Scudo Sports

Çok yoruluyorum yokuş çıkarken zorlanıyorum...

Scudo
@srdrmrs yüzde4 eğim bana şeker gibi geliyor cidden :) 2 yıl haftanın 5 gunu sabah sabah işe giderken 220metre tırmanışlı 13km yolu 27-30km/s ortalama ile bitiyor :) Güzergahta zaman zaman yüzde 22-24 arası eğimli yollarda var.. Sürekli yüzde4 eğim 10km yolu tahmini olarak yüksek performansla 35ye yakın tutabilir diye düşündüm. Yemek konusu biraz değişik bende, sabah kahvaltıda değişerek 1 avuc fındık-1 fincan sade nescafe veya 1 muz üzerine bal dökerek ve 1 fincan sade nesacafe veyaa annemin yapıp bana gönderdiği yulaflı, incirli, ballı, fındıklı karışımı fırınlnamış galeta tarzı yiyecek ve 1 nescafe :) annemin yaptıgını yiyip ve sade nascafe beni çıldırtıyor. Muz-bal-nascafe kombinasyonu yavaş kalıyor.. Öğle yemeği hardallı tavuk veya makarna veya et :) akşam köfte-püre-börek hanım ne yaptıysa :D

Kartepe ayrı bir gun orayı tırmancam :)) İzmirliler bilir limontepe-kavacık köyü var akıllara zarar.. 1000metre rakım :D Yol 30km anca ama rakımdan anlıycagın çok sert rampalar var. En son tarmacla 680metre tırmanış yapabildim, kilo verdim yine denicem :D o dağla alıp veremediğim var..
 
ne yiyorsunuz derken onu kast etmiyordum. 10km %4 eğimli bir yolu 35 ortalama ile bitirmeniz imkanı yok. dediğim gibi çok güveniyorsanız kendinize kartepe %7 eğim 15km. 25le falan çıkarsınız sanırım değil mi?
@Burak B.
 
@srdrmrs o zaman igs618 eğim bilgisini yanlış veriyor. Kartepe videolarda gördüğüm eğim yüzde 7 diyorsan, varyanttaki eğimler 24de. o zaman yolbilgisayarı yanlış veriyor
 
220metre tırmanışlı 13km yolu 27-30km/s ortalama ile bitiyor :) Güzergahta zaman zaman yüzde 22-24 arası eğimli yollarda var.. Sürekli yüzde4 eğim 10km yolu tahmini olarak yüksek performansla 35ye yakın tutabilir diye düşündüm.
Bu hesapla işe giderken 55-60 ortalama yapmanız gerekiyor
 
@srdrmrs o zaman igs618 eğim bilgisini yanlış veriyor. Kartepe videolarda gördüğüm eğim yüzde 7 diyorsan, varyanttaki eğimler 24de. o zaman yolbilgisayarı yanlış veriyor

anlık eğim çok önemli değil , kartepede de anlık 14-15 belki daha fazlası olabiliyor. bahsettiğim ortalama eğim. bahsettiğiniz şekilde bende comut yapıyorum dün 34,5 ortalama ile gittim bu mantıkla kartepeyi de en az 25 ortalama ile çıkmam gerek.
 
@BerkEvren @srdrmrs

1.PNG

Yol bisiklet gorunumlu alu giant ile sabah işe giderken. Ağır bisiklet, uzun dingil mesafeli dağ bisiklet karışımlı bisikletle bu kadarı oluyor :) Anlık eğimden bahsedildiği düşünerek yazdım, ortalama eğim 4 dese konuşmalar farklı olurdu. Ortalama eğim 24 olsa tabi işe giderken 60 tutturmam gerekir :D

Not: max gradientin düşük olmasının sebebi, güzergahda varyant olmaması.
 
