yargı sadece. Yoksa milyonlarca sebep var ki en hor kullanıma göre yazdım bunu.
     
    eyupozturk ve Murat B. bunu beğendi.
  9. MehmetAliB.

    MehmetAliB. VivaVelo

    Kayıt:
    20 Ekim 2013
    Mesajlar:
    2.177
    Beğeniler:
    5.720
    Şehir:
    Antalya
    Bu lastiği ben de düşünüyorum ama ne yazıkki Türkiye'de bulamadım. Yurtdışından alacak varsa bana da bir çift 700x28 alabilir mi? Kargosunu vs paylaşırız.
     
    D. Oğuz bunu beğendi.
  10. Furkan TK

    Furkan TK Onurlu Üye

    Kayıt:
    26 Nisan 2014
    Mesajlar:
    1.218
    Beğeniler:
    2.272
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Cube
    Continental Grand Prix 4000S II 'den daha düşük yuvarlanma direncide sahip başka dış lastik var mı ?
     
    D. Oğuz bunu beğendi.
  11. Erdal Yılmaz

    Erdal Yılmaz Forum Bağımlısı

    Yaş:
    36
    Kayıt:
    5 Ağustos 2011
    Mesajlar:
    3.731
    Beğeniler:
    5.640
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Canyon
    4000 S ile 4000S II arasında kalite ve gözle görülür bir fark var mı bilmiyorum. Ancak geçen sene 30-35 derece sıcak altında, lastik basıncımın biraz düşük olması yüzünden, yeni aldığım 4000 S'i yol üzerindeki taş yarmış ve çöpe atmak zorunda kalmıştım. Kuru zeminde memnun kaldığım ancak ıslak zeminde bana pek güven vermeyen bir lastikti. Bu tabi ki şahsi fikrim. Şu an Espoir Elite kullanıyorum.

    Güle güle kullanın. :)
     
    D. Oğuz bunu beğendi.
  12. Ömer KARAN

    Ömer KARAN Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    21 Aralık 2012
    Mesajlar:
    1.743
    Beğeniler:
    1.807
    Şehir:
    DENİZLİ
    Adı:
    Ömer KARAN
    Bisiklet:
    Bisan
    Yorumlarınız için teşekkür ederiz. Bundan önce kullanma fırsatı bulduğunuz lastikler hangileri ? Ayrıca gp4000s kullanmışmıydınız? Aradaki farkı merak ediyorumda.
     
    D. Oğuz bunu beğendi.
  13. #13
    D. Oğuz

    D. Oğuz gezgindt olarak bilirler."di"

    Kayıt:
    26 Mart 2014
    Mesajlar:
    311
    Beğeniler:
    610
    Şehir:
    İzmir
    Wiggle'dan bakın arada indirim oluyor :)

    Schwalbe One var ama onun da tubeless modeli. Clincherda daha iyisi varsa biz bilmiyoruz :)

    Sağolun. 4000S kullanmadım ama yol tutuşu bakımından hiçbir sorun yaşamadım. Düşük lastik basıncı yol tutuşunu etkileyen faktörler arasında. Onu da göz ardı etmemek lazım :)

    4000S kullanmadım fakat daha önceden Schwalbe Marathon ve Durano kullandım. Marathon 23c bildiğimiz tur lastiği, kalın greenguard ile iyi bir hizmet verdikten sonra emekliye ayırdım. Ağır filandı ama patlamıyordu, en sevdiğim yönü o idi fakat zamanla aşınınca patlaklar da arttı tabi :)
    Durano da öncekiydi, fakat memnun kalmadım. Kullanan biri varsa o daha iyi yardımcı olabilir :)
     
    Furkan TK bunu beğendi.
  14. Murat B.

    Murat B. Forum Trolü

    Kayıt:
    23 Eylül 2013
    Mesajlar:
    2.761
    Beğeniler:
    6.945
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Specialized
    Schwalbe One ile Conti GP4000S II hemen hemen aynı yuvarlanma direncine sahip. Aşağıdaki incelemeye göre latex iç lastik ve Schwalbe One Clincher ile tubeless'tan daha düşük yuvarlanma direnci elde ediliyor:
    Bağlantıyı görmek için üye girişi yapınız.
     
