Çok yoruluyorum yokuş çıkarken zorlanıyorum...

fandango

Üye
Kayıt
30 Eylül 2019
Mesaj
97
Tepki
218
Yaş
58
Şehir
Mars
Başlangıç
1949—50
Bisiklet
Brompton
Yani tabi ki bisiklet sürmek bacaklara, eklemlere zarar vermez, tabi doğru açılarda, bilinçli bir sürüşlerde. Buna bir şey dediğim yok, lakin tırmanışlarda pedallara daha çok yüklendiğimiz için acaba gerek kıkırdak, gerek tendomlarda vs ileride bir sıkıntı çıkar mı diye düşünmek gerekiyor. Tabi herkesin vücut yapısı dayanıklığı farklıdır, ancak bu verilerden bir genelleme yapılabilir.
Hocam kusura bakma ama bizimle dalga geçtiğiniz filan düşünmeye başladım :) Şu fotoğraftaki adam 277 kilo ağırlık ile diz eklemlerine yükleniyor. Adamın hayatı hemen hemen her gün ağırlıkların altında geçiyor. Buna rağmen adamın dizleri sağlam. Siz merdiven çıkarken dizlerime bişey olur mu acaba diye korkuyorsunuz? Bisikletin dizlerinize yüklediği ağırlık vücut ağırlığınızdır, ha rampa çıkarken belki vücut ağırlığınız 0.5 katı diyelim hadi en fazla gidona asıldığınızı düşünürsek. 80-90 yaşında bisikletle tura çıkan adamlar kadınlar var. Lütfen...

İlerde sıkıntı çıkar mı diye sormuşsunuz. O sıkıntılar her türlü çıkacak siz merak etmeyin. Yaşımız gelince hepimizde türlü türlü sıkıntılar çıkacak. Bunun kaçarı yok. Kazık çakamıyoruz çünkü :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Hami Bulut
Scudo

-Skynet-

Forum Bağımlısı
Kayıt
23 Eylül 2017
Mesaj
1.805
Tepki
2.141
Şehir
Giresun
Başlangıç
1992—93
Bisiklet
Giant
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Hocam kusura bakma ama bizimle dalga geçtiğiniz filan düşünmeye başladım :) Şu fotoğraftaki adam 277 kilo ağırlık ile diz eklemlerine yükleniyor. Adamın hayatı hemen hemen her gün ağırlıkların altında geçiyor. Buna rağmen adamın dizleri sağlam. Siz merdiven çıkarken dizlerime bişey olur mu acaba diye korkuyorsunuz? Bisikletin dizlerinize yüklediği ağırlık vücut ağırlığınızdır, ha rampa çıkarken belki vücut ağırlığınız 0.5 katı diyelim hadi en fazla gidona asıldığınızı düşünürsek. 80-90 yaşında bisikletle tura çıkan adamlar kadınlar var. Lütfen...

İlerde sıkıntı çıkar mı diye sormuşsunuz. O sıkıntılar her türlü çıkacak siz merak etmeyin. Yaşımız gelince hepimizde türlü türlü sıkıntılar çıkacak. Bunun kaçarı yok. Kazık çakamıyoruz çünkü :)
Yani takma kafana, çıkabildiğin rampaların tozu almaya bak; sıkıntı olursa mesuliyet bende, diyorsunuz? :D Hadi bakalım, başıma bir iş gelirse senden bilirim. :komik:
Şaka bir yana, genede aşırı zorlamamak lazım. Zorlanıyorsa, elbette bir noktadan sonra direnci kırılacak demektir.Direncinin kırılması bir şekilde kendini gösterecek demektir. Ama dediğiniz gibi öyle ufak orta rampaları çıkmakla veya nadiren dik yerleri çıkmakla sıkıntı olacağını bende düşünmüyorum. Ya benim ki birazda tembelliğime kılıf bulmaya çalışmak ama çaktırma. :komik:
 
  • Beğen
Tepkiler: bilalfidanboy
Kayıt
11 Ağustos 2018
Mesaj
67
Tepki
41
Yaş
24
Şehir
tekirdağ
İsim
Burak Y.
Bisiklet
Kron
eskişehir'de sürüyorum, haliyle genelde düz yollar. ürünlerimi artık kargoya bisikletle götürüyorum, ve bu gittiğim yolun neredeyse yarısı en az %10-15 eğimli. 1 haftadır düzenli gidiyorum ama hala aşırı şekilde zorluyor beni. : ( umarım yazıldığı gibi zamanla en azından alışır vücut buna. kilo: 84 sigara: var : )
sigarayı bırakmazsan 5 10 yıla yürüyerek bile çıkamazsın o yolları. yol yakınken bırak.
 

