Zincir yerine kayış kullanmak

Murat Inan

Üye
Kayıt
24 Nisan 2014
Mesaj
64
Tepki
53
Yaş
46
Şehir
istanbul
Bisiklet
b'Twin
Arkadaşlar
Bazı bisikletlerde zincir yerine kullanılan kayışlı aktarma sistemi sizce kullanışlı mıdır ?
Ne düşünüyorsunuz kullananınız varmı + / - leriyle değerlendirebilir misiniz ?

kayışşş.jpg
 
Scudo

hakan64

Forum Bağımlısı
Kayıt
22 Mart 2014
Mesaj
1.130
Tepki
543
Şehir
-
İsim
hakan
scott sub serisi bisikletlerin en pahalısı olan sub 10 da kayışlı sistem var, demekki zincirden daha iyi ama vites atma olayı olmadığı için pek yaygın değil sanırım. anca göbekten vitesli olursa kullanışlı olur
 

D.Mustafa

Forum Bağımlısı
Kayıt
16 Nisan 2014
Mesaj
1.168
Tepki
754
Şehir
izmir
Tilt lerde de kullanılıyor bu sistem. Temiz ve basit yapısındn dolayı avantajlı. Ki dayanıklılık konusundada zincirden eksik kalacağını zannetmiyorum malum otomobobillerde de motorun dönmesi için kayış kullanılıyor. İstisna olarak zincir kullananlarda yok değil tabi. Vites geçişi olmayacağı için zincirden daha fazla kullanım ömrüne sahip olacağını düşünüyorum. Dez avantajı da güneşte yağmurda çamurda, yani aşındırıcı etkilere maruz kaldığı zaman kuruması ve deforme olması zincire nazaran fazla olabilir.
 

S26

Forum Bağımlısı
Kayıt
2 Şubat 2007
Mesaj
2.741
Tepki
1.453
Şehir
Eskişehir
Bisiklet
Amoeba
@D.Mustafa

Bu tip kayışlar için de çeşitli spreyler var belki onlar ömrünü uzatıyordur. Tam bilemiyorum tabi, ilgimi çekip de araştırmadım.
 

KuzuBoyz

Daimi Üye
Kayıt
4 Ocak 2015
Mesaj
288
Tepki
392
Şehir
İstanbul
İsim
Bülent Kuzu
Bisiklet
Trek
Genelde göbekten vites denilen aktarıcı için kullanılır. Komple sistem için yazacak olursam:

EKSİLERİ: Çok pahalı. Belli km. sonrasında bakım gerektiriyor (yağlama). Bozuldu mu işin bitti. Bir de kadroda bir boşluk olması lazım bu kayışı geçirmek için. Genelde arka bağlantı noktalarında bir parça ile bu boşluğu yaratıyorlar.
ARTILARI: Durduğun yerde vites değiştirebilirsin. Kolay kolay bozulmaz. Yağ, kir yok.


Arkada göbek içinde yer alır.
(link)


Bu sistemin zincir ile çalışanı da var.belt-and-rohloff.png Dahon-Mu-Rohloff-belt-drive-folding-bicycle04.jpg
 

Murat Inan

Üye
Kayıt
24 Nisan 2014
Mesaj
64
Tepki
53
Yaş
46
Şehir
istanbul
Bisiklet
b'Twin
İlk defa Decathlonda TİLT serisi katlanır bisikletlerde gördüm
Kayışlı sistem olduğu içinde almakta 2 defa düşünüyorum.
Kayış değişim zamanı geldiğinde nereden ve kaça temin edilir hiçbir fikrim yok
Çok kullanıcısı olmadığı içinde maliyetli olacağı kanısındayım.
 

