Scudo Sports

Ayakta ne kadar süre bisiklete binebiliyorsunuz?

Bende yuksek egimli yokuslarda ayaga kalkarim .Yuksek viteste bacaklar biraz zorlansa da tum gucu bacaklara verip gidondan da yardim alarak daha az yoruldugumu ve daha fazla mesafe kattegimi dusunuyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: Emrah Demirci
Scudo
kartepeye full ayakta çıktığımı biliyorum oturarak rampa çıkamıyorum ayakta daha rahat daha hızlı çıktığımı düşünüyorum yani rampalar ve hızlanacağım zaman ayakta sürerim
 
Kış geldi haftasonları sürüluyor sadece çalışanlar için ayda 300-400 km anca kış döneminde.
 
Ayakta bazen tek seferde 2 km sürüyorum ( sadece zevk meselesi ) bazende ara ara kalça dinlendirme amaçlı ayakta sürüyorum . Ayakta kullanmanın güzel yönlerinden birisi karın kaslarını çalıştırır tavsiye ederim :)
 
1.5 yıldır hep ayaktayım hiç oturmam nerdeyse :)

 
Ayakta sürmek her zaman daha yorucudur.Kadans da düşük olur daha fazla kas gurubu çalışır.İyi ayarlanmış sele gidon ile oturarak çıkmak daha verimlidir.Ayağa kalkmanın önemi benim açımdan yokuş çıkarken kadansım düşmeye başlayınca ortaya çıkar.O zaman sele dürter,biraz ayağa kalkıp kadans ayarlaması yaparım,hızlanıp oturur bi dişli küçültürüm(daha çıkılacak yokuş çoksa).%10 ve üstü yokuşlarda artık yorulmuş ve dişli seçeneğim kalmamışsa paso ayakta sadece ağırlığımla pedala basarım(kadans yerlerde) dinlemek için.Yüksek kadans her derde deva topiğini %90 üyenin desteklediği bu forumda ayağa kalkarak sürmek çelişkidir:eek:ha:
 
  • Beğen
Tepkiler: kmert
Fazla kadans çıkartmadığım için sorun olacağını zannetmiyorum :)
 
Tırmanışlarda, rampaya hızlı girip sonunu küçük viteste geçmemek için ayakta çıktığım oluyor yüksek viteste ama genelde gerisingeri oturup öyle devam ediyorum.
 
Ben sadece dinlenme amaçlı ayakta sürüyorum. Düz yolda zaten hep oturarak sürüyorum. Ayrıca yokuş yukarı ayakta sürmeyi denedim antrenman eksikliğinden sanırım ayağa kalkınca bacaklarım ağrıdığını hissediyorum.
 
10 km hızın altına inmeye başladıysam rampada ayakta sürmeye başlıyorum biraz hızlanıp yeniden oturarak çıkmaya devam ediyorum rampayı.
 
  • Beğen
Tepkiler: Emrah Demirci
ara sira ayaga kalkmak iyidir. egimin arttigi yerlerde, ozellikle de yokus cikarken virajlarda ayaga kalkmak hem artan egimi kolay almaniza, hem de temponuzu korumaya yariyor. viraj bittikten sonra, tekrar oturup tempomu koruyorum.

bisikleti ayakta surmek buyuk bir zevk veriyor bana. butun vucudumun calismasini hissetmek, guzel bir duygu zaten :)
 
ne kadar ayakta sürmek daha zevkli olsa da oturarak sürmeyi hep tercih ederim
 
@Cem Unden

hocam ben gerildim videoyu izlerken :D
 
  • Beğen
Tepkiler: Cem Unden
@Fırat Dizman

Yokuşları daha hızlı çıkmak için, sprint yapmak için vs..

@Berkay*

Bravo çok büyük başarı kaç kilosunuz

@mehmetsunu

Bence ayağa kalkınca bacak gücünden fazla olarak ağırlık kullanılır, bacakları güçlü ve kilosu hafif olan bi insan ayakda çok güç alamaz ama kilosu ağır ve bacağı tam güce ulaşmamış kişi ise ayağa kalkarak kilodan alınan güçden faydalanır.