Road_Runner

Road Runner
Kayıt
24 Nisan 2010
Mesaj
5.999
Tepki
25.898
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Cervélo
Öncelikle bisikletin bir önemi yok.
Philippe Gilbert forumda olsa muhtemelen şu video ile cevap verirdi :snzdglsn:


--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

115 kiloyum birkaç yokuşta mahvoluyorum. Ama hiç pes etmemek lazım. Biliyorum ki 3 kg luk bisiklet de alsam pedalı çeviren bacak hala aynı bacak. Bazı bazı yokuşlarda durup dinleniyorum mecburen biyerden sonra gerçekten çekmiyor. Ancak geçen ay 1*1 ile ter içinde çıktığım bazi rampaları artık 2*3 ile az zorlanarak ama dinlenmeden cikabiliyorum. Çıktıkça daha kolay çıkılacak hale geliniyor. Her ne kadar ciddi kilom olsa da 6 haftadır her gün aksatmadan 20 km biniyorum ve ciddi performans artışı var. Yani aslında kilo bile bahane değil. Her gün binip kondisyon arttıkça kiloyla bile cikilabiliyor.
Size iki önerim var. Birincisi en bilinen öneri: Kilo verin. Ama 1 kilo bile olsa verin. 1 kilo ne ki diyeceksiniz, ha 114, ha 115 diyeceksiniz fakat kesinlikle yanılıyorsunuz :) Şunu lütfen deneyin. Her gün çıktığınız o 3 kmlik yokuşu, boş bir sırt çantasına 3-4 adet 500ml su atarak çıkmayı deneyin. Aradaki farka i-na-na-ma-ya-cak-sı-nız :D Şimdi bir de 10 tane 500 ml su şişesi atarak deneyin aynısını! Sanki sırtınızda deve var gibi hissedeceksiniz! Sadece bisiklet sürerek ve akşam 8'den sonra birşey yemeyerek, yani boş mideyle uyuyarak 1 ocak 2020'ye kadar gerçekten 5 kilo verebilirsiniz. Kesinlikle bunu denemenizi öneriyorum :harika:

İkinci önerim yokuşları oturarak ve %80 gücünüzle çıkmanız. Peki neden %80? En çok önerilen yokuş antrenmanı bu çünkü. Hem ciğerlerinizi, hem kalbinizi, hem kılcal damarlarınızı en çok zorlayan ve kararında zorlayan antrenman bu çünkü. Siz de farketmişsinizdir, yokuş tamamen vücudun oksijeni işleyebilme ve hücrelere ulaştırabilmesiyle alakalı. Yani bacaklarınız istediği kadar güçlü olsun, "ciğer" formda değilse yokuş performansı her daim kötüdür :) Yokuş çıkarken zorlandığınız her gün gelişirsiniz. Yokuşun tepesine çıktığınızda ciğeriniz yanıyorsa bu işi çok iyi yaptınız demektir. Çünkü vücut, onu zorlayan her şarta adapte olur (belli sınırlar içinde tabi). Peki %80 eforu nasıl belirleyeceksiniz? En kolayı nabız bandı/saati/GPS eğer varsa 150-160 nabız arası kalmanız yeterlidir. Nabız takibi zorunlu değil. Kendi hissinize göre, kendi eşiğinizi belirleyebilirsiniz: Ağzınızı açık tutun, hem ağızdan hem burundan nefes alın, o sırada yanınızda bir pedaldaş varsa onunla pek rahat konuşamayacak şekilde nefes almanız gerekiyor veya sakız çiğneyemeyecek, ağzınızı kapatamayacak şekilde nefes alıyor olmanız gerekiyor. Fakat bunu abartıp %80'in üzerinde efor harcarsanız da bunu zaten anlarsınız, çünkü 1 dakika içinde pes edersiniz. Kısacası 3 dakika boyunca aralıksız bir şekilde sürdürebileceğiniz maksimum temponuzu belirleyip, yokuşun başından sonuna kadar bunu sürdürmenizi öneriyorum. Bu çok iyi bir nabız antrenmanıdır. Hızınız burada kesinlikle önemsizdir. Gerekirse yokuşun sonuna doğru yürüme hızıyla aynı hızda gidiyor olun ama pes etmeyin, bisikletten inmeyin veya durmayın. Yokuşu zorlanarak tamamlayın.

