Scudo Sports

Zincir yağlama

@Cem cm
kahkaha attım :koptum::koptum:

Bi an sevinmiştim, ben 5-600 km'de bir yağlıyorum, oh be iyi ediyormuşum diye :acpsnr::acpsnr: sonra yorumları okudum, üzülmeye devam :)
 
Scudo
Haklı olduğu tek nokta yağın toz toplaması. Yağladıktan sonra güzelce kurulanmalı, ne kadar az yağ kalırsa o kadar az toz tutuyor ve bir sonraki temzlik/yağlama zamanı o kadar uzun oluyor.
Günlük kullanımda işin bir de konfor boyutu var. Temiz bir zincir şıkır şıkır işliyor. Zincir yağsızsa sanki arkada bir kişi oturuyor gibi bisklet ağırlaşıyor.
 
Video içeriği kendi kendiyle çekişiyor aslında bakarsan. Birincisi 4 ayda eskiyen - değişmesi gereken bir dişli zincir görmedim ben bugüne kadar hele ki gündelik kullanıcı söz konusuyken.
X9 zinciri en az 2 senedir kullanıyorum, uzadı ancak halen daha taş gibi. En ufak sorun yaratmadı bana bugüne kadar. Gündelik kullanıcı için zincirin uzaması zaten problem değil. Zincirin uzunluğu gündelik kullanıcı için daha fazla problem değil ; Zincir dişlinin tamamen yağsız ve bakımsız olmasından.

Yani elle tutulur, savunulabilecek hiçbir tarafı yok. Gündelik kullanıcılar için mantıklı bir tarafı da yok. Paran kıymetliyse yağlarsın ama uzasa bile değiştirmezsin, benim gibi kullanmaya devam edersin. En azından sürüş sevkin bozulmaz.

Bakımsız bir zincir - dişli varken asla bisiklet süremem, inanılmaz rahatsız ediyor beni. Vitesleri yağ gibi kullanmak varken ne diye kendime işkence çektireyim.
Hadi diyelim ömrünü gerçekten uzatıyor? 2 senede 1 defa 150TL veremiyorsanız zaten binmeyin bisiklete. Gündelik kullanıcının alacağı zincir - ruble anca o kadar tutar zaten.
 
@Gökhan Akkaya
Hocam zincir uzadığını bilipte biniyorsanız hem rubleye hemde aynakol dişlilerine zarar veriyorsunuz,bu halde devam edip ruble zincir değişimini 1-2 yıl sonra yaparsanız aynakolda çoğunlukla kullandığınız kademedi zincir dişliye tam oturmayacak ve atlama yapacak.
 
  • Beğen
Tepkiler: Gökhan Akkaya
Kasıtlı olarak uzatıp XTR aynakolu çöp etmeye niyetim yok merak etme :) Şuan içeride tutuyorum soğuklar yüzünden, yaz ayına yeni dişli - zincir ile gireceğim.
Hatta Komple 2x10 sisteme geçmeyi düşünüyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: Fırat Ç.
Benim için tek değerli eşyam bisikletim. Öyle olunca da üşenmiyorum gözüm gibi bakıyorum. Teknik konularda da oldukça iyiyim tamirciyle uğraşmam. Zincir olayına gelince Rublem 105 serisi (5800) 10.000 km'yi geçti, kaplama sapa sağlam duruyor, sadece biraz matlaştı. Zinciri 8.000 km'de değiştirdim. Kullanım koşuluna ve yoğunluğuna göre bakarım, gerekli görürsem hiç üşenmez zinciri söker (quick link) önce mazot ile içindeki tozlar çıkıncıya kadar bir kapta çalkalarım. Sonra fırçalayıp tekrar mazotla çalkalarım. Bulaşık deterjanı ile mazotu akıtıp durulayıp kurularım. Rublemi de ruble fırçası ve mazotla fırçalayıp wd40 ile aralarından bez geçirerek temizlerim. Zinciri taktıktan sonra Shimano'nun kuru ortam teflonlu yağı ile yağlarım. Vites değiştirirken sadece sti den tık sesi geliyor. Tabi diğer parçaların bakımlarını aksatmadan yapıyorum.
 
@ziyadeniz

bende shimano yağ hariç aynısını yapıyorum ancak deneyen var mı diye merak etmiştim.
 
tamamen saçmalık. zinciri temizleyip yağladığım zaman bisiklet öyle akıyor ki anlatamam. yağlamanın verdiği etki, her pedala basışımda pürüzsüz bi şekilde zincirin bütün gücünü yola ilettiğini hissediyorum
 
Videodaki kardeşi dinlersek o zaman yağa gerek yok. Rahat dönsün diye zincire sabun ya da muz kabuğu sürelim, alet aksin gitsin. Zaten aşınma yok denecek kadar az diyor.
 
Merhaba
Zincir yağlama / bakım için resimdeki aparatı arıyorum.
park-tool-dh-1-dummy-hub-rdh1blkna-right.jpg

İşlevini görmeniz için video:
Nereden temin edebileceğim hakkında bilgi verirseniz memnun olurum. Alternatif aparatlar da olabilir.
 
Selamün Aleyküm arkadaşlar ve hocalarım yeni katıldım hep bu siteye hayran olmuşumdur. Konuya geleyim:

Elimde TAÇ (Kir, yağ & Pas Sökücü) Sprey var ve bazen bir yerlere arttırıcı gelince tık tık yapıyor yada zincir boşluk atıyor.

Başlıktaki gibi ne kadar süre ile sprey sıkmalıyım?
 
