Scudo Sports

Bisiklet Kazaları

Konu bisiklet kazaları bisikletli ölümleri ama bizim konuşuğumuz konu bisikletlilerin işlediği " ağırsuçlar" kaldırımda bisiklet süren "katil bisikletciler, ters yönden giden sapkınlar" peki 40 km/h üstüne çıkmaktan bisiklet yolunda 20km/h üstüne çıkmanın karayolunda kafana göre peleton sürüşü yapmanın yasak olduğunu niye söylemiyorsunuz.
Ben yaşadığım şehirde denize ulaşmak için 6 km kaldırımda sürüyorum çünkü 4m genişliğinde ve heme hemen hiç yaya yok
( niye bisiklet yolu yapılmamış anlamıyorum)
Yol ise dümdüz ve yarış pisti gibi kalabalık emniyet şeridi park yeri kaos gırla.
Bazen trafik polisleri ile karşılaşıyorum selamlaşıyorum onların bile normal karşılıyor.
Askerde bir söz vardır:
Önce Emniyet Sonra Hareket

Neresi emniyetliyse oradan "emniyetli hızlarda" gidin
 
Son düzenleme:
Scudo
...Bir de otoyola bisiklet girmez deyince yolun otoyol olduğunu nasıl anlayacağız. Bir tabela koysalar yeter aslında.

Soldaki otoyol tabelası, genelde beraberinde yer verilen sağdaki grup da nelerin girmesinin yasak olduğu.

otoyol-ba%C5%9Flang%C4%B1c%C4%B1-levhas%C4%B1-b-18-bilgi-levhas%C4%B1-nedir-trafik-bilgi-tabelas%C4%B1-bilgi-i%C5%9Fareti-otoyol-ba%C5%9Flang%C4%B1c%C4%B1-tabelas%C4%B1-anlam%C4%B1-%C3%BCretimi-imalat%C4%B1-ankara.jpg


Bu tabela olmasa bile yönlendirme tabelalarının yeşil olduğu her yer otoyol, örneğin:
1023526-1854781041.jpg


Ayrıca otoyolda tüm taşıtlar için mecburi en düşük hız 40 km/s ve yasaklanmış taşıtlar ile yayaların neredeyse her zaman bu hızın altında kalması mümkün.

Ancak "otoyolda süremezsin" diye heyheylenenlerin çoğu taşıt yollarının tamamını varsayıp bisiklete kaldırımı uygun görüyor. Bilmeden konuşmakla kendi konforu için bilerek yalan söylemek arasında bir durum.
 
Konu bisiklet kazaları bisikletli ölümleri ama bizim konuşuğumuz konu bisikletlilerin işlediği " ağırsuçlar" kaldırımda bisiklet süren "katil bisikletciler, ters yönden giden sapkınlar" peki 40 km/h üstüne çıkmaktan bisiklet yolunda 20km/h üstüne çılmanın karayolunda kafana göre peleton sürüşü yapmanın yasak olduğunu niye söylemiyorsunuz.
Ben yaşadığım şehirde denize ulaşmak için 6 km kaldırımda sürüyorum çünkü 4m genişliğinde ve heme hemen hiç yaya yok
( niye bisiklet yolu yapılmamış anlamıyorum)
Yol ise dümdüz ve yarış pisti gibi kalabalık emniyet şeridi park yeri kaos gırla.
Bazen trafik polisleri ile karşılaşıyorum selamlaşıyorum onların bile normal karşılıyor.
Askerde bir söz vardır:
Önce Emniyet Sonra Hareket

Neresi emniyetliyse oradan "emniyetli hızlarda" gidin

Ölenler de en az öldürenler kadar suçlu yani. Neyse ölürsem aklımda bulunsun.
 