Bu yazdıklarımın tamamı kişisel düşünce ve tecrübelerimdir. Kendinizi iyi hissetmediğiniz, başınızın döndüğü, gözlerinizin karardığı ve midenizin bulandığı yerde sürüşü kesinlikle sonlandırın
 

BF Okuru

Forum Bağımlısı
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
164.844
Tepki
789
ohhh tam benlik artık bunla evereste de çıkılır zannımca:koptum:
 
Kayıt
24 Ağustos 2012
Mesaj
1.282
Tepki
1.982
Yaş
29
Şehir
Bursa
İsim
Ceyhun Özkan
Başlangıç
2000—01
Bisiklet
Scott
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Herşey kafada bitiyor, tabi ki kondisyon varsa bol kadansla daha rahat alınır eğimler.Bisikleti düzenli kullanan herkes az da olsa kondisyonludur zaten.Mesela ben önümde sıkı bir tırmanış olduğu zaman kendimi daha öncesinden motive etmeye çalışıyorum.Bir de telefon hoparlöründen sevdiğim şarkıları açıp formanın arka cebine koymam yetiyor.
 

sahin3380

Üye
Kayıt
5 Mayıs 2020
Mesaj
3
Tepki
1
Şehir
Mersin
İsim
Kerem
Başlangıç
1994—95
Bisiklet
Beldesan
Bisiklet türü
Dağ bisikleti
Bende aynı dertten muzdaribim. Boy 1.78 kilom 90. Uzun bir aradan sonra hem kilo vermek hem kondisyon kazanmak amaçlı sevdiğim bir spor olan bisiklet sürmeye başladım ancak ilk sürüşümde o kadar zorlandım ki nefes nefese kaldım belki kondisyonsuz olmamdan kaynaklandı, bu arada bisikletim dağ bisikleti ve bisikletin orta amörtisörü var, yorulmamın nedeni bu olabilir mi bilemedim, yoksa dağ bisikleti yerine bir yol bisikleti mi tercih etmeliyim teşekkür ederim simdiden
 
  • Beğen
Tepkiler: MAERKEK

ahlaksahibi

Daimi Üye
Kayıt
18 Mayıs 2016
Mesaj
279
Tepki
338
Şehir
Balıkesir
İsim
yusuf
Bisiklet
Salcano
@sahin3380 pes etmek yok sağlık yönünden bir problem yoksa zorlamaya devam bisiklet değiştirmek kısa vadede çok fark etmez önemli olan bol bol sürüş yapmak bende 47 yaşında ve 120 kiloyum başlarda üç yüz beş yüz metrelik hafif eğimli rampalar bile gözüme dağ gibi geliyordu ama azim ve irade ile şimdi 10 15 km rampaları güle oynaya çıkıyorum çoğu genç ve fit arkadaşlar bile bana yetişemiyor ona göre hesapla
 

HakanAydn

Forum Bağımlısı
Kayıt
21 Ocak 2020
Mesaj
2.399
Tepki
6.236
Şehir
Mugla
İsim
Hakan
Başlangıç
2019—20
Bisiklet
Specialized
Bisiklet türü
Şehir - Tur
@ahlaksahibi hocam yakın yaştayız, ben 51 yaş 105 kg 179 boy. bisiklet 120 kg yi hiç aşağı cekmiyor mu, hem yokuşta yapıyorsunuz..30 vitesli mi bisikletiniz?
@sahin3380 amortisör çok etkiliyor hele arkada da varsa of...birde lastik kalınlığı, dişi, psi vs...yokuş için en uygun olmayan şartlar...
 

MAERKEK

Forum Bağımlısı
Kayıt
3 Eylül 2015
Mesaj
1.588
Tepki
2.024
Şehir
Konya
İsim
Mehmet Ali ERKEK
Başlangıç
2013—14
Bisiklet
Bisan
Bisiklet türü
Diğer
Bende aynı dertten muzdaribim. Boy 1.78 kilom 90. Uzun bir aradan sonra hem kilo vermek hem kondisyon kazanmak amaçlı sevdiğim bir spor olan bisiklet sürmeye başladım ancak ilk sürüşümde o kadar zorlandım ki nefes nefese kaldım belki kondisyonsuz olmamdan kaynaklandı, bu arada bisikletim dağ bisikleti ve bisikletin orta amörtisörü var, yorulmamın nedeni bu olabilir mi bilemedim, yoksa dağ bisikleti yerine bir yol bisikleti mi tercih etmeliyim teşekkür ederim simdiden
İlk dakikadan kendini o kadar zorlarsan Şevkini kırarsın anca . Orta amörtisör kalın lastikli mtb falan etkilemez kondisyonlu adama. Her türlü bisikletle uçar. Canın senin yol bisikleti tatmak istiyor. Mesele bu.
@ahlaksahibi hocam yakın yaştayız, ben 51 yaş 105 kg 179 boy. bisiklet 120 kg yi hiç aşağı cekmiyor mu, hem yokuşta yapıyorsunuz..30 vitesli mi bisikletiniz?
@sahin3380 amortisör çok etkiliyor hele arkada da varsa of...birde lastik kalınlığı, dişi, psi vs...yokuş için en uygun olmayan şartlar...
Orta amörtisörlü kullanıyorum bende. 50 kg dayım bana pek etkisi oluyor gibi gelmiyor. Yorulmamak için ucuz adi mtb lastik alacaksın. Kalitelisi harbiden yoruyor adamı.

