Scudo Sports

Bisiklet Kazaları

Yine bir kaza haberi daha, şükür ki bu sefer bisikletçi arkadaşımızın sağlık durumu iyi,ama bacağı kırılmış. Bu işin iyice tadı kaçtı sanki, artık paranoya seviyesine geldi. Sanki kasıtlı olarak caydırmak ve bu sporu yapanları yıldırmaya çalışıyorlar diye düşünmeden edemiyorum. Lütfen herkes dikkatli olsun.
Şimdi gördüm ben de ,bisiklete binmeye korkar olduk.Eşimiz dostumuz,anamız binme diyorlar artık.Nolacak böyle
 
Scudo
Türkiye'de bisiklet yolu diye birşey yok. Göstermelik birşeyler yapıyorlar.
Yer Bursa'nın Bağdat Caddesi denilen Fatih Sultan Mehmet / FSM bulvarı. 1990'larda kaldırımlara bisiklet yolu yapılmış.
2010'larda FSM bulvarı kentsel dönüşüme başladı. Bu dönüşüm kapsamında Bulvar boyunca 5 katlı binalar yıkılarak
8-10 katlı (!) yeniden inşa edilmeye başlandı. 2018'de o 8 katlı yeni inşa edilen binanın önüne müteahhit kaldırım yapmış,
yaparken bakın bisiklet yolunu nasıl kapatmış.

307296 dosyayı görüntüle
bursa bisiklet yolları konusunda en kötü şehir olabilir.
 
  • Beğen
Tepkiler: -Deniz-
Şimdi gördüm ben de ,bisiklete binmeye korkar olduk.Eşimiz dostumuz,anamız binme diyorlar artık.Nolacak böyle
Herkes için geçerli vefat eden arkadaşla ilgili sosyal medyada paylaşım bile yapamadım bu yüzden, paylaştıklarımı görseler, kesinlikle bisiklete binmemem için, demedikleri şey kalmayacak, üzerine birde ailem şehir dışında akılları bende kalacak, o yüzden sosyal medya hesaplarıma yansıtmamaya çalışıyorum böyle şeyleri, pisikolojim alt üst oldu. Herkese sağlıklı sıhhatli sürüşler dilerim.
 
bursa bisiklet yolları konusunda en kötü şehir olabilir.
Hiç olmasa daha iyi. Gerçekten... En azından şoförler ile kavga edip durmayız. "Bisiklet yolu var orada gitsene kardeşim!?"

Gruplarla sürerken herkes korna ve ıslıklarla geçenleri takip eder, hatta kameraya alır. Yalnız bir bisikletli gördüler mi ya sıkıştırır ya da bağırıp çağırıp bisiklet yolunu işaret ederler. Adamın biri bana geçen bisiklet yolunu işaret etti. Bisiklet yolu abartmıyorum yaklaşık 60 cm ve her 5 metrede bir aydınlatma direği koymuşlar. Zaten yaya yolu ile birleşik ve parke taşı döşeli. Orada kesintisiz yol almak imkansız. Adama açıklama yapana kadar basıp gidiyor tabii.

Başka bir sürüşümde de köpek parkı diye anılan bir parkta bisiklet yolu kullanayım dedim. Normal yol çünkü araçlarla gidilemeyecek kadar dar. Ne oldu sizce? Yine 50-60 cm'lik bir bisiklet yolu. Bu sefer sanıyorum ki parke taşı değil ama mavi boyalı ve kaygan. Köpeğin biri süratle beni kovalamaya başladı. Bir anda kaba etimin yanında arkadaşın çenesinin kapandığını görünce panikle ani hızlanmaya başladım. O ince ve kaygan yolda az daha kaldırımdan yola düşüyordum dengemi kaybedip. Zar zor toparladım.

Yine başka bir yerde başka bir bisiklet yolunda şöyle bir sistem yapmışlar, araç yolundan kaldırıma çıkıyorsunuz ve kaldırımın yola sınır hizasında yaya yolu var. Yaya yolu yumuşak bir malzemeden yapılma (oyun parklarındaki malzeme) ve dümdüz. Yaya yolunun yanında ise bisiklet yolu var. Ve bilin malzemesi ne? :) Tabii ki parke taşı. Zaten bisikletle kesintisiz bir ulaşım için kaldırımın bittiği yerlerde kaldırımdan hemen inebilmek adına bisiklet yolunun yola yakın tarafta olması gerekir diye düşünüyorum.

