Scudo Sports

Bisikletin ağırlığından daha önemli 10 şey

Bence kas kuvveti , azim ve sürtünme kuvvetidir. Kendini geliştirme isteğidir.
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
Scudo
@Onur ŞENKAL
Fark oluyor. Ben yol bisikletinde 25'ten 23 e geçtim. Muazzam bir fark oldu biraz sıkıntılı yollar için.
 
bir ekleme yapmak istiyorum
23mm çok akıcı olması açısından çok güzel... ancak bir çok yarışta 25mm kullanılıyor diye biliyorum patlak direncinin daha yüksek olduğunu duydum.

Ben diğer bisikletimde (melez) 38mm den 35mm ye geçmiştim.. Resmen yolda akıyor gibiydi ancak patlak korumalı olan lastik öyle sert ki bir kaç kez jantın ustunde mi gidiyorum? Diye şaşırmıştım
Yani marka-model desen de önemli sadece genişlik değil bence

Yol bisikletimde ise 25 mm e geçmeyi planlıyoruz bakalım gerçekten denildiği gibi daha mı korumalı gorecegiz
 
@alper 76 işin açığı lastikte bence kullanılan kaliteli malzemeler de konforu etkiliyo olabilir.. bu yüzden aynı ebatlardan dandik bi lastik denemek isterdim... bisiklet dünyası içinn güzel bir keşiff olurr :)
 
@İsmail ATALI

Buna katılamayacağını : 3kilo yük ile 7 lık bisiklete binmek 10 kiloluk bisiklete binmek aynı. Buna mühendislik açısından bakıldığı nda hernekadar toplamda kilo sabit kalsada bisikletin kendi dinamiği farklı olacaktır. 7 kiloluk bisiklete 3 kilo ile binen kişinin ataleti artar ve daha güvensiz bir sürüş yaparsınız. Ama 10 kiloluk bisiklette bu olmaz. Yani kendi zati agirliginiz ile bisikletin kendi ağırlığı arasında ki orandır asıl olan. Daha sonra yük girer devreye. Burada kıstas yükün mahiyeti ve nereye konduğudur. Önde veya arkada oluşu yerden yüksekliği vesaire çok parametre var. Kısa kesiyorum. Yüklü durumda her halükarda büyük çaplı tekere sahip bisiklet daha güvenli sürüş sağlar, tabi vitesi küçük tutarsiniz.

Discovery II Mini cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
" Pazarda herkesin aklı satılığa çıkarılmış, herkes gitmiş yine kendi aklını satın almış..."

Arkadaşlar fit bir insan için (artık vermeniz gereken bir kilo yoksa) bisikletin ağırlığını azaltmak tabi ki önemli. Çünkü kendinizde modifiye edecek bir şey kalmamıştır. (ki bacaklarınızın da güçlü olduğunu varsayalım)

Ancak kilolu bir insan için bisikletten ağırlık atmak bence kolaya kaçmak oluyo ancak şöyle bir şey var: Kilo9 vermek için bisiklete biniyosa bu kişi ve bisikletin normal ağırlığı yokuş veya düz sürüşlerde o kişiyi yoruyosa daha uzun ve rahat sürüşler gerçekleştirebilmek için bisikletin ağırlığını azaltmaya çalışması aslında çok da kınanası bir durum değil bence...
 
ben yol bisikleti kullanıyorum 3 yıl olucak ağırlığa hiç takılmadım arkamda bisiklet çantasında bazen 10 kilo taşıdığımda oluyor ve 23 hacim lastik kullandım hep bu kilo takıntısı nedir yarışlara falan katılmayacaksanız :)
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
7Kg bisiklet + 3Kg yük ile 10Kg bisiklet arasında hesabi açıdan fark olmamalı, eğer yük bisiklete düzgün dağıtılmış ve sabitlenmiş ise.

Ama asıl dikkat etmemiz gereken 7Kg'lık bisiklet ile 10Kg olan arasındaki donanım farkı.

Kabul edelim ki ortalama bir 7Kg bisiklet üzerindeki donanımlar diğerinden çok daha iyi. Kendi adıma, 35 lastikli şehir bisikletimle 0,80 civarı bir aynakol/ruble oranı ile çıktığım yokuşları 25 lastikli yol bisikletimdeki 1,20 oran ile de çıkabiliyorum.

Bu örnekler çoğaltılabilir ama özetle demek istiyorum ki Kg'dan daha önemlisi altınızdaki donanımdır.

Ve tabii ondan da önemlisi o donanımın üstündeki siz. Unutmayın ki "bisiklet insan işidir, imkan işi değil"

Tapatalk kullanılarak gönderildi.
 
ağırlık fark ediyor ben ne yaparsam yapayım artık limitlere ulaştım.

bisiklet şu anda 12 kilo boş olarak 9 kilo 800 gramdı aerobar matara vs 12 kilo oldu

ve claris setvar jant da 2250 gram

duraace setli 6 kilo bisikletlerle lay lay lom sürenleri görünce içimden hakkını ver şu bisikletin diyorum

ortalama hız 32 33 max ve 6 kilo verdim daha kilo vermicem sanırım 6 kiloda bisikletden atmanın zamanı geldi
vp4da4.jpg
1gdmpN.jpg
 
