Murat Inan
Üye
- Kayıt
- 24 Nisan 2014
- Mesaj
- 64
- Tepki
- 53
- Yaş
- 46
- Şehir
- istanbul
- Bisiklet
- b'Twin
Kayış ve göbekten vites tecrübem yok lakin pedal çevirmeyi bıraktıktan sonraki sürtüme kayıplarının kayışla ilgisi olamaz. Göbekten vitesli bir göbeğin akışı normal göbeklere oranla gerçekten köyüyse bilgisi olanlardan öğrenmek isterim doğrusu.Bende Giant trekking bisikletimde nexus8 göbekli bir kayışlı bisiklete sahibim. Artısı yağ kir derdi yok ve sessiz. Bence en büyük eksisi sürtünme oranı fazla ve dolayısıyla bisikleti yavaşlatıyor. Bunun yanısıra sürekli pedallamak şart gibi neredeyse, yani düz yolda seri pedallayıp şöyle biraz dinleneyim olmuyor.
Nexus 8 li ve kayışlı,700x32c Schwalbe lastikli Marin marka bisiklete sahibim,pedalı kesince zincirli,normal vitesli ve göbekli bir bisikletten neredeyse hiç bir farkını görmedim bu güne kadar,ya da bunu anlayabilecek kadar profesyonel değilim. Hatta asfalt lastikli bakımları yeni yapılmış 26" dağ bisikletim de var, Nexus un ondan çok daha akıcı olduğundan eminim.Bende Giant trekking bisikletimde nexus8 göbekli bir kayışlı bisiklete sahibim. Artısı yağ kir derdi yok ve sessiz. Bence en büyük eksisi sürtünme oranı fazla ve dolayısıyla bisikleti yavaşlatıyor. Bunun yanısıra sürekli pedallamak şart gibi neredeyse, yani düz yolda seri pedallayıp şöyle biraz dinleneyim olmuyor.
Göbekten vites sistemlerinin amaçları itibarı ile dropbar parça seçenekleri çok kısıtlı.Sahibinden.com da ilgilendiğim kayışlı hidrolik fren alfine 8 li bir bisiklet var.bunu drop bara nasıl dönüştürürum, freni mekanik diske dönüştürdüğüm takdirde claris kolla kullanabilir miyim, ondan evvel alfine göbekten vites mekanik disk frenle çalışır mı?
2017 model Triban 500 deki mikroşift kollarla olmaz mı, o da 8'li ?Göbekten vites sistemlerinin amaçları itibarı ile dropbar parça seçenekleri çok kısıtlı.
Microshift markasının dropbar gidon için alfine 8 vitesi kumanda eden ancak hidrolik freni desteklemeyen kolları mevcut yurtdışında.
Hidrolik disk destekleyen modeli varsa da ben bilmiyorum.
Göbekten vitesle frenin hiç bir ilgisi yok,uygulayabildikten sonra her frenle çalışır. Bu sebeple mekanik diskle de çalışacaktır.
Dropbar uygulayacaksanız, öncelikle ya Microshift in dropbar kollarını ya da Microshift veya Jtec in bar end shifter ını temin edeceksiniz,fren işine daha sonra karar vereceksiniz.
Her halükarda temini zahmetli,bu döviz kurlarıyla maliyetli ve çok az bisiklet tamircisinin belki de ilk kez yapacağı bir uygulama deneyeceksiniz.
Sizin sorduğunuz soruyu bir süre önce forumda ben de sormuştum. normal 8 li kollarla nexus ve alfine 8 li göbekler kumanda edilir mi diye.2017 model Triban 500 deki mikroşift kollarla olmaz mı, o da 8'li ?
zaman ayırıp cevap verdiğiniz için teşekkür ederim , son 1 soru soracağım: yılda ortalama 7000-8000 km yapan biri için zincir, ruble, aynakol gibi sarf kalemleri ciddi bir meblağa ulaşıyor şu enflasyon ortamında ,uzun ömürlü , nerdeyse hiç bakım gerektirmemesi, sorunsuzluk gibi özelliklerinden dolayı mosso'nun alfine urban modeliyle ilgileniyorum, rengi de tam arzu ettiğim gibi...Sizin sorduğunuz soruyu bir süre önce forumda ben de sormuştum. normal 8 li kollarla nexus ve alfine 8 li göbekler kumanda edilir mi diye.
Ancak itme-çekme mesafelerinin farklı olduğunu bilgili ve deneyimli arkadaşların forumda verdiği cevaplardan ve yabancı forumlardaki araştırmalardan okuyarak öğrenmiştim.
Shimano Nexus ve Alfine sistemlerin kolları birbirlerine uyum sağlamakla birlikte,normal viteslerin kolları kesinlikle sağlamıyor.
Yani Microshift veya Jtec bile olsa sadece Nexus-Alfine sistemlere uyumlu olmak zorunda.
Sosyal medyada takip ettiğim uluslararası turcuların çoğunluğu kayışlı bisiklet kullanıyor.... göbekten vitesli kayışlı bisiklet sadece şehir içi ulaşım amaçlı kullanılacak bir bisiklet midir?