Anlık eğimden bahsedildiği düşünerek yazdım, ortalama eğim 4 dese konuşmalar farklı olurdu.
10 km %4 eğim denince anlık eğim mi anlaşıldı ? Yine bir "hızlı gidiyorum, aa o kadar hızlı değilmiş" konusu klasiği oldu. Yolunuzun eğim ortalaması ile 10km'lik %4 eğim arasında uçurum vardır. Sizin %3,47'lik değer toplam eğimlerinizin ortalaması. Bu sebeple ben şu hızla giderim bu hızla uçarım derken rakamları iyi kontrol etmek lazım.
 
Konunun özüne dönersek; Yokuşları rahat çıkmak için,
Kasların ve nabzın gelişmesi, eğitilmesi şart. Bunlar için kademe kademe idman yapmak, düzenli çalışmak ve uzun aralar vermemek şart. Kas ve nabız konusunda (kısaca kondisyon) emek harcamadan bisiklet, tekerlek, sürtünme vs konuşmanın çok anlamı olduğunu düşünmüyorum.
Kondisyon yoksa her bisiklet zor tırmanır, her sele ağrı yapar. Öncelikle vücuda emek vermek, zaman tanımak şart kısaca. Bu işin hızla olmasını sağlayacak sihirli bir değnek yok malesef. (Elektrikli bisiklet dışında :) )
 
@BerkEvren Dinlenik nabzım 40-45 arası, Uyanır uyanmaz spo2 ile olçum aldıgımda nabzım 37 atıyor. İş yaparken hasta başı monitor tamiri sırasında nabız 52 gorunca hemşire bradikardi sorunun var demezmi :D neyse çok sapıtmadan geçeyim
 
  • İnanılmaz
Tepkiler: HakanAydn
@BerkEvren ben birşey sorayım hocam, yokuş çıkabiliyorum ama mümkün değil bu vites oranlarıyla 70-80 kadans..güçleniyoruz tabi her bir antrenmanla. bu yokuşları çıkmak çok uzak hayalken şimdi hergün çıkmakla kalmayıp, gücümü idareli kullanarak devamındaki yokuşları da çıkabiliyorum...dönüşüde yaptığımı düşünürsek kendimi iyi bir noktada görüyorum..kadans olmuyor, arttırırsam ilk yokuşu çıkarım belki ama biterim, devamı getiremem...
ne yapabilirim..?
 
  • Beğen
Tepkiler: necmeddin
50*34 ve 11*30
Ruble dediğiniz zaten sarf malzemesi. Takın 11-34'ü keyfinize bakın. Daha sonra ihtiyaç duyarsanız 11-30'a geri dönersiniz kondisyon kazandıktan sonra. Sağlam (uzun veya dik) bir yokuşta 30 ile 34 arasındaki fark kadansı oldukça değiştirecektir.
Bir ara bende 11-30'a geçtim ama eğim %15'in üstünde dizimdeki sakatlıkla birlikte hoş sonuçlar vermeyince 11-34'e çevirdim rublemi. (Aynakol 52/36)

Yüksek kadansları korumanın bir yolu da nabzın bu duruma alışması. Yüksek devirle çalıştırdığınız vücut ilk etki olarak nabzı yükseltecektir. Bu sebeple nabzı çalıştırmak ve takip etmek önemli.
Nabız Takibine Dayalı Antrenman çok kıymetli konudur, boş geçmeyin derim.
 
Takın 11-34'ü keyfinize bakın.
105 5700 ve max 30 oda üzerinde..😐..kaldato ile (sağolsun) mesaj trafiğimiz oldu bu konuda..öne 3 lü tak dedi ama bu kadroya (giant tcr alu)uyumluluğu konusunda net bilgi bulamadım...
peki 45 kadansla dizlerin zarar göreceği yüksek bir ihtimal midir?
topiğe bakayım teşekkürler..
 
@HakanAydn 45 çok az.. 80in altına düşmemelisiniz ne olursa.. Sürüşlerde kadansı takip ediyorum ne zaman 80in altına inerse, dizlerdeki yükü hissediyorsun.. çok riskli, 80in üstüne tutmaya çalış, vites oranlarını ona göre ayarlamanızı tavsiye ederim..
 
Geri