Scudo Sports

2000 TL'ye alınabilecek yol bisikletleri detaylı inceleme ve anket (2018)

Sizin tercihiniz/öneriniz hangileri olurdu?


  • Toplam katılım
    610
@mertgulkokan biliyorum ama clarisli bir bisiklet en az 2300 tl dir bianchi neden bu kadar ucuz

çelik maşa olduğu için mi
 
Scudo
muhteşem bir çalışma olmuş. tebrik ederim.

whistle gibi kron ve salcano da 23C lastik kullandığı dikkatimi çekti.

ayrıca sedona 610 eski claris setli satılıyor mu? yeni claris setli olanın fiyatı 3bin tl üzerinde sanırım.
 
  • Beğen
Tepkiler: burcinhan
@vetohan

Genel olarak çok doğru bir konuya temas etmişsiniz, ama biraz abartmışsınız. Ön vites değiştirildiğinde bile 100 kadanstan 60'a düşülmüyor.

11-32, 11'li vites sistemi için bile fazla geniş bir aralık. 7'li 11-32 ise vitesleri hep çifter çifter değiştiriyormuşsunuz gibi olur. Öte yandan, bu bisikletlerin başlangıç kullanıcılarına yönelik olduğunu düşünürsek, en düşük vites oranının 1,2 hatta tercihen daha düşük olması gerek. O yüzden ben en mantıklı vites oranlarının B'twin'de olduğunu düşünüyorum.

Vites araları açılmasın diye 3'lü aynakol yerine 14-28 ruble kullanmak fena bir alternatif değilmiş gibi gözükebilir, ama bence 50/14 de en yüksek vites için fazla düşük. 11 ve 12 fazla kullanılmıyor olsalar da 13'ün eksikliği mutlaka hissedilir.
 
Güzel mesajlarınız için teşekkürler arkadaşlar :harika:

@trainspotting35

:bsmagryr: Evet siz söyleyince fark ettim. 8 saatin sonunda beynim yanmış :D Gerekli düzenleme yapıldı.
Hatalarımı görürseniz mutlaka uyarın arkadaşlar. Teşekkürler @trainspotting35 :harika:

@kerem E

Mosso Cavalier 700 Claris için express karşılaştırma yapayım size özel :D Fiyatı 3000 liraya yakın olduğu için listeye bu modeli almadım :harika: Kadro zaten aynı, kadroyu esgeçeceğim, neyin ne olduğunu incelemede zaten anlattım :)

cavalier-claris-siyah-kirmizi_hixwr.jpg



Performans★★★★✰
Konfor★★★★✰
Tırmanış★★★★✰
Maksimum hız ★★★★★
KadroAlüminyum
MaşaAlüminyum
GrupsetClaris (Eski seri)
Ruble oranları11/28
Aynakol oranları34/50
Jant setiMosso aero 32 tel
Lastik setiRubena Syrinx 25C
SeleMosso
Kullanılan parçalar

Bisiklet, Sedona 610 ile aynı grupseti kullanıyor. Yani oldukça iyi oranlara sahip, bundan daha iyi oranlara sadece Bianchi ile Salcano sahipti (30'lu ruble vardı onlarda) :harika: Bunun dışındaki tüm parçalar Cavalier 700 Tourney ile tamamen aynılar. Grupset farkı bu bisikletin maksimum hızını ve performansını yükseltecektir, çok az da hafiflik (-200 gr) katacaktır. Fakat elimizde Tourneye göre daha kaliteli zincir, arka aktarıcı, STI kollar, aynakol, ruble, fren kaliperleri var :harika:

@mertgulkokan

Kesinlikle :)


@vetohan

Kesinlikle doğru! :harika: Çok iyi özetlemişsiniz. Kendimize uygun vitesi bazen bulamayabiliyoruz. Küçülttüğümüzde kadansımız 90'ın üzerine çıkıyor ve bisiklet üzerinde hoplamaya başlıyoruz :D Büyüttüğümüzde bu kez kadansımız 70'lere kadar düşüyor ve birden bire hızınızı koruyabilmemiz için gereken güç %20 artıyor (çünkü tork %20 düştü!) ve bu büyük bir fark.

Örneğin yerden yere vurduğumuz Tourney'in 7'li 14/28 rublesi ile Sedona'nın kullandığı 11/28 rubleyi detaylı yazalım ve konuşalım:
Tourney: 14-16-18-20-22-24-28 oranlarına sahip. 24 ile 28 arasında %16 fark var o_O Yani bu iki dişli arasında yapılan vites değişiminde kadans %16 değişecek, güç %16 değişecek.
Claris R2000: 11-13-15-17-19-21-24-28 oranlarına sahip. Son iki diş aynı :harika: Yani bu rubleler yokuşta birbirlerine yakın performans verecekler.