  • Muhteşem
Tepkiler: Can Çelik
Ölenler de en az öldürenler kadar suçlu yani. Neyse ölürsem aklımda bulunsun.
Türkiye okuduğunu anlama becerisinde 447 puanla 29 OECD ülkesi içinde 28. sırada, araştırmaya katılan 56 ülke içinde ise üst sınırda 37. sırada alt sınırda 39. sırada yer almaktadır
 
Konu bisiklet kazaları bisikletli ölümleri ama bizim konuşuğumuz konu bisikletlilerin işlediği " ağırsuçlar" kaldırımda bisiklet süren "katil bisikletciler, ters yönden giden sapkınlar" peki 40 km/h üstüne çıkmaktan bisiklet yolunda 20km/h üstüne çılmanın karayolunda kafana göre peleton sürüşü yapmanın yasak olduğunu niye söylemiyorsunuz.
Milleti "anlayamıyorlar" olarak yorumlayabilmen için, önce elde anlaşılır bir metin olması lazım. Yukarıdaki metin pek böyle bişeye benzemiyor.
 
Bisiklet yolu olan bir yerde taşıt yolunu kullanırsak ne olur? Bisiklet yolu olmayan bir yerde taşıt yolunu kullanırsak ne olur? Bunlarla ilgili olmuş olayları ve sonucunda verilmiş kararları paylaşayım ki kusur tespiti açısından bir fikir oluşsun.

Okumaya vakti olmayanlar için kısaca; bisiklet yolu varken taşıt yolunu kullanmak bisikletçiye yüzde 25'lik bir kusur yüklüyor. Bu durum tek başına bisikletçiyi asli kusurlu hale getirmiyor. Araçların bisikletçinin yanından geçerken belirli miktarda boşluk bırakması mevzuat ve içtihatlara göre bir zorunluluk. Ayrıca ikinci olayda bisikletçi kask takmadığı için araç sürücüsüne yüklenen tazminatta yüzde 20 indirim yapılıyor.

Karayolları Trafik Kanunu Md. 66:
Ayrı bisiklet yolu varsa, bisikletlerin taşıt yolunda sürülmesi yasaktır.

Madde metni açık, bisiklet yolu varsa bunu kullanmak zorundayız. Davalarda bilirkişiler değerlendirme yaparken bisiklet yolunun rahat, keyifli bir sürüş için kullanıma elverişli olup olmadığıyla pek fazla ilgilenmiyor. Ancak itiraz sonucunda ek rapor aldırarak bu maddeye aykırı hareket etmiş bisikletçinin kusuru az bir miktar da olsa indirilebiliyor. Bu yüzden bu konuda bisikletçinin lehine olacak şekilde genel bir düzenleme yapılması şart.


1. Olay (Bisiklet Yolu Yok, Bisikletçi Taşıt Yolunu Kullanıyor)

Eskişehir'de Ahmet Kanatlı Caddesinde yolun sağından giden bisikletçiye alkollü araç sürücüsü çarpıyor. Bisiklet sürücüsü vefat ediyor. Araç sürücüsü yüzde 100 kusurlu bulunarak hakkında bilinçli taksirle adam öldürme suçundan 6 yıl 8 ay hapis cezası veriliyor. Akabinde destekten yoksun kalma ve manevi tazminat için bisikletçinin yakınları hukuk davası açıyor ve bu davada da araç sürücüsü yüzde 100 kusurlu bulunuyor. Karar istinaf ediliyor. Bölge Adliye Mahkemesi de bisikletçiyi kusursuz, araç sürücüsünü yüzde 100 kusurlu bularak istinaf başvurusunu esastan reddediyor.

Ankara Bölge Adliye Mahkemesi 26. Hukuk Dairesi 2021/2333 E. , 2022/1843 K. , 16.09.2022 Tarihli Karar

Davacılar vekili dava dilekçesinde özetle; Davacılardan ...’in eşi, ...’nin babası ...'ın 30.04.2017 tarihinde .... Ahmet Kanatlı Caddesinde yolun sağ şeridinden bisikleti ile seyrettiği esnada davalılardan ... Sigorta A.Ş.’ne zorunlu mali mesuliyet sigortası ile sigortalı, ...’a ait, alkollü davalı ...’in sevk ve idaresinde bulunan... plakalı aracın aşırı hız nedeniyle arkadan çarpması sonucu komaya girdiğini, 11.05.2017 tarihinde hayatını kaybettiğini...