D.Mustafa

Forum Bağımlısı
Kayıt
16 Nisan 2014
Mesaj
1.168
Tepki
754
Şehir
izmir
Aynı ölçülere sahip herhangibir kayış olur diye düşünüyorum sanayi lerde mutlaka vardır. Parçacılara bi bakmak lazım. Ama extreme kullanımda zincir tercih etmekte fayda var tabi
 
  • Beğen
Tepkiler: AeroKnight
Kayıt
21 Ağustos 2021
Mesaj
5
Tepki
0
Yaş
17
Şehir
Karaman
İsim
Arda
Başlangıç
2012—13
Bisiklet
Scott
Bisiklet türü
Şehir - Tur
5 senedir scott sub 10 kullanıyorum sorun çıkarmadı şuana kadar öneririm yağlama falan derdide yok zincir gibi
 

treten

Üye
Kayıt
19 Eylül 2021
Mesaj
25
Tepki
57
Yaş
43
Şehir
viyana
İsim
isa
Başlangıç
1995—96
Bisiklet
Giant
Bisiklet türü
Şehir - Tur
Bende Giant trekking bisikletimde nexus8 göbekli bir kayışlı bisiklete sahibim. Artısı yağ kir derdi yok ve sessiz. Bence en büyük eksisi sürtünme oranı fazla ve dolayısıyla bisikleti yavaşlatıyor. Bunun yanısıra sürekli pedallamak şart gibi neredeyse, yani düz yolda seri pedallayıp şöyle biraz dinleneyim olmuyor.
 

mcb

Daimi Üye
Kayıt
20 Nisan 2018
Mesaj
275
Tepki
762
Şehir
Bregenz
İsim
Murat
Başlangıç
1995—96
Bisiklet
Trek
Bisiklet türü
Cyclocross
Şehir, işe gidiş geliş ve hatta tur bisikletlerinde son derece kullanışlı olan bir sistem bence. Ömürlük kullanılabiliyor. Yağ, kir, bakım yok. Göbekten vites de zaten yine en konforlu ve sağlam vites tipi ve bununla kullanılıyor. Tamirle falan uğraşmak istemeyen ve bisikleti araç olarak kullananlar için biçilmiş kaftan yani. Bu nedenle Avrupa’da sıkça kullanılıyor. Yalnız tabii ki bu kadar konforun bir bedeli de oluyor. Derayerlere göre oldukça pahalılar. Bana kalırsa göbekten vites artı kayış kombinasyonu en iyi elektrikli bisikletlere uyuyor. Elektrik sayesinde ağırlık ve dişli oranı dezavantajı tamamen ortadan kalkıyor. Bunun yanında sağlam, konforlu bir bisikletiniz olmuş oluyor.
 

Mr nc

Aktif Üye
Kayıt
12 Mart 2021
Mesaj
109
Tepki
582
Yaş
39
Şehir
Ankara
İsim
Mr Nc
Başlangıç
1992—93
Bisiklet
Diğer
Bisiklet türü
Yol bisikleti
CARRARO SPORTIVE BELT 28 jant 8-Vites Hidrolik Disk Fren İlan No: 953855552
(link) fiyat uygun geldi bana
 

karanbatu

Forum Demirbaşı
Kayıt
12 Kasım 2017
Mesaj
424
Tepki
993
Yaş
41
Şehir
İstanbul
İsim
Batu
Bisiklet
Fuji
Bende Giant trekking bisikletimde nexus8 göbekli bir kayışlı bisiklete sahibim. Artısı yağ kir derdi yok ve sessiz. Bence en büyük eksisi sürtünme oranı fazla ve dolayısıyla bisikleti yavaşlatıyor. Bunun yanısıra sürekli pedallamak şart gibi neredeyse, yani düz yolda seri pedallayıp şöyle biraz dinleneyim olmuyor.
Kayış ve göbekten vites tecrübem yok lakin pedal çevirmeyi bıraktıktan sonraki sürtüme kayıplarının kayışla ilgisi olamaz. Göbekten vitesli bir göbeğin akışı normal göbeklere oranla gerçekten köyüyse bilgisi olanlardan öğrenmek isterim doğrusu.
 

