Scudo Sports

Çok yoruluyorum yokuş çıkarken zorlanıyorum...

105 5700 ve max 30 oda üzerinde..😐..kaldato ile (sağolsun) mesaj trafiğimiz oldu bu konuda..öne 3 lü tak dedi ama bu kadroya (giant tcr alu)uyumluluğu konusunda net bilgi bulamadım...
peki 45 kadansla dizlerin zarar göreceği yüksek bir ihtimal midir?
topiğe bakayım teşekkürler..
Değim yerinde ise ayda yılda bir kere 45 kadans ile eğim çıkarsanız sorun olmaz ancak sürekli tırmanışlarda çok düşük kadans kullanıyorsanız hiç sağlıklı değil dizleriniz için.
 
Scudo
@BerkEvren o yokuştan inanın bana 20 yaşında 60 kilo arkadaşlar bile 80 le çıkamıyorlar..zikzak çizmeden çıkan nadir...

hocam 4.00 dan itibaren bahsettiğim yokuşla alakalı...
 
  • Hahaha
Tepkiler: Çağdaş78
Bu hesapla işe giderken 55-60 ortalama yapmanız gerekiyor
100 cc motorlar 100 yapıyor, 150 cc motorlar da 150 km/sa hız yapıyorsa buradan hareketle 1000 racing motorlar 1000 yapar.
Hesap ortada :krsn:
 
Selamlar

Konu mesajını ve aynı sayfadaki mesajları okuduktan sonra bende yokuş hakkında fikrimi söylemek isterim.

Şuan boyuma göre kilolu sayılırım , kilolu insanların vücut aktivitesi yaparken daha fazla su kaybettiği aşikar. Bu sebeple diğer insanlara göre daha fazla su kaybetmeni anlıyorum , bende aynı şekildeyim. Bu sebeple bisiklet üzerinde her ne olursa olsun düz ya da yokuş fark etmez devamlı kaybettiğin sıvıyı tekrar almalısın. Su kullanımını küçümseme asla

Çıktığın yokuş kondüsyon ile alakalı olduğundan aynı yokuşu birkaç farklı gün denediğinde her zaman sonuncusunda daha performanslı çıktığını göreceksin.
Çıktığın yokuş motivasyon ile alakalı olduğundan asla ama asla çıkamayacağım diye düşünme. Ben bu yokuşu çıkarım dediğinde çıkıyorsun
Çıktığın yokuş mekanikle alakalı olduğundan şuan ki dişli oranlarını güncelle , sana uygun olanı ile kondüsyan kazanmaya çalış. Zamanla dişli oranlarını değiştirmek isteyeceksin , kondüsyon kazandıkça

Bunlar bir araya geldiğinde o yokuş artık yokuş olmaktan çıkacak senin için. Ayrıca nacizane bir tavsiye , zayıflamak için sadece bisiklete binmek ve terlemek yetmiyor. Bunun yanında iyi bir diyet programı , iyi bir uyku düzeni ve bununla birlikte dinlenme süreci gerektirir . En önemlisi disiplin.

Umarım hedefine kısa zamanda ulaşırsın. Sağlıklı kal
 
@ahlaksahibi 50kmlik yolu tarmac ile 32km/s ortalama ile bitiriyorum :) 10kmlik yüzde4 eğime sahip yolu herhalde 35e yakın ortalama ile bitiririm. Yol bisikleti tabiki aşırı farkettirir, eskiden yıllar önce çift amorsitorlu bisikletle 10kmlik yolu eziyetle yapardım, tur bisiklete geçince 15-20km ortalama ile biter. İşe gidip gelme amaçlı hibrit şehir bisikleti alıp dropbar, rulman göbekli jant, düşük dirençli lastik, yol rublesi, yol arka aktarici derken ortalama hızı yükselir. Kısacası 6500lira her kuruşunun karşılığını alırsın.. Tarmacı almadan once o kadar paraya değermi? derdim, şu an binebilmek için havadurumunu skıca taki ediyorum.. Aşırı keyif veriyor safkan tırmanış-performans bisikletleri :)
%4 eğim 35 km ortalama derken , eğim aşağı doğru mu yada diliniz mı sürçtü acaba. %4 eğimde 30 lu 40 hızlara anlık olarak çıkılır ama ortalama işinde yanlışlık var.
 
Yeminle "ne ola ki bu tarmac?" diye Google dayıya sordum. Cahilliğimi mazur görün lütfen.😅
 
@Cemal Ç. Kapkara bisiklet adı üstünde asfalt bisikleti :koptum: tarmac sl4 elite modelı :kahve:
 
Forum işkencesi :koptum:.
Hadi Tarmac neymiş öğrendim. Alt tarafı asfalt yani bir bakıma yol bisikletiymiş. Ama yetmez. Bir de "kadans" çıktı ya onlarca mesajda. E kadansını aldıklarım bu kadans ta ne ola ki derken anladığım kadarı ile pedal çevirme sayısı ama neye göre?.
Neyse beleşçilik doğru değil. Önce Forum da biraz soruşturalım...
Ama önceee, bu da benden gelsin. Yokuşlarda kesinlikle yardımının dokunacağını düşündüğüm ve oldukça başarılı bulduğum bir gereç.
This is a Swytch bike.
 
