Scudo Sports

2000 TL'ye alınabilecek yol bisikletleri detaylı inceleme ve anket (2018)

Sizin tercihiniz/öneriniz hangileri olurdu?


  • Toplam katılım
    610
Bisikleti sevmenin üstündeki kompanentle hiç bir alakası yok bunu anladım artık. Cube'den nerdeyse nefret etmiştim hatta. O ekipmana rağmen yürümüyor gibi geliyordu sürekli, fazla rahatlık odaklıydı.
Birincisi sele. Sanki bir peluş ayıymışçasına yumuşak bir süngeri ya da artık neyse içindeki malzeme ondan var. Decathlon'un en ucuz taytını kullanıyorum ilk defa bir yol bisikletinde bu kadar rahat ettim
Şimdi Cube kullanmış biri olarak burada kendinizle çeliştiğinizi ifade etmeden geçemeyeceğim.
610 kesinlikle bir tırmanıcı bisikleti. 11-28 kasetle daha önce 11-32 ile çıkarken geberdiğim yokuşları çok çok çok rahat kolay tırmandım.
Burada ise 11-28 için tırmanış demişsiniz. Buna da katıldığımı söyleyemeyeceğim maalesef.

Elinizdeki bisikleti sevmeniz beklenir, olması gereken budur ama yorum yaparken objektif olmak gerekiyor.
 
Scudo
@Hami Bulut
11-28 kaset tırmanış için değil bunu biliyorum ama söylemek istediğim, bisikletin kadrosundan kaynaklı olduğunu düşündüğüm tırmanma kolaylığı. Cube'de 11-32 kaset kullanmıştım, çok daha hafif olmasına ve jantları daha kaliteli olmasına rağmen tırmanışta beni zorluyordu.

Cube'de selle italia x1 sele vardı hayatımda böyle kötü bir sele kullanmadım. Pro'nun modelini hatırlamadığım bir selesini almıştım o da aynı derece rahatsızdı. Rahatlıktan bahsettiğim Sedona'nın selesi, rahatsızlıktan bahsettiğim x1 ve pro selenin rahatsızlığı. Yoksa Peloton tamamen rahatlık odaklı bir yol bisikleti, problem selesiydi.
 
@Sinanthewhite 11-28 ve 11-32 kavramını kabul edemiyorum hala ne yazık ki. Bence Cube'ü kullanırken kondisyonunuz bu kadar iyi değildi diye düşünüyorum. Çünkü 11-32 ile daha rahat sakin ve düşük nabızda çıkabilirsiniz ki illa 32 dişliye almadan da tırmanabilirdiniz. Sedona 610 ve Cube Peleton görsel açıdan şekil (kadro) olarak birbirine benziyor. Burada sorun kadronun size uygun olmamasından kaynaklı da olabilir.

Cube'de selle italia x1 sele vardı hayatımda böyle kötü bir sele kullanmadım. Pro'nun modelini hatırlamadığım bir selesini almıştım o da aynı derece rahatsızdı. Rahatlıktan bahsettiğim Sedona'nın selesi, rahatsızlıktan bahsettiğim x1 ve pro selenin rahatsızlığı. Yoksa Peloton tamamen rahatlık odaklı bir yol bisikleti, problem selesiydi.

Bu mesajınızda rahatsızlık sadece sele iken aşağıdaki mesajda direk bisikletten nefret ettiğinizi söylüyorsunuz. Sebebi ise rahatlığından dolayı gitmemesi selesi değil.

Cube'den nerdeyse nefret etmiştim hatta. O ekipmana rağmen yürümüyor gibi geliyordu sürekli, fazla rahatlık odaklıydı.
 
  • Beğen
Tepkiler: necmeddin
@Hami Bulut
Cube'de ki rahatlıktan kastım sırt bel ağrısı gibi klasik yol bisikleti ağrılarını yapmamasıydı ama sele ağrısı yapıyordu. Kadro olarak rahat, sele olarak değildi. Sedona kadro olarak ortalama sele olarak çok rahat. Cube'den nefret etmemin sebebi güç aktarımını hiç hissedememem. Sürekli enerjimi boşa harcıyorum hissi veriyordu cube bana. Belki de dediğiniz gibi kondüsyonla da alakalı olabilir ama ben hala cube kadrosunun güç aktarımının kötü olduğunu ve tırmanmaya da, hızlı sürüşlere de uygun olmadığını düşünüyorum.

Birde Peloton'un kadrosunun sele dikmesi, ortagöbek ortasından, 58 kadroda 475mm, 610'da 56 kadroda 560mm. Üst boru, merkezden merkeze, Peloton da 560mm iken 610'da 580mm. Kadrolar hiç benzer değil bence.

Cube Peloton;
rowery_szosowe_cube_peloton_pro_87b9b.jpg


Sedona 610;
610.jpg


Kişisel görüşlerim bunlar çok uzatacak da bişey yok aslında. Direk 610'u kullanıp bir kaç mesaj önceki övgüleri yazsam haklısınız subjektif olarak durduk yere bisikleti övüyor diyebilirsiniz. Bisikletin "bence" daha iyi olduğunu ve neye göre kıyas yaptığımı anlatmak için önceki bisikletlerimden de bahsettim. Ben şimdi 56 kadro dolomiti sanki 58 kadro gibi büyüktü, güç aktarımı harikaydı ama çok rahatsızdı diyeceğim biri de çıkıp diyebilir ben dolomiti kullandım çok rahattı diye. Tamamen objektif yorumlar yapacak kadar profesyonel değilim ve kesinlikle bisikletlerin hisleri kişiden kişiye değişebilir.