Yeni bir yazıya denk geldim, paylaşıyorum :)



ChainGaps-800x533.jpg

  • Daha yapışkan yağlar (wet lube) pine daha iyi ulaşıp daha iyi yağlar
  • Her baklaya 1 damla yağ damlatmak ile birkaç baklaya 1 damla yağ damlatmak arasında 0.01 watt fark oluşur, her baklaya 1 damla yağ zinciri daha iyi yağlar
  • Fakat her baklaya 1'den fazla damlaya gerek yoktur
  • Her baklaya 1 damla yağ damlatmak ile, pedalı hızlıca çevirerek ve zincire değdirerek yapılan yağ damlatma işlemi de kıyaslanmış ve her baklaya 1 damla yağ damlatmak 0.08 watt kazançlı çıkmış. Çünkü zincire hızlıca sürterek yapılan yağ damlatma işlemi biraz hızlı olduğun için baklalar yeterince yağ alamıyormuş.
  • Bakla başına 1 damla yağ zinciri çok iyi yağlıyor çünkü günümüz zincirlerinde çapraz vites kullanımına daha iyi olanak sağlamak adına, resimde görülen GAPlar (boşluklar) kasten daha geniş yapılıyor. Eski geleneksel zincirlerde bu boşluklar çok daha küçüktü. Zincirin yanal bükülebilmesine daha iyi olanak sağlaması için artık bu boşluklar büyük. (Yukarıdaki görsel Sram 1x12 vites sisteminin zincirine ait)
-Jason Smith
(link)

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Benim ekstra tavsiyelerim:

  • Zinciri yağlayışımızdaki amacın, kırmızı dikdörtgen ile gösterdiğim PİN'i yağlamak olduğunu unutmayın. Zincirin farklı bölgelerini veya yanlarını yağlamaya gerek yok, rubleyi de yağlamaya (yapan gördüm) gerek yok :snzdglsn:
  • Eğer zincire çok fazla yağ sürdüyseniz ilk sürüşte bütün bu fazla yağ jantınıza ve jant tellerinizi sıçrayacaktır :acpsnr:
  • Yağlama sonrası pedalı birkaç tur çevirip biraz bekledikten sonra, bir kağıt havlu veya bezle hafifçe fazla yağın alınmasını tavsiye ediyorum (Çünkü birkaç saniyenin ardından yağ pinlere güzelce ulaşmış ve nüfus etmiş oluyor, dışarıda kalan ihtiyaç fazlası yağ ise hızlı bir şekilde toz çekerek simsiyah bir görüntü oluşturacak ya da rubleye ve aynakola akacak en yakın zamanda. Unutmayın, yağ siyah renk değildir, siyah bir zincir kirli bir zincirdir. Yağ+toz=alışık olduğumuz siyah çamursu görüntü)
  • Yeni satın alınan bir bisikleti zincirini yağlamayınız, zaten zinciri paslanmaktan korumak adına fabrika yağı ile geliyor ve mükemmel bir şekilde yağlı oluyor :) Zincirin belki de en verimli zamanları bu ilk fabrika yağıyla kullandığımız zamanlar :)
  • Zinciri temizleme ve yağlama işleminin 250 km'de bir yapılması öneriliyor. Zincirin yeterli tozu çekip siyahlaşması için genellikle bu mesafe yetiyor. Fakat yol ve hava şartlarına bağlı olarak mesafe değişebilir tabiki, bu ortalama bir bilgi.
  • Zinciri temizlerken rublede,aynakolda kalan yağları da silmeye çalışın (En azından ulaşabildiğiniz yerleri. Yoksa zamanla birikip çamur oluyorlar ve zincire yapışıyorlar)

Kazasız sürüşler :harika:
 
Teşekkürler Serkan hocam akşama temizleme, yağlamayı bu bilgilere göre yapacağım.
 
  • Beğen
Tepkiler: Road_Runner
Serkan hocam, ben de bir soru sorayım...
bisikletimi eve taşıyamadığım için kullanım harici arabanın arka koltuğunda bırakıyorum...
ve araç gündüzleri güneş altında kavruluyor. Tahminen gün içerisinde 40 dereceleri görüyordur...
bu gibi sıcaklıklar zincir yağı performansını etkiler mi??? daha sık temizleme/yağlama yapmamızı gerektirir mi???

bisiklet triban 500...
kullanım sıklığı, haftalık 3-4 gün, toplamda 130-150km civarı...
 
@Noldor sorun olacağını sanmıyorum, güneşin altında saatlerce sürüyoruz sonuçta. 40 derece problem yaratacak bir sıcaklık değil.
 
@Serkan Mıstınoğlu
sürerken sürekli bir hava akımı oluyor... arabada ise kuru ortamda, çalışmadan sürekli sıcaklık yemesi yapı etkileyebilir demiştim...
gereksiz bir düşünce olmuş sanırım benimki...

cevap için teşekkürler...
 
merhaba arkadaşlar bende salcano NG450 26 HD model bisiklet var. 5 ay kadar önce bakım için tamirciye verdim. sağolsun iyice elden geçirip bakımını yaptı. 20 tl para aldı ve bisiklet yağ gibi akmaya başladı. şimdi bisikletin zincir ve ruble bölümde yağ tortusu oluştu. bende bu yağ tortusunu ne ile çıkarabilirim. evde kullanılan limon katkılı yağ çözücü işimi görür mü zarar verir mi? bisikleti yıkamayı düşünüyorum sonra zinciri tekrar yağlamak için ne önerirsiniz. dikiş makinelerinde kullanılan yağ olur mu?
 
Geri