Bakın aynı semtte 3 farklı bisiklet yolu. Bu nasıl belediyecilik ben anlamıyorum. Bir standart belirlersin ve onu uygularsın.

Bana en mantıklı geleni fsm taraflarında olan kaldırım ve sonrasında asfalt yüksekliğinde bir bisiklet yolu ve tekrar ufak bir kaldırım bölümü ile buranın araç girişine kapatılması. Bu da 4. yöntem :) Ataevler taraflarında ise bir park kenarında yaklaşık 100 mt'lik güzel bir yol var. Cidden sadece o kadar yapmışlar. Orada da bisiklet yolu asfalt seviyesinde ve sabit dubalar ile yoldan ayrılmış. Bu da 5. yöntem.

Bisiklet yolu olmadığı zaman çok nadir problem yaşıyorum. Problem yaşadığım zaman bu yine belediyenin yaptığı yanlış uygulamalar yüzünden oluyor. En son işe gidip geldiğimde izmir yolunu kullandım. Bayır aşağı akşam trafiğinde küçük sanayi tarafına doğru inerken yolun kenarındaki beyaz çizgiye iyi bakın. Abartmıyorum 1 cm boya kalınlığı vardır. Artık asfalt döküp çizgi boyunca tekrar mı boyadılar ne yaptılar. Zaten çizgiden sonra banket çok ince. Çizgi de kalın olunca bankete gir çık gir çık çizgi üzerinde denge kaybı oluyor. Arabalar da sağolsun teğet geçiyorlar.

Yani diyeceğim o ki Bursa zor.
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: MtB-BrS
Bisiklet yolu bisikletçilere yapılmış en büyük kötülüktür. Sizi buraya hapsediyoruz. sizin hakkınız bu kadardır deniliyor.
 
Bisiklet yolu bisikletçilere yapılmış en büyük kötülüktür. Sizi buraya hapsediyoruz. sizin hakkınız bu kadardır deniliyor.
Bisiklet yolunu bisiklet kullananlar hariç herkes kullanıyor. Birde şu cahil kısım var *Git antremanını bisiklet yolunda yap, yolda ne işin var?* Bisiklet yolunda tempo tutulamayacağını ve tutulsa bile kaza riskinin yüksek olduğunu bilmiyorlar.
 
Benim bisikletçiliğim aslında çok eskiye dayanır ama bilinçli olarak 2010 u sayarım.
O tarihte yaptığım iki saptama var.

1 Her Türk vatandaşı 1 hafta süreyle işe/okula bisikletle gidip gelecek. En az 200 km bisiklet sürmeyene ehliyet vermeyeceksin. Empati yapmayan araba sürmesin. Yaya olarak bile yola çıkmasın.

2 Bütün araçlar elektrikli olmalı. Özellikle trafik ışıklarında muazzam zehir saçıyorlar. Bisiklet ile sağlık değil zehir buluyoruz.
 
  • Beğen
Tepkiler: templeos
Bisiklet yolu bisikletçilere yapılmış en büyük kötülüktür. Sizi buraya hapsediyoruz. sizin hakkınız bu kadardır deniliyor.
onlar bisikleti yolu değil ki.
"maviye boyanmış kaldırım" bisiklet yolu değildir. Bunu ben söylemiyorum, yönetmeliklerde tanımı var gerçek bisiklet yolunun...
 
Başka bir sürüşümde de köpek parkı diye anılan bir parkta bisiklet yolu kullanayım dedim. Normal yol çünkü araçlarla gidilemeyecek kadar dar. Ne oldu sizce? Yine 50-60 cm'lik bir bisiklet yolu. Bu sefer sanıyorum ki parke taşı değil ama mavi boyalı ve kaygan. Köpeğin biri süratle beni kovalamaya başladı. Bir anda kaba etimin yanında arkadaşın çenesinin kapandığını görünce panikle ani hızlanmaya başladım. O ince ve kaygan yolda az daha kaldırımdan yola düşüyordum dengemi kaybedip. Zar zor toparladım.
Köpek kovalamaya başladığında yapılacak iş köpeğin üstüne yürümek. O sırada hoşt anlamında yüksek ses cıkararak üstüne gitmek. Korkup kaçarlar hemen.

