Scudo Sports

Ayakta ne kadar süre bisiklete binebiliyorsunuz?

Evet artık gitgide düzde sürmek değil, virajlı yokuşlar arıyorum bende karadenizde bulmak da çok zor değil. Rüzgar azalıyor ayrıca sahilden uzaklaştıkça daha sakin sürüşler yapıyorum, sonra değmeyin keyfime.
 
Scudo
@Recep M.

V02 max değerimizi öğreneceğimiz bir yol varmı, olması gereken değerler ve bizim değerlerimiz gibi?
 
@emrah9700

evet kesin olan şu ki ,bi seferde 100-150 km etkin,hiç kimseye ihtiyacın yok emrah ,animallah devirirsin 200 km 'yide yalnız gitmek daha zevkli tabi rüzgar en büyük düşman , rüzgarın en az olduğu zaman ve sıcaklığında normal olduğu vakit uzun mesafa alınmalı,açıkça ben kartepeyi tek başıma almaya kararlıyım kimse gelmezse inan alırım çünki her sene bi adet kartepe olacak onuda tek alırım olur biter ama sağ kolum erkan beni asla bırakmaz,bu arada sende teyit ettin demekki kan şekerinin düşük olmadığı zamanda aç olduğun vakit performans iyi olmakta ,şimdi açıkça bende 50 km durmadan basacağım etapta aç karnına olacağım ,sabah bi şey yemeden çıkacağım, ama akşamdan yumurtalı ıspanağı devireceğim 8 yumurta tabi ,artı tereyağlı olacak ,yanıma sadece tek bir energel ,alırım tabi eğimleri tırmanırken içeceğim ,durma yapmadan ,bu şekilde epey çalıştım dudullu-göçbeyli arası ,ama ilk kez aç karnına çıkma olayı olacak ,herhalde performansımda bi değişiklik olacak ,burada çalışıyorum çünki biliyorsun kartepeye hazırlanıyorum sene 2015 tenmuzda alacağım kartepeyi 15.tur olacak,zirve her vakit soğuk olmakta ama tenmuz -ağustos fena değil
 
@emrah9700

Kesin olarak öğrenmenin tek yolu gerekli donanıma sahip bir spor hekimine gidip ölçtürmek. Siz koşu bandında veya kondisyon bisikletinde maksimum efor harcarken aldığınız oksijeni ve vediğiniz karbondioksiti ölçmek için yüzünüze gaz maskesi gibi birşey takıyorlar.

Yaklaşık değer bulmak için de bir takım formüller var (belli bir mesafeyi ne kadar sürede koştuğunuzu veya dinlenik nabız/maksimum nabız gibi değerleri kullanan), ancak bunlar %100 doğru sonuç vermiyorlar.
 
@Murat B.

Yani anladığım kadarıyla vo2max binevi alınan nefesin ne kadarının işlenerek performansa dönüştürüldüğü anlamınamı geliyor?

@Kudret Kurtcebe

Sabah birşey yemeden çıkmak yerine kan şekerini düşürmeyecek ve midede pek yer kaplamıyacak en fazla bi avuç kadar fındık, ceviz vb. şeyler alınadabilir. Şunu merak ediyorumki iller arası uzun turlara çıkan arkadaşlar zaten günlük devamlı antrenmanlı olarakmı çıkıyorlar yola, yoksa belirli bir bacak gücüne ulaşdıkdan sonra, uzun süre bisikletden uzak kalan biriside o yolu tamamlayabilir mi? Bu yaz bende nevşehirden ankara'ya düşünüyorum, yalnız bisikletim 2,25 lastikli bir 29er, o yola çıkmadan yol bisikleti edinemesemde en azından bi slick lastik takmam gerekebilir, (Malum; düşük ortalamayla yol almakdan hiç hoşnut kalmadığım gibi, yüksek ortalamayla yol almak ise aksine büyük bir haz veriyor insana)

Tur sırasında sana ayak uydurabilecek bi arkadaşın iyi olduğu gibi, herkesin her konuda birbirine uyamayacağı düşünüldüğündede, Çoğu zaman tabiiki yola yalnız çıkmakda; çok daha iyi oluyor aslında, kendi temponu kendin ayarlıyorsun vücudunu dinliyorsun vb.

