Scudo Sports

Zincir yerine kayış kullanmak

Murat Inan

Üye
Kayıt
24 Nisan 2014
Mesaj
64
Tepki
51
Yaş
48
Şehir
istanbul
Bisiklet
b'Twin
Arkadaşlar
Bazı bisikletlerde zincir yerine kullanılan kayışlı aktarma sistemi sizce kullanışlı mıdır ?
Ne düşünüyorsunuz kullananınız varmı + / - leriyle değerlendirebilir misiniz ?

kayışşş.jpg
 
Scudo
scott sub serisi bisikletlerin en pahalısı olan sub 10 da kayışlı sistem var, demekki zincirden daha iyi ama vites atma olayı olmadığı için pek yaygın değil sanırım. anca göbekten vitesli olursa kullanışlı olur
 
Tilt lerde de kullanılıyor bu sistem. Temiz ve basit yapısındn dolayı avantajlı. Ki dayanıklılık konusundada zincirden eksik kalacağını zannetmiyorum malum otomobobillerde de motorun dönmesi için kayış kullanılıyor. İstisna olarak zincir kullananlarda yok değil tabi. Vites geçişi olmayacağı için zincirden daha fazla kullanım ömrüne sahip olacağını düşünüyorum. Dez avantajı da güneşte yağmurda çamurda, yani aşındırıcı etkilere maruz kaldığı zaman kuruması ve deforme olması zincire nazaran fazla olabilir.
 
@D.Mustafa

Bu tip kayışlar için de çeşitli spreyler var belki onlar ömrünü uzatıyordur. Tam bilemiyorum tabi, ilgimi çekip de araştırmadım.
 
Genelde göbekten vites denilen aktarıcı için kullanılır. Komple sistem için yazacak olursam:

EKSİLERİ: Çok pahalı. Belli km. sonrasında bakım gerektiriyor (yağlama). Bozuldu mu işin bitti. Bir de kadroda bir boşluk olması lazım bu kayışı geçirmek için. Genelde arka bağlantı noktalarında bir parça ile bu boşluğu yaratıyorlar.
ARTILARI: Durduğun yerde vites değiştirebilirsin. Kolay kolay bozulmaz. Yağ, kir yok.


Arkada göbek içinde yer alır.
(link)


Bu sistemin zincir ile çalışanı da var.belt-and-rohloff.png Dahon-Mu-Rohloff-belt-drive-folding-bicycle04.jpg
 
İlk defa Decathlonda TİLT serisi katlanır bisikletlerde gördüm
Kayışlı sistem olduğu içinde almakta 2 defa düşünüyorum.
Kayış değişim zamanı geldiğinde nereden ve kaça temin edilir hiçbir fikrim yok
Çok kullanıcısı olmadığı içinde maliyetli olacağı kanısındayım.
 
Aynı ölçülere sahip herhangibir kayış olur diye düşünüyorum sanayi lerde mutlaka vardır. Parçacılara bi bakmak lazım. Ama extreme kullanımda zincir tercih etmekte fayda var tabi
 
  • Beğen
Tepkiler: AeroKnight
5 senedir scott sub 10 kullanıyorum sorun çıkarmadı şuana kadar öneririm yağlama falan derdide yok zincir gibi
 
Bende Giant trekking bisikletimde nexus8 göbekli bir kayışlı bisiklete sahibim. Artısı yağ kir derdi yok ve sessiz. Bence en büyük eksisi sürtünme oranı fazla ve dolayısıyla bisikleti yavaşlatıyor. Bunun yanısıra sürekli pedallamak şart gibi neredeyse, yani düz yolda seri pedallayıp şöyle biraz dinleneyim olmuyor.
 
