Scudo Sports

Çok yoruluyorum yokuş çıkarken zorlanıyorum...

@ahlaksahibi 50kmlik yolu tarmac ile 32km/s ortalama ile bitiriyorum :) 10kmlik yüzde4 eğime sahip yolu herhalde 35e yakın ortalama ile bitiririm. Yol bisikleti tabiki aşırı farkettirir, eskiden yıllar önce çift amorsitorlu bisikletle 10kmlik yolu eziyetle yapardım, tur bisiklete geçince 15-20km ortalama ile biter. İşe gidip gelme amaçlı hibrit şehir bisikleti alıp dropbar, rulman göbekli jant, düşük dirençli lastik, yol rublesi, yol arka aktarici derken ortalama hızı yükselir. Kısacası 6500lira her kuruşunun karşılığını alırsın.. Tarmacı almadan once o kadar paraya değermi? derdim, şu an binebilmek için havadurumunu skıca taki ediyorum.. Aşırı keyif veriyor safkan tırmanış-performans bisikletleri :)
 
Scudo
@Süper Dede 6500 verin bana hergün 10 km koşayım, bitmez hergün yeni bir sistem geliştirirler. Bisiklet sürmede teknik ekipmandır, sistemdir önemsiz demiyorum. Sadece bisiklette değil tüm sporlarda en önemli sistem İnsan iradesidir. İradesi olmayanın idareside olmaz.
Aynen katılıyorum hem kendi çapında iyi bir dağ bisikleti olan salcano igman deore 27,5 bisikletim hemde 100 liraya aldığım çelik kadro 25 yıllık bisan bisikletim vardı samimiyetle söylüyorum bisan ile 100+ km lerde bile daha çok keyif alıyordum
@Burak B. Teşekkür ederim cevap için endurance kadro olarak geçiyor bu Van rysel anladığım kadarı ile uzun km ler için dizayn edilmiş
 
  • Beğen
Tepkiler: necmeddin
@ahlaksahibi ben şehirden geçiş yaptım 700x35 lastik vardı, 13.5+bagaj vs 15 kg idi. yol bisikletim pedalsız 8135 gr dı şimdi 9.5 filandır..lastikler 700x25 ön 700x28 arka maraton lastik...ort hızım 16 dan 20 ye çıktı, bunun 1 km si hevesten olsa 3 km yani yaklaşık %20 artmış..yokuşta zor tabi, 27 den 20 vitese düştük en küçük kombinasyonum ön 34arka30..şehirde ön26arka32 idi..yokuşta vites oranları zorlaştı ama lastik tabanı ve basıncı da değiştiği için, birde hafifliği ekle, pek bir farklılık olmadı..kadans düştü sadece...
lafın özü mtb den yol a geçersen düz yolda ort hızın kesin %20 artar..yokuşta çok farketmez...inişte daha hızlı inersin...
 
@ahlaksahibi Az önce baktım, yol bisikleti sınıfına giriyor. Endurance bisikletlerin dingil mesafesi biraz daha uzun, üst boru biraz daha yüksek olur. Kısacası endurancede duruş açın daha yüksek olur, yolda ise üst boru daha alçak ve duruş açın daha az. Endrance daha çok konfora odaklı ve bozuk yollarda kullanılmaya odaklı olunca lastiklet min 28mm oluyor.
 
@HakanAydn anladım teşekkür ederim cevap için şimdi ki bisikletim 44-34-24 aynakol ve 36-11 rubleye sahip çok dik köy ve dağ yolları hariç normal karayolunda en küçük aynakol dişlisini hiç kullanmıyorum zaten çoğunlukla rampaları 34x28 kombinasyonu ile çıkıyorum. yol bisikletinin 50-34 32-11 dişli oranları ideal gibi geliyor
 
  • Beğen
Tepkiler: HakanAydn
en küçük aynakol dişlisini hiç kullanmıyorum zaten çoğunlukla rampaları 34x28 kombinasyonu ile çıkıyorum.

