Scudo Sports

Zincir yağı önerileri

DECATHLON TEFLON BİSİKLET YAĞI DEĞERLENDİRMESİ

Ekran Alıntısı.PNG

Bisikleti yıkama işleminden sonra hemen yağlamam gerektiği ve diğer marka yağları da o an bulamadığım için bu ürünü almıştım.
Ürünü bisiklet zincirine her baklaya 1 damla gelecek şekilde uygulamadım.
Bisikleti yağı uyguladıktan sonra yaklaşık olarak 250 kilometre kadar kullanadım. Aşağıda yazanlar tamamen kendi gözlemlerim ve görüşlerimdir. Aynı ürünü kullanıp da memnun kalanlar, bende yaşanan problemleri yaşamayanlar elbette olabilir.

(+)AVANTAJLARI
  • Kolay Bulunabilirlik: Forumda önerilen ve performansından memnun kalınan üst düzey yağları bulmak, sipariş etmek bir hayli zor olabilmekte. Bu ürünü de Decathlonun kendi sitesinden ve mağazalarından kolaylıkla temin edebilirsiniz.
  • Fiyat: Ürünün 100 ml fiyatı 30 Türk Lirası. (14.07.2020 tarihli satış fiyatıdır.) Yukarıda bahsettiğim yüksek performans için satılan çoğu zincir yağının fiyatı bu seviyelerin yer yer çok üzerinde olabilmekte.
  • Ses Azaltma: Bisikletin üzerindeki orijinal yağın oluşturduğu sesten daha az bir sesle sürüş yapma imkanı buldum. Kendi bisikletim ve zincirim adına söylüyorum zincirden çıkan seste bir miktar azalma oldu.
(-) DEZAVANTAJLARI
  • Zincir ve Ruble Kararması: Ürünü ruble ve zinciri tamamen temizledikten sonra uyguladım. Orijinal renkleri metalik gri. Ancak zincir ve rublenin yağa değen kısmında kararmalar oldu.
  • Toz Tutması: 250 kilometrelik sürüşümün neredeyse 248 kilometresini asfalt yol üzerinde yaptım. Sadece bir kere mesire alanından geçerken yaklaşık 2kilometre toprak yola girmek zorunda kaldım. Bu kısacık mesafede dahi zincire direkt toz yapışması oldu. Çapı 1-2 mm şeklinde olan küçük çakıl parçaları zincire yapıştı ve rubleye, aynakol dişlilerine de bulaştı. Bu özellikten dolayı benim gözümde sınıfta kaldı maalesef. Çünkü bu yapışan tozlar ve parçalar donanıma zarar vererek başınıza hiç beklenmedik bir anda beklenmedik bir sorun çıkarabilir.
NOT: Bisiklete yağ sürüldükten sonra ıslak zeminde hiç kullanılmadı. En çok da bunu merak ediyordum. Yağmur yağarsa kısa bir sürüş yapış o konu hakkındaki performasını da yazacağım.

ÖZET
Eğer ki çok zorda kalıp da almanız gerektiyse alıp kullanabilirsiniz. Ama bu ürünü kullanıyorsanız şahşi görüşüm zincir ve ruble en fazla 200 kilometrede bir temizlenmeli. Zaten MTB tarzı bisiklet kullanıyorsanız veya mevcut bisikletinizi toz toprak ve arazide kullanıyorsanız hiç önermem. Zincire yapışan kir ve toz donanıma zarar verebilir. Zira her sürüş sonunda temizlemek zorunda kalırsınız. Ben bisikletimle ilgilenmeyi severim, zamanımda bol diyorsanız o zaman kullanabilirsiniz. Tercih sizin.

Saygılarımla...
 
  • Beğen
Tepkiler: cavenaut
Scudo
bisiklet-temizlik-koruma-bakim-paketi-formulax-xcp-100ml-1057-P-ORG.jpg
XCP Yağı yukarıdaki gibi set olarak n11 üzerinden sipariş ettim. Bir- iki gün içinde sorunsuz şekilde geldi. Bisikleti temizliğe başlarken soldaki temizleyici sprey ile zinciri temizlemek istedim ama pek verim alamadım açıkçası.
Kokusu Cif'in yağ çözücüsü gibiydi bunun yerine turuncu cif almak daha mantıklı olabilir. Ben de bir noktadan sonra balata temizleyiciyi alıp boca ettim eski yağdan kalan ne varsa aktı gitti.