  • Beğen
Tepkiler: Doğanay07
Insan 90 kilodan 70 e dustugu zaman 70 kilolu bir insan gibi kadans cevirebilcek mi? Bu acidan kimse bakmamis ilginc 20 kilo verildigi zaman 20si de yagdan mi gitmis ? Yoksa kas gucunden mi gitmis onemli bir kismi da? 90 kiloluk kondisyonlu bacaklari guclu biri rahatlikla 70 kiloluk normal bir vatandasi gecebilir (yaristan bahsetmiyorum genel) kilo vermek hafiflemek cok onemli ama kilo verince kaybedilecek gücü kasi da dusunmek ona gore
Ekstra idman gerekli bence bu da bisikletin agirlindan onemli 10 seyden biri:)


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
Konuyu hortlatayım. Bisikletimi 2013 yaz başında aldım. Aldığımda 131 kiloydum. İlk yıl günlük 40-50 km lik sürüşlerle 112 kiloya kadar düştüm. Hemen belirteyim ki yediklerime pek dikkat etmiyordum. 2015 mayısında işlerin yoğunluğu ve şehir değişikliği nedeniyle ara vermek zorunda kaldım. Tabi bu arada tekrar 125 kiloya çıktım. Arada ufak tefek kaçamakları saymazsak ta ki 2017 Eylül ayına kadar. Bu arada 10 ay özgürlüğümden mahrum kalınca 29 kilo verdim (125 ten 96 ya) . Şu an 95-96 kiloyum. Bisiklet aynı ancak ben daha zayıfım. Verdiğim kiloların bir kısmı da kaslardan gitmiş bu kesin. Zira 125 kilo iken gösterdiğim performanstan eser yok. Yokuşlarda çok daha çabuk yoruluyorum ve daha kısa mesafelerde bile zorlanıyorum. Ancak özellikle yokuşlarda ciddi hız kazandım. 6-7 km ile çıktığım yokuşu şimdi 12-13 km ile çıkmaya başladım. Dediğim gibi çok daha çabuk yoruluyorum ama 15-20 km lik kısa mesafelerde ortalama hızım arttı. Şu an 178 cm boy ve 95-96 kilo ile işe gidiş gelişte (şehir trafiğinde) 21-22 ortalama yakaladım. Bugün bir yol bisikleti aldım ve bakalım 26" bir MTB den sonra yol bisikleti ile nasıl bir performans yakalayacağım. Özetle bisikletçinin kilosunun çok etkisi var ama kilo kaybederken kontrollü olmak gerekiyor. Zira tecrübeyle sabittir spor yapmadan sadece yeme ve içmeye bağlı kilo kaybı doğru değil. En güzeli bisiklet sürerken kilo vermek. Bisikletin ağırlığı konusunda da kısaca şunu belirteyim. En son sırt çantamı sırtımda taşımak yerine bagajda taşıma kararı ile bir bagaj aldım. Geçen gün toplam 9 kg lık (17.3" lik notebook) çantamı bagaja koyduğumda 17-18 ortalama ile gittiğim yolu 15.4 ortalama ile gidebilmişim. Sonuç itibari ile bisikletin ve bisikletçinin her ikisinin de hafif olması gerekiyor ama son tecrübemle birlikte bisikletin hafif olması performans açısından daha etkili diye düşünüyorum.
 
@alpdeger abi hayırlısı olsun güle güle kullan.tekerine taş değmesin bir ara beraber pedalliyalim.selamlar
 
@alpdeger
İşin özeti bu nokta
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
Isterse bisiklet 6 kilo olsun ama siz borekleri , pogcalari löp löp yutarda ayda bi gun mahallede gezerseniz yine nefes nefese kalirsiniz ve söversiniz bisiklete, dahada hafifletmenin peşine dusersiniz. Cunku insanin hatayi her daim baskasindan yada baska nedenlere baglamak gbi pis bir huyu vardir.Ama hem antremanlari bol tutup hemde bisikletinizde hafiflerse bu arada gercekten cok fark eder
 
Başığın altına
(BİSİKLETİN APIRLIĞINDAN ÖNEMLİ 10 ŞEY)
1. SIRAYA k.ç sağlığı (acısı) yazasım geldi...
çok binince fena acıyor
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
@alpdeger

burda bir performans düşüklüğü yok. yokuşu 6 kmh ile çıkmakla 12 kmh ile çıkmak arasında harcanan güç bakımından çok büyük fark var. eski ortalama hızlarında sürmeyi dene performans kaybı değil artımı olduğunu göreceksin.
 
  • Beğen
Tepkiler: DMR.
Ağırlığın çantada olması ile bisikletin kendisinin agır olmasi arasinda, jant setinin agir olmasi arasinda elbet fark var.
Ben en bariz farkli hafif jant seti ve tubeless lastik ile deneyimledim. Çabuk hızlanıyor ve çabuk duruyorsun, sabit hızın daha kolay düsüyor tabi agır bisiklete kiyasla.

10. Madde çok damardan girmis, XC150 ile turlarken de enfes derecede zevk aliyordum sonucta ben bu alet ile. Agirligi ne olursa olsun zevk veriyor bunu surmesi. Agirlik takintisi yapan adamin cebi bosalir hepsi bu. Bak misal bizde cep diye bir sey kalmadi.
 
Abi aslında parayı bankaya yatırınca fiziksel olarak taşıma yükümlülüğünden de kurtarıyoruz :) Hala bir umut var :)
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
Geri