Rahatlık konusunu aşarsak eğer söylemek istediğim şey, donanımına bakıp giriş seviyesi tırt bir bisiklet gibi görünse de çok gizli kalite unsurları var üstünde.
 
@Sinanthewhite Kadro benzerliğini görünüş olarak kastetmiştim yoksa ölçü olarak tabii ki de aynı olmayacaktır.

İlk mesajınızda da bu şekilde yazmış olsanız böyle bi uzatmaya gitmezdi aslında. :)
 
@Sinanthewhite bendede 710 borla serisi var. Sedona candır yaw. İşin tuhaf tarafı ben bu bisikleti japon markası diye aldım. Gülmeyin arkadaşlar yaş 44 bisandan başladık bu işe.
Japon markası sanmamın nedenide shimanonun sedona olta kamışı ve makinaları. Kafaya bak sen napıp nedip balığı işin içine soktum 🤣
.
Ama Allah var çok memnunum gitmediğim dağ vurmadığım yol kalmadı. Hatta balıktayken yanlışlıkla göle bile uçmuşluğum var. Yetmedi 720 disk frenlisinide köye aldım. Sırada 610 var. Mavi siyah beyaz tabi. Olmadı kırmızısı.:harika:
 
@necmeddin
Abicim sedona kamışı gördüm ama hiç aklıma bile gelmedi alemsiniz :koptum:
Bende bir ara alivio kamış ve catana makine ile spin oltası kullandım ama balık işi bana göre değil. 700tl harcadım oltaya sonuç sıfır balık. Ben balıkhanede balıkçılık seviyorum. Ver parayı yakala balığı :koptum:
 
Bu arada listede yok ama Bisan RX 9400 ü ekleyin bence seçeneklere. Karbon masa, karbon sele borusu, yeni nesil içten kablolu kadro, yeni sora set. Nakit 3000 tl bandına pazarlıkla alabileceğiniz bir bisiklet. Bu haliyle 9.30 kg ağırlığı da inanilmaz. Ancak tükenmek üzere, seneye de fiyatı epey zam yer gibi.
iyi akşamlar ,bisan rx 9400 ile gt eco arasında kaldım, tiagra olması yönünden rx 9400 daha ağır basıyor, birde bisan kullanıcısı olarak 180 cm boy82 bacak boyu için 54 kadro almalımıyım?
 
Merhaba,
Uzun süredir sporu bırakmış biri olarak bisiklet ile başlamak iş stresimi ve sigara bağımlılığından kurtulmak istiyorum piyasada bisiklet yok bildiğiniz gibi BTWİN ST520 almayı düşünüyorum başlangıç için üzermi lastikler de küçültmeye gittiğim zaman problem olurmu bisiklet hakkında görüşleriniz neler onun da stoğu bitmek üzere yardımlarınızı bekliyorum kafam çok karıştı araştırmaktan.
 
Arkadaşlar merhaba ben yeni başlayan biriyim ve bisiklet alacağım genelde asfaltta kullanıcam birazda patikada sizce dağ bisikletimi almalıyım yoksa şehir yol bisikleti mi?
 
@rognam hynrid bisikletler dediğiniz kullanım için daha uygundur. 28" jant, neredeyse dik bir duruş, çok ince olmayan lastikler sizi rahat ettirir.
Yol bisikleti kadar hızlı yol alamazsınız, dağ bisikleti kadar arazide rahat gidemezsiniz ama yinede ikisinede girer.
Yinede sizin önceliğinize bağlıdır. Ne için kullanacaksınız?
 
Arkadaşlar merhaba ben yeni başlayan biriyim ve bisiklet alacağım genelde asfaltta kullanıcam birazda patikada sizce dağ bisikletimi almalıyım yoksa şehir yol bisikleti mi?

Corellinin Fitbike 1.0’ı , Decathlon’un Triban 100’ü gündeme alınabilir aslında. İkinci el fiyatları 1000 liranın biraz üzerinde. Sıfır fiyatları 1700 küsür
 
Emeğinize sağlık :) uzun süreden sonra tekrardan bisiklet sürmeye başladım ve kendime bir adet yol bisikleti almayı planlıyorum. Maalesef karşılaştırmada paylaştığınız teknik bilgilerin bir çoğunu bilmiyordum ve tercihimi sadece bisikletin görünüşüne göre yapacaktım. En azından okuduklarım sayesinde daha başarılı bir tercih yapabileceğim :harika: teşekkürler
 
Kron RC2000.jpg
1607026735974.png

Hocam Merhaba @Serkan Mıstınoğlu :) güzel yorumunu Kron RC2000 için de yapabilirsen çok sevinirim 🙏 şimdiden vakit ayırabilirsen de ayıramazsan da çok teşekkür ederim
 
  • Beğen
Tepkiler: Road_Runner
@Hectorrr88 lastiğin 23C olması dışında iyi görünüyor. 11-28 ruble benim için ideal, ama kişiden kişiye ihtiyaca yaşa performansa göre değişebilir. Bazılarımız rublede 34 diş görmeden kendini iyi hissetmiyor yokuşlarda :D Jantlar ve lastik ilk değişmesi gereken şey. Sele değişimi de gerekebilir. Grupset güzel. Kadro “idare eder” kategorisinde bana göre. Detaya inmiyorum :ssrtcbya:
 
Geri