En sağdaki one yazan madde ise bizim bildiğimiz wd-40'ın likit olanı aktarıcı vs çalışan mekanik aksamda kullandım güzel gibiydi.

Gelelim zincir yağına: çekiş sistemini eski yağdan arındırdıktan sonra bisikleti kurumaya bıraktım ve yağı her bakla bağlantı noktasına içten bir damla olarak uygulayıp (Sonunda sanki biraz fazla gibi geldi bu oran zincir kenarından peçeteyle bir tur döndüm) zinciri dişlilerde bir tur gezdirip bisikleti beklemeye aldım. Bir gün sonra kullanmaya başladım.
Vites geçişleri sorunsuz, sessiz, çekiş sesi de minimuma indi. Zincir dönerken gelen o çıtırtı sesi iyice yumuşadı hatta ortalama yol gürültüsünde duyulmaz oldu.
Yağ, özelliğini 500 km içinde yitirmezse veya mıknatıs gibi kir, pislik tutmazsa ben yağımı buldum demektir.

Referans aldığım ve bundan önce kullandığım yağlar şu şekilde;

Shimano wet lube: 100 km sonra kararıyor ve özelliğini yitiriyordu.
Würth HHS 2000 : Birim fiyatı çok uygun, kullanımı kolay gibi görünse de uygulanacak miktarı belirleyip standardize etmek zor olmuştu. Ayrıca biraz fazla toz çektiğini fark etmiştim. Ancak shimano'dan daha çok beğendim.
wd 40 : Ürün zaten tek başına bir yağlayıcı değil bu şekilde kullanan arkadaş varsa da bunu uygulayıp kuruttuktan sonra bir yağ ile yağlamasını tavsiye ederim.
Nalburdan 5 Liraya alınan makine yağı: Kullanan adama saygı duyarım ama o adam bisikletine saygı duymuyordur :)

Bisikletin çekiş sisteminde verim alınan ve beğenilen yağların viskozite değerleri araçların şanzıman yağlarındakilere benzer gibi geldi bana.
Binen yük ve maruz kaldığı tork araçlarda tabiki daha fazla ancak bisiklet zincir yağları da mukavvemet noktasında çok aşağıda değil.

Ben shelltox mertebesine ulaşan Chain-L yağını kullanamadım ancak yağ arayışı maceram şimdilik XCP ile sona erdi.

Bu da böyle bir anımdır. Selamlar
 
Ben xpc'nin temizleme sıvısı ve yağını kullanıyorum. 2 ya da 3 yağlama yapmışımdır 200/250 km de bir. Yağ ve zincir konusunda biraz titizim açıkçası. Xpc'nin yağı kesinlikle kararma yapmıyor. Hatta belki biraz daha götürecek durumda iken temizliyorum zinciri. Fakat bana ilginc gelen bir durum var.

Xpc temizleme sıvısını zincire ve ruble ile aynakol dişilerine bol bol sıkıyorum. Sonra bir fırça yardımı ile zinciri fırçalayıp pis yağ aksın diye beklerken ruble ve aynakolu temizliyorum. Sonra bir hortumla su tutarak tüm zincir, ruble ve aynakoldaki temizle sıvısını akıtıyorum. Güzelce siliyorum kuruluyorum. Öyle ki artık zincirden neredeyse yağ izi çıkmıyor bir bezle tutup çevirdiğimde. Arkasından zincirin her baklasına tek tek xpc yağı damlatıyorum. Tekrar temiz bir bezle yağ fazlasını alayım dediğimde beze simsiyah yağ geliyor. Bu durum normal mi anlamıyorum.

Bir de zincirde şu şekilde bir oluşum oluştu. Açıkçası ben pas olacağını düşünmedim bile sürmeden önce. Çünkü ıslak havada sürmediğim gibi, temizleme esnasında zinciri gerçekten iyi kurutuyorum. Bu renk toprak birikintisi üzerinden geçmiştim o yapıştı diye düsündüm uzaktan görünce. Fakat temizlikte pas mı bu dedim kendi kendime. Burada azalmış yalnız. Sildikçe azaldı.

20200726_213906.jpg

Eğer bu pas ise ne tavsiye edersiniz. Bu şekilde kullanmanın vites setine bir zararı olur mu?
 
