Scudo Sports

Çok yoruluyorum yokuş çıkarken zorlanıyorum...

Çok uçmuşlar o insanlar. Dize binen yükü azaltıyor mu? Evet. Daha kontrollü bir sürüş sağlıyor mu? Evet. Ama yokuşlarda %30 kazanç falan uçuk rakamlar. Forumda bolca yazılıp çizilmiş bir mevzu araştırın derim.

Yukarıda yazdığım gibi ben de henüz araştırma aşamasındayım. %20 - 30 faydası oldu diyenler bisiklet kullanan youtuberlardı. Ama bu forumdan da olumlu çok yazı okudum. Artısı var eksiği yok gibi. Ama araştırmaya devam, daha profesyonel ve bilgi sahibi kullanıcıların yorumları önemli 👍...

@suyunsesi kilit pedal güzel ama bacak, basmak üzere tasarlanmış bir uzuv, çekmede çok zayıf. %10 belki fayda sağlar. üstelik bir bacak basıp diğeri çekerken de sonuçta aynı enerji harcanıyor toplamda, yorulmaya etkisi yok. spd nin asıl avantajı ayağınızın hep aynı yerde kilitli olmasının verdiği rahatlık..
bende 4-5 ay önce çok beklentili almıştım, o kadarda olmadığını anladım ama, sabitlenme duygusu hoşuma gittiği için seviyorum..

%10 kadar bile olsa bizim gibi 40'lı yaşlarını aşmış kişilere kârdır. Yokuş tırmanırken çok az da olsa katkı sağlaması iyi bir şey değil mi ki? Hem bacağın diğer kaslarını çalıştıracağı için yine bacaklara da faydası olacağını düşünüyorum. Hiç çalışmamasından iyidir öyle değil mi?
Bir de dediğiniz gibi sabitlenme duygusunu ben de seversem sürüş zevkim de artarsa neden olmasın ki? :hhhhhh:
 
Scudo
@suyunsesi iyi tabi alın, ben sürekli kullanıyorum , memnun olacağınız garanti..ben bu %20-30 diyen youtuber ların değerlendirmesine katılmıyorum..onlardan biri bizim buradan geçerken dik bir rampa var, orda elinde çıkarmış, birde tepeden arkada köyceğiz, diyorki bu ne lan bu ne biçim yokuş, öldüm..altında 30 vites tur bisikleti, arkadaş en çok 80 kg, yüklü 100 olsun....burdaki bisikletçiler o rampada hergün git gel antrenman yapıyor..demem oku rating odaklı video çoğu.. ayrıca şimdi baktım siz benden çok daha eski bisikletçisiniz, 9 aylık halimle akıl vermiş gibi olmayım...🙂..k.bakmayın..
 
@ahlaksahibi %5 eğimlik 10 kilometre yol, 495 metre irtifa yapar. o kiloda mola vermeden bu yükseklik tırmanılamaz. strava kaydı var mı?
rakamlar yuvarlatılmış öyle kayıt falan pek tutmuyorum.Şu an Bitlis deyim pek sürme imkanı yok ama 10 km %5 rampayı sıkıntı olmadan çıkarım. mesela bu link. ama köy yolları ve durmadan su içemiyorum bir iki kez durmuş olabilirim. O değilde uzun rampalarda sele sıkıntı yapıyor kilodan dolayı malum yerde aşırı uyuşma ve hissizlik oluyor o beni zorluyor
Check out my activity on Strava: (link)
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: HakanAydn
Hem bacağın diğer kaslarını çalıştıracağı için yine bacaklara da faydası olacağını düşünüyorum.
bunu araştırmıştım, sanki aynı grup kas çalıştırıyor diye görmüştüm..
 
  • Beğen
Tepkiler: suyunsesi
Yukarıda yazdığım gibi ben de henüz araştırma aşamasındayım. %20 - 30 faydası oldu diyenler bisiklet kullanan youtuberlardı. Ama bu forumdan da olumlu çok yazı okudum. Artısı var eksiği yok gibi. Ama araştırmaya devam, daha profesyonel ve bilgi sahibi kullanıcıların yorumları önemli 👍...