Somut olayda dava konusu 30.04.2017 tarihli kazadan sonra davalı ... olay yerini terk ettiği için kaza tespit tutanağı düzenlenmemiştir. Eskişehir 8. Asliye Ceza Mahkemesinin 19.12.2017 Tarih, 2017/569 -1177 sayılı dosyasından keşif sonrası alınan 15.05.2017 tarihli bilirkişi raporu ile ATK’dan alınan 29.09.2017 tarihli rapor içeriğinden sürücü ...’in meydana gelen kazada tam kusurlu (%100), destek ...’ın kusursuz olduğu belirlenmiş olup anılan kusur oranına göre sanık ... hakkında bilinçli taksirle ölüme sebebiyet verme suçu nedeniyle 6 yıl 8 ay hapis cezası ile cezalandırılmasına karar verilmiştir. Anılan karar Ankara Bölge Adliye Mahkemesi 12 Ceza Dairesinin 14.11.2018 tarih 2018/665 Esas - 2292 Karar sayılı ilamı ile sanığın istinaf isteminin reddine ve Yargıtay 12. Ceza Dairesinin 13.06.2019 tarih 2019/4006 Esas - 7287 Karar sayılı onama ilamı ile 13.06.2019 tarihinde kesinleştiği anlaşılmış olmakla anılan dosyadaki kusur oranın eldeki dava bakımından esas alınmasında bir isabetsizlik bulunmadığından davalılar vekilinin kusura ilişkin istinaf sebepleri yerinde görülmemiştir.



2. Olay ( Bisiklet Yolu Var Fakat Bisikletçi Taşıt Yolunu Kullanıyor )

Ankara Bölge Adliye Mahkemesi 26. Hukuk Dairesi 2020/ 496 E. , 2022/ 1677 K. , 23.06.2022 Tarihli Karar

Somut olayda, Adli Tıp Kurumundan alınan kusur raporunda; davalı sürücü ...’in, sevk ve idaresindeki otobüs ile meskun mahalde gündüz vakti seyri sırasında geldiği olay yerinde durağa yanaşmak amacıyla kontrolsüzce sağa manevra yaptığı, bu haliyle sağındaki banketi takiben seyir halinde bulunan bisiklete çarpmasıyla meydana gelen olayda dikkatsizliği, tedbirsizliği ve kurallara aykırı hareketiyle kusurlu olduğu, davacı Sürücü ...’in, sevk ve idaresindeki bisiklet ile meskun mahalde gündüz vakti bisiklet yolunu kullanmayıp kurallara aykırı biçimde banketi takiben seyrettiği sırada meydana gelen olayda dikkatsizliği, tedbirsizliği ve kurallara aykırı hareketiyle kusurlu olduğu belirlenerek, ...'in %75 (yüzde yetmişbeş) oranında kusurlu, ...'in %25 (yüzde yirmibeş) oranında kusurlu olduğu belirtilmiş olup, anılan raporun olayın oluş şekline ve dosya içeriğine uygun olmasına göre hükme esas alınmasında bir isabetsizlik görülmemiştir.


Bu davanın yargıtay sonucu var mı dosya no falan çünkü idare mh bölge idare mh. bu mahkemelerin bağlayıcılığı malesef yok.
Muhtemelen bunlar bilirkişi raporuna bağlı verilmiş kararlar. Bu sebeple bağlayıcılığı olmuyor.
Esas ve karar numaralarından baktım ama bi bilgiye ulaşamadım
yardımcı olursanız çok sevinirim.
 
  • Beğen
Tepkiler: oscak41
Google da aratma yapıyorum sürekli katil yakalandı mı diye ama tık yok.
 
  • Beğen
Tepkiler: Taygun Kon
Uzun zamandır yoktum burada, ilk mesajı da böyle bir başlığa yazmak üzücü ama Bostancı'daki eylemden sonra yoldan geçen birisi yanıma geldi

Önceki gün cinayetin yaşandığı alandan geçmiş. Ne olduğunu sordu, anlattım. Evladım siz de kaldırımda sürün bisikletinizi dedi. Neden öyle olmaması gerektiğini, bisikletlerin sağ şeritten gideceğini anlattım.
Sonra bana polislerle konuştuğunu söyledi.
Kendisinin dediğine göre bir polis bunun cinayet olmadığını ve bizim saçmaladığımızı söylemiş. "Tanımadığı etmediği birini adam niye öldürsün, zanlı tanımıyor ki öleni" demiş.