Arasıra gittiğim Ovaakça - Eski Kurşunlu Yolu üstünde köpeklerin bulunduğu bir bölge var, Orada birkaçı beni uzaktan görünce bana koşmaya başladı. Hemen durup bisikleti elime alıp kaldırıp üstlerine yürümeye korkunç bir ses cıkarmaya başladım, anında geri vites yaptılar. Sonra yanlarından rahatlıkla geçtim.

Bu yöntemi yıllar önce bir arkadaş öğretti. Internette de bu konuda birçok video var.
 
Köpek kovalamaya başladığında yapılacak iş köpeğin üstüne yürümek. O sırada hoşt anlamında yüksek ses cıkararak üstüne gitmek. Korkup kaçarlar hemen.

Arasıra gittiğim Ovaakça - Eski Kurşunlu Yolu üstünde köpeklerin bulunduğu bir bölge var, Orada birkaçı beni uzaktan görünce bana koşmaya başladı. Hemen durup bisikleti elime alıp kaldırıp üstlerine yürümeye korkunç bir ses cıkarmaya başladım, anında geri vites yaptılar. Sonra yanlarından rahatlıkla geçtim.

Bu yöntemi yıllar önce bir arkadaş öğretti. Internette de bu konuda birçok video var.
Uzakta olsa haklısınız da bir anda yanımda belirdi köpek. Çalıların arasından atladı direkt ısırmaya çalışan çenesini gördüm yani. Haliyle sat komandosu olmadığım için reflekslerim yeterli gelmedi, anlık tepkiyle hayvanı etkisiz hale getiremedim :)
 
Hiç olmasa daha iyi. Gerçekten... En azından şoförler ile kavga edip durmayız. "Bisiklet yolu var orada gitsene kardeşim!?"

Gruplarla sürerken herkes korna ve ıslıklarla geçenleri takip eder, hatta kameraya alır. Yalnız bir bisikletli gördüler mi ya sıkıştırır ya da bağırıp çağırıp bisiklet yolunu işaret ederler. Adamın biri bana geçen bisiklet yolunu işaret etti. Bisiklet yolu abartmıyorum yaklaşık 60 cm ve her 5 metrede bir aydınlatma direği koymuşlar. Zaten yaya yolu ile birleşik ve parke taşı döşeli. Orada kesintisiz yol almak imkansız. Adama açıklama yapana kadar basıp gidiyor tabii.

Başka bir sürüşümde de köpek parkı diye anılan bir parkta bisiklet yolu kullanayım dedim. Normal yol çünkü araçlarla gidilemeyecek kadar dar. Ne oldu sizce? Yine 50-60 cm'lik bir bisiklet yolu. Bu sefer sanıyorum ki parke taşı değil ama mavi boyalı ve kaygan. Köpeğin biri süratle beni kovalamaya başladı. Bir anda kaba etimin yanında arkadaşın çenesinin kapandığını görünce panikle ani hızlanmaya başladım. O ince ve kaygan yolda az daha kaldırımdan yola düşüyordum dengemi kaybedip. Zar zor toparladım.

Yine başka bir yerde başka bir bisiklet yolunda şöyle bir sistem yapmışlar, araç yolundan kaldırıma çıkıyorsunuz ve kaldırımın yola sınır hizasında yaya yolu var. Yaya yolu yumuşak bir malzemeden yapılma (oyun parklarındaki malzeme) ve dümdüz. Yaya yolunun yanında ise bisiklet yolu var. Ve bilin malzemesi ne? :) Tabii ki parke taşı. Zaten bisikletle kesintisiz bir ulaşım için kaldırımın bittiği yerlerde kaldırımdan hemen inebilmek adına bisiklet yolunun yola yakın tarafta olması gerekir diye düşünüyorum.

Bakın aynı semtte 3 farklı bisiklet yolu. Bu nasıl belediyecilik ben anlamıyorum. Bir standart belirlersin ve onu uygularsın.

Bana en mantıklı geleni fsm taraflarında olan kaldırım ve sonrasında asfalt yüksekliğinde bir bisiklet yolu ve tekrar ufak bir kaldırım bölümü ile buranın araç girişine kapatılması. Bu da 4. yöntem :) Ataevler taraflarında ise bir park kenarında yaklaşık 100 mt'lik güzel bir yol var. Cidden sadece o kadar yapmışlar. Orada da bisiklet yolu asfalt seviyesinde ve sabit dubalar ile yoldan ayrılmış. Bu da 5. yöntem.