@Ceasar Bravo Pas gibi görünüyor. Zincirin yan tarafını tamamen kurutmamak gerekiyor bence. Yağın ince bir tabaka halinde metalin havayla temasını kesen koruyucu özelliği de var. Dişlilere zarar vereceğini hiç sanmıyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ceasar Bravo
Bildiğimiz yağ çöz ile zincir temizlemeyi deneyen var mı? Yağ çözücünün zincire zarar vermeden temizlemesi akla yatkın geliyor. Bir de bulaşık makinası parlatıcıları var. Bisiklet yağı kıyafete bulaşırsa bir tek bu parlatıcılar çıkarıyor. Zincir ve rublede deneyen oldu mu acaba? Bu kimyasallar kokusuz, temiz ve bulunmaları çok kolay çünkü.
 
@a.latif Ben çoğu zaman Bim'de satılan Yağ Çöz ile eski yağı çıkartıyorum. Yalnız dikkat etmeniz gereken bir nokta var, zincirde bu kimyasal kalıntısı kalırsa yeni yağ çok çabuk bozulup özelliğini kaybeder. Bol köpüklü suyla yıkayıp güzelce duruladıktan sonra vakit kaybetmeden kurutma işlemine geçin. Bir de bu kimyasalı zincir bisiklete takılı iken kullanmayın, kadro, lastik, fren-vites kabloları, vs. için zararlıdır.
 
Cif powershine yağ sökücü kullandım. Pimlerin arasına sirayet edip oraları kesinlikle temizlemiyor. Temizlemesi ve durulaması da ayrı dert. Aşırı köpürüyor.

Şuan yukarıda bahsedilen formula x kullanıyorum. Zincir temizleme aparatına biraz döküyorum. Simsiyah zincir bembeyaz oluyor. Ve pimlerin arasına varana kadar sirayet ediyor. Yukarıdaki arkadaşın bahsettiği gibi de kokusu yoktur. Hiç koku gelmiyor. Ben litrelik almıştım şuan memnunum.

Yağ olarak şuan wiggle dan 2 pounda aldığım tf2 diye bir marka kullanıyorum.100-150 km sonra kararıyor. 250 kmde bir de temizleyip tekrar yağlıyorum. Bu yağ bitince seramik bazlı bir yağ deneyeceğim.

Denediğim onca şeyden sonra formula x kullandığım en iyi ve en pratik temizleyici şuan. Yağ ise idare eder ama daha iyisi için arayıştayım.
 
Geçenlerde ben de XCP marka yağ ve temizleyici aldım. Temizleyiciden memnunum. Yağ da kaliteli gibi duruyor bakalım kaç kilometre sonra bakım isteyecek.
 
Merhabalar uzuuun araştırmalar * sonucunda XCP zincir yağı sipariş ettim ve kısa sürede geldi fakat aklımı kurcalayan Bir şey var görünüşte aynı fakat etiketi tamamı ile Türkçe ve sadece belli açıklamalar var ürün firma vesaire hiçbir şey yok , bu da akla orijinal mi sahte mi sorusunu getiriyor bu konuda bilgisi olan var mı? Ben n11 de Gedik bisikletten aldım. Belki de getiren distribütör firma böyle yapmıştır bilemiyorum.

* : Forumda ilk mesajım olduğunu biliyorum fakat demeden edemeyeceğim, yahu ayıptır Bir konu bu kadar kirletilmez gereksiz yere destan gibi konu ile alakasız konular yazılmış 27 sayfada. 10 senedir başka bir alanda hatırı sayılır bir sitenin admini olarak görev yapmaktayım. Bunu ben bir otoriteyim demek için söylemedim , sadece fikir yürütebilecek deneyime biraz da olsa sahibim diye dedim. Mantıklı olanı bence şöyle olmalı bu başlık altında o konuda deneyimi tecrübesi olan, bilgilerini başkalarına yardımcı olması açısından paylaşan, ya da bu konuda sorusu olan yazmalı diye düşünüyorum yoksa ciddi bir kirlilik oluyor. Saygılar.
 
@Ceyhun Özkan Teşekkürler. Yağ çözücüyü durulamak zor olabilir evet. Bulaşık makinası parlatıcıyı da ben bir ara deneyeyim olmazsa.
 