@yalmaner

Siz bunu yazdıktan 22 dakika sonra bakın bir forumdaş ne yazmış:

@YSGF

:cool:

@Desert Fox

:eek: Evet bir şeyi unuttum hissi vardı içimde. En kısa zamanda eklenecek! Teşekkürler! :harika:


--------------------------------------------------------------------------------------------------------


Corelli KR 200 eklendi :harika:
 
Corelli diğer rakiplerine oranla sanırım daha az satıyor pek bilinmediği ve reklamlarına ben pek denk gelmediğim için sürümden kazanmadığını düşünüyorum aynı ürün grubundaki rakiplerine fiyat olarak çok fark atmamak adına bir yerlerden kısması gerekirdi bunu da kullanıcının daha az parayla değiştirebileceği parçalarda(sele, lastik vb.) seçmesi güzel hamle olmuş bence
 
@Serkan Mıstınoğlu üstad yıldız verirken performans, konfor, tırmanış ve max. hız olarak gruplandırma yapmışsın. yol bisikletinde performans denince benim aklıma hız geliyor. performanstan kasıt nedir tam olarak?
 
@nusret emre

Fiyatı olan 2000 liraya, bisikletin bize sunduğu komponentler ve kalitesi olabilir diye düşünüyorum o_O Bir nevi fiyat/performans oranı.
 
@nusret emre @egeozay

Fiyat/performans puanlamasını düşünmedim.

Performans puanına etki eden en temel bileşeni grupset olarak düşündüm. Clarisli bir bisikletin sahip olması gereken performans puanı 4 yıldız civarındadır. Eğer kadro da bunu destekliyorsa 5 yıldız yapar. Benzer mantıkla, eğer kadrosunda veya lastiğinde dezavantajı varsa, performansı 3 yıldıza düşürdüm bazı modellerde. Aynı zamanda kadro kalitesini, kadrodaki mimarinin belirli bir mantığının olup olmamasını, maşanın genel durumunu ve bisikletin amacına uygunluğunu da göz önünde bulundurmaya çalıştım.

Kısacası siz performans puanını "Bisikletin performans odaklı antrenmana olan yatkınlığı" olarak düşünebilirsiniz.

İncelemenin sonuna puanlamayla ilgili bir bölüm ekleyeceğim :harika:
 
@Serkan Mıstınoğlu açıklama için teşekkür ederim. peki mikroshift grup seti shimano markasındaki hangi sıralamaya denk geliyor? mesela claristen daha mı aşağıda yer alır? anlayacağın üzere triban 500 kullanıyorum, o nedenle merak ettim :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Road_Runner
Serkan mıstınoğluna emeklerinden dolayı teşekkür ediyorum. Değerli bir çalışma olmuş. Bence başlangıç seviyesi yol bisikleti almak isteyenler için bir başucu çalışması. Gelelim değerlendirmeye. Böyle bir değerlendirmenin bisikletlerin doğrudan, ilk elde kullanılmasıyla daha doğru olacağını düşünmekteyim. Keşke buna yönelik firmaların duyarlılığı olsada bisikletlerini test amaçlı verse. Bu nedenle mesela maksimum hıza takıntılı bir alıcı olarak bu sonuca nasıl ulaşıldığını merak etmekteyim. Yani kullanılmadan bir şeyler söylemek kesin kabul olur. Bir diğer takıntı durumu ağırlık ise değerlendirmelerde yer almıyor. Ama ne diyelim o kadar kusurda olacaktır.
 
@Serkan Mıstınoğlu teşekkür ederim :) bir arkadaşımla beraber yol bisikletine geçeceğimiz ve bütçemizin de bu fiyat segmentinde olması dolayısıyla bir kaç gündür bu modellerle kafayı yemiş bulunmaktaydık. Dün gece tam uyumadan forumda bu konuyu gördüm ve dedim ki "Bu kadar tesadüf olamaz tam vaktinde". Bianchi'de karar kıldık. Rengi çok hoş duruyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: Road_Runner
@nusret emre puanlama tablosu ekleyerek bunu belirttim

@mehmetsunu puanlama tablosu ekleyerek bunu belirttim. İncelemedeki tüm bisikletler 10.5 kg dolayında. Bu seviyedeki bisikletlerin jant göbekleri, orta göbekleri, vites sistemleri de ağır ve hantal oldukları için korkmamız gereken tek şey ağırlık değil, sürücüyü yavaşlatan diğer etkenler de var :harika:
 
  • Beğen
Tepkiler: mehmetsunu
@Serkan Mıstınoğlu

muhteşem olmuş puanlama tablosu çok açıklayıcı. teşekkür ederim.

bu arada triban 500 konfor olarak 5 üzerinden 6 aldığını açıklamayı okurken fark ettim.:D bir süredir bisikleti değiştirsem mi diye düşünüyordum vazgeçtim. ne rahatımı bozacam ya :koptum:
 
  • Beğen
Tepkiler: Road_Runner
Özellikle yol bisikletine başlayacak çok kişinin aklındaki soru işaretlerini gidermeye yardımcı olacak, süper bir inceleme serisi olmuş. Emeğinize sağlık.
 
  • Beğen
Tepkiler: Road_Runner
@vetohan Biraz abartı var. 11-12-13-14-15-16-17-18-19-20t mi yapsınlar rubleyi?
 
Geri