%10 kadar bile olsa bizim gibi 40'lı yaşlarını aşmış kişilere kârdır. Yokuş tırmanırken çok az da olsa katkı sağlaması iyi bir şey değil mi ki? Hem bacağın diğer kaslarını çalıştıracağı için yine bacaklara da faydası olacağını düşünüyorum. Hiç çalışmamasından iyidir öyle değil mi?
Bir de dediğiniz gibi sabitlenme duygusunu ben de seversem sürüş zevkim de artarsa neden olmasın ki? :hhhhhh:
Yukarıda yazdığım gibi ben de henüz araştırma aşamasındayım. %20 - 30 faydası oldu diyenler bisiklet kullanan youtuberlardı. Ama bu forumdan da olumlu çok yazı okudum. Artısı var eksiği yok gibi. Ama araştırmaya devam, daha profesyonel ve bilgi sahibi kullanıcıların yorumları önemli 👍...



%10 kadar bile olsa bizim gibi 40'lı yaşlarını aşmış kişilere kârdır. Yokuş tırmanırken çok az da olsa katkı sağlaması iyi bir şey değil mi ki? Hem bacağın diğer kaslarını çalıştıracağı için yine bacaklara da faydası olacağını düşünüyorum. Hiç çalışmamasından iyidir öyle değil mi?
Bir de dediğiniz gibi sabitlenme duygusunu ben de seversem sürüş zevkim de artarsa neden olmasın ki? :hhhhhh:
Yaklaşık 25 yıldır kilitli pedal kullanıyorum. Kilitli pedalın en büyük artısı, ayağınızın pedaldan kurtulma korkusu olmadan sürüş yapıyor olmanız. Bunu normal pedalla bir kaç km sürdüğüm gün anladım. Bilek ağrısından ve kalf ağrısından ertesi gün çok zorlanmıştım. Kilitli pedalın çekmeye de katkısı olduğu inkar edilemez ama alışık değilseniz yüz metre içinde pedalı çekemez hale gelmeniz kaçınılmazdır. Kilitli pedalı kullanmak ayrı bir teknik gerektiriyor. Sürekli ve her iki pedalı da dairesel çevirmeniz zaten olası değil. Ama katkısı da yadsınamaz. Zaman içinde bacaklarınızı alıştırırsanız %10-15 lere varan katkı mümkün, bana göre ayaklarınızın pedaldan kurtulma korkusu olmadan sürmek ise %50 katkı sağlıyor...
 
Yaklaşık 25 yıldır kilitli pedal kullanıyorum. Kilitli pedalın en büyük artısı, ayağınızın pedaldan kurtulma korkusu olmadan sürüş yapıyor olmanız. Bunu normal pedalla bir kaç km sürdüğüm gün anladım. Bilek ağrısından ve kalf ağrısından ertesi gün çok zorlanmıştım. Kilitli pedalın çekmeye de katkısı olduğu inkar edilemez ama alışık değilseniz yüz metre içinde pedalı çekemez hale gelmeniz kaçınılmazdır. Kilitli pedalı kullanmak ayrı bir teknik gerektiriyor. Sürekli ve her iki pedalı da dairesel çevirmeniz zaten olası değil. Ama katkısı da yadsınamaz. Zaman içinde bacaklarınızı alıştırırsanız %10-15 lere varan katkı mümkün, bana göre ayaklarınızın pedaldan kurtulma korkusu olmadan sürmek ise %50 katkı sağlıyor...


Dün yeni bisikleti eve getirmem için sahibi platform bir pedal verdi. Aman allahım eve gidene kadar ayagım pedaldan kayacak yere kapaklanacagım diye korktum.. Spd'ye alıştık bir kere. Güvenli , performans , Bisiklet bütünleşmesi ♥
 
@suyunsesi iyi tabi alın, ben sürekli kullanıyorum , memnun olacağınız garanti..ben bu %20-30 diyen youtuber ların değerlendirmesine katılmıyorum..onlardan biri bizim buradan geçerken dik bir rampa var, orda elinde çıkarmış, birde tepeden arkada köyceğiz, diyorki bu ne lan bu ne biçim yokuş, öldüm..altında 30 vites tur bisikleti, arkadaş en çok 80 kg, yüklü 100 olsun....burdaki bisikletçiler o rampada hergün git gel antrenman yapıyor..demem oku rating odaklı video çoğu.. ayrıca şimdi baktım siz benden çok daha eski bisikletçisiniz, 9 aylık halimle akıl vermiş gibi olmayım...🙂..k.bakmayın..