Büyük ihtimalle bacaklarınız tembel.Yüksek kadans çeviremiyorlar.Şu kadar eğimi şu kadar hızla çıkıyorum, kondisyonum çok iyi demeyin, yüksek kadans yapmıyorsunuz ya da yapamıyorsunuz.
yokuşta çok farketmez

Birbirinin aynı olmasa da yakın oranlı aynakol ruble oranlarına sahip mtb ve yol arasında bariz fark vardır.Yol bisikleti daha hızlı yokuş çıkar.
 
bende yokuşta kadans düşmesi oldu hızım değişmedi...ama önceki bisiklet kilitli maşalı, dişsiz tekerli bir şehir bisikletiydi...
mtb de dişli lastik, ön amortisör, varsa orta amortisör illaki farkedecektir...
 
6 kg yol bisikletiyle bir oturuşta 1000 metre tırmanan adam 13 kg luk amortisörlü mtb ile 300 metrede tıkanır kalır. mtb de ne yaparsan yolda da aynısını yaparsın diye bişey yok. ağırlık ve enerji kayıpları (kaba tırtıklı ve basıncı düşük lastikler, sürtünmeli çalışan zincir ve göbekler, amortisör özellikle de kadro amortisörü) çoook şey değiştirir.
Bisiklet kesinlikle önemli ama şunu atlamamak lazom. Yol bisikletinde
@selim82 şöyle söyleyim o zaman, 2.2 km lik bir yokuşum var %8 ila %15 arası eğim..600 kişinin stravasında ben orta üstüyüm..kaç km hızla çıkabiliyorum biliyormusunuz, 6.5 ti sanırım beni 300 üstüne çıkaran..sizin dediğinizi yapabilsem 1. adamı 10 km hızla sollamam gerekir..bunu siz yapabilirsiniz, yani 600 kişinin 1. sini 10 km hızla sollayıp geçebilirsiniz ( italyan isimli biri) ama ben 51 yaş 100+ kilo ile na mümkün..bunun için çabalamam bile..derdime ne..
ben şunu yapıyorum yokuş çıkarken , ortalama kadansımı bir yere kadar vites düşürerek koruyorum. bir yerden sonra 1. vitese inmiş oluyorum artık ve daha küçültemiyorum..dolayısıyla ya düşük kadans düşük hızla çıkacağım ya da yok kadansım hızım düştü deyip geri döneceğim..ben çıkabildiğim şekilde tamamlıyorum...ama 600 kişinin yılların kaydının 1.si olamıyorum..varsın olmasın..yokuş çıkılıyor..
6.5 km hızla gittiğin yerde en ufak rublede birinci olunuyorsa ben o komu alırım:) önceliğin sağlık olsun . 170 max nabzın olsun. Bence 1 saatlik non stop ve kadanslı turlar yap. Ortalama nabız. 130 civarı olsunki yağ yakalım . Kg büyük engel hafiflemen lazım . Önce dediğim gibi yavaş ama istikrarlı artış . Yaşımız 25 değil. Kadanslı dememin diğer sebebi eklemlerine yük bindirmeden için. Aynakol ruble ölçülerin nedir
 
@selim82 ya abi, ben ne diyorum, sen nelerden bahsediyorsun...neyse helalleşelim..saolasın..🙂
 
Hiç yol bisikleti kullanmadım ama merak etmiyor da değilim hem dağ hemde yol bisikleti kullanan arkadaşlar objektif olarak cevap verirse çok sevinirim mesela ince teker (650x35)12 kilo ağırlıkta dağ bisikleti ile 15 ortalama yaparak gittiğim 10 km lik bir yol var. eğimi de ortalama %4 diye tahmin ediyorum sorum şu şekilde decathlonda satılan Van rysel edr af 105 yol bisikleti var yaklaşık 9 kg bu bisikleti kullanırsam diğer tüm değişkenler sabit olmak üzere ortalama hızım 18 km olur mu yani hızım % 20 artar mı ya da artarsa ne kadar fark eder. Neden soruyorum 6500 lira verip hayal kırıklığına uğramak istemiyorum
O bisiklet zaten climb bisikleti. 34 aynakol var. Hafif , ince teker , dag bisikletiyle %15 fark eder diye tahmin ediyorum.. Ortalama hizinin zaten yükselecegi kesin. Ama her şeyden önce senin bacaklarin..
 