    Furkan TK ve D. Oğuz bunu beğendi.
  15. #15
    D. Oğuz

    D. Oğuz gezgindt olarak bilirler."di"

    Kayıt:
    26 Mart 2014
    Mesajlar:
    311
    Beğeniler:
    610
    Şehir:
    İzmir
    Okuduğum inceleme yazısı standart lastikle yapılmış demek ki. Bunu yeni gördüm, yeşillendirme için teşekkürler :harika:

    Hatta kendi sitesiymiş: Bağlantıyı görmek için üye girişi yapınız.
     
    Murat B. bunu beğendi.
  16. Chucky-1 Daimi Üye

    Kayıt:
    11 Mayıs 2014
    Mesajlar:
    228
    Beğeniler:
    56
    Şehir:
    Mersin
    Bisiklet:
    Diğer
    Bence bu lastik yol bisikletlerin en başarılı lastiği lakin kesinlikle f/p ürünü olamaz. F/p ürünü şuanda michelinle gibi gözüküyor.
     
  17. #17
    D. Oğuz

    D. Oğuz gezgindt olarak bilirler."di"

    Kayıt:
    26 Mart 2014
    Mesajlar:
    311
    Beğeniler:
    610
    Şehir:
    İzmir
    @Yiğit Alp Okyaylı şu lastiğin fiyatı konusunda herkes huzursuz, çok pahalı. Fakat hakkını gerçekten veriyor, jantın asfalttaki çukura vuruş sesi gelmesine rağmen patlamadıysa ben diyecek bir şey bulamıyorum.
     
    Chucky-1 bunu beğendi.
  18. ioalici

    ioalici Daimi Üye

    Kayıt:
    21 Eylül 2014
    Mesajlar:
    296
    Beğeniler:
    175
    Şehir:
    İzmir
    Adı:
    İbrahim Onur ALICI
    Bisiklet:
    Cube
    Arkadasim ellerine saglik. Forumda (en azindan ben) cesitli bisiklet, parca, aksesuar ve giyim urunleri icin boyle anlasilabilir ve standardize/olcekli bir inceleme yazisina gereksinim oldugunu dusunuyordum. Birkaç hafta önce buna benzer bir öneride bulunmustum. Evet internette bilgi cok ama yabanci dil bilmeyenler olabilir. Eline saglik...
     
    Abdullah ozturk bunu beğendi.
  19. Çağrı Soylu Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    11 Ağustos 2013
    Mesajlar:
    668
    Beğeniler:
    759
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Focus
    Ben de aynı lastiği 10 gün önce aldım 2 gün önce geldi taktım. Henüz çıkmadım ama fiyat olarak da bike-components.de'den DHL ile kargosu dahil 70 euroya aldım 25'liğin çiftini. Alacak arkadaş varsa aklında olsun.

    resmini de koyalım tam olsun :)

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    ümit KOCABAŞ, MeTaLioNs ve BilalBeki bunu beğendi.
    Son düzenleme: 1 Mayıs 2015
  20. #20
    D. Oğuz

    D. Oğuz gezgindt olarak bilirler."di"

    Kayıt:
    26 Mart 2014
    Mesajlar:
    311
    Beğeniler:
    610
    Şehir:
    İzmir
    Sponsorlu
    Forumda bu lastik ile ilgili çok soru vardı bir ara. Ama herkesin merak ettiği parçalarla ilgili incelemeler genelde güzel oluyor.
    Yabancı kaynaklardaki inceleme siteler, özellikle road.cc bu konuda çok başarılı fakat dediğiniz gibi, yabancı dil konusunda sıkıntı olsun, ekstra bilgi ve anlaşılabilirlik bakımından gerekli bence de. Bazı şeyler hakkında detaylı bilgi bulmak da zor. Karışım şart :)

    Güle güle kullanın, euronun üç liraya vurduğu şu dönemde çok iyi fiyata almışsınız. ;)

    Bir sürüş deneyimi paylaşımını da bekleriz ilerleyen zamanlarda :)

    Ayrıca konu düzeltme ile ilgili hakkım bulunmadığından şuraya yazayım: Günübirlik İzmir-Bursa (330 km) - BisikletForum
    Bu yolculukta ilk defa uzun yolda deneme fırsatım oldu. Yokuş hızımda 2-3 km artış oldu ortalama olarak. Genel ortalamaya etkisi 6-8 km arası. Uzun yolculuklarda, antrenmanlarda önemli bir detay. Patlama olayı bir önceki mesajımda yazıldığı gibi, patlatmak için her şeyi yaptım desem yalan olmaz :D
     
    Çağrı Soylu bunu beğendi.