Şehir, işe gidiş geliş ve hatta tur bisikletlerinde son derece kullanışlı olan bir sistem bence. Ömürlük kullanılabiliyor. Yağ, kir, bakım yok. Göbekten vites de zaten yine en konforlu ve sağlam vites tipi ve bununla kullanılıyor. Tamirle falan uğraşmak istemeyen ve bisikleti araç olarak kullananlar için biçilmiş kaftan yani. Bu nedenle Avrupa’da sıkça kullanılıyor. Yalnız tabii ki bu kadar konforun bir bedeli de oluyor. Derayerlere göre oldukça pahalılar. Bana kalırsa göbekten vites artı kayış kombinasyonu en iyi elektrikli bisikletlere uyuyor. Elektrik sayesinde ağırlık ve dişli oranı dezavantajı tamamen ortadan kalkıyor. Bunun yanında sağlam, konforlu bir bisikletiniz olmuş oluyor.
 
CARRARO SPORTIVE BELT 28 jant 8-Vites Hidrolik Disk Fren İlan No: 953855552
(link) fiyat uygun geldi bana
 
Bende Giant trekking bisikletimde nexus8 göbekli bir kayışlı bisiklete sahibim. Artısı yağ kir derdi yok ve sessiz. Bence en büyük eksisi sürtünme oranı fazla ve dolayısıyla bisikleti yavaşlatıyor. Bunun yanısıra sürekli pedallamak şart gibi neredeyse, yani düz yolda seri pedallayıp şöyle biraz dinleneyim olmuyor.
Kayış ve göbekten vites tecrübem yok lakin pedal çevirmeyi bıraktıktan sonraki sürtüme kayıplarının kayışla ilgisi olamaz. Göbekten vitesli bir göbeğin akışı normal göbeklere oranla gerçekten köyüyse bilgisi olanlardan öğrenmek isterim doğrusu.
 
Bende Giant trekking bisikletimde nexus8 göbekli bir kayışlı bisiklete sahibim. Artısı yağ kir derdi yok ve sessiz. Bence en büyük eksisi sürtünme oranı fazla ve dolayısıyla bisikleti yavaşlatıyor. Bunun yanısıra sürekli pedallamak şart gibi neredeyse, yani düz yolda seri pedallayıp şöyle biraz dinleneyim olmuyor.
Nexus 8 li ve kayışlı,700x32c Schwalbe lastikli Marin marka bisiklete sahibim,pedalı kesince zincirli,normal vitesli ve göbekli bir bisikletten neredeyse hiç bir farkını görmedim bu güne kadar,ya da bunu anlayabilecek kadar profesyonel değilim. Hatta asfalt lastikli bakımları yeni yapılmış 26" dağ bisikletim de var, Nexus un ondan çok daha akıcı olduğundan eminim.

Belki pahalı,rulmanlı göbekli ve üst seviye aero jantlı bir bisiklete göre akıcılığı daha azdır ama dediğim gibi ben onu anlayabilecek ve mukayese edebilecek seviyede bir binici değilim.
 
  • Beğen
Tepkiler: karanbatu ve Mr nc
Sahibinden.com da ilgilendiğim kayışlı hidrolik fren alfine 8 li bir bisiklet var.bunu drop bara nasıl dönüştürürum, freni mekanik diske dönüştürdüğüm takdirde claris kolla kullanabilir miyim, ondan evvel alfine göbekten vites mekanik disk frenle çalışır mı?
 
Sahibinden.com da ilgilendiğim kayışlı hidrolik fren alfine 8 li bir bisiklet var.bunu drop bara nasıl dönüştürürum, freni mekanik diske dönüştürdüğüm takdirde claris kolla kullanabilir miyim, ondan evvel alfine göbekten vites mekanik disk frenle çalışır mı?
Göbekten vites sistemlerinin amaçları itibarı ile dropbar parça seçenekleri çok kısıtlı.
Microshift markasının dropbar gidon için alfine 8 vitesi kumanda eden ancak hidrolik freni desteklemeyen kolları mevcut yurtdışında.
Hidrolik disk destekleyen modeli varsa da ben bilmiyorum.
Göbekten vitesle frenin hiç bir ilgisi yok,uygulayabildikten sonra her frenle çalışır. Bu sebeple mekanik diskle de çalışacaktır.
Dropbar uygulayacaksanız, öncelikle ya Microshift in dropbar kollarını ya da Microshift veya Jtec in bar end shifter ını temin edeceksiniz,fren işine daha sonra karar vereceksiniz.
Her halükarda temini zahmetli,bu döviz kurlarıyla maliyetli ve çok az bisiklet tamircisinin belki de ilk kez yapacağı bir uygulama deneyeceksiniz.
 