  • Beğen
Tepkiler: portakallimon
Würth HHS dry lube kullananların ürün hakkındaki fikirlerini merak ediyorum.

İki gün önce zincir ve dişlilerimi degreaser ile temizledim. Normalde yağ olarak Shimano PTFE lube kullanıyordum ama Würth'ü daha önce kullanmamıştım, merak edip onu sıktım. Sıktığımda baklaların arasında kalmış birkaç damla yağı çözüp yere döktü. Bildiğim kadarıyla yağın bunu yapmaması lazım, degreaser gibi davrandı ürün. Şu anda tüm zincirime uyguladım ama eski yağı çözdüğünü gördüğüm için güven vermiyor. Acaba sahte ürün aldım mı diye de düşünüyorum ama tamamen gerçek görünüyor. Kullananlar varsa tavsiyelerinizi rica ederim.

Edit: Forumda biraz araştırma yaptım (bu yorumu yapmadan önce yapmalıydım, pardon) ve ürün hakkında genel değerlendirme çok kötü. Yine de farklı bir fikri olan varsa merak ediyorum.
 
Son düzenleme:
235400 dosyayı görüntüle
XCP Yağı yukarıdaki gibi set olarak n11 üzerinden sipariş ettim. Bir- iki gün içinde sorunsuz şekilde geldi. Bisikleti temizliğe başlarken soldaki temizleyici sprey ile zinciri temizlemek istedim ama pek verim alamadım açıkçası.
Kokusu Cif'in yağ çözücüsü gibiydi bunun yerine turuncu cif almak daha mantıklı olabilir. Ben de bir noktadan sonra balata temizleyiciyi alıp boca ettim eski yağdan kalan ne varsa aktı gitti.

En sağdaki one yazan madde ise bizim bildiğimiz wd-40'ın likit olanı aktarıcı vs çalışan mekanik aksamda kullandım güzel gibiydi.

Gelelim zincir yağına: çekiş sistemini eski yağdan arındırdıktan sonra bisikleti kurumaya bıraktım ve yağı her bakla bağlantı noktasına içten bir damla olarak uygulayıp (Sonunda sanki biraz fazla gibi geldi bu oran zincir kenarından peçeteyle bir tur döndüm) zinciri dişlilerde bir tur gezdirip bisikleti beklemeye aldım. Bir gün sonra kullanmaya başladım.
Vites geçişleri sorunsuz, sessiz, çekiş sesi de minimuma indi. Zincir dönerken gelen o çıtırtı sesi iyice yumuşadı hatta ortalama yol gürültüsünde duyulmaz oldu.
Yağ, özelliğini 500 km içinde yitirmezse veya mıknatıs gibi kir, pislik tutmazsa ben yağımı buldum demektir.

Referans aldığım ve bundan önce kullandığım yağlar şu şekilde;

Shimano wet lube: 100 km sonra kararıyor ve özelliğini yitiriyordu.
Würth HHS 2000 : Birim fiyatı çok uygun, kullanımı kolay gibi görünse de uygulanacak miktarı belirleyip standardize etmek zor olmuştu. Ayrıca biraz fazla toz çektiğini fark etmiştim. Ancak shimano'dan daha çok beğendim.
wd 40 : Ürün zaten tek başına bir yağlayıcı değil bu şekilde kullanan arkadaş varsa da bunu uygulayıp kuruttuktan sonra bir yağ ile yağlamasını tavsiye ederim.
Nalburdan 5 Liraya alınan makine yağı: Kullanan adama saygı duyarım ama o adam bisikletine saygı duymuyordur :)

Bisikletin çekiş sisteminde verim alınan ve beğenilen yağların viskozite değerleri araçların şanzıman yağlarındakilere benzer gibi geldi bana.
Binen yük ve maruz kaldığı tork araçlarda tabiki daha fazla ancak bisiklet zincir yağları da mukavvemet noktasında çok aşağıda değil.

Ben shelltox mertebesine ulaşan Chain-L yağını kullanamadım ancak yağ arayışı maceram şimdilik XCP ile sona erdi.

Bu da böyle bir anımdır. Selamlar

Bu şekilde bir uygulama yapmıştım.

Yaklaşık 150 km sonra;

Her baklaya bir damla şeklinde uyguladığım yağ karardı ve zincir sesli dönmeye başladı.
Yağ miktarını iki katına çıkararak yeniden deneyeceğim ama yine bu şekilde kararır ve ses çıkarmaya başlarsa viskozite dışında bildiğin shimano yağ.
 