Bunun neden kaza değil cinayet olduğunu da anlattım. Trafik kurallarından bisikletin de trafik kurallarına uyması gereken bir araç olduğundan bahsettim.

İşte gelin görün iyi niyetle yanımıza gelip başsağlığı dileyen insanlar bile diyebiliyor ki kaldırımda sürseymiş.

Gerçekten karşımızdaki anlayış çok zayıf. Bu anlayışın hakim olduğu bir ortamda sürüyoruz malesef. Yürünecek çok yol var bu konuda çok.
Google da aratma yapıyorum sürekli katil yakalandı mı diye ama tık yok.
Yakalanacak elbet ki. Ancak uyuşturucu, alkol tesiri gibi ağırlaştırıcı tüm etkenlerden yırtarak...
Adalet yok ki..
 
Kimse kendini kandırmasın bu kaza ne ilkti ne de son olacak. Evet karayolunda sürmek bizimde hakkımız, ancak ben haklı ölmek istemiyorum. Artık çoğunlukla arazide, şehir içinde mümkün olduğu kadar bisiklet yolunda süreceğim. Bu ülkede karayolunda bisiklet sürmek güvenli değil.
 
Şu “kaldırımda bisiklet sürün” diyenlere inat, toplanacaksın 50-60 kişi, millete çarpa çarpa kaldırımda süreceksin.. bakalım bi daha ses çıkaracaklar mı..
 
Uzun zamandır yoktum burada, ilk mesajı da böyle bir başlığa yazmak üzücü ama Bostancı'daki eylemden sonra yoldan geçen birisi yanıma geldi

Önceki gün cinayetin yaşandığı alandan geçmiş. Ne olduğunu sordu, anlattım. Evladım siz de kaldırımda sürün bisikletinizi dedi. Neden öyle olmaması gerektiğini, bisikletlerin sağ şeritten gideceğini anlattım.
Sonra bana polislerle konuştuğunu söyledi.
Kendisinin dediğine göre bir polis bunun cinayet olmadığını ve bizim saçmaladığımızı söylemiş. "Tanımadığı etmediği birini adam niye öldürsün, zanlı tanımıyor ki öleni" demiş.

Bunun neden kaza değil cinayet olduğunu da anlattım. Trafik kurallarından bisikletin de trafik kurallarına uyması gereken bir araç olduğundan bahsettim.

İşte gelin görün iyi niyetle yanımıza gelip başsağlığı dileyen insanlar bile diyebiliyor ki kaldırımda sürseymiş.

Gerçekten karşımızdaki anlayış çok zayıf. Bu anlayışın hakim olduğu bir ortamda sürüyoruz malesef. Yürünecek çok yol var bu konuda çok.

Yakalanacak elbet ki. Ancak uyuşturucu, alkol tesiri gibi ağırlaştırıcı tüm etkenlerden yırtarak...
Adalet yok ki..
Hocam onu söyleyen polisin oğlunun başına gelseydi görürdüm ben onu. Gerçekten iyice saygısız bir toplum olmaya başladı insanlarımız. Duyarlı, saygılı insanlar çok çok az artık.
 
Hocam onu söyleyen polisin oğlunun başına gelseydi görürdüm ben onu. Gerçekten iyice saygısız bir toplum olmaya başladı insanlarımız. Duyarlı, saygılı insanlar çok çok az artık.
Bence bu cevabı veren kişi sadece Polis ünvanını kullanan düzenli bir geliri olsun diye bu mesleği seçen vasıfsız biri, gerçekten polis olan ve yaptığı mesleği kanunları iyi bir şekilde bilerek anlatan işinin hakkını veren adama ben polis derim.
 
Bazı seyleri ayırt etmek gerekiyor.
Bisiklet kaldırımda sürülmez. Kanunda açıkça yazıyor. Bisiklet yolu. yoksa yolda sürersin. Trafik kurallarına tabisin. Bisiklet yolu muhabbeti beni de baydı. Sevmiyorum mavi boyalı yolları.

Cinayet ise hukuki bir terim. Bu "kaza" da cinayet sayılmıyor. Cinayet kasten yapılan birşey. O kısma avukatlar savcılar yorum yapar. Bana göre cinayetten daha ağır şekilde cezalandırılmalı. Ama adı cinayet değil.
 