  • Beğen
Tepkiler: HakanAydn
Bu kadar amatörken bile bizzat yaşayarak görerek deneyimleyebildiğim olay; kilitli amortisör maşalı şehir bisikletimle yokuşu çıkarken, eğer maşayı kilitlemezsem o yokuş gerçekten zorlaşıyor. Maşayı kilitlediğimde ise gerçekten rahatlıyor. Gücümü sömürmüyor. Buradan yola çıkarak, amortisörlerin yokuş tırmanmada etkisinin zorluk olarak ciddi oranlarda olduğunu görebiliyorum.
 
evet, cümlenin devamını alayım.
Sildim sandım silmemişim:) yol bisikletinde dağ bisikletimdeki kadar ufak dişli olmaz yazacaktım. Dağ bisikletinde aynakolda 26 diş bile olabiliyor.
Fıtı fıtı çıkılır.
 
yol bisikletinde de önü en küçüğe arkayı en büyüğe alınca yetiyor çevirme kuvveti olarak, bana rahat yetiyor yani %10'a kadar. mtb de işin zorlaşması 4-5 kg daha ağır ve enerji kayıplarının (en başlıca, lastik dişleri ve amortisör) daha fazla olmasından kaynaklı.
 
Bende aynı dertten muzdaribim. Boy 1.78 kilom 90. Uzun bir aradan sonra hem kilo vermek hem kondisyon kazanmak amaçlı sevdiğim bir spor olan bisiklet sürmeye başladım ancak ilk sürüşümde o kadar zorlandım ki nefes nefese kaldım belki kondisyonsuz olmamdan kaynaklandı, bu arada bisikletim dağ bisikleti ve bisikletin orta amörtisörü var, yorulmamın nedeni bu olabilir mi bilemedim, yoksa dağ bisikleti yerine bir yol bisikleti mi tercih etmeliyim teşekkür ederim simdiden


1,80 92 kg idim ilk başlarda düz yollarda sür kasmanın bir mantıgı yok zamanla kaslar gelişince yokuşları çıkabilirsin çok rahat 92 kg 77 kg kadar düştüm bisiklet sürerek gnde 10 saat sürme ortalması ile
 
@ahlaksahibi 50kmlik yolu tarmac ile 32km/s ortalama ile bitiriyorum :) 10kmlik yüzde4 eğime sahip yolu herhalde 35e yakın ortalama ile bitiririm. Yol bisikleti tabiki aşırı farkettirir, eskiden yıllar önce çift amorsitorlu bisikletle 10kmlik yolu eziyetle yapardım, tur bisiklete geçince 15-20km ortalama ile biter. İşe gidip gelme amaçlı hibrit şehir bisikleti alıp dropbar, rulman göbekli jant, düşük dirençli lastik, yol rublesi, yol arka aktarici derken ortalama hızı yükselir. Kısacası 6500lira her kuruşunun karşılığını alırsın.. Tarmacı almadan once o kadar paraya değermi? derdim, şu an binebilmek için havadurumunu skıca taki ediyorum.. Aşırı keyif veriyor safkan tırmanış-performans bisikletleri :)

hocam sen ne yiyorsun acaba ya :) 10km %4 eğimli yolu 35 ortalama ile bitirmek falan

(link) burası da 16km %7 eğim var 25-30 arasında çıkarsınız
 
Geri