Bisiklet yolu olmadığı zaman çok nadir problem yaşıyorum. Problem yaşadığım zaman bu yine belediyenin yaptığı yanlış uygulamalar yüzünden oluyor. En son işe gidip geldiğimde izmir yolunu kullandım. Bayır aşağı akşam trafiğinde küçük sanayi tarafına doğru inerken yolun kenarındaki beyaz çizgiye iyi bakın. Abartmıyorum 1 cm boya kalınlığı vardır. Artık asfalt döküp çizgi boyunca tekrar mı boyadılar ne yaptılar. Zaten çizgiden sonra banket çok ince. Çizgi de kalın olunca bankete gir çık gir çık çizgi üzerinde denge kaybı oluyor. Arabalar da sağolsun teğet geçiyorlar.

Yani diyeceğim o ki Bursa zor.
Yaşadığım ilçede bisiklet yolu yaptılar. Ama kaldırım ile bir. Neymiş yürüyüş yolu farklı renkli bisiklet yolu farklı renkliymiş. eee ne oldu? Bisiklet yolu oldu sana yürüyüş yolu. Oraya çıkınca millet burada bisiklet mi kullanılır diyor ama ayak altına baksa bisiklet yolu olduğunu gösteren işaret yola boyanmış halde :acpsnr: Artık cevap dahi vermiyorum. Tabi sözde bisiklet yolunu kullanmıyorum. Burası yapılırken birçok kez belediyeye böyle yapılmasın diye öneride bulundum. Tabi ben kim köpek! beni dinlesinler.
 
Aniden yan taraftan saldırdığında herşey yalan. Karşıdan gördüğümde ben de korkmam. AMa çoluk çocuk bu eziyeti çekmek zorunda değil.
 
  • Beğen
Tepkiler: -Deniz-
Yeri gelmişken şu paylaşımı gören oldu mu? Bu paylaşımlarla ne yapılmak isteniyor. Ben yorumlara yazdım. Tam benim evin aşağısı oradan sola dönmek için trafik ışığını beklemek gerekiyor. Eğer yanmışsa bir kaç metre erkenden karşıya geçip 10m kadar tersten gidiyorsun. Genelde araçlar hareket bile etmemiş oluyor. Ama vidyoda sanki arkadaş hep terse gidiyormuş gibi göstermeye çalışmışlar. Bu paylaşım iyi niyetli mi art niyetli mi? Amaç ne ben anlayamadım.

 
Yeri gelmişken şu paylaşımı gören oldu mu? Bu paylaşımlarla ne yapılmak isteniyor. Ben yorumlara yazdım. Tam benim evin aşağısı oradan sola dönmek için trafik ışığını beklemek gerekiyor. Eğer yanmışsa bir kaç metre erkenden karşıya geçip 10m kadar tersten gidiyorsun. Genelde araçlar hareket bile etmemiş oluyor. Ama vidyoda sanki arkadaş hep terse gidiyormuş gibi göstermeye çalışmışlar. Bu paylaşım iyi niyetli mi art niyetli mi? Amaç ne ben anlayamadım.

Sürekli kullandığımız bir yol ve bisikletlinin yaptığı da yanlış. 10 metre ileride ışık varken, ışıktan kurtarmak için ters yöne girmek hem kural dışı, hem de tehlikeli.
Aynı şeyi bir taksi veya dolmuş yapsa nasıl kızıyorsak, bisiklietliler olarka biz de kurallara uymalıyız.
 
Yeri gelmişken şu paylaşımı gören oldu mu? Bu paylaşımlarla ne yapılmak isteniyor. Ben yorumlara yazdım. Tam benim evin aşağısı oradan sola dönmek için trafik ışığını beklemek gerekiyor. Eğer yanmışsa bir kaç metre erkenden karşıya geçip 10m kadar tersten gidiyorsun. Genelde araçlar hareket bile etmemiş oluyor. Ama vidyoda sanki arkadaş hep terse gidiyormuş gibi göstermeye çalışmışlar. Bu paylaşım iyi niyetli mi art niyetli mi? Amaç ne ben anlayamadım.