Uzun zamandır yoktum burada, ilk mesajı da böyle bir başlığa yazmak üzücü ama Bostancı'daki eylemden sonra yoldan geçen birisi yanıma geldi

Önceki gün cinayetin yaşandığı alandan geçmiş. Ne olduğunu sordu, anlattım. Evladım siz de kaldırımda sürün bisikletinizi dedi. Neden öyle olmaması gerektiğini, bisikletlerin sağ şeritten gideceğini anlattım.
Sonra bana polislerle konuştuğunu söyledi.
Kendisinin dediğine göre bir polis bunun cinayet olmadığını ve bizim saçmaladığımızı söylemiş. "Tanımadığı etmediği birini adam niye öldürsün, zanlı tanımıyor ki öleni" demiş.

Bunun neden kaza değil cinayet olduğunu da anlattım. Trafik kurallarından bisikletin de trafik kurallarına uyması gereken bir araç olduğundan bahsettim.

İşte gelin görün iyi niyetle yanımıza gelip başsağlığı dileyen insanlar bile diyebiliyor ki kaldırımda sürseymiş.

Gerçekten karşımızdaki anlayış çok zayıf. Bu anlayışın hakim olduğu bir ortamda sürüyoruz malesef. Yürünecek çok yol var bu konuda çok.

Yakalanacak elbet ki. Ancak uyuşturucu, alkol tesiri gibi ağırlaştırıcı tüm etkenlerden yırtarak...
Adalet yok ki..
Sabrınıza hayran kaldım,tebrik ederim sizi. Okurken sinirlendim,önce dayıya sonra polise. Şimdi diyelim benim x kişisi ile husuketim var. O da bastırdı parayı , kiralık katile beni öldürttü. Sanırım o polis şöyle diyecek: Küresel ısınma felaket düzeyde,açlık da her geçen gün artıyor şu kaynaklarında müthiş bir azalış var. 1 kişi eksildi Allah bereket versin cinayet değil
Ters şeride giren bisikletli hatalı. Fakat ben daha çok vidyoyu paylaşan hesabın "İstanbul trafiğinde büyük sorun bisiklet sürmek" diye yaptığı yorumu çözmeye çalışıyorum. Bir ironi var ama ben çözemedim.

Konuyu araştırırken bir kaç şey okudum. Bisikleti kaldırımda sürmek yasakmış. Trafik kanunu 136. madde

Ayrıca bisiklet için hız sınırı varmış şehir içi 30 şehir dışı 45 km/saat. Acaba kartal pendik sahil yolu şehir dışı mı?

Bir de otoyola bisiklet girmez deyince yolun otoyol olduğunu nasıl anlayacağız. Bir tabela koysalar yeter aslında.
Sanırım siz şunu demek istiyorsunuz. Bu videodaki hesap "kardeşim bu bisikletliler de amma sorun olmaya başladı İstanbul trafiğinde,bunlar yüzünden trafik oluyor" diyor, siz de bu bakış açısını eleştiriyorsunuz
 
Türkiye okuduğunu anlama becerisinde 447 puanla 29 OECD ülkesi içinde 28. sırada, araştırmaya katılan 56 ülke içinde ise üst sınırda 37. sırada alt sınırda 39. sırada yer almaktadır

Ben bir bisikletli olarak yazdıklarınızdan ötürü kendimi çok suçlu hissettim.

Bir de anlatmak istediğini anlatamayanlarda kaçıncı sıradayız acaba bakabilir misiniz?
 
Bu ülkenin jandarmasına bile güvenmeyeceksin. Dün kendi şeritimden giderken karşıdan gelen jandarma aracı sollama yasak olan yerde sollama yaparak kafalama bana çarpacaktı.
 
  • İnanılmaz
Tepkiler: ErzincanLee
Bu ülkenin jandarmasına bile güvenmeyeceksin. Dün kendi şeritimden giderken karşıdan gelen jandarma aracı sollama yasak olan yerde sollama yaparak kafalama bana çarpacaktı.
Şikayet edin bence işlem yapılır.
 
Geri