leeroy

Aktif Üye
Kayıt
26 Şubat 2006
Mesaj
115
Tepki
284
Yaş
59
Şehir
İstanbul
İsim
Ümit
Başlangıç
1971—72
Bisiklet
Marin
Bisiklet türü
Şehir - Tur
Bende Giant trekking bisikletimde nexus8 göbekli bir kayışlı bisiklete sahibim. Artısı yağ kir derdi yok ve sessiz. Bence en büyük eksisi sürtünme oranı fazla ve dolayısıyla bisikleti yavaşlatıyor. Bunun yanısıra sürekli pedallamak şart gibi neredeyse, yani düz yolda seri pedallayıp şöyle biraz dinleneyim olmuyor.
Nexus 8 li ve kayışlı,700x32c Schwalbe lastikli Marin marka bisiklete sahibim,pedalı kesince zincirli,normal vitesli ve göbekli bir bisikletten neredeyse hiç bir farkını görmedim bu güne kadar,ya da bunu anlayabilecek kadar profesyonel değilim. Hatta asfalt lastikli bakımları yeni yapılmış 26" dağ bisikletim de var, Nexus un ondan çok daha akıcı olduğundan eminim.

Belki pahalı,rulmanlı göbekli ve üst seviye aero jantlı bir bisiklete göre akıcılığı daha azdır ama dediğim gibi ben onu anlayabilecek ve mukayese edebilecek seviyede bir binici değilim.
 
  • Beğen
Tepkiler: karanbatu ve Mr nc

emir yakup bulut

Forum Bağımlısı
Kayıt
10 Ekim 2011
Mesaj
1.054
Tepki
1.426
Şehir
samsun
Bisiklet
Ghost
Sahibinden.com da ilgilendiğim kayışlı hidrolik fren alfine 8 li bir bisiklet var.bunu drop bara nasıl dönüştürürum, freni mekanik diske dönüştürdüğüm takdirde claris kolla kullanabilir miyim, ondan evvel alfine göbekten vites mekanik disk frenle çalışır mı?
 

leeroy

Aktif Üye
Kayıt
26 Şubat 2006
Mesaj
115
Tepki
284
Yaş
59
Şehir
İstanbul
İsim
Ümit
Başlangıç
1971—72
Bisiklet
Marin
Bisiklet türü
Şehir - Tur
Sahibinden.com da ilgilendiğim kayışlı hidrolik fren alfine 8 li bir bisiklet var.bunu drop bara nasıl dönüştürürum, freni mekanik diske dönüştürdüğüm takdirde claris kolla kullanabilir miyim, ondan evvel alfine göbekten vites mekanik disk frenle çalışır mı?
Göbekten vites sistemlerinin amaçları itibarı ile dropbar parça seçenekleri çok kısıtlı.
Microshift markasının dropbar gidon için alfine 8 vitesi kumanda eden ancak hidrolik freni desteklemeyen kolları mevcut yurtdışında.
Hidrolik disk destekleyen modeli varsa da ben bilmiyorum.
Göbekten vitesle frenin hiç bir ilgisi yok,uygulayabildikten sonra her frenle çalışır. Bu sebeple mekanik diskle de çalışacaktır.
Dropbar uygulayacaksanız, öncelikle ya Microshift in dropbar kollarını ya da Microshift veya Jtec in bar end shifter ını temin edeceksiniz,fren işine daha sonra karar vereceksiniz.
Her halükarda temini zahmetli,bu döviz kurlarıyla maliyetli ve çok az bisiklet tamircisinin belki de ilk kez yapacağı bir uygulama deneyeceksiniz.
 

emir yakup bulut

Forum Bağımlısı
Kayıt
10 Ekim 2011
Mesaj
1.054
Tepki
1.426
Şehir
samsun
Bisiklet
Ghost
Göbekten vites sistemlerinin amaçları itibarı ile dropbar parça seçenekleri çok kısıtlı.
Microshift markasının dropbar gidon için alfine 8 vitesi kumanda eden ancak hidrolik freni desteklemeyen kolları mevcut yurtdışında.
Hidrolik disk destekleyen modeli varsa da ben bilmiyorum.
Göbekten vitesle frenin hiç bir ilgisi yok,uygulayabildikten sonra her frenle çalışır. Bu sebeple mekanik diskle de çalışacaktır.
Dropbar uygulayacaksanız, öncelikle ya Microshift in dropbar kollarını ya da Microshift veya Jtec in bar end shifter ını temin edeceksiniz,fren işine daha sonra karar vereceksiniz.
Her halükarda temini zahmetli,bu döviz kurlarıyla maliyetli ve çok az bisiklet tamircisinin belki de ilk kez yapacağı bir uygulama deneyeceksiniz.
2017 model Triban 500 deki mikroşift kollarla olmaz mı, o da 8'li ?
 