Estafirullah, ne kadar eski bisikletçi olursam olayım. Bu forum sayesinde her okumamda yeni şeyler öğreniyorum. Yine her seferinde diyorum ki, ne kadar amatörmüşüm. ;)

Kilitli pedalı kullanmak ayrı bir teknik gerektiriyor. Sürekli ve her iki pedalı da dairesel çevirmeniz zaten olası değil. Ama katkısı da yadsınamaz. Zaman içinde bacaklarınızı alıştırırsanız %10-15 lere varan katkı mümkün, bana göre ayaklarınızın pedaldan kurtulma korkusu olmadan sürmek ise %50 katkı sağlıyor...

Biz de o teknikleri öğrenir, zaman içinde bacaklarımızı alıştırırız. İki teker keyfi ve verdiği özgürlüğün tadını alabildiğimiz kadar alacağız. :harika:
 
bu yaş için mükemmel ötesi..maşallah, heryerde söylemeyin...🙂
@selim82 bende 20 vites yol var...ben 80 kadans i düz yolda bile yapmıyorken (ort kadansım 74) %8-%10 yokuş, çıkarken hiç vites büyütmeden nasıl yaparım bilm..kadans düşmüyorsa, vites değişmiyorsa düz yol hızıyla yokuşu bitirmekten bahsediyoruz...bu benim için mümkün değil. yokuş (%10) benim 1ya da 2. vitesle ve maalesef 45-50 kadansla çıkabildiğim birşey..ha şuda var 35-40 km hızla la çıkana hiç rastlamadım, herkes ıkına sıkına...🙂
Vitesi ve kadansını olabildiğince sabit tutman nabzını yükseltmemek ve enerjini korumak için gerekli. Örneğin küçük aynada 2.rublede %6 çıktığını düşünelim eğim %3 düşsede aynen devam et hemen vites yükseltip basma. Atak yapma yani, yormadan
 
  • Beğen
Tepkiler: necmeddin
@suyunsesi

Yokuş derdine en güzel çözüm elektrik destekli bisiklet.
Ya mevcut bisikletinize elektrik kiti taktırmak ya da elektrikli bisiklete geçmenizi tavsiye ederim.
Bisiklet ve aktarıcı iyi olsa da kondisyonumuz iyi olsa da
Mevzu yokuş ise doğanın fizik kuralı gereği işimiz zorlaşıyor.
Lazım olduğunda elektrik desteği candır.:)
 
@suyunsesi

Yokuş derdine en güzel çözüm elektrik destekli bisiklet.
Ya mevcut bisikletinize elektrik kiti taktırmak ya da elektrikli bisiklete geçmenizi tavsiye ederim.
Bisiklet ve aktarıcı iyi olsa da kondisyonumuz iyi olsa da
Mevzu yokuş ise doğanın fizik kuralı gereği işimiz zorlaşıyor.
Lazım olduğunda elektrik desteği candır.:)

O da maddi olarak zorlayıcı bir etken. Şimdilik beni aşar. İlerisi için hedeflerim arasına koymuştum zaten.
 
Orta amörtisör kalın lastikli mtb falan etkilemez kondisyonlu adama.
6 kg yol bisikletiyle bir oturuşta 1000 metre tırmanan adam 13 kg luk amortisörlü mtb ile 300 metrede tıkanır kalır. mtb de ne yaparsan yolda da aynısını yaparsın diye bişey yok. ağırlık ve enerji kayıpları (kaba tırtıklı ve basıncı düşük lastikler, sürtünmeli çalışan zincir ve göbekler, amortisör özellikle de kadro amortisörü) çoook şey değiştirir.
 