Bide şunu farkettimki tura hızlı başlamak insanın direncini çok düşürüyor, ama tempoyu ısındıkdan sonra artırırsan hem daha uzun direnç gösterebiliyorsun, hemde düşen dirençden sonra aralıklarla tekrar vücut güç depoluyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: hakan64
(link)

VO2 max ile ilgili bir yazı, daha ayrıntılısı cyclingweekly yayınlamıştı ama bulamadım, bulursam eklerim fakat burda da hesaplamalarla ilgili bilgiler ayrıntılı olarak anlatılmış.
 
@emrah9700

Ne kadar oksijenin akciğerlerden kana geçebildiği anlamına geliyor. O2 = oksijen, VO2 = kana geçen oksijen hacmi, VO2max = kana geçen oksijen hacminin maksimum değeri.
 
  • Beğen
Tepkiler: Emrah Demirci
Murat bey birde kilo başına yakılan oksijen değeri şeklinde de yorumlanabiliyor VO2 yani Contador ile Tom Boonen farklı kas kütlesine sahip oldukları için Tom Boonen daha fazla O2 yakıyor fakat bunu kiloya bölünce asıl istediğimiz sonuç çıkıyor.
 
@Hasan SAYLIK

Evet, mutlak değer olarak değil de kilo başına değer veriliyor genelde. 60 kiloluk Contador ile 80 kiloluk Boonen çok uç örnekler sayılmazlar aslında; 120 kiloluk kürekçi ile 50 kiloluk maratoncu karşılaştırması için gerekli asıl kiloya bölmek...
 
  • Beğen
Tepkiler: Emrah Demirci
Profesyonel olalım da bence sonra VO2 konusuna eğiliriz :) Kendi adıma konuşuyorum kondisyonu tamamlayamıyoruz ki daha bu konulara girelim. Türkiye de bu testleri yapan yer yoktur belki Atina da vardır yakınlarda yada Romanya da.
 
İnsan herşeyi bisiklet üzerinden düşününce Türkiye olabileceği aklına gelmiyor. Sonuçta diğer sporlarda o kadar geride değiliz :)
 
@Hasan SAYLIK

Türkiyede spora ve sporcuya (futbol hariç) değer yok ki zaten

Ne olursa olsun bilinçli spor iyidir,

Yarışlara katılıp derece yapan genç arkadaşların çoğunun km kullanmadığını duyunca çok şaşırdım, ve bu durumu yaşlarının 17-18 civarı olup bilinçsiz olmalarına yoruyorum, bana göre km olmadan yola çıkmanın hiç bir anlamı olmuyor çünkü, kendi performansımızla ilgili değerlendirme yapabilmemiz için ve bilinçli olarak bu işi yapabilmek için özellikle aynı rotadaki geçmişimizle kendimizi karşılaştırabilmek için km nabız saati ve benzeri aletlere ihtiyacımız var.

Çünkü performans hakkında gerekli olan bu gibi bilgileri bilerek bilinçli spor yaptığımızda daha çabuk kendimizi geliştirebileceğimizi düşünüyorum.
 