leeroy

Aktif Üye
Kayıt
26 Şubat 2006
Mesaj
115
Tepki
284
Yaş
59
Şehir
İstanbul
İsim
Ümit
Başlangıç
1971—72
Bisiklet
Marin
Bisiklet türü
Şehir - Tur
2017 model Triban 500 deki mikroşift kollarla olmaz mı, o da 8'li ?
Sizin sorduğunuz soruyu bir süre önce forumda ben de sormuştum. normal 8 li kollarla nexus ve alfine 8 li göbekler kumanda edilir mi diye.
Ancak itme-çekme mesafelerinin farklı olduğunu bilgili ve deneyimli arkadaşların forumda verdiği cevaplardan ve yabancı forumlardaki araştırmalardan okuyarak öğrenmiştim.

Shimano Nexus ve Alfine sistemlerin kolları birbirlerine uyum sağlamakla birlikte,normal viteslerin kolları kesinlikle sağlamıyor.
Yani Microshift veya Jtec bile olsa sadece Nexus-Alfine sistemlere uyumlu olmak zorunda.
 

emir yakup bulut

Forum Bağımlısı
Kayıt
10 Ekim 2011
Mesaj
1.054
Tepki
1.426
Şehir
samsun
Bisiklet
Ghost
Sizin sorduğunuz soruyu bir süre önce forumda ben de sormuştum. normal 8 li kollarla nexus ve alfine 8 li göbekler kumanda edilir mi diye.
Ancak itme-çekme mesafelerinin farklı olduğunu bilgili ve deneyimli arkadaşların forumda verdiği cevaplardan ve yabancı forumlardaki araştırmalardan okuyarak öğrenmiştim.

Shimano Nexus ve Alfine sistemlerin kolları birbirlerine uyum sağlamakla birlikte,normal viteslerin kolları kesinlikle sağlamıyor.
Yani Microshift veya Jtec bile olsa sadece Nexus-Alfine sistemlere uyumlu olmak zorunda.
zaman ayırıp cevap verdiğiniz için teşekkür ederim , son 1 soru soracağım: yılda ortalama 7000-8000 km yapan biri için zincir, ruble, aynakol gibi sarf kalemleri ciddi bir meblağa ulaşıyor şu enflasyon ortamında ,uzun ömürlü , nerdeyse hiç bakım gerektirmemesi, sorunsuzluk gibi özelliklerinden dolayı mosso'nun alfine urban modeliyle ilgileniyorum, rengi de tam arzu ettiğim gibi...
Bunu gerekli değişiklikleri yapıp drop bar bir gravel-tur bisikletine dönüştürdüm diyelim , göbekten vitesli bir bisiklet daha mı hantaldır geleneksel bisiklete göre , göbekten vitesli kayışlı bisiklet sadece şehir içi ulaşım amaçlı kullanılacak bir bisiklet midir?
 

Spartiat

🌲🌳🚴🚴🚴🌳🌲
Kayıt
10 Ekim 2019
Mesaj
4.344
Tepki
11.627
Yaş
48
Şehir
İzmir/Karşıyaka
İsim
H. Barış NEVRES
Başlangıç
1986—87
Bisiklet
Diğer
... göbekten vitesli kayışlı bisiklet sadece şehir içi ulaşım amaçlı kullanılacak bir bisiklet midir?
Sosyal medyada takip ettiğim uluslararası turcuların çoğunluğu kayışlı bisiklet kullanıyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: emir yakup bulut

Can Çelik

🛠 🛠 🛠
Kayıt
20 Eylül 2019
Mesaj
3.282
Tepki
6.723
Yaş
39
Şehir
İstanbul
İsim
Can Çelik
Başlangıç
1995—96
Bisiklet
Diğer
Bisiklet türü
Fixed Gear
@Spartiat Ne bakımdan acaba? Ağırlık mı?