Rubena rapid den Michlen xrc Mud'a geçtim.
 
  • Hahaha
Tepkiler: Cemal Ç.

HakanAydn

Forum Bağımlısı
Kayıt
21 Ocak 2020
Mesaj
2.399
Tepki
6.236
Şehir
Mugla
İsim
Hakan
Başlangıç
2019—20
Bisiklet
Specialized
Bisiklet türü
Şehir - Tur
@MAERKEK 50 kilo derken? yaş nedir?
 
  • Beğen
Tepkiler: MAERKEK

ahlaksahibi

Daimi Üye
Kayıt
18 Mayıs 2016
Mesaj
279
Tepki
338
Şehir
Balıkesir
İsim
yusuf
Bisiklet
Salcano
@HakanAydn ara ara bir kaç kg alıyorum veriyorum ama genelde 120 kiloyum evet bisikletim 30 vites salcano igman dağ bisikleti ama vites sayısı çok önemli değil acemiliğim de bir gazla almıştım..sonradan 18 vitesli eski model bisan ve 24 vites bisiklet de kullandım pek fark yok önemli olan dişli oranları eskiden 1. Vites de çıktığım yerleri şimdi 13 14 vites ile çıkıyorum önemli olan kalbi alıştırmak ve nabız kadans koordinasyonu. mesela formda olduğum zaman dinlenik nabzım 40 a kadar düşüyor 6 aydır bisiklet kullanamıyorum kondisyon düştü kiloda aldım ama 1 ay antrenmanla toparlıyorum. Bacakları kuvvetlendir kalbi güçlendir doğru kadansı tuttur iyi bir antrenman programı belirle bütün yokuşlar vız gelir ama hepsi bir disiplin ve kararlılık istiyor kolay değil
 

selim82

Forum Bağımlısı
Kayıt
20 Nisan 2017
Mesaj
1.108
Tepki
2.419
Yaş
42
Şehir
bursa
İsim
selim
Öncelikle tavsiyem yokuş çıkarken vitesle çok oynama , sabit kadansını bul ve eğim düşse bile vites yükseltme. Kadansın 80 in altına düşmesin. Kondisyonun ve oksijen kapasiten yetersiz olduğu için nabzın yükseliyor biranda patlıyorsundur. Bu 2 günde geçecek birşey değil. Kendini aşırı zorlama ve antrenmanlarini azar azar arttırarak sürdür. 1 ay da kendine gelmeye başlarsın. Önemli olan kendini hırpalamadan az ama istikrarlı ilerleme.
Pedalına kuvvet
 

HakanAydn

Forum Bağımlısı
Kayıt
21 Ocak 2020
Mesaj
2.399
Tepki
6.236
Şehir
Mugla
İsim
Hakan
Başlangıç
2019—20
Bisiklet
Specialized
Bisiklet türü
Şehir - Tur
dinlenik nabzım 40 a kadar düşüyor
bu yaş için mükemmel ötesi..maşallah, heryerde söylemeyin...🙂
@selim82 bende 20 vites yol var...ben 80 kadans i düz yolda bile yapmıyorken (ort kadansım 74) %8-%10 yokuş, çıkarken hiç vites büyütmeden nasıl yaparım bilm..kadans düşmüyorsa, vites değişmiyorsa düz yol hızıyla yokuşu bitirmekten bahsediyoruz...bu benim için mümkün değil. yokuş (%10) benim 1ya da 2. vitesle ve maalesef 45-50 kadansla çıkabildiğim birşey..ha şuda var 35-40 km hızla la çıkana hiç rastlamadım, herkes ıkına sıkına...🙂
 