@sahin3380 Kadro amortisoru 🥵
Bu bisikletler neden hala satiliyor anlamiyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: HakanAydn
@MAERKEK gücün yerindeyse 1 gr fazlaya gerek yok...nasılsa 30 yaştan sonra, helede evlenince alacaksın...
@selim82 tamam, bir dahaki sefere 75 kadansla ve vites değiştirmeden çıkacağım %10 luk yokuşu...vites değiştirme+kadans azaltma= yokuşu düz yolla aynı hızda çık...anlaşılmıştır...
ölmezsem sonucu buraya yazarım arkadaşlar...🙂
 
@MAERKEK gücün yerindeyse 1 gr fazlaya gerek yok...nasılsa 30 yaştan sonra, helede evlenince alacaksın...
@selim82 tamam, bir dahaki sefere 75 kadansla ve vites değiştirmeden çıkacağım %10 luk yokuşu...vites değiştirme+kadans azaltma= yokuşu düz yolla aynı hızda çık...anlaşılmıştır...
ölmezsem sonucu buraya yazarım arkadaşlar...🙂
Nabız saati kullanmanı tavsiye ederim...
 
@MAERKEK gücün yerindeyse 1 gr fazlaya gerek yok...nasılsa 30 yaştan sonra, helede evlenince alacaksın...
@selim82 tamam, bir dahaki sefere 75 kadansla ve vites değiştirmeden çıkacağım %10 luk yokuşu...vites değiştirme+kadans azaltma= yokuşu düz yolla aynı hızda çık...anlaşılmıştır...
ölmezsem sonucu buraya yazarım arkadaşlar...🙂
Ölmezsin. Önemli olan yavaş ama istikrarlı gelişim. S
 
@selim82 şöyle söyleyim o zaman, 2.2 km lik bir yokuşum var %8 ila %15 arası eğim..600 kişinin stravasında ben orta üstüyüm..kaç km hızla çıkabiliyorum biliyormusunuz, 6.5 ti sanırım beni 300 üstüne çıkaran..sizin dediğinizi yapabilsem 1. adamı 10 km hızla sollamam gerekir..bunu siz yapabilirsiniz, yani 600 kişinin 1. sini 10 km hızla sollayıp geçebilirsiniz ( italyan isimli biri) ama ben 51 yaş 100+ kilo ile na mümkün..bunun için çabalamam bile..derdime ne..
ben şunu yapıyorum yokuş çıkarken , ortalama kadansımı bir yere kadar vites düşürerek koruyorum. bir yerden sonra 1. vitese inmiş oluyorum artık ve daha küçültemiyorum..dolayısıyla ya düşük kadans düşük hızla çıkacağım ya da yok kadansım hızım düştü deyip geri döneceğim..ben çıkabildiğim şekilde tamamlıyorum...ama 600 kişinin yılların kaydının 1.si olamıyorum..varsın olmasın..yokuş çıkılıyor..
 
Hiç yol bisikleti kullanmadım ama merak etmiyor da değilim hem dağ hemde yol bisikleti kullanan arkadaşlar objektif olarak cevap verirse çok sevinirim mesela ince teker (650x35)12 kilo ağırlıkta dağ bisikleti ile 15 ortalama yaparak gittiğim 10 km lik bir yol var. eğimi de ortalama %4 diye tahmin ediyorum sorum şu şekilde decathlonda satılan Van rysel edr af 105 yol bisikleti var yaklaşık 9 kg bu bisikleti kullanırsam diğer tüm değişkenler sabit olmak üzere ortalama hızım 18 km olur mu yani hızım % 20 artar mı ya da artarsa ne kadar fark eder. Neden soruyorum 6500 lira verip hayal kırıklığına uğramak istemiyorum
 
Sadece belli bir rotada hızlanmak için düşünme. Üç kg Luk bir eksilme ve aerodinamik yapı mutlaka fark yaratacaktır. Hatta uzun yolda farkı daha çok hissedecegine Garanti veririm. Ama 6500 ₺ değer mi ona da siz karar verin...
 
@Süper Dede 6500 verin bana hergün 10 km koşayım, bitmez hergün yeni bir sistem geliştirirler. Bisiklet sürmede teknik ekipmandır, sistemdir önemsiz demiyorum. Sadece bisiklette değil tüm sporlarda en önemli sistem İnsan iradesidir. İradesi olmayanın idareside olmaz.
 
Geri