@emrah9700

evet ceviz fındık uygun onlar mantıklı,
dostum emrah uzun turlar için muhakkak 100 km antreman serileri olur ise iyi olur, benim kartepe öncesi 100 km etap antremanlarım oluyor, bunun 50 km 'sinde pedal kesmeden gidiyorum burada eğimler sert tabi ,diğer 50 km 'de tempo yavaş oluyor ,ama gene sert eğimler oluyor fazla değil ,
belirli bacak gücü tamamı ile egsersiz ile doğru orantılı yani kışın 50- km etap çalışmaları bence olur ise kişiye kesin artı ile döner
havaların ısınması ile 100 km etapları devreye girer akabinde 200 km 'ye hazır olunur 200 km 'in üstü bence kişinin isteğine bağlı yapıp yapmayacağıda ben pek gerek görmedim şimdiye kadar ,hep 200 km 'de kaldım uzun süre bisikletten ayrı kalan bence hazır olmadan uzun yola çıkmamalı .emrah dostum şimdi 2.25 fazla kalın 700 x 32 tekerim var bana sürat olarak dönüyor tabi bi adet 23 hacim teker kadar olmasa bile hızı fena değil 23 hacim kullandım kartepe yollarında trek karbon 8 kilo idi 50-34 arka 11-28 idi bisiklet gerçekten uçuyor idi ,tabi silik olduğu için 2 kez patladı , yeni aldığım teker 700 x 32 cst koruması yok içe bant çektim koruma oluyor maxxis over driverlar on numara idi korumalı idi 2 senede tekeri harcadım hamura döndü 2 kez patlamış idi bu tekerin toplamı 240 lira cst 60 lira ucuzdur vardır illeti ,bende ucuz malları alıyorum nasıl uzun vadede kullanabilirim diye düşünüyorum senin anlayacağın korumayı iptidai yöntemle yapıyorum elektrik bantı çektim arkaya 2 bant ,patlama olmadı şimdilik tabi,,
 
@Ömer Yüzgeç

Evet yaşın daha genç, bu yaşda başlarsan bu işlere bizim yaşımıza uçak olursun sen..
 
  • Beğen
Tepkiler: Ömer Yüzgeç
@Kudret Kurtcebe

Elektrik bandı jantla iç lastik arasında etkili olur ama, iç lastikle dış lastik arasında pek etkili olacağını zannetmiyorum, bunun yerine şerit yokken küçükken ortadan kesip ikinci bi iç lastik koyardık,

Şuan ben ya kendinden şeritli yada sonradan lastiklerin içine eklenen zefal şerit, birde sıvı koyuyorum, tubelless kadar olmasada, continental race king lastiklerle bu yıl 4000 kmde 2 sefer patlakla karşılaşdım.

ince lastik bana buranın yollarında pek güven vermiyor. istanbul'da kaymak asfaltda kullanılmadığı sürece, burda kalın dişli asfaltda pek bi esprisi olmuyor, ince lastiğin bunun yerine bende dişsiz swhalbe maraton tarzı korumalı bi yol lastiği düşünüyorum, konfor ve güvenlikden ödün vermeden ve 29 erde kötü durmayacak şekilde 700x32- 700x35- hatda 700x40 arası dişsiz bi yol lastiğinde kararsızım, en azından canım sıkıldımı asfaltdaki rotamı araziden devam ettirebilmem lazım.
 
@emrah9700

dostum emrah açıkça geliyoruz nereye her yolun parisine onun adı cyclo cross ,evet düz toprak zeminde gidersin, stabilizede gidersin ve asfaltta gidersin ,teker 700x 32 ben askı frenlileri seviyorum tabi toprak yolda inişte kullanmadım bilmiyorum durumu,ama bana sorar isen cyclo cross neden çünki canınmı sıkıldı aynen dal toprağa ,yarış gidonu ile tabi çalışmak lazım benim scott 10 kilo 700 gram idi ve 28 janta dönüştü 700x 32 oldu amortisör gitti çatal geldi jantlardan ötürü 300 gram fark etti ama toprağa giriyorum çatlak topraklar hariç ve stabil yollara ,
 
@Kudret Kurtcebe

Keşke imkan olsada iyisinden bi dağ, bide o bahsetdiğiniz 8 kiloluk karbon trek gibi yol olacak en iyisi o.

Ama tabii şartlar el vermiyorsa cyclocross da olabilir, belki benim 29 ere bide yedek yol jantı ayarlasam hazır jant, göbek, lastik yol için takılı mandallı, asfaltda uzun yol planın oldumu takarsın 5'dk da, o zaman o jant setini sadece asfaltda kullanacağın için 700x23 bile olabilir.
 
Geri