Son düzenleme:

suyunsesi

Forum Bağımlısı
Kayıt
20 Mart 2007
Mesaj
1.422
Tepki
5.909
Yaş
50
Şehir
İstanbul
İsim
Turgay
Başlangıç
1979—80
Bisiklet
Trek
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Sırf bu yokuş derdi yüzünden kilitli pedal ve ayakkabılarını araştırmaya başladım. Anlatan insanlar yokuşlarda %20 - 30 kazancın olur diyorlar. Pedala sadece bir ayakla basarak değil, aynı anda diğer ayakla da çekerek güç veriyoruz. Bu sayede tekeri döndürmek için gücü iki ayağa da veriyoruz. Sonuçta çıkış daha kolay oluyor. Şöyle düşünün, bir kayayı tek başınıza ileri doğru itmek mi daha kolay olurdu, yoksa siz iterken önünden de başka biri çekse mi daha kolay olurdu?
Benim gibi bunu da hesaba katın ve kilitli pedal ve ayakkabı olayını araştırın derim arkadaşlar.
 

BerkEvren

Forum Bağımlısı
Kayıt
21 Şubat 2016
Mesaj
3.300
Tepki
13.190
Şehir
İstanbul
İsim
Berk Evren
Başlangıç
1983—84
Bisiklet
Diğer
Anlatan insanlar yokuşlarda %20 - 30 kazancın olur diyorlar.
Çok uçmuşlar o insanlar. Dize binen yükü azaltıyor mu? Evet. Daha kontrollü bir sürüş sağlıyor mu? Evet. Ama yokuşlarda %30 kazanç falan uçuk rakamlar. Forumda bolca yazılıp çizilmiş bir mevzu araştırın derim.
 

HakanAydn

Forum Bağımlısı
Kayıt
21 Ocak 2020
Mesaj
2.399
Tepki
6.236
Şehir
Mugla
İsim
Hakan
Başlangıç
2019—20
Bisiklet
Specialized
Bisiklet türü
Şehir - Tur
@suyunsesi kilit pedal güzel ama bacak, basmak üzere tasarlanmış bir uzuv, çekmede çok zayıf. %10 belki fayda sağlar. üstelik bir bacak basıp diğeri çekerken de sonuçta aynı enerji harcanıyor toplamda, yorulmaya etkisi yok. spd nin asıl avantajı ayağınızın hep aynı yerde kilitli olmasının verdiği rahatlık..
bende 4-5 ay önce çok beklentili almıştım, o kadarda olmadığını anladım ama, sabitlenme duygusu hoşuma gittiği için seviyorum..
 

Semih Cavdar

Forum Bağımlısı
Kayıt
31 Ocak 2018
Mesaj
3.166
Tepki
7.066
Şehir
Sweet home
İsim
Semih
Başlangıç
1988—89
Bisiklet
BMC
Bisiklet türü
Yol bisikleti
@HakanAydn ara ara bir kaç kg alıyorum veriyorum ama genelde 120 kiloyum evet bisikletim 30 vites salcano igman dağ bisikleti ama vites sayısı çok önemli değil acemiliğim de bir gazla almıştım..sonradan 18 vitesli eski model bisan ve 24 vites bisiklet de kullandım pek fark yok önemli olan dişli oranları eskiden 1. Vites de çıktığım yerleri şimdi 13 14 vites ile çıkıyorum önemli olan kalbi alıştırmak ve nabız kadans koordinasyonu. mesela formda olduğum zaman dinlenik nabzım 40 a kadar düşüyor 6 aydır bisiklet kullanamıyorum kondisyon düştü kiloda aldım ama 1 ay antrenmanla toparlıyorum. Bacakları kuvvetlendir kalbi güçlendir doğru kadansı tuttur iyi bir antrenman programı belirle bütün yokuşlar vız gelir ama hepsi bir disiplin ve kararlılık istiyor kolay değil
Maşallah Allah sağlık sıhhat versin. Kilonuza göre dinlenik nabızınız mükemmel ötesi. Benim anca uykuda o seviyede normal dinlenik nabız 45-55 arası gidip geliyor. :)
 

Can Çelik

🛠 🛠 🛠
Kayıt
20 Eylül 2019
Mesaj
3.319
Tepki
6.817
Yaş
39
Şehir
İstanbul
İsim
Can Çelik
Başlangıç
1995—96
Bisiklet
Diğer
Bisiklet türü
Fixed Gear
@ahlaksahibi %5 eğimlik 10 kilometre yol, 495 metre irtifa yapar. o kiloda mola vermeden bu yükseklik tırmanılamaz. strava kaydı var mı?