@Berke K.

aynen bende sizin düşündüklerinizi düşünerek aynı şekilde sürmeye çalışıyorum ayakda gidebildiğim mesafe yapdıkca artıyor tabiiki ama şuanda heralde en fazla 800 metre olmuşdur, siz yokuş boyunca derken en uzun kaç km çıkabiliyorsunuz?

@Çağatay Y.

700 metrede gücünüzmü tükeniyorda o mesafede indiriyorsunuz

@Cem Berk Taşbaş

vaay iyiymiş ortalama hızınız yüksek çıkıyordur o zaman

@r.ezk

evet yaa ne yazıkki kondüsyonu korumak adına haftada birgün bari sürüyorum, mesela bugün 97 km yaptık arkadaşla
 
  • Beğen
Tepkiler: Cem Unden
@emrah9700

Hayır yol bitiyor düz pisti bitirdikten sonra (pist evin önü :D)arabalar geliyor sonra yine uzun aralıksız yol geliyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: Cem Unden
şuradan başlamak gerek,bunun bir şartı,süresi yok,belli bir tekniği olduğu gibi geliştirilen ,sporcunun vücuduna ve fiziksel özelliklerine göre geliştirilebilen yönleri var,öncelikle ayak için veya oturmak için kendini şartlama,aynı vites kombinasyonda oldğu gibi,bazı çalıştırıcılar bağırır veya yarışta söyle şu kombinasyona geç şunu yap belki yeni başlayanlarda ,bilmeyenlerde doğruyu göstermek için başta olur ,ama sonra ayak ne yiyirsa o dur,bu işte böyle ,eskilere bak ,hatta yenilere birileri en dik yokuşları oturarak ,bazıları ayakta çıkar,bu sırada vites kombinasyonları,kadansları ,watt ölçümleri farklıdır,önemli olan kimin en ekonomik ve daha hızlı gittiğidir.buna yıllar içinde antrenman yaptıkça sen karar vereceksin,hatta senin vucudun sana emredecek ,otomatik olarak,kimi yerde rahatlamak için ,kimi yerde atak için ayağa kalkabilirsin,yarışta bunu strateji olarak ugulamalısın,ama aklında şuda olsun otururken olan hızın ,kadansın ve watt ölçün ayağa kalkınca nasıl değişiyor,eğer ciddi bir düşüş varsa bunu değerlendirmen gerek,ama artık oturmaktan sorun yaşadın ve bitmek üzeresin ,o zaman tabiki kalkıp rahatlamalısın,önce bence bunları değerlendir,bisiklet dışında salon çalımasını ihmal etme,imkanın varsa powermetre kullan,esas olay bu ?zaman için antrenman yaptıkça wattında ,ayakta gitme sürende uzar....en son iki soruna cevap olarak ayakta yokuş hızlı çıkılır diye birşey yok ,zaten başta anlatmıştım,evet sprint için ,yokuşta değil her yerde gerekebilir,buda çalımadan geçiyor ,genel bisiklet antrenmanı,eğer sprintçi bile olsan temel kuvvet ve dayanıklılığın olmalı,eğer finishe grupla beraber gelemiyorsan zaten sprint atacak bir neden kalmaz.bunlar temel motorik özellikler zaten ,kuvvet,sürat ,dayanıklılık,beceri,koordinasyon birini diğerlerinde ayırmazsınancak yaşına,branşına uygun yüzdelik dilimlerine uygun metodla çalışmalısın.son olarak yokuşla ilgili dip not yazmak isterim,tek başına antrenman bu işte yeterli değil,aynı zamanda kemik ve kas boylarının uzunluk,birbirine orantısını içeren spor kinesiolojisi konusu olan ve performansı etkileyen durumlar var...onları malesef değiştiremiyoruz.ve tabiki acı eşiğin ,yani laktat toleransıda ayrı bir konu vs vs...
 
Geri