Scudo Sports

Zincir yerine kayış kullanmak

@Spartiat Ne bakımdan acaba? Ağırlık mı?

Birkaç kez sormayı denedim, emojiyle cevap verdiler. Sanırım yorgunluktan soruları okumadan emoji sallayıp geçiyorlar :)
Sonra kendim araştırdım, hem hava koşullarına karşı daha dayanıklı, hem bakımı daha kolay, hem daha hafif sonuçlarına ulaştım.
Şurada avantaj-dezavantajları özetlenmiş: (link)
Şurada da bazı detaylar verilmiş: (link)
 
Scudo
zaman ayırıp cevap verdiğiniz için teşekkür ederim , son 1 soru soracağım: yılda ortalama 7000-8000 km yapan biri için zincir, ruble, aynakol gibi sarf kalemleri ciddi bir meblağa ulaşıyor şu enflasyon ortamında ,uzun ömürlü , nerdeyse hiç bakım gerektirmemesi, sorunsuzluk gibi özelliklerinden dolayı mosso'nun alfine urban modeliyle ilgileniyorum, rengi de tam arzu ettiğim gibi...
Bunu gerekli değişiklikleri yapıp drop bar bir gravel-tur bisikletine dönüştürdüm diyelim , göbekten vitesli bir bisiklet daha mı hantaldır geleneksel bisiklete göre , göbekten vitesli kayışlı bisiklet sadece şehir içi ulaşım amaçlı kullanılacak bir bisiklet midir?
Her vasıtada olduğu gibi bisiklet de nerede ve ne amaçla kullanacağınıza bağlıdır.
Daha az bakım ve az parça değişimiyle göbekten vites-kayış sistemleri daha uygunken,bunlar,normal vitesli ve zincirli sistemler kadar hafif ve atak olmayacaklardır.
Mekanikteki her alanda olduğu gibi bir yerden kazanırken diğer yerden kaybedeceksiniz.

Benim fikrimi soracak olursanız; Nexus-Alfine 8 li kayışlı sistemler yokuşu az olan,çoğunlukla düz yollar ve hafif rampalardan oluşan şehirlerde kullanmak için daha uygun.
Yokuşlu şehirler ve fazla yükle gidilecek uzun turlar içinse yine kayışlı 14-18 vitesli Rohloff veya Pinion gibi görece pahalı sistemlere ihtiyaç olabilir.
 
Kayışlı göbekten vites bir bisikleti büyük bir hevesle alıp bir ay içinde satmıştım. Bakım kolaylığı olmasına karşın diğer bisikletlerime göre çok ağır ve hantal gelmişti. Fixie kullanıcısı olarak bisikletten daha hızlı tepkiler almak istiyor insan. Ancak eve merdivenden çıkarıp indirmeyecekseniz, sportif sürüşler yapmayacaksanız, özellikle ulaşım ihtiyacını karşılamak için son derece faydalı bir sistem. Zincir yağı ve temizlik derdi yok bir kere. Keşke daha ucuz olsa da tüm şehir bisikletlerinde bu alternatif olsa.
 
Sizin sorduğunuz soruyu bir süre önce forumda ben de sormuştum. normal 8 li kollarla nexus ve alfine 8 li göbekler kumanda edilir mi diye.
Ancak itme-çekme mesafelerinin farklı olduğunu bilgili ve deneyimli arkadaşların forumda verdiği cevaplardan ve yabancı forumlardaki araştırmalardan okuyarak öğrenmiştim.

Shimano Nexus ve Alfine sistemlerin kolları birbirlerine uyum sağlamakla birlikte,normal viteslerin kolları kesinlikle sağlamıyor.
Yani Microshift veya Jtec bile olsa sadece Nexus-Alfine sistemlere uyumlu olmak zorunda.
Microshiftin alfine uyumlu vites kolları var. Yerli satıcılarda göremedim ama yurtdışından alınabilir.
(link)
 
Geri