@suyunsesi swyth bikeyi tarmaca takayım hemen :D
 
  • Beğen
Tepkiler: suyunsesi
Öğrendikçe neler neler çıkıyor insanın karşısına. Watt çıktı şimdi de. Daha kadansla ilgili yazıları okumayı bitiremedim ki :koptum: :koptum:...
Ey yokuş sen nelere kadirmişsin... Ama sevgili arkadaşlar, forumda çok güzel detaylı bir yazı buldum. Konu kadans meselesinin nasıl her derde deva olduğu ile ilgili. Yokuşları da daha rahat çıkabilmek ya da bisikleti daha bilinçli kullanabilmek için kadans nedir nasıl artırılır detaylıca anlatılmış. Bu vesileyle bu forumda bu yazıyı yazıp bizimle paylaşan Hakan Yazman beye buradan tekrar teşekkür ediyorum. Buyrun: Yüksek kadans her derde devaymış
 
@suyunsesi Şimdi jantların lateral esnemezliği, lastik havasının ve kadronun bottom esnemezliği tırmanışte ne kadar etkili oldugunu farkedersin artık :D
 
@HakanAydn Adam km taşları yavaş yavaş almış ne yapsın :D Ona bakılırsa bende 2013 kayıtlıyım fakat tam olarak bisiklet üzerine 2017 kasımda yoğunlaşmaya başladım :D
 
Yani yıllardır yazılır çizilir ama hala aynı konular tartışılıyor anlamıyorum. İyi ve yormadan tırmanmak istiyorsanız kilo vereceksiniz bunun başka yolu yok. Bisiklet, pedal, eğim gibi etmenler ikinci planda. Kilo verin yani nedir herkesin vücut yapısına göre mesela ben 182 cm boyundayım ama ince kemikliyim olmam gereken max 75 kg aynı boyda başka bir arkadaşım var adamın kemikleri yapısal büyük ve ağır onun olması gereken min 80 mesela. Adam 100 kilo da iken benim 80 kg da ki performansım ile tırmanabiliyor.

Ayrıca fizyolojik ve genetik yapıların ve yatkınlığın unutulmaması bunun çok büyük rol oynadığını bilmemiz gerekiyor. Pedal bisiklet eğimi değil. Kilo kondisyon genetik yapı. :harika:
 
@suyunsesi hocam üyelik 2007, yapma gözünü seveyim...senin bize anlatman lazım...🙂

Hocam benim çocukluk ve gençlik yıllarımda bisikletleri bisiklet pazarlarından alıyorduk. Ucuza. Amaç sadece salya akıta akıta sokaklarda sahillerde gezmekti.:D Ne kadar alabilirsem o kadar keyif alıyordum altımdaki iki teker bir demirden. Bisiklete o dönemler çocuk oyuncağı gözüyle bakılıyordu. Sonra büyüdük, iş hayatı başladı. Bir süre pisletten uzak kalsam da, dayanamayıp ben niye işe bisikletle gitmiyorum deyip, farklı bir bisiklet alıp işe onunla gidip geldim. Ama o dönemlerimde sokaklarda, caddelerde benim gibi işe bisikletle giden pek azmıştır. Ya da ben hiç görmüyordum. Yine sadece beni götürsün ve ben de biraz da keyif alayım yeterdi. Benim için aadece bu amaca hizmet etti bir süre. Sonra evlendik, iş yeri değişti, epey uzak olduk pisletten. Ben de yeğenime hediye ettim. Ama nasıl olduysa bir ara bu forumu keşfetmiş ve üye olmuşum :D:D O zamanlar eş, iş, çoluk çocuğa karışmak araba derken yine epey uzak kalmıştım tabi. Ama yine de içimin yavaştan yanıp tutuştuğunu biliyordum. Zehir diyorlar ya bu iki tekere. Kesinlikle doğru. En son geçen son baharda daha fazla dayanamayıp bir büyücüden bu zehri yeniden aldım. Bu sefer daha bilinçli olarak bir bisiklet almıştım. Asla unutmayacağım; onca yıl kullanmayıp, aldığım yerden bisikleti sürerek eve getirmiştim. Yaklaşık 15 km. Ancak onca uzun zaman sonrasında ilk defa bisikletin üzerinde, etrafım çayır bomboş bir asfalt yokuşu hızla inerken "ÖZGÜRLÜÜÜKK" diye bağırarak mutluluğun dibine vurmuştum. :koptum:
Özetle ben hiç işin profesyonel kısmı ile ilgilenmemiş (çünkü çocuktum), hep iki teker namına ne bulduysam üzerine atlayıp ondan keyif almaya bakmışım. :D Son 1 yıldır bisikleti daha fazla öğrenip, daha ciddi takılmaya çalışıyorum. Ciddi dediysek de keyif kısmını asla abartıp aşmadan tabii.
 
@suyunsesi hocam pek çoğumuz aynı yoldan geçti, güzel anlatmışsınız..benimde ilkokuldan lise sona kadar 2 bisikletim olmuştu. toplasan 200 km yapmamışımdır sanırım...orta 1 de bisiklet çalınınca "pejo" alındı..bisiklet durdu..lisede bir heves büyük bisiklet alındı ama motor yine ön plandaydı. bizimkisi şuan biraz geçmişe özlem sanki ama beyinler değişti tabi istemesekte daha profesyonel giriyoruz olaya..
 
Helal olsun bee
 
Geri