Motorlu veya motorsuz yada yaya her birey kurallara uymak zorunda, kaldıki yayalar ve bisiklet kullanıcıları hem topluma örnek olmak, hemde can güvenliği açısından daha riskli durumda olduğumuz için daha dikkatli davranmalıyız. Gideceğimiz yere 10 dk geç gideriz telefasi olur. Hayatımızın ve sağlımızın 1 saniyesi bile geri gelmiyor.
Herkes kurallara uyacak ki birşeyler düzelsin.
 
  • Beğen
Tepkiler: -Deniz-
Yeri gelmişken şu paylaşımı gören oldu mu? Bu paylaşımlarla ne yapılmak isteniyor. Ben yorumlara yazdım. Tam benim evin aşağısı oradan sola dönmek için trafik ışığını beklemek gerekiyor. Eğer yanmışsa bir kaç metre erkenden karşıya geçip 10m kadar tersten gidiyorsun. Genelde araçlar hareket bile etmemiş oluyor. Ama vidyoda sanki arkadaş hep terse gidiyormuş gibi göstermeye çalışmışlar. Bu paylaşım iyi niyetli mi art niyetli mi? Amaç ne ben anlayamadım.

Bisikletli haksız, kestirme diye ters şerit kullanmamalı. Tersten, kaldırımdan, ordan burdan giden moto kuryelere demediğimizi bırakmıyoruz.
Bu olayın bir farkını görmüyorum. Mazereti yok. İlla o kestirmeyi kullanacaksa, kaldırıma çıkmalı.
 
  • Beğen
Tepkiler: -Deniz-
2 Bütün araçlar elektrikli olmalı. Özellikle trafik ışıklarında muazzam zehir saçıyorlar. Bisiklet ile sağlık değil zehir buluyoruz.
Bu sefer de arkadan gelen aracın sesi çıkmıyor, bir çukurdan kaçayım derken ya da mazgaldan, hafif sol yapınca ahirete yolculuk...
 
Yeri gelmişken şu paylaşımı gören oldu mu? Bu paylaşımlarla ne yapılmak isteniyor. Ben yorumlara yazdım. Tam benim evin aşağısı oradan sola dönmek için trafik ışığını beklemek gerekiyor. Eğer yanmışsa bir kaç metre erkenden karşıya geçip 10m kadar tersten gidiyorsun. Genelde araçlar hareket bile etmemiş oluyor. Ama vidyoda sanki arkadaş hep terse gidiyormuş gibi göstermeye çalışmışlar. Bu paylaşım iyi niyetli mi art niyetli mi? Amaç ne ben anlayamadım.

Burası benim evime yakın bir nokta sayılır.Aydıntepe burası Tuzla'ya bağlı bir mahalle,bisikletlinin olduğu yer de Güzelyalı.Bisikletli arkadaş %100 hatalı. Döneceği yön bize göre(arabanın içinde olduğumuzu varsayıyorum) sağ,ona göre sol.Karşı şeride girip,sola dönüş ışığını beklemesi gerek. Bahsettiğiniz "sola dönmek için trafik ışığını beklemek gerekiyor. Eğer yanmışsa bir kaç metre erkenden karşıya geçip 10m kadar tersten gidiyorsun"ifadesini anlayamadım.Yok öyle bir şey
 
  • Beğen
Tepkiler: Burak Uğurlu
Ters şeride giren bisikletli hatalı. Fakat ben daha çok vidyoyu paylaşan hesabın "İstanbul trafiğinde büyük sorun bisiklet sürmek" diye yaptığı yorumu çözmeye çalışıyorum. Bir ironi var ama ben çözemedim.

Konuyu araştırırken bir kaç şey okudum. Bisikleti kaldırımda sürmek yasakmış. Trafik kanunu 136. madde

Ayrıca bisiklet için hız sınırı varmış şehir içi 30 şehir dışı 45 km/saat. Acaba kartal pendik sahil yolu şehir dışı mı?

Bir de otoyola bisiklet girmez deyince yolun otoyol olduğunu nasıl anlayacağız. Bir tabela koysalar yeter aslında.
 
Bu sefer de arkadan gelen aracın sesi çıkmıyor, bir çukurdan kaçayım derken ya da mazgaldan, hafif sol yapınca ahirete yolculuk...

Avrupa birliği standardı olarak 30 km/h altı hızlarda dışarıya ses vermek zorunda. Ayrıca mazgaldan kaçmak gibi hareketler tehlikeli. Arkayı kollamadan yola çıkmamak lazım. gelip çarpabilirler.
 
Geri