Scudo Sports

Bisiklet parçaları değişimi

Serhatb55

Aktif Üye
Kayıt
23 Temmuz 2007
Mesaj
156
Tepki
54
Şehir
İstanbul - Ataşehir
İyi günler

benim istanbulda bir bisikletim daha var ve onu çok seviyorum ancak 140 ytllik ucuz bir bisiklet modifiye yapıyorum.

Sorunum bisiklet beni acayip yoruyor yani düz yolda bile burdaki bisikletle nabzım hızlanmadan kilometrelerce yol yaparken o bisikletle sokağın sonuna gidene kadar canım çıkıyor (İnanılmaz bir abartıyla).

Şimdi bunu çözümünü bekliyorum sizlerden neden böyle ve değiştireceğim parçalar var.

Şimdi fazla pahalı olmayan parçaları önermenizi diliyorum yani dişliye 20 elcik vitesler 30 atırıcı 40 gibi olmayacak. Olabildiğince ekonomik 5-15 ytl arasında mümkünse sürmeye daha uygun olması için.

7Li ve tırmanma dişliside olan bir arka dişli
Elcik vites (21lik)
Kırmızı boya
Fren Kolları
Asfalt için hızlı gidicek bir yaz ön lastik

Bu arada bisiklet alttakine benziyor iskeleti aynı ama aynısı değil rengi özelikleti vs aynı
http://img172.imageshack.us/img172/9148/castellomr7.jpg
 
Scudo
Çift amrtisörlü bisikletler sizi çok yorar ve bu yüzden hızlı gitmez..:(
 
Ancak burdakide çif amrt
sörlü ancak gayet hızlı yazdım zaten. çok hızlı ve yormuyor . 300ytl lik bir Beldeyama pathcat.
 
iki bisiklet de çift amortisörlü ise, ancak birisi diğerinden
daha rahat ise aklınıza önce iki bisiklet arasındaki ağırlık
farkı gelsin. farklı marka ve modeller olduğuna göre, belki
ağırlıkları da farklıdır. ağır olan sizi daha çok yoracaktır.

ayrıca bisikletinizin ön ve arka göbekleri de sizin konforunuz
için önemli parçalardır. bir bisikletçiye bu parçaları kontrol
ettirebilir, gerekliyse göbekleri değiştirebilirsiniz. bu da yol
alışınızı olumlu etkileyecektir.

aynakol milinde bir sorun olabilir. bu da gereğinden fazla
güç harcamanıza neden olur. buraya da bir baktırın derim.
yağlanması ya da değiştirilmesi gerekebilir.

elcikler, avucunuzun içine oturan parçalardır. uzun mesafede
ellerinizi rahatsız edebilir belki ama, bisikletinizin hızıyla alakalı
parçalar değillerdir.

daha iyi vites kolları, daha rahat vites geçişleri sağlar. ama
bisikletinizin (aslında sizin) hızınızı etkilemez. keza kırmızı boya
da öyle...

fren kollarınızı değiştirmek de hızınızı etkilemeyecektir. ancak
frenlerinizi kontrol ettirmenizi öneririm. ayarsız frenler hızlanmanızı
değilse de yavaşlamanızı etkileyecektir. kaldı ki bence bisiklette
yavaşlamak hızlanmaktan daha önemli bir ayrıntıdır.

çift amortisörlü bisikletlerin downhill (tepe inişi) denilen sürüş
tarzı için daha uygun olduklarını, düz yolda ya da yokuş çıkarken
gerek ağırlıkları, gerekse lüzumsuz yaylanmaları nedeniyle fazla
güç kaybettirdiklerini aklınızdan çıkarmayın. iki bisikletin amortisörleri
arasındaki esneme farkı da sizin bu bisikletlerdeki performans
farkınızın nedenlerinden biri olabilir.

kalın ve dişli lastikler arazi koşullarına daha uygunken, asfaltta
güç kaybettirir. asfalt için daha ince ve daha dişsiz lastikler
daha az yoracak ve hızlanmayı kolaylaştıracaktır.

naçizane benim önerilerim bunlardır.
 
Çok teşekkür ederim.

Frenleri elcik vites dişli ve boyanın performansda ekisi olmadığını biliyorum. Aksesuar olarak çok ucuzlar değiştireceğim.

Aynakol milinin ne olduğunu bilmiyorum bir araştıracağım. Göbekleri yağlatıp ön lastiği ince ve dişsiz olarak değiştirip arka süspansyona kilit mekanizması takacağım (Tornacı bir tanıdığım var o halleder) .

Ağırlığa gelince o biraz daha ağır gerçekten ama arada uçurumda yok.
Yorma konusunda pedallara bastığım zaman burdaki bisiklet uçuyor yani 2. vitesde ön kaldırdığım oluyor. Çok rahat kalkıp hızlanıyor yani. İstanbuldaki ise sanki kamyon sürer gibi hissediyorum. Frenler iyi ama daha bi sert geliyor hiç akıcı değil.kalkışta pedallara yükleniyorum bütüm gücümle ama sanki 1le kalkarken 3 gibi hızlandıktan sonra 6 ya atınca 18 inci vitesde gibi geliyor. Dişli boyları ise standart.

Yeniden çok teşekkür ederim nikanam hocam
 
  • Beğen
Tepkiler: nikanam
@Serhatb55

öndeki dişlileri bisiklete bağlayan, pedalların ve ön dişlinin
dönmesini sağlayan kısımdır. arada bakımının yapılması,
gerekli ise değiştirilmesi iyi olur.
 
Kadroyu düz (amortisörsüz) aluminyum bir kadroyla değiştirin %50 oranında yorması azalacaktır...
 
ncok: Amortisör çalışıyor gayet güzel yaylanıyor.

Hakan Yazman: Bu bisikleti 140 ytlye aldım zaten. kadroyu alüminyum le değiştirince en az 100 ytl. Tekrar ediyorum bu profosyonel bir bisiklet değil. Ve amörtisörle alakası yok. Çünki burdakide amörtisörlü ama yolmuyor ???
 
Geri