Bisikletin ağırlığından daha önemli 10 şey

Ali.K

Forum Bağımlısı
Kayıt
25 Ocak 2012
Başlık
92
Mesaj
1.129
Tepki
474
Şehir
ankara
Normal, satın alınabilir yol bisikletleriyle süper lüks yol bisikletleri arasındaki ağırlık farkı gün geçtikçe daralıyor. 2-3 bin lira civarında, 9kg'ın altında bisikletler rahatlıkla bulunabiliyor. Tabii hiç kimse ağırlık önemli değil diyemez ancak her şey de değildir. Uzun lafın kısası, paranız cebinizde kalsın ve sayacağım şu on şeye odaklanın.

1- Lastikler

Lastik seçimini yanlış yaptığınız zaman bisikletiniz ne kadar hafif olursa olsun, sürüş esnasında çeşitli sıkıntılar yaşamanız kaçınılmaz olacaktır. Sonuçta yer ile temasınızı sağlayan tek parça lastiklerdir ve fren mesafesinden hıza, yol tutuşundan patlaklara kadar birçok önemli konuda belirleyici bir rol oynamaktadır. Bu yüzden lastiğe verdiğiniz paraya acımayın ve güzel bir çift lastik alın kendinize. Özellikle yurt dışından, uygun fiyata gayet kaliteli lastikler alabilirsiniz.

2- Frenler

Lastiklerdeki mesele basitçe frenlerde de geçerlidir. Kötü fren = Kötü Sürüş. Eğer frenleriniz kötü, kartuşlarınız bitik durumdaysa kendinizi emniyette hissedemezsiniz ve diken üstünde bir sürüş gerçekleştirirsiniz. Bu yüzden, frenlerinizin düzgün çalıştığından emin olun ve fren kartuşlarını pabuçtaki demiri görene kadar kullanmayın :)

3- Kadro Boyu

Etrafınızda yanlış kadro boyu seçimi yapmasına rağmen halinden memnun insanlar görebilirsiniz. Çoğu insan kadro boyu seçiminin hissedilebilir, subjektif bir şey olduğunu düşünür amma velakin öyle degil :)
Özellikle küçük kadroların hakimiyetinin daha kolay olduğunda dair efsaneler dolaşır ortalıkta ama adı üstünde sadece efsanedir.(İlginç) Boyunuza küçük gelen bir kadroyu devasa uzunlukta bir gidon boynu takarak kendinize uygun hale getirmeye çalışmayın. Hele hele seleyi ileri ve geri olarak yerinden kesinlikle oynatmayın zira sele ayarı sadece aynakolun pozisyonuna göre yapılmalıdır. Yine de kimileri küçük kadrodan vazgeçemezler ve kullanmaya devam ederler ama siz siz olun, bisikletten soğumak istemiyorsanız küçük kadrolar neyse ama boyunuza göre büyük kadrolardan uzak durun :)

4- Aerodinami

Bu aralar sizin de bildiğiniz üzere revaçta olan konu aerodinami. Hafiflik için bir sürü para harcayıp bisiklette kendinizce fazla olan yerleri törpüleyeceğinize (bisikleti hafifletmek uğruna 2 vidayla tutturulan yerden, bir tanesi bunu tutar deyip vida söken mi dersiniz, suluk kulanmayan mı..) aerodinamik bir bisiklete yatırım yapmak çok daha mantıklı bir durum olsa gerek. Zira unutulmamalıdır ki, bir bisikletçinin birincil düşmanı rüzgardır.

5- Grup Sürüşü

Bu konuda aşağı yukarı aerodinamiyle aynı bağlamda incelenebilir. Grupla yapılan antrenmanlarda %20 ye varan enerji tasarrufu yapmak mümkündür. Her ne kadar gün sonunda harcadığımız enerji miktarı aynı olsa da sürüş sonunda sayacın "total trip" kısmında 80 yerine 96 değerini okumak daha bi mutlu olmamızı sağlayacaktır :)

6- Kendinizi Geliştirin

Bisikletin orasını burasını değiştirerek parayı sokağa atmak yerine kendinizi geliştirmenizde fayda var. Nasıl bisiklete yeni başlamış birisi 1000 liralık bisikletle 10000 liralık bisiklet arasındaki farkı ayırt edemiyorsa bizlerin de kompanentler arasındaki farkı hissedebilmemiz için kendimizi geliştirmemiz şart. Pedal çevirme, viraj, kontrollü fren tekniği ve aerodinamik sürüş pozisyonları, üzerinde çalışılması gereken başlıca konulardır.