Elimde shimano wet lube zincir yağı var ve gaz yağı ile temizlediğim zincirini bu yağ ile yağladım. Sadece asfalt yolda sürdüğüm için sanırım pek toz tutması olduğunu düşünmesem de resimde görüldüğü üzere 100km sonra yağ karardı. Bunun zincire bir zararı olur mu yoksa her 100 km de temizleyip yağlamalımıyım? Veya daha ne kadar kararma olunca yenilemeliyim.IMG_20200818_173939.jpgIMG_20200818_173915.jpg
 
  • Beğen
Tepkiler: suyunsesi
Elimde shimano wet lube zincir yağı var ve gaz yağı ile temizlediğim zincirini bu yağ ile yağladım. Sadece asfalt yolda sürdüğüm için sanırım pek toz tutması olduğunu düşünmesem de resimde görüldüğü üzere 100km sonra yağ karardı. Bunun zincire bir zararı olur mu yoksa her 100 km de temizleyip yağlamalımıyım? Veya daha ne kadar kararma olunca yenilemeliyim.237811 dosyayı görüntüle237812 dosyayı görüntüle
Bende aynı yağın Dry Lube olanı var Ses Gelene veya Zincir kötü hale gelene kadar biniyorum açıkcası kararma benim için bir kriter değil. Genelde zaten Dry Lube Asfaltta binersem 350-400 Km dediğinde ses yapmaya başlıyor hafiften anlıyorum ki değişim vakti geldi. :) Wet Lube Ömrü daha düşük olduğu söyleniyor yaklaşık 200-250 Km diyor çevremde kullananlar asfalt yolda.
 
  • Beğen
Tepkiler: DeaKeN
Bir süre xpc yağ ve temizleme sıvısı kullanıyorum. Önceden de konuya bununla ilgili yazmıştım.

Bu süre içinde şu sonuca vardım; toz tutmaması açısından iyi bir yağ. Zincir ve düşkünlerde kararma yapmıyor. Fakat etkisini çabuk kaybediyor ve bu sebeple bir süre sonra zincir yağsız kalmış oluyor. Bu da sese sebep oluyor. Ki ben hep kuru havada kullandım.

Bugün vites ayarı yaptırırken shimano servisteki arkadaş da zincir yağsız kalmış dedi ve shimano ptfe kullandı. Sonrasında 40 kmlik bir tur attım. Gerçekten de sesi çok iyi kesti. Fakat zinciri rubleyi falan simsiyah yaptı.

Bir dahaki sefere xpc yağı biraz daha bol kullanacağım.
 
Arkadaşlar bugün zinciri temizledim. Serviste Shimano ptfe dökmüşlerdi. Tamam zincir temiz değilken döktüler de olamaz böyle bir şey.. resmen zift. Arka lastiği çıkarıp falan temizledim rubleyi düşünün. Bem böyle bir şey görmedim. Decathlon yağı bile böyle balçık olmuyordu.

Yalnız şu da var ki xpc ye göre daha sessiz çalışıyor o net. Burdan yola çıkarak xpc yağı yağışlı havada kullanmak sıkıntılı olabilir.
 
@Ceasar Bravo Kaç kilometrede temizliyorsunuz zincirinizi, kaç kilometrede zift gibi olmuş?
 
@Ceasar Bravo Kaç kilometrede temizliyorsunuz zincirinizi, kaç kilometrede zift gibi olmuş?

Zincirde xpc yağ vardı ve yaklaşık 250 km olmuştu. Zincir öyle çok kirli gözükmüyordu ama yağı atmış heralde, ses yapıyordu. Servise gittiğimde oradaki arkadaş da zinciri yağlı buldu ve shimano yağı ile yağladı (eski yağı sökmeden). O yağ ile asfalt yolda 40 km yaptım. Bildiginiz zift gibi simsiyah oldu.
 
@Ceasar Bravo Genelde üreticiler iki yağı karıştırmayın diye uyarıyorlar. (Yağların yapısı birbirinden farklı diye, mineral ,asidik,teflon katkılı vs. diye). 250 km çok değil, belki de iki yağ karıştı diye ziftleşmiştir.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ceasar Bravo
Geri