Göbekten vites sistemlerinin amaçları itibarı ile dropbar parça seçenekleri çok kısıtlı.
Microshift markasının dropbar gidon için alfine 8 vitesi kumanda eden ancak hidrolik freni desteklemeyen kolları mevcut yurtdışında.
Hidrolik disk destekleyen modeli varsa da ben bilmiyorum.
Göbekten vitesle frenin hiç bir ilgisi yok,uygulayabildikten sonra her frenle çalışır. Bu sebeple mekanik diskle de çalışacaktır.
Dropbar uygulayacaksanız, öncelikle ya Microshift in dropbar kollarını ya da Microshift veya Jtec in bar end shifter ını temin edeceksiniz,fren işine daha sonra karar vereceksiniz.
Her halükarda temini zahmetli,bu döviz kurlarıyla maliyetli ve çok az bisiklet tamircisinin belki de ilk kez yapacağı bir uygulama deneyeceksiniz.
2017 model Triban 500 deki mikroşift kollarla olmaz mı, o da 8'li ?
 
2017 model Triban 500 deki mikroşift kollarla olmaz mı, o da 8'li ?
Sizin sorduğunuz soruyu bir süre önce forumda ben de sormuştum. normal 8 li kollarla nexus ve alfine 8 li göbekler kumanda edilir mi diye.
Ancak itme-çekme mesafelerinin farklı olduğunu bilgili ve deneyimli arkadaşların forumda verdiği cevaplardan ve yabancı forumlardaki araştırmalardan okuyarak öğrenmiştim.

Shimano Nexus ve Alfine sistemlerin kolları birbirlerine uyum sağlamakla birlikte,normal viteslerin kolları kesinlikle sağlamıyor.
Yani Microshift veya Jtec bile olsa sadece Nexus-Alfine sistemlere uyumlu olmak zorunda.
 
Sizin sorduğunuz soruyu bir süre önce forumda ben de sormuştum. normal 8 li kollarla nexus ve alfine 8 li göbekler kumanda edilir mi diye.
Ancak itme-çekme mesafelerinin farklı olduğunu bilgili ve deneyimli arkadaşların forumda verdiği cevaplardan ve yabancı forumlardaki araştırmalardan okuyarak öğrenmiştim.

Shimano Nexus ve Alfine sistemlerin kolları birbirlerine uyum sağlamakla birlikte,normal viteslerin kolları kesinlikle sağlamıyor.
Yani Microshift veya Jtec bile olsa sadece Nexus-Alfine sistemlere uyumlu olmak zorunda.
zaman ayırıp cevap verdiğiniz için teşekkür ederim , son 1 soru soracağım: yılda ortalama 7000-8000 km yapan biri için zincir, ruble, aynakol gibi sarf kalemleri ciddi bir meblağa ulaşıyor şu enflasyon ortamında ,uzun ömürlü , nerdeyse hiç bakım gerektirmemesi, sorunsuzluk gibi özelliklerinden dolayı mosso'nun alfine urban modeliyle ilgileniyorum, rengi de tam arzu ettiğim gibi...
Bunu gerekli değişiklikleri yapıp drop bar bir gravel-tur bisikletine dönüştürdüm diyelim , göbekten vitesli bir bisiklet daha mı hantaldır geleneksel bisiklete göre , göbekten vitesli kayışlı bisiklet sadece şehir içi ulaşım amaçlı kullanılacak bir bisiklet midir?
 
... göbekten vitesli kayışlı bisiklet sadece şehir içi ulaşım amaçlı kullanılacak bir bisiklet midir?

Sosyal medyada takip ettiğim uluslararası turcuların çoğunluğu kayışlı bisiklet kullanıyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: emir yakup bulut
@Spartiat Ne bakımdan acaba? Ağırlık mı?
 
Geri