7- Konfor

Bu kategori altında birçok konu listelenebilir. Eğer sele üstünde rahat hissetmiyorsanız, sürüşünüzden zevk alamazsınız ve dolayısıyla efektif bir sürüş gerçekleştiremezsiniz. Kadro boyu, fren-vites ayarları, lastik seçimi v.b bu kategori altında sıralanabilir ancak kıyafet kısmına ayrı bir parantez açmak gerekebilir. Kıyafet seçimi de en az bisiklet seçimi kadar önemlidir. Teri dışarı atmak yerine emen, üzerinize tam oturmayan kıyafetler, kalitesiz pedler sürüşünüzü ızdıraba çevirebilir. Bu yüzden, kıyafete verilen paraya da fazla acımamak gerek vesselam :)

8- Vücut Ağırlığı

Hoşunuza gitsin veya gitmesin en önemli konulardan biridir bu da. Yağlarınızdan kurtuldukça kanınız daha fazla ve de daha efektif bir biçimde oksijen taşıyabilecektir. Ayrıca yolda giderken, bisikletin ağırlığı haricinde kendinizi taşımanız gerektiğini de unutmayın. Bu yüzden, sağlıklı olarak vereceğiniz her kilo performansınıza pozitif olarak yansıyacaktır.

9- Beslenme

Yoksa siz hala, kahvaltıdan sonra mataraları doldurup yanınıza hiçbir şey almadan, bir sonraki kafede bir şeyler yemeyi planlayarak yola mı çıkıyorsunuz? Mümkünse öyle yapmayın. Enerji jelleri ve barlar sürüş esnasında enerji ihtiyacınızı karşılamak için biçilmiş birer kaftan adeta. Gerek hızlı kana karışması gerekse de ağza yapışmayıp kolayca yenilmesi cazip kısımları ancak fiyat konusunda aynı şeyleri söylemek mümkün değil, biraz tuzlu gelebilir. Bu yüzden alternatif yollar aranabilir. Fındık, fıstık, kuru üzüm, muz başlıca aklıma gelenler. Mümkünse sürüş esnasında her daim yanınızda yiyecek bir şeyler bulundurun ve antrenman tipine göre belirli aralıklarla bunları tüketin.

10- Ruh Haleti

İnsanlar bazen iyi bazen de kötü günler geçirebilir. Bu da performansımızı doğrudan etkiler. Eğer iyi günümüzdeysek problem yok ancak kötü bir gün geçiriyorsak kendimizi bir şekilde motive etmemiz gerekir. Bunun da en basit yolu, sağlıklı olduğumuzu ve dışarıya çıkıp bisiklete binebilecek durumda olduğumuzu hatırımıza getirmekle olur.

Kaynak: Nil Yangınoğlu :p Şaka şaka:
Bağlantıyı görüntüleyebilmek için üye girişi yapmalısınız.
Ufak tefek ben de ekledim bir şeyler ama daha çok çeviri niteliğinde bir yazı, kolay gelsin.
 

Artık Yok

Forum Bağımlısı
Kayıt
13 Haziran 2012
Başlık
21
Mesaj
1.355
Tepki
1.586
Şehir
Türkiye
Kullandığınız bisikletin komponentleri ve ağırlığı elbette önemlidir ancak bunu 20-30 km gibi kısa mesafelerde belirgin bir biçimde hissetmezsiniz bisikletin ağırlık önemi sizin gücünüz hissedilir şekilde azalmaya başladığında önemli hale gelir sonuç olarak her zaman son sözü bacak kasları söyler o nedenle bisikleti hafifletmeden önce güç antrenmanlarına odaklanarak kendinizi geliştirmeye çalışın
 

OsmaniyeRehber

Forum Bağımlısı
Kayıt
3 Mart 2015
Başlık
19
Mesaj
811
Tepki
924
Yaş
40
Şehir
Osmaniye
İsim
ibrahim
Bisiklet
b'Twin
Teşekkürler çok güzel bir yazı olmuş.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ali.K

Gökhan G.

Aktif Üye
Kayıt
1 Eylül 2013
Başlık
5
Mesaj
106
Tepki
118
Şehir
Türkiye
uzun zamandır forumda gördüğüm en bilgilendirici yazı. çeviri için teşekkürler
 
  • Beğen
Tepkiler: Ali.K

Eser Sevinç

Forum Bağımlısı
Kayıt
5 Nisan 2011
Başlık
60
Mesaj
1.879
Tepki
2.827
Yaş
37
Şehir
Eskişehir
İsim
Eser S.
Başlangıç
1986—87
Bisiklet
Scott
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Hafiflige herkes erişebiliyor bir sekilde, piyasa artik aerodinamige yöneliyor. Lastik ve aerodinami kismi neredeyse agirlik kadar onemli bence de. Kadro boyu yeni kullanicilar icin bence cok onemli ama ileri seviyelerde bir hatta yarislar icin iki boy kucuk kadro bile kullanilabilir.
 

Mert-Demir

Daimi Üye
Kayıt
9 Haziran 2012
Başlık
35
Mesaj
266
Tepki
79
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Sedona
@Ahmet-E kibarlık abidesi.

Düz yol ve sprint aero dinamik kadro tırmanışta hafif kadro :) Ama tabi ki en önemlisi bacak,kendini iyi hissetmek,kadro boyu bunlar zaten tartışılmaz.Aero-hafiflik sabaha kadar tartışırız .
 

Ahmet-E

Daimi Üye
Kayıt
14 Ekim 2014
Başlık
4
Mesaj
250
Tepki
334
Yaş
50
Şehir
antalya
Bisiklet
Lapierre
@Mert-Demir Kibarlık abidesi????
Kendi fikrimi belirtmedim, metinden tek cümlelik özet çıkarmak istedim.biraz da espiri olsun diyerek.
 

Mert Ahmet

Forum Demirbaşı
Kayıt
13 Ağustos 2013
Başlık
27
Mesaj
444
Tepki
381
Şehir
Tekirdağ/Çorlu
geçen günler gözüm kararınca beslenmeyi ilk sıraya aldım, 100 kilo üstüyüm fakat yeterli beslenmeyince vücut zorlanıyor
 

mehmet ulaş

Forum Bağımlısı
Kayıt
9 Temmuz 2014
Başlık
59
Mesaj
1.171
Tepki
614
Şehir
İstanbul Çengelköy
Bisiklet
Mosso
Bisiklet diyelim 10 kilo onu 30 kilo yapsak öyle antremanlara çıksak antreman sonucu çok etkili olur mu ? 30 kilodan 10 kiloya inince altınızda bişey yokmuş gibi olur.(30 kilo örnektir)
 
  • Beğen
Tepkiler: Berkant kesik

emrahozkan

Forum Bağımlısı
Kayıt
24 Ağustos 2011
Başlık
63
Mesaj
892
Tepki
1.962
Yaş
42
Şehir
Ankara
Bisiklet
Cube
Bisiklete ilk başladığımda 86 kiloydum, şimdi 70 kiloyum. 16 kiloluk şehir bisikleti çıktı benden resmen :)

Bence en önemlisi vücut kondisyonu ve yağ oranınızın düşük olması, ikincisi bisikletinizin size uygun boyda ve ayarlarda olması.
 

ismail.yüksel

Forum Demirbaşı
Kayıt
4 Nisan 2012
Başlık
7
Mesaj
561
Tepki
316
Yaş
28
Şehir
Denizli
Bende kilo vermeye calisiyorum. 193cm boyunda 98 kilodayim. Simdi kilo vermek icin az yiyince kilo veriyorum ama vucut kendini toparlayamiyor ve performansim cok dusuyor.

Eger yeteri kadarz doyurucu yersem performansim ust duzeye cikiyor ama kilom sabit kaliyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: BF Okuru

Merickagantek

Aktif Üye
Kayıt
26 Mart 2013
Başlık
4
Mesaj
199
Tepki
91
Şehir
ANKARA
Bisiklet
Lapierre
bundan bır yıl once 77 kıloyken su anda her ne kadar kas agırlıklı alsam da kıloyu su anda 85 kıloyum .. Hal boyle olunca 'Acaba bisikleti nasıl daha hafıfletebilrim ' dıye sormak saçma olur :)
 
  • Beğen
Tepkiler: BF Okuru

Arda Oral

Daimi Üye
Kayıt
10 Ekim 2013
Başlık
18
Mesaj
265
Tepki
181
Şehir
NİĞDE
Bisiklet
Salcano
Bisiklet i hafifletmek yerine kilo versen daha iyi olmazmiısence bisiklette ağırlığı en önemli şey olarak gören kişi
 

Cem Ç

Forum Bağımlısı
Kayıt
1 Kasım 2013
Başlık
113
Mesaj
2.209
Tepki
1.290
Şehir
istanbul
Bisiklet
Merida
lastiklerim 25 hacimdi ve 23 hacim yapayım bir de patlamaya dayanıklı olsun dedim.

ve gittim çifti 400 kusur gram olan 25 hacim lastikleri verdim. 23 hacim çifti 880 gram olan daha az patlayacağı söylenen lastiği aldım. ve aşırı bir şekilde hızım düştü. eskiden 53 55 ile gittiğim yollarda aynı eforu vermeme rağmen o hızlara çıkamıyorum artık uzun mesafede 2 3 dakıkalık kayıplarım oldu.

lastiğin + 400 gramlık ağırlığı çok aşırı şekilde fark etti. benim tecrübem bu şekilde... strava kayıtları da km saatide bunu kanıtlıyor...

daha hafif ve daha iyi koruyan lastiklerde var ama bir çift lastiğe 130 euro vermek ne bileyim yarışçı falan da değiliz yani 3 5 km daha yavaş gideriz...

arabayı aldım dolar 1.30 lira motosiklet aldım dolar 2 lira bisikleti aldım dolar yine yükseldi dolar 2.20 liraydı. şimdi dolar olmuş euro ile aynı nerdeyse ikisi el ele vericek 3 lirayı aşacak. yurtdışından da euro ile alıyoruz dolar ile onu da hatırlatmak isterim... ilerde mesajı görürsem 5 lira falan olursa dolarbilemiyorum.

şu anda ki gidişi pek iyi sayılmaz...
1 ABD Doları =
2,6629031 Türk Lira
 
Yukarı Alt